Author Topic: Новини от София  (Read 414322 times)

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1996
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4380 on: 18.05.2017, 09:26:07 »
По Дондуков асфалт за колите и павета по релсите. Пише и за други инвестиционни намерения http://www.dnes.bg/sofia/2017/05/18/na-dondukov-po-platnata-asfalt-pod-tramvaite-paveta.341404

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk


Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Новини от София
« Reply #4381 on: 18.05.2017, 09:55:33 »
Супер, така ще се избягва шофирането по паважа. Дано при строителството да залеят фугите на паважа със смола, за да не се образуват кални локви (ями) и местещи се павета.

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1996
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4382 on: 18.05.2017, 10:53:37 »
Относно дали колите да се движат по паваж съм раздвоен винаги. По принцип го харесвам като настилка, обаче аз съм пешеходец и не съм шофьор. Бях си направил едно социологическо проучване за целта като расзпитах един шофьор на такси как кара по-лесно и той ми каза, че по павета е по-трудно, осовебено по жълтите павета като заледи. За живеещите около павиран булевард също знам, че шума е по-висок. Иначе няма спор, че е по-добре за страничните хора, като видяат добре поддържан паваж. Те навярно просто ще ударят един слой асфалт за колите върху сегашните павета и ще пренаправят паважа само по релсите. Ама кой знае нечий нрав дали няма да измисли нещо по-странно като да махне паважа и да сложи чакъл.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4318
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4383 on: 18.05.2017, 12:00:59 »
Слой асфалт върху паветата не е добра идея - бързо се образуват неравности. :rolleyes: Асфалтова настилка с качествена основа определено е по-добро решение. :rolleyes:

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1996
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4384 on: 18.05.2017, 12:58:27 »
Като гледам в Симеоново "качествените основи" и почва да ме хваща страх. Вярна е, че под носа на МС по-внимателно се работи, ама все пак...
Примерно видях почти изцяло надупчени улици, по които прокарват газ. После не се забелязва разлика къде са копали с мястото къде не са копали. После идват да асфалтират дупки и изкопаното, но най-интересно един изкоп до част от кръпките го оставиха незакърпен и само посипаха чакъл. После видях ВИК авария (това К в случая не е уместно ама го слагам за красота) от зимата, която я закърпиха но от 1 месец има дупка в края на кръпката в която може да влезе заек (най-малко). Друг случай е авария от онзи ден при която река извираше от улицата до гората, която я асфалтираха вчера. Понеже всичкото беше като река ми е много интересно като исъхне какво ли ще стане с асфалта.
Та просто ми се струва, че си прав, ама само ако приемем, че някой има желание да направи нещо като хората, което не е никак сигурно.

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3045
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4385 on: 19.05.2017, 09:25:03 »
Градският транспорт няма капацитет да вози повече хора, ще напиша отново това, което и други съфорумци са писали преди. Така че екологичните намерения не могат да бъдат реализирани, т.е. при въвеждане на това ще има ограничаване правото на свободно придвижване в дадени зони на София. Причината - няма достатъчно превозни средства, макар че са нови, с климатик, здрави, удобни, безопасни, някои неикономични на гориво и пр.
По отношение на неудължаване на концесията - очаквайте неизпълнени курсове с неизправните автобуси на Столичен автотранспорт, умишлено бавно каране с ниска скорост, заради нормите за гориво, губене на времето на пътниците в бавните автобуси, поради изключване от скорост и каране по инерция. Понеже автобусът би стар и било опасно да се кара бързо и по разписание, а във всеобщото задръстване нямало да стане ясно горното. Прибавяме факта, че заради угнетително-наказателната система, няма желаещи да работят в автотранспорта. Продължава удържане на преразход на гориво от шофьори, които са били пратени по наряд събота, неделя и понеделник на нетитулярни стари автобуси, с които са изхарчили повече гориво, отколкото колегите им със същите возила във вторник, сряда, четвъртък и петък.
Ние чакаме да обявите кога ще пуснете трамвай 6 до Лозенец, вместо да ни обещавате някога в бъдещето един бавен тролей, който ще виси във задръстванията наред с личните автомобили!
████████████████████████ 

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1996
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4386 on: 19.05.2017, 10:12:44 »
А защо не съберете подписка за трамвай 6? То добре знаем, че в общините чичковците и лелките са доста разсеяни и не се сещат за полезни неща без да ги хлопне по кратуните дебела папка с подписани хора, които искат нещо. Даже ако сложи човек едни масички на МС Витоша, Джеймс Баучер, ЕС и НДК и работата за една седмица е уредена.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4578
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4387 on: 19.05.2017, 13:03:11 »
Още със затварянето на движението бяха внесени 6000 подписа, и с тях дойде обещание, че това е "временно".
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1996
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4388 on: 19.05.2017, 14:22:30 »
Значи трябва писмо с въпрос до СО за обещанието.

