Author Topic: Оптимизацията на автобусните линии  (Read 16498 times)

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2047
    • View Profile
    • Email
Принципно 24 е безсмислена линия, при условие, че почти напълно се дублира с 21/22 и 23, като изключим курсовете до манастира, които са три и курса до Локорско, който вече е само един, за разлика от преди, когато бяха цели три за един ден. Резонно е двете коли, които обслужват линията да бъдат добавени към 21/22 и 23. При синхрон на двете линии до Световрачене ще има сравнително нормален транспорт. А за манастира трябва да има автобус само събота и неделя. Иначе се присъединявам към мнението на Пейчев.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline TRAMS SOFIA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 324
    • Skype Me™!
    • View Profile
Здравейте, какво мислите за удължаване маршрута на А309 както следва:От жк.Люлин 1,2 по сега действащия си маршрут до сп.Котлостроене АД направо по ул.202 през кръговото на Надлез Надежда по бул.Ломско Шосе надясно по ул.Христо Силянов и по маршрута на А86 до жк.Свобода.
Добавям въпроса нужно ли е А66 да спира вече на Фантастико?

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
    • View Profile
Удължаване на 309 до МС Хан Кубрат принципно има смисъл като бърза връзка на промишлената зона и магазините с метрото, но няма читаво място за обръщане наблизо. Удължаване до Свобода е неоправдано - курсът се увеличава с около 15 минути в посока и дублажът с 86 става твърде голям, съответно при подсилване на 309 за запазване на интервала автобусите ще са полу- до почти празни в Надежда за сметка на по-прекия и бърз 86. :rolleyes:

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1049
    • View Profile
Тогава направо по Ломско и наляво по Силянов и Хан Кубрат.  Таман ще има помощ за подигравката, наречена 285.
Икономията е майка на мизерията!

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6345
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
При такава безсмислена обиколка интервалът на 309 ще надхвърли 30 мин, което обрича линията на провал.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1049
    • View Profile
Смисъл от обиколката има - да има редовен градски транспорт по Хан Кубрат. Естествено без повече автобуси няма как да е по-редовно.
Икономията е майка на мизерията!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
    • View Profile
Удължаване на 309 не е добро решение за редовен транспорт по Хан Кубрат - твърде обиколно и бавно е, времепътуването от Хан Кубрат до Лъвов Мост ще е почти половин час срещу около 15 минути с 285. :rolleyes: Задръстванията на Сточна Гара особено на излизане от К. Стоилов към кръговото не са по-малки от тези на Надлез Надежда.  :rolleyes:

Offline dan

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 870
    • View Profile
Някой ден ако има метростанция в района на гара Север може 309 да бъде до там и ще осигурява бърза връзка на 202 с метрото. Към момента такова удължаване мисля, че няма смисъл. Но най-вероятно много неща ще се променят до появата на метростанция :)

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1049
    • View Profile
Удължаване на 309 не е добро решение за редовен транспорт по Хан Кубрат - твърде обиколно и бавно е, времепътуването от Хан Кубрат до Лъвов Мост ще е почти половин час срещу около 15 минути с 285. :rolleyes: Задръстванията на Сточна Гара особено на излизане от К. Стоилов към кръговото не са по-малки от тези на Надлез Надежда.  :rolleyes:

Не е задължително да се ходи до Лъвов мост за безценната връзка с метрото, понеже такава се прави още на Хан Кубрат (естествено при сгъстяване на интервалите на МД2, иначе няма смисъл), а и няколкото магазина по 202-а получават един куп клиенти от Надежда, които иначе няма как удобно да стигнат до там, освен с кола.
Икономията е майка на мизерията!

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17026
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Връзката на автобусите с центр гара и Лъвов мост са много по-важни, отколкото връзката с няколкото магазина.
мур

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1049
    • View Profile
Е то я има тая връзка. Какво пречи нещо да не минава непременно през гарата, ако има други варианти за стигане до там?
Икономията е майка на мизерията!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
    • View Profile
При такова удължаване на 309 ще са нужни три допълнителни коли за запазване на интервала и натоварването на линията няма да е равномерно - в Надежда ще е полупразен до почти празен заради дублажите, по История Славянобългарска ще е почти празен заради малкия пътникопоток в района. По-смислено е да се подсилят 85/285, които правят по-удобни връзки и не обикалят.  :rolleyes:

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1049
    • View Profile
Само да ти обърна внимание, че в автобус на 40-60 минути може да няма и един пътник, но в "дублажи" на 10 минути може да не си намериш място за сядане.
Икономията е майка на мизерията!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
    • View Profile
Във всички случаи е по-добре да се сгъстят 85/285 и 86, които осъществяват преки връзки без излишни обиколки през промишлена зона със затихващи функции и слаб пътникопоток вместо да се таралянкат полупразни автобуси през такава зона - удължен 309 би бил почти празен между МС Хан Кубрат и Сточна Гара дори при сериозно увеличение на колите съответно се получава голям ненужен пробег. По принцип цигановоз 79 е достатъчен за История Славянобългарска. Удължаване на 309 до МС Хан Кубрат ще създаде връзки на магазините и работещите предприятия с метрото при увеличение на интервала в пик с около минута и има смисъл, но по-нататъшно такова би довело до разхищение на пробег за полу- до почти празни автобуси. :rolleyes:

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6345
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Според мен 285, още повече пък 26 не са никак атрактивен превоз за района на Хан Кубрат. Просто там трябваше да има пълноценна линия на 10 минути в пик и до 15 през деня. Най-добре беше 85 да не се разделя, а 86 да се пусне по Хан Кубрат до Свобода. Ако говорим за линия свързваща Надежда с 202ра, то на 309 не му е това работата.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1049
    • View Profile
@V.Peichev 79 и 309 сега как се таралянкат там и връзките им с останалия транспорт добри ли са според тебе?

@RADOCVET Съгласен, като се пусне нещо и по Ломско шосе все пак.
Икономията е майка на мизерията!

Offline mitakis

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2862
  • 2660
    • View Profile

Принципно може да се организира автобусно обръщало в Триъгълника, както съм го начертал. Без друго е нужно ул. Мърквичка да стане еднопосочна, защото постоянно има конфликт пешеходци/коли/трамваи.

 Ноо и аз не мисля, че връзка Надежда-202 е крайно необходима (би била полезна уикендите когато хората пазаруват и ходят до гробищата).

Offline fafan

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 839
    • View Profile
    • Email
а и няколкото магазина по 202-а получават един куп клиенти от Надежда, които иначе няма как удобно да стигнат до там, освен с кола.

По-добре магазините по 202-а да кихнат малко пари за пробив на Христо Ботев до 202-а и заедно със спесетените пари от безмисленото удължаване на линии на 25-35 минути интервал да се построи този пробив най-накрая. Ще се сдобият с повече клиенти така, и без това клиентите от южните квартали са по-платежоспособни от тези от северните, през новия пробив направо ще прииждат и ще си оставят парите там на купчини.