Author Topic: Перник - обща тема  (Read 32689 times)

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Перник - обща тема
« Reply #320 on: 29.04.2017, 19:13:23 »
Логично е да печели търга този, който предложи по-висока цена. В много случаи нарочно се занижават цените за да може фирмата, спечелила търга за вземе повече пари при предаването на скрапта за претопяване.
Далавера с това от страна на Общините няма, реално се вземат пари от скрап, които влизат в общинския бюджет, къде разходването им се определя от приоритетите на общините.
В крайна сметка Общините са принудени да се отърват от скрапта като ненужен отпадък. В един момент въобще може и да не се намери купувач и един актив, който трябва да носи някакъв приход се оказва абсолютен пасив.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4581
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Перник - обща тема
« Reply #321 on: 29.04.2017, 21:05:58 »
Проводникът по централните участъци е изтънял между 30 и 50 %. Проводникът по разклоненията - между 10 и 30%.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10992
    • View Profile
    • Email
Re: Перник - обща тема
« Reply #322 on: 29.04.2017, 21:18:54 »
Аз ги смятам така нещата: 64 км проводник * 890 кг/км * 8,60 лв/кг (цена на скрап) = 489 856 лв. Ако приемем, че има 20% изтъняване на проводника, тогава цената става 392 000 лв. Това е само медният проводник, останалите елементи от КМ ще увеличат цента. Нямам представа какви са разходите по демонтаж, но не мисля, че са над 100 000 лева. Затова и на мен цената от 202 500 лева ми се вижда занижена.

Ако с такова качество въобще има кой да ти ги купи на тези цени ако ще и за скрап. Пробвай да се набуташ с 200 бона, да видим дали ще има някой ей така да ти извади 400.

То ако беше толкова лесно всеки щеше да иска да тегли кредит, да я купи после да си плати кредита и да има 200 бона в джоба. Цената на скрапта също постоянно пада, много трудно ще се намери някой да ти извади такава сума накуп като я върнеш и да ти вземе такова количество.
« Last Edit: 29.04.2017, 21:21:07 by Ivo »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline klutsohor

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 106
    • View Profile
Re: Перник - обща тема
« Reply #323 on: 29.04.2017, 21:48:53 »
Ако с такова качество въобще има кой да ти ги купи на тези цени ако ще и за скрап.

В случая качеството няма абсолютно никакво значение, важно е само количеството. Всичко се претопява. От коментарите ви разбирам, че  общата дължина на мрежата е малко над 30 км и въпреки всички тези особености, определено се касае за ощетяване. Не става ясно по какъв начин се процедира с останалата инфраструктура- кабелни захранвания 20 kv, 0,6 kv, оборудването в ТИС и т.н.
« Last Edit: 29.04.2017, 23:25:35 by klutsohor »
1. Доизградена тролейбусна мрежа според ОУП- до кв. Зора; до Тракийски университет; по ул. Загорка в кв. Железник; от кв. Три чучура север по бъдещия бул. Кап. Петко войвода, бул. Славянски и ул. Хаджи Дим. Асенов; от кв. Самара 3 по ул. Ген. Столетов и ул. Д-р Тодор Стоянович; по бул. Анаст. Тошева за връзка с депото;
2. Ликвидирано незаконното строителство в кв. Лозенец;
3. Спасен парк Бедечка.

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1713
    • View Profile
Re: Перник - обща тема
« Reply #324 on: 30.04.2017, 09:46:58 »
Ако с такова качество въобще има кой да ти ги купи на тези цени ако ще и за скрап.