Online emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17546
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4389 on: 19.05.2017, 14:45:27 »
Никой не е казал, че шестицата няма да се върне до Лозенец. Или поне аз не виждам такава информация.
мур

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1996
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4390 on: 06.06.2017, 15:55:52 »
Quote
Столичната община планира да изгради 8 нови тролейбусни линии, както и да вложи 48.5 млн. евро в реконструкции на 5 съществуващи трамвайни трасета. Нов релсов път ще бъде изграден по булевард "Копенхаген", в участъка от улица "Обиколна" до метростанция "Младост 1". Това показва програмата на общинското дружество "Столичен електротранспорт" за 2017 - 2020 г., която ще бъде гласувана от Столичния общински съвет в четвъртък.

Две са най-скъпите тролейбусни трасета, които "Столичен електротранспорт" има намерение да изгради. Едното е за 4 млн. лева, като ще започва от булевард "Владимир Вазов" и ще стига до улица "Локомотив" в квартал "Военна рампа". Второто е за 3.75 млн. лв. в участъка от бул. "Г. М. Димитров" до "Симеоновско шосе".

Три нови тролейбусни линии има от улица "Хан Аспарух" до ул. "Адам Мицкевич", от ул. "Бяла Черква", през булевардите "Фритьоф Нансен" и "Патриарх Евтимий", както и по ул. "Тодор Каблешков" и бул. "България". Тролеи ще се движат и по бул. "Добринова скала" в участъка между булевардите "Захари Стоянов" и "Царица Йоана". До "Младост 2" ще бъде изградена линия, която ще се движи по бул. "Андрей Сахаров", а в "Дружба 2" ще бъде изградено трасе по бул. "Цветан Лазаров".



"Столичен електротранспорт" има намерение да инвестира инвестира 48.5 млн. евро в реконструкции на 5 трамвайни трасета, като финансирането все още не е осигурено. Най-скъпа ще бъде реконструкцията на релсовия път и кабелната мрежа на площад "Македония", "Княз Борис III" до крайната спирка в квартал "Княжево". В края на май беше обявена обществена поръчка за избор на изпълнител, като прогнозната стойност е 40 млн. лв.

Ще бъдат обновени и трамвайните трасета по ул. "Граф Игнатиев", ул. "Каменоделска" (от "Константин Стоилов" до обръщалото в "Орландовци"), булевард "Александър Стамболийски" (от бул. Константин Величков" до крайната спирка при "Западен парк") и на трасето по бул. "България".

Източник: http://www.dnevnik.bg/gradska_sreda/2017/06/06/2984114_osem_novi_troleibusni_linii_shte_pusne_stolichnata/

Така написано ГМ Димитров- Симеоновско шосе какво значи? От Цариградско по ГМ Димитров до пресечната със Симеоновско шосе ли? Боя се, че ще се бута в задръстване в час пик много често. А ако обхваща ГМ Димитров само до пресечната със Симеоновско шосе ще е недостатъчно, защото ако съдя по пълнененето на 67 с хора, трябва да обхване някак си и маршрута по който се движи 102 на Симеоновско шосе. Щото още след околовръстното почва пълненето с хора, които от гадното разписание на 67 ги спасява само 102 към момента.
Хубаво е, че ще рехабилитират площад Македония, обаче по целия Ботев линиите са за реконструкция. Оня ден ходих до тоя магазин как му беше името.... Щайнбергер, който е при пресичането на ТМ22А в момента с Ботев и хем имаше спряна само една Песа на кръстовището ама като потегли всичко се развибрира за няколко секунди. Сигурно е мачение тези вибрации като тръгнат по околните жилищни сгради.
« Last Edit: 06.06.2017, 16:09:48 by ooleg »

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1996
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4391 on: 06.06.2017, 16:31:26 »
Quote
До 2020 г. 63 стари трамвая и 41 тролейбуса, които в момента се движат по линии в София, да бъдат заменени с нови. Ще бъдат купени и 30 електробуса с 12 зарядни станции за общо 14.7 млн. евро, които да бъдат осигурени с кредит от Европейската банка за възстановяване и развитие. Тoва предвижда програмата на общинското дружество "Столичен електротранспорт" за следващите три години, който ще бъде гласуван на заседанието на Столичния общински съвет в четвъртък.

