Author Topic: Концесионираните линии от МГТ  (Read 186165 times)

Offline spicy_e

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1555
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2380 on: 19.05.2017, 15:21:41 »
3 и 6 от утре в Малашевци с бели къси манове.

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3792
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2381 on: 19.05.2017, 15:35:58 »
3 и 6 от утре в Малашевци с бели къси манове.
Няма такова нещо! Има си ги заложени до понеделник в наряда на Карат-С.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4086
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2382 on: 19.05.2017, 16:03:48 »
Няма кой да работи. Днес чух в един автобус няколко шофьора да си говорят помежду си.  Говореха че искат да ходят в МТК да работят на 90, 117 и тн. с чисто нов автобус и да не ги занимават с простотии, но щели да дават много малко пари, малко над 1000 лева.

Костов обещава 1500 лева чиста заплата.
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4086
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2383 on: 19.05.2017, 16:10:56 »
Преди 10 години концесиите бяха сключени за да се махнат старите автобуси.

Това е пълна глупост ! Създадоха концесионни фирми, за да се разбие монопола на Градски транспорт, за да не клати правителства ! Карат им купиха първите автобуси с 20 милиона еврозаем. Общината купува на частна фирма, частна ли е ?
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline Kingpin

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 459
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2384 on: 19.05.2017, 19:30:41 »
Абсолютна дивотия е, че не продължават договорите на Карат-С. По мои груби сметки за всички линии без 204 са необходими към 45-50 автобуса. Единствените горе-долу нормални автобуси, които се освобождават от Малашевци, това са 20 броя МАН СЛ 232. Макар че и те са пълна отврат. Но може би ще има някакви прехвърляния на автобуси между гаражите. Но ако до 2018 няма нови автобуси (твърде вероятно), не виждам с какво ще поемат 204. Как дори и по линии като 1, 3 и 5 ще се движат тия строшени автобуси, дето сигурно на всеки две смени ще закъсват.  Защото става въпрос сигурно за период от около година, знае се колко се проточват нещата докато новите автобуси пристигнат.
Хубавата новина е, че отпада търга за 30 дизелови автобуса и вместо тях, ще има търг нови метанови. От екологична гледна точка имам предвид. 


Offline Emperor

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2755
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2385 on: 19.05.2017, 20:37:28 »
Линии отдадени на Концесия 2008/2009:

              Маршрут                                                            начало           край
1 Автостанция Гео Милев - с. Кокаляне                    11.07.2009 - 11.07.2017
2 с. Кокаляне - Кокалянско ханче                              26.09.2009 - 26.09.2017 (закрита 01.08.2011)
3 Автостанция Гео Милев - с. Долни Пасарел           01.03.2009 - 01.03.2017 (до XX/05/2017)
4 ж.к. Младост 1 - Кокалянско ханче                        26.09.2009 - 26.09.2017
5 Автостанция Гео Милев - с. Долни Лозен               01.07.2009 - 01.07.2017
6 Автостанция Гео Милев - с. Герман                        01.03.2009 - 01.03.2017 (до XX/05/2017)
7 Гара Искър - с. Горни Лозен                                    01.07.2009 - 01.07.2017     
8 с. Герман - с. Кривина                                             01.07.2009 - 01.07.2017
9 ул. Генерал Гурко - Автобаза Искър                       22.04.2008 - 22.04.2016
10 кв. Димитър Миленков - кв. Бусманци                   01.07.2009 - 01.07.2017
14 Автостанция Изток - Гара Искър                           01.07.2009 - 01.07.2017
27 Гара София Север - село Кътина                         18.02.2008 - 18.02.2016 (до 01.10.2016)
30 кв. Обеля - с. Балша                                                                                        (до 12.11.2016)
42 ж.к. Люлин 8 - Банкя                                                                                      (до 12.11.2016)
54 метрост. Сливница - пътен възел Калотина                                                  (до 12.11.2016)
59 кв. Княжево - село Мърчаево                                                                          (до 31.10.2010)
69 Сбал по онкология - Царева Махала                     26.09.2009 - 26.09.2017
70 Сбал по онкология - с. Плана                                 26.09.2009 - 26.09.2017
72 ж.к. Западен парк - хотел Плиска                         18.02.2008 - 18.02.2016 (до 26.09.2016)
73 ж.к. Овча Купел 2 - ж.к. Гоце Делчев                   22.04.2008 - 22.04.2016 (до 26.09.2016)
74 Централна гара - ж.к. Гоце Делчев                      25.07.2008 - 25.07.2016 (до 01.10.2016)
84 ул. Ген Гурко - Летище София                                                                       (до 19.11.2016)
90 АП Малашевци - Бухово                                                                                  (до 19.11.2016)
111 Люлин 1 - Младост 1                                            10.07.2008 - 10.07.2016
114 МИЦ - Стадиона Васил Левски                             26.09.2009 - 26.09.2017 ( Закрита 02.04.2015)
123 Сбал по онкология - лифт Симеоново                14.11.2009 - 14.11.2017
150 ж.к. Обеля 1 - с. Волуяк                                       27.05.2008 - 27.05.2016 (до 15.09.2016)
204 ж.к. Гоце Делчев - ж.к. Дружба 2                       01.02.2010 - 01.02.2018
260 бул. Прага - Горна Баня                                     
306 ж.к. Младост 2 - СУ                                              26.09.2009 - 26.09.2017
404 Централна гара - АП Дружба                              14.01.2008 - 14.01.2016 (до 19.11.2016)

