Author Topic: Доставка на влакове за МД 3  (Read 11928 times)

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2536
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Доставка на влакове за МД 3
« Reply #60 on: 01.06.2017, 10:26:53 »
По-ниски скорости и едвам-едвам спиране по станциите -> по-малко износване на релси и реборди -> по редки ремонти на релсов път и мотриси -> спестени средства.
Няма такава зависимост. Износването не зависи от скоростта, а от пробега и честотата на влаковете, които не се променят.
Бързото влизане в станциите беше ограничено именно заради инцидентите. Назад по форумните архиви може да се намери и точният момент и повод.

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1734
    • View Profile
Re: Доставка на влакове за МД 3
« Reply #61 on: 01.06.2017, 11:21:07 »
Да не говорим, че дори и не спират по-плавно. По-скоро спират на „тласъци“ – преди метростанцията намаляват, после малко по инерция и накрая пак намаляват до окончателното спиране.
Аз не мога да разбера какъв е проблемът, че се е изпикал на гумата?
О.о

Online bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1573
    • View Profile
Re: Доставка на влакове за МД 3
« Reply #62 on: 01.06.2017, 12:23:20 »
В тоя ред на мисли да вземе някой да им проведе на тия машинисти един курс по спиране, че не може плавно-плавно и накрая да събират всички пътници най-отпред...

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1334
    • View Profile
    • Email
Re: Доставка на влакове за МД 3
« Reply #63 on: 01.06.2017, 14:33:37 »
Няма такава зависимост. Износването не зависи от скоростта, а от пробега и честотата на влаковете, които не се променят.
Бързото влизане в станциите беше ограничено именно заради инцидентите. Назад по форумните архиви може да се намери и точният момент и повод.

Спиране от 70 до 0 и спиране от 35 до 0 износва ребордите и релсите еднакво?

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6804
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Доставка на влакове за МД 3
« Reply #64 on: 01.06.2017, 15:00:28 »
От 70 до 35 не спира викаш...

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2536
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Доставка на влакове за МД 3
« Reply #65 on: 01.06.2017, 15:11:38 »
В тоя ред на мисли да вземе някой да им проведе на тия машинисти един курс по спиране, че не може плавно-плавно и накрая да събират всички пътници най-отпред...
Не е от машинистите, а от влаковете. Силовата електроника може да е японска, но управлението си е сделано и има само четири степени на спиране. Или се движи по инерция, или събира пътниците. Средното положение се постига много трудно.
Спиране от 70 до 0 и спиране от 35 до 0 износва ребордите и релсите еднакво?
Скоростта няма отношение към това. Ако ще и с 10 км/ч да се движат или дори да не спират изобщо, пак толкова ще се износват.
« Last Edit: 01.06.2017, 15:14:59 by bdz43r »

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1334
    • View Profile
    • Email
Re: Доставка на влакове за МД 3
« Reply #66 on: 01.06.2017, 15:57:56 »
От 70 до 35 не спира викаш...

Не. Защото от 35 до 70 никога не е ускорил.

Скоростта няма отношение към това. Ако ще и с 10 км/ч да се движат или дори да не спират изобщо, пак толкова ще се износват.

Това някак не го вярвам. Може да е валидно за влакове на дълги разстояния, защото там можеш да си избереш сам кога да започнеш спирането, но в метрото където имаш само 700-800 метра да ускориш до 70 и да спреш пак до нула? Логично е релсите около метростанциите да се износват по-бързо. От това, което съм виждал в други градове съм забелязал, че част от дължината на метростанцията се използва активно като спирачен път, съответно и разписанията са доста по-стегнати. При нас мотрисите в участъците на пероните се движат само по интерция, какво ще помогне това за паднал на релсите - едва ли много. Видимостта така или иначе е нищожна, с колко ще се скъси спирачния път? И тук говорим за метрото примерно в Будапеща или Прага, където имат същия подвижен състав на разположение.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6438
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Доставка на влакове за МД 3
« Reply #67 on: 16.08.2017, 16:11:15 »
Първа снимка на новите влакове за столичното метро
Quote

Първа снимка на новите, все още полузавършени, корпуси на метровлаковете, изтече в социалната мрежа Facebook.
Кадърът на новите влакове, които от 2019 г. ще обслужват третата линия на метрото (М3) в София, е направен в Полша, където компанията Siemens произвежда 60-метровите влакове Inspiro за столицата.

Влаковете ще са с бял корпус и тюркоазени ленти, а повечето на брой врати ще улесняват качването и слизането на пътниците.
През 2015 г. общинското дружество „Метрополитен“ подписа договор с консорциума Siemens-Newag за доставка на 20 метровлакове за бъдещата трета линия, която в момента е в строеж. Доставката на новите влакове трябва да се осъществи в рамките на 36 месеца от подписването на договора и има опция за още 10 влакове. Договорената стойност е 418.3 млн. лв., ако всички опции се упражнят.