В случая качеството няма абсолютно никакво значение, важно е само количеството. Всичко се претопява. От коментарите ви разбирам, че  общата дължина на мрежата е малко над 30 км и въпреки всички тези особености, определено се касае за ощетяване. Не става ясно по какъв начин се процедира с останалата инфраструктура- кабелни захранвания 20 kv, 0,6 kv, оборудването в ТИС и т.н.
Понеже съм съгласен на 100% с тебе, а по-готини имаше тъпотии, които само политици биха казали ще дам следните химически факти: медта е цветен метал.Това значи, че НЕ корозирала. На въздуха повърхностния слой се оксидира и потъмня като се образува т.нар. патина, която предпазва медта от корозия. Понеже медта е безвредна, а платината е отровна за организма на човека, затова медните съдове се калайдисват. В този ред на мисли единствено би могло на медта да изтънее дебелината от силата на триене. Това може само да промени теоритичното изчисление на очакваните килограми на 1 км, но не и качеството на суровината за скрап.
Чудя се защо никой не поставя въпроса на общините, защо не се договарят директно с фирмата за преработка без посредник за вторични суровини.
И само да кажа, че в България всички се изкарват много клети и работещи на загуба, сякаш някой насила ги е направил бизнесмени с цел да си изкупят греховете. Като са на загуба всички - ей там е бюрото по труда! Затова като видиш цените в Дупница е по-скъпо от Варна, където е по-скъпо от София! Май само конкуренцията и контрол са лекарството ...

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk


Offline klutsohor

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 106
    • View Profile
Re: Перник - обща тема
« Reply #325 on: 30.04.2017, 10:15:16 »
На въздуха повърхностния слой се оксидира и потъмня като се образува т.нар. патина, която предпазва медта от корозия. Понеже медта е безвредна, а платината е отровна за организма на човека, затова медните съдове се калайдисват.

Извинявам се, че отново ми се налага да съм в офф ..( повече няма :) ), но искам да уточним нещо много важно- Вярно ли е че контактните мрежи променят киселинността на дъжда?
1. Доизградена тролейбусна мрежа според ОУП- до кв. Зора; до Тракийски университет; по ул. Загорка в кв. Железник; от кв. Три чучура север по бъдещия бул. Кап. Петко войвода, бул. Славянски и ул. Хаджи Дим. Асенов; от кв. Самара 3 по ул. Ген. Столетов и ул. Д-р Тодор Стоянович; по бул. Анаст. Тошева за връзка с депото;
2. Ликвидирано незаконното строителство в кв. Лозенец;
3. Спасен парк Бедечка.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4581
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Перник - обща тема
« Reply #326 on: 30.04.2017, 10:38:04 »
Проводникът по централните участъци е изтънял между 30 и 50 %. Проводникът по разклоненията - между 10 и 30%.

Нормата е 32%. Над нея експлоатацията трябва да се прекрати. Това са данни от 2006 г.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1713
    • View Profile
Re: Перник - обща тема
« Reply #327 on: 30.04.2017, 10:43:56 »
На въздуха повърхностния слой се оксидира и потъмня като се образува т.нар. патина, която предпазва медта от корозия. Понеже медта е безвредна, а платината е отровна за организма на човека, затова медните съдове се калайдисват.

Извинявам се, че отново ми се налага да съм в офф ..( повече няма :) ), но искам да уточним нещо много важно- Вярно ли е че контактните мрежи променят киселинността на дъжда?
Теоритичното металите образуват основи, защото са алкални и следователно неутрализират киселините на металните елементи. Обаче медния дихидрооксид не се образува по естествен начин, а например в контакт с натриева основа и се разпада при температура около 150 градуса. Значи отговора е, че би намалил киселинността на дъжда на теория, на практика едва ли. По-скоро се ползва за растителна защита. Например лозята се пръскат с меден сулфат - т.нар. син камък. Желязото измества медта от повечето съединения заради електроотрицателността. Напр. пирон потопен в разтвор на син камък прави разтвора зелен и пирона се покрива с чиста мед.

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk


Offline mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 767
    • View Profile
Re: Перник - обща тема
« Reply #328 on: 30.04.2017, 11:18:44 »
Далаверата е ясна. Кметицата както винаги се прави на не знаеща и не можеща да даде логично обяснение за общинската собственост, не била подготвена...Ами за какво си кмет тогава???
Истината е, че подземната инфраструктура е почти изцяло окрадена, а въздушната мрежа е изкупена за 203 000 лв. от приближена на местната управата фирма за скрап. На следващото заседание, когато кметицата се "подготви", може и да имаме "някакво" обяснение къде са парите и защо са толкова...

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Перник - обща тема
« Reply #329 on: 30.04.2017, 11:49:58 »
Аз не мога да си обясня факта, че като имате данни за нарушения относно ликвидирането на общинското предприятие си траете и само пишете по форумите.
Има прокуратура, подайте сигнал, изискайте документация относно ликвидацията, решенията на ОБС, констатираните кражби, протокола от обществената поръчка и данни от Търговския регистър за връзка между спечелитата търга фирма и кмета на Община.
Защо само се пише, а не се работи по изясняването на ситуацията? 

Offline klutsohor

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 106
    • View Profile
Re: Перник - обща тема
« Reply #330 on: 30.04.2017, 13:56:53 »
Нормата е 32%. Над нея експлоатацията трябва да се прекрати. Това са данни от 2006 г.

Това означава, че трябва да се спре тролейбусното движение в Стара Загора по линии 2 и 26, където преди повече от 1 година се извърши "подмяна" на мрежата! Не се въздържам. :angry:
1. Доизградена тролейбусна мрежа според ОУП- до кв. Зора; до Тракийски университет; по ул. Загорка в кв. Железник; от кв. Три чучура север по бъдещия бул. Кап. Петко войвода, бул. Славянски и ул. Хаджи Дим. Асенов; от кв. Самара 3 по ул. Ген. Столетов и ул. Д-р Тодор Стоянович; по бул. Анаст. Тошева за връзка с депото;
2. Ликвидирано незаконното строителство в кв. Лозенец;
3. Спасен парк Бедечка.

Offline mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 767
    • View Profile
Re: Перник - обща тема
« Reply #331 on: 09.05.2017, 13:47:01 »
Червен лидер нарече кметицата Вяра Церовска „Госпожа Лъжа“ на Перник, ето защо.

Председателят на групата общински съветници на БСП и лидер на социалистите в града Кирил Леонов постави редица въпроси относно тролеибусния транспорт в Перник. Поводът за това е изненадващото рязане на контактната мрежа, която от миналата година не се експлоатира, но в същото време перничани получаваха редица обещания за нови тролеи и възстановяване на тролейбусния транспорт в миньорския град, съобщават в прессъобщение до zaPernik.com БСП Перник.

 

 
Ето какво написа Кирил Леонов на страницата си в социалната мрежа:

ИМАЛО ЕДНО ВРЕМЕ…. ТРОЛЕИ В ПЕРНИК
 Извадих няколко от публикациите на Господин и Госпожа Лъжа на Перник – кметът Иван Иванов (ГЕРБ), и настоящия кмет Вяра Церовска (ГЕРБ):

25 март 2015г. Перник купува нови тролеи и прави нова мрежа за 18 млн. лв.

28 май 2015г. Осигурени са пари за нови тролеи

2 септември 2015г. Тролеите в Перник тръгват до месец

12 януари 2016г. Обновяват тролеите в Перник

Въпросът за контактната мрежа касае всички перничани, а до този момент никой не е дал обоснован отговор на въпросите:

На 6 декември миналата година гласувахме дружеството „Тролейбусен транспорт“ да стане публична общинска собственост, тогава кметът Церовска убеждаваше Общинския съвет, че кабелите няма да се режат, днес сме свидетели точно на обратното! Къде отиват приходите от рязането на кабелите, които са медни? Защо тази дейност се случва „на тъмно“, без да има никаква яснота по въпроса? До кога кметското ръководство ще се държи с общинската собственост, като със своя лична и до кога ще бъдем свидетели на подобни своеволия?!?

