Author Topic: Спаси Метрото - Да подкрепим МД3 да бъде класическо метро  (Read 40854 times)

Offline gtfen

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
Всичко е ОК, само за частта по Дойран все си мисля, че предложението не е дообмислено докрай. Имам предвид, че вместо по Дойран отклонението на юг може да стане доста по-елегантно и "безболезнено" по Бъкстон. Без да е необходимо да се минава под високи сгради, и то със значително по-големи радиуси. Разклонението трябва да стане малко преди бул. Гоце Делчев, като за целта се прави котлован, къртицата продължава към Житница, а за разклонението в очакване на по-добри времена се построяват 20-30 метра тунел по Кюстендил в посока пазара на Красно Село. За около 250 метра трасето минава по бул. Цар Борис III, след което завива по Бъкстон. Така заложено отклонението би обхванало по-добре Манастирски Ливади с перспектива да стигне дори до Околовръстното при историческия музей.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 778
    • View Profile
Всичко е ОК, само за частта по Дойран все си мисля, че предложението не е дообмислено докрай. Имам предвид, че вместо по Дойран отклонението на юг може да стане доста по-елегантно и "безболезнено" по Бъкстон. Без да е необходимо да се минава под високи сгради, и то със значително по-големи радиуси. Разклонението трябва да стане малко преди бул. Гоце Делчев, като за целта се прави котлован, къртицата продължава към Житница, а за разклонението в очакване на по-добри времена се построяват 20-30 метра тунел по Кюстендил в посока пазара на Красно Село. За около 250 метра трасето минава по бул. Цар Борис III, след което завива по Бъкстон. Така заложено отклонението би обхванало по-добре Манастирски Ливади с перспектива да стигне дори до Околовръстното при историческия музей.

Това предполага трасето към Житница да остане, което никой не иска да се случва. В допълнение при твоя вариант се губи каквото и да е покритие на Борово, а по-голямата част на Манастирски ливади е изнесена до България, а не до Бъкстон (където са къщи и ниско строителство), следователно спирка на пазара на Борово би била по-полезна. Пак въпросният пазар е идеално място за крива по Каблешков към Овча Купел, без да се засягат сгради.

Offline gtfen

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
Доколкото знам трасето по Житница остава главно. По Дойран до автогарата се предлага да е разклонението, а не основното трасе. Разбира се и моето предложение има минуси. Не вярвам изобщо да има вариант без недостатъци. Борово остава на максимум 1 километър до метрото, а докато се наканим да построим това отклонение току виж на мястото на едноетажните къщи изникнат високи кооперации.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 778
    • View Profile
Ами предложението на Да спасим метрото е трасето по Житница да отпадне, а Дойран да не е бъдещо отклонение, а главното трасе :)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4865
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Мда! Точно така. Трасето по Житница, на диагонал през Гараж Земляне и през храстите да излезне на единствената адекватна транспортна артерия в Овча Купел, като в последствие допълнително я натовари, трябва да отпадне заради:
1. Голямата далавера с терените около Житница - на литовската инвестиционна компания + гараж Земляне;
2. Обслужването на никого по това трасе, за сметка на десетките хиляди повече пътници по Дойран и Тодор Каблешков + възможността за голям транспортен терминал на сегашната автогара Овча Купел.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 815
    • View Profile
    • Email
Вярно ли е че по МД3 влаковете ще бъдат с пантограф? Между другото, в английската Уикипедия пак споменават скоростен трамвай.

Offline gtfen

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
Вярно ли е че по МД3 влаковете ще бъдат с пантограф? Между другото, в английската Уикипедия пак споменават скоростен трамвай.
Вярно е. Ще бъдат с пантограф, с наземни и надземни открити участъци, с отделно депо и различен подвижен състав от МД1 и МД2 и максимална скорост 65 км/ч. Уикипедия е източник, на който не трябва много да се вярва, но дали ще го наречем скоростен трамвай, бавно или леко метро, понятията доста се размиват. Определено обаче няма да е класическо метро.

Online Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2753
  • R.I.P 1210
    • View Profile
А 1425мм или 1009мм ще е? Най-вероятно ще е 1425мм  и няма да е лошо ако е по трамвайна технология да направят една връзка с 22 на Ботевградско. Така при нужда ще има връзка с Искър  :) (разбира се,ако напражението е едно и също)

Offline gtfen

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
Разбира се, че 1435мм. И определено няма да е съвместимо с трамваите по Ботевградско. Най-малкото, че ще бъде с различно напрежение на мрежата, високи перони (и съоветно влакове), по-голям минимален радиус на кривите, автоматика и т.н. Така че за връзка с трамвайната мрежа не може и дума да става. По-интересното е къде ще е връзката с ж.п. мрежата. Такава би трябвало да има освен ако не смятат да докарват вагоните с камиони и да сглобяват влакове на място. Дори и така да е все пак ще е абсурдно метрото при необходимост да няма бърза връзка с ж.п.мрежата. Единственото място за такава връзка го виждам при пресичането с линията малко преди гара Подуяне, там където се очаква да е стартовия котлован на къртицата.