Първоначално по линията ще се движат 60-метрови състави, като в поръчката е оставена опция за поръчка на допълнителни секции.

Преди време беше представена визията на новите метровлакове.


Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1875
    • View Profile
Re: Доставка на влакове за МД 3
« Reply #68 on: 17.08.2017, 15:02:25 »
Сигурно ли е, че ще са с контактна мрежа, а не контактна релса?

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6438
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Доставка на влакове за МД 3
« Reply #69 on: 17.08.2017, 15:05:44 »
Да сигурно е, в поръчката е записан начина на захранване на влаковете.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3712
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Доставка на влакове за МД 3
« Reply #70 on: 18.08.2017, 18:21:36 »
До колкото разбрах и напрежението ще бъде различно - 1500 В?

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6438
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Доставка на влакове за МД 3
« Reply #71 on: 18.11.2017, 19:49:47 »
От FB на Спаси Метрото, първи снимки на готовия състав за нас:








Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • View Profile
    • Email
Re: Доставка на влакове за МД 3
« Reply #72 on: 19.11.2017, 17:00:24 »
Само аз ли не виждам нищо за визуална информация, освен едни лед табла, подобни на тези в руските влакове? Толкова ли не можаха да поръчат мотриси с дисплеи? Постна работа...

Online bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1573
    • View Profile
Re: Доставка на влакове за МД 3
« Reply #73 on: 19.11.2017, 18:00:19 »
Не са поръчали, за да не се чувстват пътниците от МД1 и 2 дискриминирани, че те си нямат такива  :laugh: Наистина се оливат от икономии, едни дисплеи като във варшавските едва ли ще ги оскъпят драстично, но пък Братоев много държал влаковете да са с климатици - нещо, което е хубаво, но не е жизнено необходимо в метрото...
« Last Edit: 19.11.2017, 18:58:11 by bagercho »

Offline wiNt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 582
  • !<9060>!
    • View Profile
Re: Доставка на влакове за МД 3
« Reply #74 on: 19.11.2017, 18:27:01 »
Как ще не е необходимо - опитай се да пътуваш със старите русичи в което и да е време на годината и ще видиш колко е необходимо. Оливане щеше да е да ги бяха поръчали без климатици. А това за дисплеите вероятно се води от идея за унификация - в едните има такива, затова са поръчали и тези просто с ЛЕД дисплеи. Не че ги оневинява по какъвто и да е начин. Интересно е, че салонът на практика е същият тук, но седи ужасно постно и някак старо.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1334
    • View Profile
    • Email
Re: Доставка на влакове за МД 3
« Reply #75 on: 19.11.2017, 19:07:59 »
Спокойно, мониторите са до вратите над разделителните стъкла, както е прието в по-новите дизайнерски разработки напоследък, т.е. от това което виждам на снимките още не са монтирани.


Online bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1573
    • View Profile
Re: Доставка на влакове за МД 3
« Reply #76 on: 19.11.2017, 19:49:16 »
Не мисля, щом имат вече монтирани допотопни ЛЕД дисплеи, нашите просто няма да имат такива. Съставът, показан на снимките е завършен... Освен това как ще ги сложат на тези извити дръжки? На варшавските са прави.
« Last Edit: 19.11.2017, 19:51:43 by bagercho »

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4380
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Доставка на влакове за МД 3
« Reply #77 on: 19.11.2017, 22:55:51 »
Не ми харесва разположението на седалките. Отново ще се гази в краката на седящите, а те от своя страна ще са принудени да имат бликзи срещи с по-деликатните части на телата им.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Доставка на влакове за МД 3
« Reply #78 on: 20.11.2017, 09:48:37 »
Не ми харесва разположението на седалките. Отново ще се гази в краката на седящите, а те от своя страна ще са принудени да имат бликзи срещи с по-деликатните части на телата им.
Това разположение е за да има максимално възможен брой седалки и повече място за правостоящи.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4027
    • View Profile
Re: Доставка на влакове за МД 3
« Reply #79 on: 20.11.2017, 17:59:32 »
Разположението е оптимално за метро - така има по-голям брой седящи места в сравнение с варианта с по един ред седалки от всяка страна без да се намалява вместимостта. При два реда седалки от всяка страна вместимостта пада с над 20%, което е критично при интензивните натоварвания в пик. При варианта с два реда от едната страна и един от другата има по-малко седящи места и по-малко място за правостоящи, вместимостта също пада. :rolleyes: Метрото е транспорт за обслужване на големи пътникопотоци и затова планировката трябва да позволява максимален брой правостоящи при достатъчно седящи места. :rolleyes: