Author Topic: Концесионираните линии от МГТ  (Read 227217 times)

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 804
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2400 on: 22.05.2017, 04:51:10 »
Автото е общинска фирма и е на подчинение по вертикалата на ЦГМ, СОС и така нататъка. Не може да се случват сериозни инвестиционни работи които не са съгласувани с висшестоящото ръководство.
Quote
Тогава какво ги прави тези пари?
Не знам.  Не се знае дали изобщо достигат до "автото".  :) Парите които би трябвало да са за нови автобуси се падат някъде към 20 милиона лева годишно за поетапно и рутинно-планово обновяване на целия автобусен парк. Тези пари по принцип се покриват от въпросните към 3 лева на километър пробег.
Quote
Още в началото трябваше концесионните пакети да са крайградски, а автото да обслужва вътрешноградските линии.
Ами те са основно крайградски. Като именно крайградските линии потенциално имат най-големи възможности за печалба щото имат най-голям пробег.

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 547
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2401 on: 22.05.2017, 11:29:19 »
Не мога да разбера философията на колегата. От една страна да няма концесии защото "едни "наши хора" реализират един много хубав оборот и нелоши печалби от транспортни услуги" и "на общината най излиза сметката да си купува и експлоатира автобусите сама, без бизнеспосредници. Пък и да прави един качествен основен ремонт за удължаване на срока на експлоатация" (от последното паднах от смях). От друга страна "Не може да се случват сериозни инвестиционни работи които не са съгласувани с висшестоящото ръководство" и "Да, но на "автото" "отгоре" не му е разрешено с тези пари да купува нови автобуси и не се знае къде отиват парите за това".

Ако обобщим - в единия случай някой прави "нелоши печалби от транспортни услуги", но вози пътниците със сравнително нови и качествени автобуси. В другия случай доста повече пари "отиват незнайно къде", с тях не се купуват никакви автобуси, но пък СоАТ прави "качествени основни ремонти" и удължава срока на експлоатация на каквото е попаднало някак си в компанията докъм 50 години.

Не мисля, че се изисква каквито и да е специализирани познания, за да стане ясно кой от двата порочни модела е поне малко по-изгоден за обикновените пътници.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13402
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2402 on: 22.05.2017, 17:20:00 »
Ами те са основно крайградски. Като именно крайградските линии потенциално имат най-големи възможности за печалба щото имат най-голям пробег.
Да, особено 204, 306, 74, 404, 9, 111...
Затова за А204 "пропуснаха" да поставят условие за съчлененост, а А306 се дублира 90% от тролейна линия и не може да се закрие или промени...

Ей, все тази чужда печалба ви вади очите! Не сте ли наясно, че качеството на услугите, които дават Карат и СА, се различава твърде много?

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 804
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2403 on: 22.05.2017, 17:27:07 »
Quote
Пък и да прави един качествен основен ремонт за удължаване на срока на експлоатация" (от последното паднах от смях).
Реалността е една, но пък възможностите по принцип са нещо друго. Просто е факт, че по-ниски разходи за експлоатация в дългосрочен план се постигат с основен ремонт на автобуса вместо неговото бракуване или продажба след като е навъртял едиколко си километра или години. За съжаление това не се прави от много години.
Quote
Ако обобщим - в единия случай някой прави "нелоши печалби от транспортни услуги", но вози пътниците със сравнително нови и качествени автобуси. В другия случай доста повече пари "отиват незнайно къде", с тях не се купуват никакви автобуси, но пък СоАТ прави "качествени основни ремонти" и удължава срока на експлоатация на каквото е попаднало някак си в компанията докъм 50 години.
Във всички случаи ако "някой" реши част от парите ще отидат някъде си. До "автото" достигат по-малко пари от въпросните договорени.

Концесионерите не са нужни, те са излишни паразитни структури които натоварват допълнително бюджета на общината за дадената транспортна задача.
« Last Edit: 22.05.2017, 17:33:17 by Stierlitz »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13402
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2404 on: 23.05.2017, 07:51:40 »
Просто е факт, че по-ниски разходи за експлоатация в дългосрочен план се постигат с основен ремонт на автобуса вместо неговото бракуване или продажба след като е навъртял едиколко си километра или години.
Това фундаментално откритие би сринало цялата автомобилна промишленост по света! Всяко возило си има повратна точка - километри и/или години, от която нататък инвестициите в негови ремонти плюс завишените експлоатационни разходи плюс загубите от дефектиранията и престоите в сервиза стават по-големи от лизинговите вноски по нови или почти нови возила.