Две от четирите точки в доклада на общинското дружество, които засягат превозните средства, са почти изпълнени. Първата е за доставката на 28 трамвая от Базел, които са на 37 години. В София вече пристигнаха 12 от швейцарските трамваи, известни като "краставички", като 4 от тях вече се движат по линиите 6, 8 и 12.

Доставката им е част от програмата за сътрудничество между София и Базел, като проектът е на стойност 5.5 млн. лв. От тях швейцарската страна плаща 4.6 млн. лв., а София - останалите 900 хил. лв. Мотрисите са произведени през 1990 г. и са напълно реновирани през 2002 г. Всичките разполагат с видеокамери, а средната им част е нископодова. С "краставичките" се заменят 37-годишните мотриси, някои от които все още се движат в столицата.



Втората почти изпълнена точка от програмата е доставката на 13 нови нископодови трамвая. Обществената поръчка беше обявена през февруари, като прогнозната стойност е 26 млн. евро. Миналата седмица зам.-кметът на София по транспорта Евгени Крусев съобщи, че на търга са се явили два кандидата - "Шкода" и "Песа", като офертите им се разглеждат от комисията.

Тези нови трамваи ще бъдат пуснати по линия номер 5, като старите, които се движат по нея в момента, ще бъдат прехвърлени по линия номер 10. Според "Столичен електротранспорт" това ще позволи бракуването на 23 трамвая, които са 26-годишни и са изминали 450 хил. км.

Предстои да се осигури финансиране по два проекта за доставка на 50 нови трамвая, които ще заменят 41 мотриси. Първото предложение предвижда купуването на 30 нископодови трамвая, като целта е да бъдат заменени 21 стари мотриси на средно 34.5 години. Като алтернативен вариант от "Столичен електротранспорт" предлагат купуването на 10 трамвая втора ръка от Прага, всеки от които ще струва по 40 хил. лв. с включени транспортни разходи.

Чао, чао икаруси, здравейте, електробуси

Общинското дружество планира да купи и 30 нови единични тролейбуса с капацитет 90 пътници. Те би трябвало да заменят всичките 35 броя икаруси на близо 30 години, както и 6 броя тролейбуси МАН, които ще бъдат бракувани. За този проект също тепърва ще се търси финансиране.

В програмата до 2020 г. на "Столичен електротранспорт" е заложено купуването на 30 електробуса заедно с 12 зарядни станции. Според документа средната цена на един електробус е до 450 хил. евро, а на една зарядна станция - 100 хил. евро. За осъществяването на тази идея дружеството ще кандидатства за заем в размер 14.7 млн. евро от Европейска банка за възстановяване и развитие. Той ще бъде обезпечен, като дружеството ще сключи 10-годишен договор с Центъра за градска мобилност към Столичната община, който вече ще бъде ангажиран с изплащането на 88 млн. лв. за новата тикет система за същия период.

Според проекта 30-те електробуса ще се движат по 2 или 6 автобусни линии, които ще бъдат както крайградски, така и централни. Зарядните станции ще бъдат разположени в крайните спирки. В София пробно се движат 4 електробуса. По думите на Евгени Крусев до края на годината Столичната община ще поръча 20 електробуса, които да започнат да се движат по две линии в София през 2018 г.
Източник: http://www.dnevnik.bg/gradska_sreda/2017/06/06/2973104_stolichnata_obshtina_planira_da_zameni_nad_100/

Offline turboto96

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 136
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4392 on: 06.06.2017, 16:45:55 »
E, каква е тая простотия, 30бр. единични тролея с общ капацитет 2700 пътника, да заменят 41 броя подвижен състав с общ капацитет ~6150 пътника, е*а и метро-системите и чудото дето ще става с разликата. Ще си купя автобуси и ще започна като черните таксита м/у София и Перник, да подбивам пътниците на Автото! :help: :hammer: :stena:

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1597
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4393 on: 06.06.2017, 18:00:29 »
Има много противоречия в тази статия...

