Author Topic: BMC Procity CNG (7041-7159, нечетни)  (Read 6448 times)

Offline wiNt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
  • !<9060>!
    • View Profile
Re: BMC Procity CNG
« Reply #20 on: 16.07.2017, 21:59:39 »
С тея отваряеми стъкла навсякъде, които видимо не се заключват тея климатици са пълен бонус. Дори и "виздушния кондиционер" (господи...) да работи, селянията надделява и прозорците се отварят - пример от климатизираните на Карат. Изглежда леко сдялано като цяло, но по-добре от предните ни модели в София.
Иначе аман... що имало листенца и що били бели - просто е - унификация, всички газови са бели и с листенца. А това с прозорците се оказа само мит, имайки предвид че и Карат имат такива с плъзгащи, в поръчката за китайците също пишеше "Плъзгащи или открехващи".

Offline vaz2106

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 155
    • View Profile
    • Email
Re: BMC Procity CNG
« Reply #21 on: 16.07.2017, 22:01:10 »
поправям се веднага- "да не би"  :angel: :D

Offline vaz2106

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 155
    • View Profile
    • Email
Re: BMC Procity CNG
« Reply #22 on: 16.07.2017, 22:04:14 »
Ми то за газови има и зелени и сини и т.н.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1068
    • View Profile
    • Email
Re: BMC Procity CNG
« Reply #23 on: 16.07.2017, 22:40:19 »
И пак бели  :angry:, само с това бяло и оранжево толкова години, не ви ли писва. Има много други хубави цветове, и като отделен оператор можеше да се отличават малко. А тия листенца за какво са ги наслагали, данеби СО да излезне и да каже ,че ги е купила тя ?

Идеята до колкото схващам е всички новозакупени дизелови да са оранжеви, а всички CNG бели и не е лошо флотата да е еднотипна. Но заедно с листенцата разбира се трябва да залепят и герба на София, иначе така еднотипността отива на кино.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11256
    • View Profile
    • Email
Re: BMC Procity CNG
« Reply #24 on: 16.07.2017, 22:42:35 »
Не трябваше ли по евродиректива всички прозорци да са падащи, а не плъзгащи се?

Няма такова нещо, в Унгария, Полша, Франция, Италия и др. места с големи температурни амплитуди и ниски и високи екстремуми има автобуси с големи отваряеми стъкла, дори и от новите доставки. С падащи и без климатик с твърде неподходящи за нашия климат-за пример Конектата без климатик, червените ЧКД-та в сравнение с тези правени за нас и др. Според мен трябва да има изискване, задължително или климатик, или големи отваряеми прозорци.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1068
    • View Profile
    • Email
Re: BMC Procity CNG
« Reply #25 on: 16.07.2017, 22:44:34 »
Големи отваряеми прозорци при трамваите само от дясната страна, иначе може нечия глава да остане на някой стълб по обособените трасета.

Offline Busfan

  • Писател
  • **
  • Posts: 39
    • View Profile
Re: BMC Procity CNG
« Reply #26 on: 17.07.2017, 08:53:04 »
Мониторите ще се ползват ли

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1073
    • View Profile
Re: BMC Procity CNG
« Reply #27 on: 17.07.2017, 09:56:23 »
И пак бели  :angry:, само с това бяло и оранжево толкова години, не ви ли писва. Има много други хубави цветове, и като отделен оператор можеше да се отличават малко. А тия листенца за какво са ги наслагали, данеби СО да излезне и да каже ,че ги е купила тя ?
Дали ще е бяло или друг цвят според мен е най-добре всеки тип превозно средство (автобус, трамвай, тролей) да е отделен цвят без значение от оператора. А ако цвета отговаря и на означенията по спиркознаците и схемите ще е супер.

Offline Metan

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 953
    • View Profile
Re: BMC Procity CNG
« Reply #28 on: 17.07.2017, 10:08:57 »
Не трябваше ли по евродиректива всички прозорци да са падащи, а не плъзгащи се?
Нищо такова няма - На снимката от Будапеща се вижда идеалният вариант на автобус с климатик и големи отварящи се прозорци. Не ми е ясно защо не се поръчват и тук така (въпреки че лятото тук е много по-горещо, отколкото в Централна Европа се поръчват автобуси с малки открехващи се прозорци).
« Last Edit: 17.07.2017, 10:20:52 by Metan »

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1144
    • View Profile
Re: BMC Procity CNG
« Reply #29 on: 17.07.2017, 10:14:03 »
Цели 47 км./ден ... не знам как ще ги преживеят  :laugh:
Един курс до Психодиспансера в Подгумер на ден по-малко  :devil:

Моите сметки показват друго, но както и да е. И един курс само да орежат, за мен е проблем. Транспортната задача на крайградските линии е орязана до санитарния минимум. Разреждане на курсовете, ще означава още отлив на пътници. Настоящата система на тарифиране не стимулира прекачванията и ако не си с карта, от крайградските райони е по-изгодно да пътуваш с кола. Знаем, че новата тикет система ще е готова най-рано 2020. А дотогава? Нови автобуси, ама празни. И защо? Защото поредният наш човек трябваше да бъде уреден със сигурен доход за 8 години и поредните общински съветници да вземат тлъста комисионна!

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6622
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: BMC Procity CNG
« Reply #30 on: 17.07.2017, 11:20:08 »
Колко броя са пристигнали?

Offline Emperor

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2874
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Re: BMC Procity CNG
« Reply #31 on: 17.07.2017, 11:42:02 »
Колко броя са пристигнали?