За линии 30,42,54, 59,84 и 90 не знам от кога са им договорите.

(9, 27, 30, 42, 54, 59, 68, 72, 73, 74, 84, 90, 111, 150, 260, 404 - тезли линии са били на концесия преди конкурсите 2008/2009)
« Last Edit: 21.05.2017, 14:12:14 by Emperor »
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline wiNt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 405
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2386 on: 19.05.2017, 20:43:15 »
Quote
От екологична гледна точка имам предвид. 
.. и не само от екологична - добрата новина е че китайските изчадия нямат метанов модел за Европа.

Честно казано не разбирам защо толкова се плюят концесионерите и по-точно Карат. Единствени те купиха прилични автобуси, които след 8 години нон-стоп претоварване по 204, а вероятно от това което съм чел тук - и по 1, се доказаха като издръжливи на нашите условия, а и многократно тук е писано, че напрактика са немски, но сглобени в Турция - тоест все тая, освен интериора. Толкова години по-късно да не кажа в никой няма вибрации и димене стил БМЦ. Ако не бяха частниците някога, градския транспорт трябваше да се замозакрие - горе долу само Икаруси, рязани и О305/Г се движеха. Точно Карат, по онова време бяха огромен скок в обслужването на пътниците - шофьорите спретнати с униформи (което за тогава си беше чудо), повечето доста по-учтиви от тези, на които беше свикнал народа, автобусите се чистеха всеки ден (и до днес си личи, че се мият поне пода и дръжките редовно). Напоследък се забелязва сериозна деградация, но определено още доста време трябва да мине, преди автото да настигнат Карат в каквото и да е отношение - лично мнение.

И бих се радвал @ялта да поясни за въпросното купуване на частни автобуси от общината, защото така казано звучи доста абсурдно.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4086
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2387 on: 19.05.2017, 20:54:56 »
И бих се радвал @ялта да поясни за въпросното купуване на частни автобуси от общината, защото така казано звучи доста абсурдно.

Аз ако можех да ти опиша всички далавери на общината, толкова абсурдно ще ти стане, че в Южна Африка ще забегнеш, пък аз милионер ще стана.............
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1298
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2388 on: 19.05.2017, 21:38:00 »

За линии 30,42,54, 59,84 и 90 не знам от кога са им договорите.
За линия 30 спомените ми са, че беше дадена на концесия малко преди да бъде пренасочена от Автостанция Връбница към МС Обеля(пролетта на 2003г.), около 11-12.2002г. До тогава по нея вървяха Чавдар 11 Г5 и от време - на време 11 М3, боядисани в цвят екрю/или нещо подобно с оранжеви хоризонтални линии отстрани и меки седалки от т.нар. самолетен тип. В извънредно редки случаи се появяваха и Икаруси. Забравих да спомена, че от 1999г. паралелно с Чавдарите се движеха и току-що реновираните Кенти.
« Last Edit: 19.05.2017, 22:27:28 by София 100 »
Той не спира ни денем, ни нощем

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 685
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2389 on: 19.05.2017, 22:27:40 »
Quote
Честно казано не разбирам защо толкова се плюят концесионерите и по-точно Карат.
Аз пък не мога да разбера какво толкова ги възхвалявате. Ми купили еди колко си бройки чисто нови и съвременни автобуси, пуснали ги да се движат на линия срещу еди каква си цена която им осигурява добра печалба, цена аналогична на общинското "авто". Ми то и "автото" може да го прави това както и го прави например с автобусите по 111 които се водят на концесия към "автото". И "автото" може да експлоатира чисто нови съвременни автобуси. 
Quote
Ако не бяха частниците някога, градския транспорт трябваше да се замозакрие - горе долу само Икаруси, рязани и О305/Г се движеха.
Да бе да. Те тия пари за нови автобуси сигурно не са дошли от джоба но пътниците и субсидиите от бюджета, а са паднали като подарък. Нали тези автобуси частника трябва да ги купи и после да си избие инвестицията с печалба. Тези пари му ги плаща общината. Същото може да направи и "автото" в качеството си на общинска фирма превозвач.
Quote
Точно Карат, по онова време бяха огромен скок в обслужването на пътниците - шофьорите спретнати с униформи (което за тогава си беше чудо)
Напълно обяснимо като се имат предвид международните и туристически превози които Карат извършват преди да се захванат с градските линии. Оттам идват и традициите в добрата поддръжка.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10992
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2390 on: 20.05.2017, 00:28:31 »
Да бе да. Те тия пари за нови автобуси сигурно не са дошли от джоба но пътниците и субсидиите от бюджета, а са паднали като подарък. Нали тези автобуси частника трябва да ги купи и после да си избие инвестицията с печалба. Тези пари му ги плаща общината. Същото може да направи и "автото" в качеството си на общинска фирма превозвач.

Точно така и го направи. Ако си спомняте точно по това време в Земляне докараха същите Конекта като на Карат за линия 111, в Дружба пък Тедомите. Иначе съм съгласен че Конектата и на двете фирми бяха за времето си много голям скок в обслужването. Впрочем първите Конекта на Карат тръгнаха още есента на 2007-ма, то и модела таман беше излезнал. 9001, 9002 и тн. Имаше официално представяне пред Ал.Невски заедно с няколко Ситарота, даже още пазя снимки от тогава когато са били чисто нови. Всред тези Конекта има и едно, което може да е въобще прототипа или първия произведен, беше по разни изложби панаири, с тапицирани седалки и климатик, има 4 отваряеми стъкла. Не помня какъв номер е наскоро го видях че още се движи.

За пръв път в София доколкото си спомням тръгнаха ниски Конекта на 84. Спомням си първото ми возене като ги пуснаха, есента на 2007-ма ще да е било, да кажем края на октомври или началото на ноември. Много им се разваха хората, а на Ситарото 3-та врата се отваряше с бутон от пътниците.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline coast96

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 317
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2391 on: 21.05.2017, 12:17:59 »
Дали шофьори от Тея и Карат ще бъдат назначени в някой гараж на СА или няма такава практика?
Имаше един шофьор викаме му чичо Митко един едър с голям мустак и бенка на устата. Преди караше БМЦ и МАН по 73 ,сега кара Ютонг отново по 73.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12547
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2392 on: 21.05.2017, 19:25:01 »
Quote
Честно казано не разбирам защо толкова се плюят концесионерите и по-точно Карат.
Аз пък не мога да разбера какво толкова ги възхвалявате. Ми купили еди колко си бройки чисто нови и съвременни автобуси, пуснали ги да се движат на линия срещу еди каква си цена която им осигурява добра печалба, цена аналогична на общинското "авто". Ми то и "автото" може да го прави това както и го прави например с автобусите по 111 които се водят на концесия към "автото". И "автото" може да експлоатира чисто нови съвременни автобуси.
Ами да го направи като може! Две линии може, въпросът е, че сега и до месеци се освобождават доста повече от 2 линии.