Offline T1000

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1997
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Връзката би трябвало да си е при депото, както е и при сегашното.
I'll be back®

Offline gtfen

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
Да, но покрай депото за 3МД при летището няма в близост ж.п. линия. Най-близката такава е товарната тангента на повече от километър по права линия през квартал Христо Ботев. Едва ли някой ще бута толкова къщи, за да осигури подобна връзка.


Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 815
    • View Profile
    • Email
Аз не разбирам за к'во ви е връзката с ТМ22? И без това двата вида трамвай ще бъдат един до друг. Казах "двата вида трамвай" защото не трябва да се бъркат двата вида, в много градове по света има и скоростен и обикновен трамвай. Така например в Порто съществуват и двата вида трамвай. А изградената мрежа на скоростния трамвай се ползва с огромна популярност в града. Дори сърбите са тръгнали да изградят подобна мрежа вместо класическо метро. И нищо чудно - при тях заради недостатъчно финансиране са склонни да изградят мрежа на скоростен трамвай, защото с тия пари могат да изградят 2-3 пъти по-голяма мрежа отколкото ако беше класическо метро.

Дали нашият МД3 ще наподобява скоростния трамвай в Порто?


Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4865
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Дали нашият МД3 ще наподобява скоростния трамвай в Порто?

Ще се борим с всички сили да не прилича!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Online Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2753
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Аз не разбирам за к'во ви е връзката с ТМ22?

Не ни трябва  ;) Имах предвид връзка само с линията. Така,че да може да се ходи до Искър при аварият или някаква друга причина

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 531
    • View Profile
    • Email
Връзката би трябвало да си е при депото, както е и при сегашното.

Защо да трябва да е до депото? Ако няма възможност да е там, нека не забравяме, че линията ще пресича жп на две места - около Подуяне (според мен най-удобното място за такава връзка) и в Овча Купел.

Отделно аз не мога да разбера защо депото не може да е в пущинаците между Овча Купел и Люлин. Това би позволило строителство на етапи (мисля че няма съмнение, че най-важния участък е именно от ОК през НДК до СУ), не би намалило категорията на летището (мисля че се спрягаха такива твърдения), би било близо до жп, би било лесно да се направи връзка с депото на Обеля, отново през пущинаците м-у люлин и ок. Естествено съм наясно, че вече е прекалено късно за това, но все пак...

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1093
    • View Profile
Няма пущинаци, всичко е нечие.
Икономията е майка на мизерията!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Крюшо

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 104
    • View Profile
Колеги, предпочитам тук, вместо в другия форум - заради по-деловата и далеч не-"жълта" атмосфера - да задам следния въпрос:
Склонно ли е "Спаси метрото" (Гергин и Виктор, в частност) да включи в обхвата си още няколко проблема както по реализирането на МД3, така и по цялостната визия за развитие на метрото в София:
1. Изваждането на идеята на Диков за разклонение Орлов мост - Ситняково - Арена Армеец/Нов национален стадион/София Техпарк - Дъ Мол/Дружба 2 от проекта за МД3, като се настоява за оставяне на възможност за развитие на разклонение в СИ посока (накъдето ще се развива градът)
2. Комуникирането на такава отсечка като източен радиус на нова линия на метрото (напр. от тип леко метро или скоростен трамвай): бул. България - бул. Евлоги Георгиев - Орлов мост - Дружба 2/Дъ мол
3. Преразглеждане на идеята за завой на запад към Икея/София ринг мол на МД1 и връщането на стария вариант за МС17 в посока Горубляне. В случай че се търси развитие на МД1, нека с приоритет да бъде изграждането на 1 или 2 станции в западния радиус (Люлин), което да позволи пълното обособяването на отделни линии в рамките на диаметъра.

Отделно от това смятам, че като допълнителна дейност "Спаси метрото" може да спомогне като медиатор между хората и общината за преразглеждане на цялостната визия на метрото, като се работи в посока популяризирането на метрото, така че да се привлекат пътници не само от другите видове градски транспорт, но и от тези, използващи автомобили.

Категорично сегашната основна цел на "Спаси метрото" не трябва да губи фокус, но все пак с развитието на метрото в София се появяват и нови идеи от страна на общината, като някои от тях осезаемо не съответстват на нуждите на града: къде поради недалновидност, къде поради възможна намеса от страна на частни интереси. Лично за мен "Спаси метрото" е истински пример за гражданското общество в България. На ваше разположение съм, ако смятате, че е добре да се обсъдят идеите по-подробно.