Вехтошарски залитания в европейските столици съм виждал само в Белград и Будапеща, като в Будапеща все пак имат огромния ресурс от сриналите се заводи Икарус - като специалисти и резервни части. Но съм сигурен, че разходите по един Икарус за 25 години са по-големи, отколкото биха били при 2 обновявания за този период. Това се правеше и през соца, било то и със замяна на возило от същата марка.
« Last Edit: 23.05.2017, 08:04:14 by blagun »

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 804
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2405 on: 23.05.2017, 19:23:23 »
Quote
Всяко возило си има повратна точка - километри и/или години, от която нататък инвестициите в негови ремонти плюс завишените експлоатационни разходи плюс загубите от дефектиранията и престоите в сервиза стават по-големи от лизинговите вноски по нови или почти нови возила.
Да. И тази повратна точка е значителен пробег след първия основен ремонт.
Quote
Но съм сигурен, че разходите по един Икарус за 25 години са по-големи, отколкото биха били при 2 обновявания за този период.
Ами не са по-големи, просто са на практика същите, но защото първо срок от 25 години се получава след втори или даже трети основен ремонт за Икарус 280, и второ - цената на един нов автобус формира около 20% от всички разходи свързани с автобуса за периода на експлоатация. Еднократния основен ремонт все пак позволява да се намалят разходите, макар и с малко.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7358
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2406 on: 23.05.2017, 19:40:21 »
Аз също смятам че качествен основен ремонт около 12-13та година може да удължи ресурсът на автобуса с едни 7-10 години. Например при зелените Мерцедеси този момент е пропуснат и повечето са пред разпад. По същиия път са тръгнали МАН 232/262 и старите Конекто.

Offline Kingpin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 677
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2407 on: 23.05.2017, 20:02:05 »
и БМЦ

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11891
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2408 on: 23.05.2017, 20:47:19 »
Въпроса е и в комфорта за пътниците. Ясно че може един Икарус или О 305 Г да се ремонтира до безкрай все едно реставрираш музеен експонат, ако ще и двигател и скорости да му смениш, но няма да е по-удобен от един нов МАН или Конекто нали? Ясно е и че ОР ще е по-евтино както и да го ремонтираш и ДВГ и скорости да му смениш пак няма да струва колкото нов автобус.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4488
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2409 on: 23.05.2017, 22:42:22 »
3 и 6 минаха ли към "Малашевци"?
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3942
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2410 on: 23.05.2017, 22:58:20 »
3 и 6 минаха ли към "Малашевци"?
Не.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4488
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2411 on: 24.05.2017, 20:00:03 »
Тогава с каква цел се пускат неверни информации тук?
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4592
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2412 on: 24.05.2017, 20:23:24 »
3 и 6 стоят ежедневно и в нарядите за първа автоколона на Малашевци. И в тях са вписани всеки ден автобуси и водачи. В края на деня на шофьорите им звънят да им кажат, че на следващия ден няма да излизат. В общи линии разхищение на ресурси.
« Last Edit: 24.05.2017, 21:01:42 by mihailo »
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11891
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2413 on: 24.05.2017, 20:53:20 »
Еми явно чакат всеки момент да вземат линиите за това така.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4488
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2414 on: 24.05.2017, 21:21:10 »
Само не знам защо искат да натъпчат хората на гадни бели манове, при положение, че в "Малашевци" има бол съчленени автобуси.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline TRAMS SOFIA

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 801
  • Системата ни убива.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2415 on: 24.05.2017, 21:30:03 »
А толкова ли не може да се намерят 6 китайци и те да обслужват 6 те коли?

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7358
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2416 on: 24.05.2017, 22:21:42 »
Може, но тогава трябва да се пуснат бели МАНове по 72, 74, 82 и 309. Пускането на съчленени автобуси по 6 би било разхищение. Дори в недалечното минало 6 се обслужваше от Чавдарки 11Г5. От друга страна след като се пускат дълги по 90, защо да не се пуснат и по 3.
Аз всъщност не мога да разбера с какво белите МАНове са по-лоши от китайците. Също така е по-добре в центъра на града и около него да се движат автобуси Евро 6, а пушещите стари да се изведат по крайградските линии.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4415
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2417 on: 24.05.2017, 22:49:22 »
Няма ли възможност две BMC да се отделят за титуляри по 6 за сметка на два MAN SL232 по други селски линии или евентуално O405 да обслужват 6 за сметка на 12 и 117 :rolleyes: В краен случай да има само резерва MAN SL232. :rolleyes:

Offline Whatnow14

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 411
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2418 on: 24.05.2017, 23:26:57 »
Според мен ако не беше недостигът на шофьори в Дружба, можеше просто 384 да мине на ВМС и Тедом или по 404 да се пусне някой друг съчленен, а китайците да отидат на 3 и 6. Те не са ли само 4 коли, а не 6?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11891
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2419 on: 25.05.2017, 00:04:07 »
Пред варианта бял МАН или ВМС, според мен белия МАН е по-комфортен, седалките са по-удобни и на нормални отстояния, по-топли са зимата, не друсат така и не им се разместват калниците.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР