Author Topic: Идеи за бъдещо развитие на метрото  (Read 205345 times)

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1070
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1620 on: 07.06.2017, 11:15:25 »
Не е вярно че метро до Илиянци е безперспективно. Даже напротив, Нови Искър би могъл да стане първото софийско предградие обслужвано от метрото.

Имам предвид, че ще се получи същия ефект както с пътуването сега от Дружба - А204 е по-бърз от метрото. Дали е безпреспективно или не зависи от бъдещото уплътняване на строителството, което е трудно да се предвиди от сега.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12733
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1621 on: 07.06.2017, 14:18:00 »
Не е задължително да се чака БДЖ. Софийска община вади лиценз за жп превозвач
Малко трудно е жп превозвач от нищото. Това все пак не са маршрутки. Даже Западен Берлин не се е справил и до обединението Ес-баните са оперирани от ГДРейския жп превозвач DR.

Аз умишлено не употребих абревиатурата БДЖ или по-точно БДЖПП, тъй като не е ясна перспективата пред тях. А жп превозвачи дал Господ.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 520
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1622 on: 07.06.2017, 14:46:01 »
До Нови Искър, Банкя, Перник и Елин Пелин метровлакове на 7-8 минути са повече от безсмислени. Но и ползване на случайни преминаващи влакове със случайни закъснения, всичките до Централна гара, също не върши работа. Би трябвало да има регулярна крайградска железница с повече гари/спирки и с интермодалност с другите видове транспорт.
Няма проблеми, даже е най-резонно такива линии да се обслужват от жп оператор, както е в Германия. Разбира се, това няма да стане от днес за утре, необходимо е удвояване на трасето, където е единично, изграждане на нови спирки и т.н.

Това, което може да се направи сега, е влаковете от Банкя и Перник да се удължат до Искър. Разбира се, иска се воля от БДЖ и ЦГМ за зачитане на превозните документи.

Не е задължително да се чака БДЖ. Софийска община вади лиценз за жп превозвач, кандидаства за подвижен състав и си пуска влакове по каквото разписание иска. Така няма да има и драма с признаването на картите.

Не е работа на СО да се занимава с жп превози, при положение че има държавна (все още) компания. За целта обаче трябва да се изминат няколко мащабни стъпки:
1. Стандартизиране на инфраструктурата на спирките - перони, оповестителни системи, колокирани спирки с регионалния автобусен транспорт и др
2. Тарифиране на превозите като част от ГТ - зониране и разполагане на билетни автомати
3. Подвижен състав, отговарящ на инфраструктурата (така че пероните и вратите на влаковете да се отварят на едно ниво)
4. Синхронизация на разписанията с местните ГТ в градовете и селата за осигуряване на довозването

Като стойност тази инициатива може да струва колкото една или две метро линии за да се покрият всички жп трасета, но това ще доведе до значително намаляване на колите в града.

Относно точка 3 - според мен това е необходима стандартизация за цялата жп система в България с отчитане на стандартите в съседните ни страни.

С такава мрежа ще се покрият нуждите на кварталите Илиянци, Дружба, Горна Баня, Захарна Фабрика, Обеля, Банкя, както и на селата Казичене, Негован, Чепинци, Волуяк, Нови Хан .... да не ги пречислявам всичките. Мрежата ще е по-обхватна от нови метро отсечки, но ще изисква едновременно качествено и количествено подобрение на инфраструктура, управление, системи за безопасност и, може би най-важното, ръководство.

Offline New_Passenger

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 85
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1623 on: 18.06.2017, 16:13:53 »
Не знам как мислите вие, но това приобщаване на крайградска жп мрежа май няма да стане в близките 50 години, а може и никога да не стане. Защото в момента няма адекватна жп връзка дори с Банкя. Докато изградят крайградска жп мрежа като в другите големи градове по света, ще изградим цялата планирана метромрежа и няма да остане нищо друго за правене, освен Илиянци :crazy:

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 520
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1624 on: 18.06.2017, 17:05:27 »
Не знам как мислите вие, но това приобщаване на крайградска жп мрежа май няма да стане в близките 50 години, а може и никога да не стане. Защото в момента няма адекватна жп връзка дори с Банкя. Докато изградят крайградска жп мрежа като в другите големи градове по света, ще изградим цялата планирана метромрежа и няма да остане нищо друго за правене, освен Илиянци :crazy:

Какво разбираш под адекватна жп връзка с Банкя?
Линия има ли? - Има!
Влакове има ли? - Има!
Възможно ли е повишаване на честотата на влаковете? - Възможно е!

Линията до Банкя според мен трябва да е първата от тази нова мрежа. Защо? Защото след Волуяк е изцяло пътническо трасе, което значи, че може да се направи подмяна на пътя, пероните, оповестителните системи, безплатен буферен паркинг, като част от един малък пробен проект. На всичкото отгоре предвид че линията е къса, все ще се намерят на първо време състави за да се направи една 20 минутна честота на влаковете. Ако експериментът се окаже успешен - продължава се по следващите линии. Ако системата не върви добре - експеримента ще струва минимални пари за данъкоплатците.

При желание от страна на СО и активност от страна на БДЖ и МТ проектът за крайградска железница може да бъде осъществен в рамките на 10 години. И това е проект, който до голяма степен може да се самоиздържа

Offline New_Passenger

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 85
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1625 on: 18.06.2017, 17:12:15 »
Че ги има - има, но какво от това че ги има след като няма адекватна честота на влаковете и удобно разписание? И как ти харесва 40 минути път с ненужни спирки като гара Надежда, която е от мъртвите гари? Адекватна жп връзка означава да е удобна за ползване.

Offline Ivanko

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
  • Меценат на женската красота.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1626 on: 06.07.2017, 11:57:52 »
Аз мисля, че трябва да се направи една кръгла линия като в Москва (за физически кръгла не зная, но да обикаля около София) и там да има станция на всяка пресечка, само че да е между Околовръстното и главна пътна артерия. Нещо такова би било добре.
Quote
Че ги има - има, но какво от това че ги има след като няма адекватна честота на влаковете и удобно разписание? И как ти харесва 40 минути път с ненужни спирки като гара Надежда, която е от мъртвите гари? Адекватна жп връзка означава да е удобна за ползване.
@New_Passenger сакън! На Надежда слизам за курсове по чертане, и понеже мразя да закъснявам... ;]
Ако някой забележи грешка в това, което съм публикувал тук, винаги ще е от огромна полза за мен да бъда поправен.

Благодаря,
Иванко

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1839
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1627 on: 21.07.2017, 12:37:49 »
В Пловдив има такъв ЖП пръстен около целия град и през 90-те години имаше крайградски влакове. Сега май ги няма, но не съм сигурен. И кога са отпаднали също (ако са). Но когато пътувах обявяваха на Ц.Гара Пловдив - крайградски влак за еди си къде ще замине от еди си кой коловоз.
За да ползва бълграина такива влакове трябва да ги вкараш в града. Иначе не ще. Според мен без логична причина.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3894
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1628 on: 21.07.2017, 13:57:58 »
При добро състояние на релсовия път разстоянието от Банкя до София може спокойно да се измине за около 30 минути с няколко кратки спирания за по минута на по-слабо натоварените спирки и по-дълго такова на Волуяк. В момента с няколко спирания за около минута и дълго такова на Волуяк разстоянието се изминава за 37-38 минути. :rolleyes: Пет влака на ден са крайно недостатъчни за пълноценен транспорт, нужно е поне в пик да има влакове на около половин час, в останалото време на около час. Това е напълно постижимо с две мотриси плюс резерва. Също трябва довозване на отдалечени от линията квартали като Драгоман, Клисура, Михайлово до Гара Банкя. :rolleyes: Минутата престой на Надежда не е проблем. :rolleyes:
« Last Edit: 21.07.2017, 13:59:51 by V.Peichev »

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 309
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1629 on: 21.07.2017, 17:47:02 »
В Пловдив има такъв ЖП пръстен около целия град и през 90-те години имаше крайградски влакове. Сега май ги няма, но не съм сигурен. И кога са отпаднали също (ако са). Но когато пътувах обявяваха на Ц.Гара Пловдив - крайградски влак за еди си къде ще замине от еди си кой коловоз.
За да ползва бълграина такива влакове трябва да ги вкараш в града. Иначе не ще. Според мен без логична причина.
От около 10г няма и крайградски влакове. Единственият електротранспорт там са електромобилите, които се броят на пръстите на двете ми ръце и влаковете през Централна гара, Филипово и Тракия.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1086
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1630 on: 21.07.2017, 17:57:34 »
Всъщност понятието "крайградски влак" е с малко по-различно значение. Например влаковете от Пловдив до Асеновград, Карлово, Димитровград, Калояново, Панагюрище, Пещера, Септември, Първомай и Хисар са крайградски. Също както влаковете София - Медра и много други в страната, които се движат и днес.
« Last Edit: 21.07.2017, 17:59:55 by dan »

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 309
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1631 on: 21.07.2017, 19:08:55 »
Всъщност понятието "крайградски влак" е с малко по-различно значение. Например влаковете от Пловдив до Асеновград, Карлово, Димитровград, Калояново, Панагюрище, Пещера, Септември, Първомай и Хисар са крайградски. Също както влаковете София - Медра и много други в страната, които се движат и днес.
Извинявам се, поведох се по предния коментар. Имах предвид градска железница :)

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1839
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1632 on: 21.07.2017, 21:33:17 »
термина съм го взел по спомен от обявяването на тези влакове на гара Пловдив. Някога често ходих там и ми се е набило в главата.
Жалко, че ги няма...

Sent from my Nokia_XL using Forum Fiend v1.3.3.

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1369
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1633 on: 21.07.2017, 22:54:34 »
Късно виждам дискусията тук, но за мен най-добрия вариант не е влакове Банкя - Искър а Драгоман - Искър  :)
 
Примерна схема от 10:00 часа
влак 1     10:00 Искър - 10:20 София - 10:35 Волуяк - 11:25 Драгоман
влак 2                                                    10:40 Волуяк - 10:55 Банкя
влак 1     11:40 Драгоман - 12:30 Волуяк - 12:55 София - 13:10 Искър
влак 2           12:10 Банкя - 12:25 Волуяк

влак 2 може да се вземе след обслужването на 60202
« Last Edit: 21.07.2017, 22:57:50 by wolf_rusi »
Quote from: $h@IdEr
В този си вид конкурсът си e изгубил всичкия смисъл – пределно ясно е, че модераторът го е захвърлил на произвола и от няколко месеца не го боли ни за правила, ни за снимки.



Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1070
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1635 on: 22.07.2017, 11:41:08 »
Станциите ми се виждат малко множко така. Колко е средното разстояние?