Вместо да бъде спасен най-екологичния транспорт в града и да се търсят инвестиции за нови машини, за „по-лесно“ беше изрязана цялата контактна мрежа, която един ден ще бъде изключително трудно да се възстанови, и как ще бъдат оправдани средствата, които ще бъдат похарчени, за нещо, което съществуваше и с лека ръка беше унищожено?!?

Уважаеми перничани,
За пореден път сме свидетели на едно некомпетентно и хаотично управление, без ясна цел за бъдещото развитие на града, пише Кирил Леонов.
http://zapernik.com/2017/05/09/27722/
http://perniktoday.net/%d0%ba%d0%b8%d1%80%d0%b8%d0%bb-%d0%bb%d0%b5%d0%be%d0%bd%d0%be%d0%b2-%d0%b3%d0%be%d1%81%d0%bf%d0%be%d0%b4%d0%b8%d0%bd-%d0%b8-%d0%b3%d0%be%d1%81%d0%bf%d0%be%d0%b6%d0%b0-%d0%bb%d1%8a%d0%b6%d0%b0-%d0%bd/

« Last Edit: 09.05.2017, 13:57:54 by mgk »

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1713
    • View Profile
Re: Перник - обща тема
« Reply #332 on: 09.05.2017, 14:19:51 »
БСП гледат само да имат повод за караница с ГЕРБ и не ги интересува също нищо. Може да не са толкова нагли, ама то и без силна подкрепа от 9 години от правителство, няма как да си толкова нагъл като ГЕРБ-ерски кмет.
Ако БСП искаха нещо да направят за някакви тролеи щяха да си оправят референдума в Габрово, а не да пропуснат случайно да качат подписката на електронен носител за ГРАО.

Offline klutsohor

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 106
    • View Profile
Re: Перник - обща тема
« Reply #333 on: 09.05.2017, 14:35:10 »
След дъжд качулка. Изказванията им са нищо друго освен популистки. Къде бяха, когато се вземаха всички тези решения?
Да не забравяме, че промяната на проекта за ИГТ с отхвърляне на тролейбуси, предложена от нововстъпилият кмет В. Церовска беше подкрепена и от ОбС- Перник!
« Last Edit: 09.05.2017, 14:57:43 by klutsohor »
1. Доизградена тролейбусна мрежа според ОУП- до кв. Зора; до Тракийски университет; по ул. Загорка в кв. Железник; от кв. Три чучура север по бъдещия бул. Кап. Петко войвода, бул. Славянски и ул. Хаджи Дим. Асенов; от кв. Самара 3 по ул. Ген. Столетов и ул. Д-р Тодор Стоянович; по бул. Анаст. Тошева за връзка с депото;
2. Ликвидирано незаконното строителство в кв. Лозенец;
3. Спасен парк Бедечка.

Offline mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 767
    • View Profile
Re: Перник - обща тема
« Reply #334 on: 10.05.2017, 22:43:01 »

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1713
    • View Profile
Re: Перник - обща тема
« Reply #335 on: 11.05.2017, 09:17:43 »
Отговора на кмета
https://www.facebook.com/738661072871435/videos/1420481111356091/
Може да и се признае интелекта, чрез който заложи за да си запази дупарата на пловдивския вариант на ошмулване на тролейбусите! Браво жено, като следващ Тотево-Славчовия подход се вписваш добре в параметрите на новата коалиция! Намесила си и римския подход "да го духат бедните!" Ето така се управлява град по най-вероятен стандарти по света и у нас! Всички си мечтаем за такова управление!

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk


Offline mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 767
    • View Profile
Re: Перник - обща тема
« Reply #336 on: 30.05.2017, 09:23:05 »
От нови тролейбуси, през електробуси, до автобуси на втечнен метан...

Проектът за интегриран градски транспорт и реализирането му ще даде нов облик на транспорта в Перник.

Перник, 29 май /Елка Робева, БТА/
Водещ за кметския екип на община Перник е проектът за интегриран градски транспорт и реализирането му ще даде нов облик на транспорта в Перник. Това каза в интервю за БТА ресорният заместник-кмет Денислав Захариев.
Очаква се догодина Перник да получи 15 нови автобуса на втечнен метан клас Евро 6 по програмата "Региони в растеж", които ще обслужват най-натоварените и най-дълги линии в града, посочи той.
Провеждането на обществена поръчка, каквато не е имало 11 години, ще наложи контрол, ред и правила в транспорта в община Перник, коментира Захариев. Той увери, че обществената поръчка ще бъде факт до края на годината. При избора на нови изпълнители по маршрутите, освен висок клас на автобусите, ще бъдат заложени и критерии "най-ниска цена на билета", "отстъпка в картите", заяви Захариев.
По думите му сега ценообразуването е свободно, а общинската администрация още през 2006 г. е загубила механизма за въздействие върху стойността на билета за градски транспорт. Превозвачите пък не смеят да инвестират смело, защото линиите се дават за едногодишен срок с временни договори, твърди Захариев.
Според Захариев местната власт се е отказала от обновяване на тролейбусния транспорт поради обстоятелството, че автобусният е по-бърз и мобилен. По думите му такава е била и препоръката на консултантите при изготвяне на проекта за техническа помощ.
Община Перник е в борд заради огромни задължения, изпълнява оздравителна програма и едва ли би могла да отдели средства за безплатно пътуване на най-възрастните граждани, каза още ресорният заместник-кмет. Сега пенсионерите в Перник пътуват срещу 26 лв. месечно за една линия, редовна карта за градския транспорт за една линия струва 35 лв. Превозвачите не издават тримесечни, шестмесечни и годишни карти, няма и карти за цялата градска мрежа. Цената на билета за еднократно пътуване в областния център поскъпна от 0,80 лв. на 1 лв. от 10 април.

Следва цялото интервю:

Въпрос: Защо Перник не можа да се пребори за европейски средства за обновяване на тролейбусния транспорт? Перничани са акционери в този транспорт, понеже тролейбусната мрежа е изградена със самооблагане от техните пари и като такива имат право на по-детайлна информация.
Отговор: Перник се пребори за европейски средства. Перник има спечелен проект за 9 млн. лв., но той не касае тролейбуси, а автобуси на втечнен метан. Те са по-бързи като транспорт и нямат ограничения в маршрутите, както тролейбуса, който върви само по линия с жици.
Модерният автобус може да изпълнява както градски, така и междуселищни, или всякакви други курсове, които Общинският съвет, общината и гражданите преценят, че са необходими. Възможно е да се удължават, да се скъсяват линии - нещо, което при тролеите няма как да се случи. Затова консултантите, когато са изготвяли проекта за техническа помощ далече преди Вяра Церовска да стане кмет и аз неин заместник, са написали препоръка за преминаване от тролейбуси на автобуси.
Впоследствие общинската управа и Общинският съвет решиха, че община Перник ще кандидатства по програмата "Региони в растеж" с проект за интегриран градски транспорт, който включва закупуване на подвижен състав 15 автобуса на втечнен метан. Новите автобуси са клас Евро 6 и ще се доставят през 2018 г.

Въпрос: При поскъпването на цените на билетите от 10 април превозвачите обявиха, че Перник е едва ли не последният град, в който билетът в градския транспорт става 1 лв. Оказа се, че не е вярно. В Ловеч, Кърджали, Велико Търново и Ямбол еднопосочното пътуване е 0,70 лв. В Пазарджик, Благоевград, Хасково и Сливен билетите за градски транспорт са 0,80 лв. Враца все още държи рекордната цена от 0,60 лв. Дори в Бургас е по-евтино, когато се ползва електронна карта. Как местната власт в Перник загуби механизма за въздействие върху стойността на билета за градски транспорт?
Отговор: Община Перник е загубила механизма още през 2006 г., когато при тогавашния кмет Антоанета Георгиева е проведена последната обществена поръчка. Тя обаче е обжалвана и не е влязла в сила. След това два мандата на следващия кмет обществена поръчка не е провеждана.
Именно в една обществена поръчка може да се заложи критерий "най-ниска цена на билета". Сега ние година и половина се опитваме да сложим ред. Въпреки твърденията на някои общински съветници дебело подчертавам, че Перник има актуализирана транспортна схема, приета с пълно единодушие от Общинския съвет в края на ноември миналата година. Благодарение на тази актуализирана транспортна схема, в която знаем колко са курсовете, линиите, на кои часове са, общинската администрация работи по провеждане на обществена поръчка, която до края на годината ще бъде факт и ще се изберат нови изпълнители. Част от критериите за избора им, освен високия клас на автобусите, ще бъде и най-ниската цена на билета. Това ще реши проблема, защото към дадения момент ценообразуването е свободно.