9

Мониторите ще се ползват ли

Сигурно за реклами. Нямат свързаност с информационната система на автобуса.
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1068
    • View Profile
    • Email
Re: BMC Procity CNG
« Reply #32 on: 17.07.2017, 12:14:24 »
Сигурно за реклами. Нямат свързаност с информационната система на автобуса.

Що за глупост? А поне имат ли интерфейс за евентуално свързване или са просто телевизори?

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8586
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Re: BMC Procity CNG
« Reply #33 on: 17.07.2017, 12:16:37 »
Не ми е ясно защо не се поръчват и тук така (въпреки че лятото тук е много по-горещо, отколкото в Централна Европа се поръчват автобуси с малки открехващи се прозорци).
Нашите транспортни „авторитети“ не са способни на подобни сложни съждения.  :D Те виждат как е на запад и сляпо копират неподходящи за нашите условия образци.
Защото никога не се отказваме,
защото винаги оставаме заедно,
защото трудностите за нас са предизвикателство
и най-вече защото транспортът е нашата страст!

Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17189
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: BMC Procity CNG
« Reply #34 on: 17.07.2017, 12:49:23 »
Автобусите изглеждат много добре и няма никакви поводи за мрънканици. Имат климатик, имат тапицерия по седалките, прилични отваряеми прозорци и на всичкото отгоре са и на метан, т.е. без никакви вредни емисии от нафта. И благодарение на тази концесия, в София ще спрат да се движат автобуси на 25 + години. Ако нямаше концесия, щяхме още доста врем да си позлваме 1547, 2849 и други подобни.
мур

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 826
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: BMC Procity CNG
« Reply #35 on: 17.07.2017, 15:10:40 »
Не ми е ясно защо не се поръчват и тук така (въпреки че лятото тук е много по-горещо, отколкото в Централна Европа се поръчват автобуси с малки открехващи се прозорци).
Нашите транспортни „авторитети“ не са способни на подобни сложни съждения.  :D Те виждат как е на запад и сляпо копират неподходящи за нашите условия образци.
Ама като почнете да говорите такива работи на изуст много ви обичам... Направете си труда да сравните климата в Будапеща и София преди да правите подобни заключения. Сега ще го направя за вас: цък и цък. Много по-горещото лято в София е под един градус средна температура, а даже в Будапеща някои месеци имат по-високи температурни рекорди.
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3894
    • View Profile
Re: BMC Procity CNG
« Reply #36 on: 17.07.2017, 15:25:19 »
Съчетанието на климатик и големи отваряеми прозорци е неудачно - винаги се намира някой да ги отваря и  климатикът се обезмисля на практика. При по-малки проблемът е по-слабо изразен. Друг риск е водачите изобщо да не пускат климатиците, този риск също намалява при по-малки отваряеми прозорци. :rolleyes:

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8586
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Re: BMC Procity CNG
« Reply #37 on: 17.07.2017, 15:45:21 »
Да обаче климатикът може да се повреди. В такъв случай не би било редно пътниците да бъдат потърпевши. Според мен не лошо решение в такъв случай би било прозорците да се отключват или заключват преди излизане на возилото на линия като се вземе под внимание наличието или неналичието на разпореждане за ползване на отопление или охлаждане и техническата изправност на климатиците и отоплението. В този случай наличието на големи прозорци не би представлявало сериозен проблем и всички страни ще са удовлетворени - ще има пълноценно отопление през зимата и охлаждане през лятото, а в междинните моменти или когато климатикът е аварирал, но превозното средство не може да се спре от движение до отстраняване на проблема, пътниците ще могат да разполагат с големи отваряеми прозорци, което ще е по-скоро за проветряване, отколкото за охлаждане, но пак проветряването ще става по-лесно отколкото с малките прозорци.
Защото никога не се отказваме,
защото винаги оставаме заедно,
защото трудностите за нас са предизвикателство
и най-вече защото транспортът е нашата страст!

Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън

Offline Metan

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 953
    • View Profile
Re: BMC Procity CNG
« Reply #38 on: 17.07.2017, 15:58:53 »
Много по-горещото лято в София е под един градус средна температура, а даже в Будапеща някои месеци имат по-високи температурни рекорди.
Господин климатолог, никой не спори за времето в Будапеща. Просто се даде пример, че там хубаво са си поръчали новите превозни средства с големи отварящи се прозорци (които също имат механизми за заключване и могат да не се отварят докато климатика работи), а ние си взимаме открехващи се, които не вършат никаква работа. Нужно ли е да изреждам всички случаи на превозни средства с климатик, където същия не работи или не се пуска (най-вече през преходните сезони или с цел криворазбрана икономия на метан или ток). Колко по-добре би било в такъв случай да се отворят широките прозорци и в салона да влезе достатъчно количество кислород. ВМС-та, в чиято тема спамим в момента, също са поръчани с мънички прозорци, които се намират в най-горния край на стъклото. При нископодов автобус това се пада много над главата на седящия на седалката и реално не се чувства проветряване при отворен прозорец.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1068
    • View Profile
    • Email
Re: BMC Procity CNG
« Reply #39 on: 17.07.2017, 16:19:02 »
При нископодов автобус това се пада много над главата на седящия на седалката и реално не се чувства проветряване при отворен прозорец.

Вертикалните стъклени разделители в салона връщат въздушните маси от открехнатите прозорци обратно в салона и ги натискат надолу. Открехнат прозорец, последван веднага от напречното стъкло при вратите, което е изтеглено до тавана е най-добрия вариант, затова на О305 не на всеки прозорец е сложен отваряем. Разбира се китайски и прочие копия не са схванали тази идея и просто са изкопирали само прозорците, а са си спестили разделителите.