Естествено, че Карат е купил автобусите с кредитни линии, но нито общината е отпуснала тези кредити, нито Европейската комисия, а банки и съответно те трябва да се връщат.

Голяма цена на километър били вземали. А вземат ли я наистина, т.е. регулярно всеки месец до еди-коя си дата? Не че СА си взема своите пари навреме. Изобщо антипазарното поведение на ЦГМ с неразплащане със СА, СЕ, другите оператори е под всякаква критика.

Ако имаше такава далавера, да се бяха включили такива като Бай Пенчо Транс ЕООД с двата си вехти Неоплана, работили вярно 15-20 години в Германия! Каквато беше практиката в доста провинциални гардове през 90-те. Работата стана наедро и никой не може да отрече, че влязоха читави за нашето средно ниво возила. Дори в края на концесията те все още са над средното ниво, за съжаление.

Дали беше оптимално да се правят три пакета с линии "от кол и въже", като работата с единия се забатачи така, че съдът насилствено да налага договора след 8 години? Едва ли.

Сега от много ум, вместо да преподпишат договор с Карат за 3 лв/км, ще подписват анекси за 3.60 пред угрозата просто да спират линии (както беше с А84, 404 и др., докато намерят шофьори). Защото всеки глупав пролетарски ентусиазъм по традиция завършва с провал.

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 685
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2393 on: 21.05.2017, 20:17:31 »
Quote
Ами да го направи като може!
Ами прави го - новите МАНове и Ютонги. Преди това едни 35 Conecto, 10 Tedom, по-преди нови 50 броя O345 G Conecto, още по-преди едни 30 броя МАНове SG-262 и еди колко си O345 G.
Quote
Ако имаше такава далавера, да се бяха включили такива като Бай Пенчо Транс ЕООД с двата си вехти Неоплана, работили вярно 15-20 години в Германия!
Никой няма до допусне Бай Пенчо до това  :) .
Далавера всъщност хем има, хем няма. Просто едни фирми (концесионери) извършват транспортна услуга регламентирата по определен начин, в крайна сметка печелят нещо от това. И банките печелят. Абсолютно същата услуга преди тях се е извършвала от единствения превозвач - "автото", на когото обаче "отгоре" не му се разрешава по принцип подобен "бизнесплан" със закупуване на нови автобуси.
Quote
Защото всеки глупав пролетарски ентусиазъм по традиция завършва с провал.
:D Това трябва да сигурно да означава, че се постъпва един вид "пролетарски" ? тоест по заклеймен начин? Обаче на практика си е само бизнес и нищо лично. Едни пари ще отидат като печалба при частника и банките без да имаме никакви гаранции за тяхното реинвестиране по някакъв полезен начин.

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 518
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2394 on: 21.05.2017, 21:52:00 »
Новите МАН-ове са ни подарък от ЕС, а новите Итонги са купени с кредит на Общината. Последните автобуси, които купи СоАТ бяха ТЕДОМ и новите Конекто и то само защото изискванията за конкурса бяха такива, че нямаше да могат да возят с ИКАРУСИ и други дъртофелници. И ако общината ни беше нормална, а не крадливо-делавераджийска, щеше да плаща само за превоз с автобуси под 10 години, пък да вози, на който му излиза сметката. Но пък иначе къде ще се назначават "наши хора", ако няма общински фирми. И "нашите хора" разбира се не са шофьори и монтьори...

Offline wiNt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 405
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2395 on: 21.05.2017, 21:54:04 »
Голямо правене няма що, МАНовете по Евро програма, след като им изтече гаранцията и всички виждаме как почва да се кара без блокировки, липсват стопове, дръжки и тн. Или пък Ютонгите, качество първа класа, половината със следи от ПТП, точно щото не са по Евро програма и няма кой да им налага цивилизованост. БМЦ са същото, че и по-зле. А другите примери са на закупуване на морално остарели модели още от момента им на пускане, с изключение на Тедом и конекто лф. А това че едва ли не далавери няма в автото е не смехотворно, ми достойно за виц на годината!