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13330
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4394 on: 06.06.2017, 19:04:41 »
Най-малкото не става ясно, кое ще замени 41-те ТРОЛЕЯ по ТРОЛЕЙНИТЕ линии. Тук изобщо не говорим за уж анонсираните намерения за нови ТБ трасета в Младост, Бяла черква, Манастирски ливади и т.н.
Странно ми е намерението да пуснат Инеконите в гората по ТМ10.

Offline wiNt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 703
  • !<9060>!
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4395 on: 06.06.2017, 19:46:38 »
Пътникопотоците по 6 и 7 как са, тъй като по този край на София никога не съм бил? Би трябвало да могат на къси тролеи имайки предвид, че Искър обслужваше 6 с такива а и "протитипите" 2002, 2003, 2004, които уж там вървят ако изобщо. Иначе това може да стане и без орязване на разписанията - Искър до колкото знам бутат МАНовете по същите причини, поради които Автото - О305 - никакви. Беше пресмятано, че могат и без тях. Тоест 30 нови тролея спокойно могат да заменят 35 стари, ако е вярно това в статията.

Нещо не разбрах това за 50-те нови трамвая :blink: - 13 от тях били вече поръчани (ок), за другите 37 имало 2 варианта - 30 нови, дълги ИЛИ 10 стари, къси (които уж бяха поръчани вече)?!

И къде останаха новите трасета за тролеи и трамваи в цялата схема пак не знам, но ако 23 и другите тролеини линии изобщо се случат, ще се повтори кризата с подвижния състав.

Offline tramvaje_22

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 55
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4396 on: 06.06.2017, 22:17:23 »
6 и 7 са с 4 коли на 22 мин. интервал делник и въпреки това икарусите с пълнички, като са къси тролейчета може направо с 1 кола :help:
10 заслужава дълги трамваи. :fan: 8 беше уж беше за пляки а сега краставиците се пълнят


Offline eco_power

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 87
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4398 on: 07.06.2017, 13:26:20 »
Вчера в рамките на 2 часа от СО избълваха 4 прессъобщения на транспортна тематика с 1 единствена цел - да парират новините за недоволството по сагата "Дондуков" на Спаси София и други организации. И май този път успяха, защото медиите заляха сайтовете си и размиха картинката с бозавите си обещания, повечето от които дори не са вкарвани в транспортна комисия за обсъждане. Щом и медии като Дневник се хванаха на въдицата работата върви от зле на  по-зле...

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1996
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4399 on: 07.06.2017, 13:33:24 »
Явно са те чули и са решили да се поправят.
Quote

© Анелия Николова


Няколко граждански организации излизат на протест срещу ремонта на столичния бул. "Дондуков", тъй като "ще се осъществи без да има съществени подобрения". Недоволството е насрочено за 8 юни, четвъртък, от 18:30 ч., като сборния пункт е при Ларгото. Маршрутът на протеста ще премине през булевардите "Дондуков" и "Васил Левски", а крайната му точка е сградата на Столичната община на ул. "Московска".

Ремонтът на булеварда вече започна. Първият етап от реконструкцията е в частта от ул. "Кракра" до бул. "Васил Левски". Кметът Йорданка Фандъкова обяви, че ще се запази изцяло паважната настилка на "Дондуков", за да не се нарушава историческият облик на града.

Именно решението да се запази този тип настилка е провокирало гражданските организации да излязат на протест, който е под мотото "Дондуков за хората. Паветата не са оправдание!". В недоволството се включват организации като "Спаси София" и няколко групи на велосипедисти.



"Обществото е изправено пред опасност да бъде пропилян шансът за реализиране на дългоуговаряни мерки, свързани с обезопасяване, улеснение и насърчаване на трамвайното, пешеходното и велосипедното движение", обясняват организаторите на протеста.

Според тях изказването на Фандъкова, че паважната настилка ще се запази заради облика на града е популистко. Те поискаха "общината да спази многократно даваните пред обществото обещания за зелен и удобен град".

Организаторите на протеста настояват за гарантирано качествен ремонт, велоалея според общия устройствен план, приет от общинския съвет, бетонни трамвайни ограничители, безопасни пресичания и достъпни спирки, както и автентична атмосфера достойна за центъра на София.
http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2017/06/07/2984505_grajdanski_organizacii_izlizat_na_protest_zaradi/