Въпрос: Защо превозвачите в Перник издават само едномесечни карти и отказват да издават такива тримесечни, шестмесечни, годишни? Оказва се, че пътуването в София с годишна карта за цялата градска мрежа, която е на стойност 365 лв., или разделено по месеци излиза 30,42 лв. на месец., е по-евтино от едномесечната карта за една линия в Перник, струваща 35 лв. от 1 май?
Отговор: Много важно е да отбележим, че Перник по никакъв начин не може да се сравнява със София. В столицата приходите от билетите влизат в общинско предприятие. То има свои автобуси, както и договори с външни превозвачи, на които се плаща на километър. Така че те си събират приходите и след това ги преразпределят. Затова сравнението Перник - София не е възможно. Преди години се опитахме да направим нещо подобно, но бяхме спрени. Сега имаме тази възможност, но въпросът е това ли е добрият модел, защото в София цената на билета е 1,60 лв.
Отново проблемът опира до липсващата обществена поръчка, която да зададе ясни правила и критерии, да се регламентират и отстъпките в картите. Ние не сме магьосници и не можем за година и половина да решим всички проблеми на Перник. Мисля, че има подобрение относно контрола и курсовете. Това можем да направим към момента.

Въпрос: Твърдите, че Перник не може да се сравнява със София, но да го сравним с Монтана, където възрастните хора над 70 г. пътуват безплатно в градския транспорт от 1 април до 31 декември. По данни от публикации в пресата това струва на общината 25 000 лв. В Перник цената на пенсионерска карта за една линия е 26 лв. Толкова ли не може община Перник да задели 25 000 лв. в полза на най-възрастните си граждани?
Отговор: Община Перник е в борд, ако мога да използвам този израз, изпълнява оздравителна програма. Нашите приходи и разходи се гледат всяко тримесечие и са сложени в много строги рамки, защото общината има да връща огромни задължения. Убеден съм, че трябва да се помага на възрастните хора и на учениците и това е нещо много хубаво, но не съм сигурен, че в момента можем да си го позволим. Да се надяваме, че при успешно провеждане на оздравителния план, когато успеем да стопим тези задължения, в идните години това ще може да се случи.

Въпрос: Наскоро общината преведе 25 000 лв. за нова информационна система на общинските съветници, освен това разходът не беше предвиден.
Отговор: Това беше решение на общинските съветници, което сме длъжни да изпълним.

Въпрос: Проектът за интегриран градски транспорт беше обявен като приоритет на настоящия кметски екип преди влизането му във властта. Какво се случва с него след близо две години, в които управлявате?
Отговор: В момента проектът за интегриран градски транспорт е на етап оценка в междинно звено и в МРРБ като управляващ орган. За мен това е един от водещите приоритети, който ще ни позволи да имаме модерна система за таксуване. Извън общинските автобуси с такава система ще бъдат снабдени всички превозни средства, изпълняващи курсове по общинската транспортна схема. Ще бъдат монтирани модерни табла на спирките, както в София, които да казват къде са автобусите, ще осъвременим нашия автобусен парк и община Перник да придобие 15 автобуса, ще можем да отремонтираме и депото, което ще бъде и дом на тези автобуси. Това е много хубав проект, който ще даде нов облик на транспорта в Перник. Общинските автобуси ще пътуват по най-дългите и натоварени четири линии в града - до кварталите "Тева", "Изток" и спирка Кралевски път.

Въпрос: Вие положихте много усилия за регулярност на транспорта по линията Перник - София. Определено има резултат, но все още се пропускат курсове и извън пиковите часове понякога хората чакат доста дълго. Какво предвиждате в тази посока?
Отговор: Много стриктно продължаваме да контролираме частта, която е от Перник, защото линиите между Перник и София са поделени на две - едната част се възлагат от община Перник, другата - от община София. Върху тези линии, които са на община Перник и се изпълняват от наши превозвачи, се опитваме да осъществим много стриктен контрол - да си спазват разписанията, да се издават билети.
Но голямото решение за всички линии е провеждане на обществена поръчка. Това ще сложи и контрол, и критерии, и правила. Една обществена поръчка ще даде и сигурност на превозвачите, които в голямата си част са пернишки фирми, че от три до пет години те ще изпълняват съответната линия и ще могат да инвестират, да купят нови хубави превозни средства. В момента и те не инвестират смело, защото линиите се дават за едногодишен срок с временни договори.
http://www.bta.bg/bg/c/BO/id/1585986
« Last Edit: 30.05.2017, 09:31:19 by mgk »

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1713
    • View Profile
Re: Перник - обща тема
« Reply #337 on: 30.05.2017, 10:50:41 »
Трагедия - политическа, интелектуална и най-вече ТЕХНИЧЕСКА и НАУЧНА! Пълна капитулация на здрав разсъдък!
Да използвала автобуса където и кефнело и се преискало - ти за градски, ту за междуградски! То това да не са таксита - който ги наеме може да ги закара и до Варна! Говори се за градски транспорт и за обслужване на гражданите на Перник в града! На нейната логика може да е намислила да ги даде по наем на Столичен автотранспорт щото е най-изгодно на общината!
Вървели по жици - силно казано, като се има предвид, че може да ги вземе с по-мощен дизелов агрегат и с автоматично сваляне/вдигане на прътите! Ама нали е теле - откде ще ги знае тия неща!
АКо някой я пита ще каже - ми то ще е скъпо! То и поддръжката на нови автобуси ще и се стори скъпо щото са бъкани с компютри и електроника, ама тя нали още не знае!

Offline klutsohor

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 106
    • View Profile
Re: Перник - обща тема
« Reply #338 on: 30.05.2017, 11:22:47 »
От трите вида изброени превозни средства, за Перник елита си остават тролейбусите. Вместо да се увърта и да се измислят един куп глупости и да се правят смешни и вече банални сравнения, направо в прав текст да се каже, че усвоените пари по програмата са недостатъчни за обслужване на линиите с тролейбуси. 10, 16, 17 и 20 са маршрути утвурдени от години и няма да се променят през ден два. Особено в един от градовете с най- замърсен въздух в страната, ОУП няма гловоломно да се разраства. За пръв път и чувам да има автобуси работещи с втечнен метан, да бъдат с емисионен клас на замърсяване- Евро 6. Този стандарт не касае ли само автобусите с дизелови двигатели?
1. Доизградена тролейбусна мрежа според ОУП- до кв. Зора; до Тракийски университет; по ул. Загорка в кв. Железник; от кв. Три чучура север по бъдещия бул. Кап. Петко войвода, бул. Славянски и ул. Хаджи Дим. Асенов; от кв. Самара 3 по ул. Ген. Столетов и ул. Д-р Тодор Стоянович; по бул. Анаст. Тошева за връзка с депото;
2. Ликвидирано незаконното строителство в кв. Лозенец;
3. Спасен парк Бедечка.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4581
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Перник - обща тема
« Reply #339 on: 30.05.2017, 11:24:23 »
Никъде не се отчита фактът, че животът на един автобус е 10-12 години, а на един тролейбус - 30 години. Тогава каква ли ще бъде сметката?
храна за мозък - http://www.banitza.net/