Offline Kingpin

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 459
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2396 on: 21.05.2017, 21:57:25 »
Нищо не правят автото с техните темпове на обновление на подвижния състав - през 2017 г.  все още се движат  О305, а ако нямаше концесии, като нищо и Икаруси още щеше да има. А ако нямаше еврофондове, да не говорим.

Значи сега СА ще вози на по-висока цена от споразумяната с Карат (3 лв.) по 15-те линии, но със старите морги! А мотивът за отказът от продължението на концесията беше, че на Карат щяло да им се направи подарък - без да правят инвестиции, да получават наготово пари едва ли не. Е сега автото каква инвесиция ще направи - ще изкара още някой О305 от клетката за брак и ще го пусне по 306. И голям кеф, че ни е общински транспортът. Е, щели да купуват нови рейсове, но някога в бъдещето, неясно кога. Но дотогава....
Та автото и концесионерите взимат сходни пари на км пробег, но концесионерите пускат само нови автобуси - предлагат по-добра услуга. И през 8 години ги сменят с нови. Като изключим Еридантранс, които явно като кърлеж са се впили в системата и няма отърваване от тях.

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 685
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2397 on: 21.05.2017, 22:41:09 »
Quote
И ако общината ни беше нормална, а не крадливо-делавераджийска, щеше да плаща само за превоз с автобуси под 10 години, пък да вози, на който му излиза сметката
Ами на общината най излиза сметката да си купува и експлоатира автобусите сама, без бизнеспосредници. Пък и да прави един качествен основен ремонт за удължаване на срока на експлоатация. Това всичко хипотетично, щото бизнесинтересите са други.
Quote
Но пък иначе къде ще се назначават "наши хора", ако няма общински фирми
В модела с концесиите едни "наши хора" реализират един много хубав оборот и нелоши печалби от транспортни услуги.
Quote
Нищо не правят автото с техните темпове на обновление на подвижния състав - през 2017 г.  все още се движат  О305, а ако нямаше концесии, като нищо и Икаруси още щеше да има.
За толкова отпуснати пари - толкова.
Quote
Та автото и концесионерите взимат сходни пари на км пробег, но концесионерите пускат само нови автобуси - предлагат по-добра услуга. И през 8 години ги сменят с нови.
Да, но на "автото" "отгоре" не му е разрешено с тези пари да купува нови автобуси.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2045
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2398 on: 21.05.2017, 22:48:17 »
Quote
Та автото и концесионерите взимат сходни пари на км пробег, но концесионерите пускат само нови автобуси - предлагат по-добра услуга. И през 8 години ги сменят с нови.
Да, но на "автото" "отгоре" не му е разрешено с тези пари да купува нови автобуси.
Тогава какво ги прави тези пари? Очевидно и за части не са, предвид състоянието на подвижния състав, за хигиенизация също, предвид, че ако си с бяла риза и седнеш на някоя седалка, ризата ще е по-скоро сива, та къде отиват тези пари?
« Last Edit: 22.05.2017, 22:29:22 by btr95 »
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12547
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2399 on: 22.05.2017, 04:30:06 »
Да, но на "автото" "отгоре" не му е разрешено с тези пари да купува нови автобуси.
И като му разрешиха, та какво се случи: обяви се обществена поръчка с критерий най-евтино при закупуване, но не и когато се добавят експлоатационните разходи за стотина хиляди км. И смехотворно с копи-пейст се обяви допълнителна с ясното съзнание, че е състезание с един кон. Която беше спряна от "изненаданата" кметица. Любопитно как би се случило с абсолютно същите критерии да има друг победител?
Кой частник е толкова малоумен да си обновява парка по този начин?

Още в началото трябваше концесионните пакети да са крайградски, а автото да обслужва вътрешноградските линии.