Author Topic: Тролейбусни превози - Стара Загора  (Read 63534 times)

Offline kops

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 645
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Здравейте! Преди доста време забелязах, че от маршрута на неработещото трасе до Ж.П. гарата се отклоняват няколко стълба по ул. "Хаджи Димитър Асенов". Потърсих информация и от сигурен източник разбрах, че наистина е имало ТБ трасе, което е продължавало до тютюневата фабрика "Слънце" (схематизирал съм го отдолу). Даже около 1985-та година е съществувала и линия 3 с маршрут Загорка - Цигарена фабрика. Интересно е кога са спрели движението по този участък и кога са го демонтирали. Ако някой има някаква информация ще е интересно да сподели.
A в момента някоя линия ходи ли до гарата?
Never let your dreams down!

Offline gt_stz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 287
  • 127 - (1993-2016)
    • View Profile
^^ Не.
127 - почивай в мир! :(

Дали старозагорските Мерцедеси ще тръгнат отново?...

За закупуването на повече съчленени автобуси за Стара Загора!

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 208
    • View Profile
Здравейте! Преди доста време забелязах, че от маршрута на неработещото трасе до Ж.П. гарата се отклоняват няколко стълба по ул. "Хаджи Димитър Асенов". Потърсих информация и от сигурен източник разбрах, че наистина е имало ТБ трасе, което е продължавало до тютюневата фабрика "Слънце" (схематизирал съм го отдолу). Даже около 1985-та година е съществувала и линия 3 с маршрут Загорка - Цигарена фабрика. Интересно е кога са спрели движението по този участък и кога са го демонтирали. Ако някой има някаква информация ще е интересно да сподели.

Няма такова нещо. Не знам до колко ти е сигурен източника, но тролей до комбинат Слънце никога не е имало, още по- малко пък тролейбусна мрежа. През 95-та, когато изграждаха мрежата до Гарата оставиха няколко стълба по Хаджи Дим. Асенов за бъдещо продължаване на мрежата. Такива има и на други места из града. Дори пред Гарата има допълнителен стълб за монтиране на стрелка, ако разширението все пак се осъществи.
« Last Edit: 23.03.2017, 17:01:35 by klutsohor »
Some people will never like me.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 208
    • View Profile
Също така Лазовете не са бракувани, а са консервирани.
« Last Edit: 23.03.2017, 17:02:11 by klutsohor »
Some people will never like me.

Offline gt_stz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 287
  • 127 - (1993-2016)
    • View Profile
Здравейте! Преди доста време забелязах, че от маршрута на неработещото трасе до Ж.П. гарата се отклоняват няколко стълба по ул. "Хаджи Димитър Асенов". Потърсих информация и от сигурен източник разбрах, че наистина е имало ТБ трасе, което е продължавало до тютюневата фабрика "Слънце" (схематизирал съм го отдолу). Даже около 1985-та година е съществувала и линия 3 с маршрут Загорка - Цигарена фабрика. Интересно е кога са спрели движението по този участък и кога са го демонтирали. Ако някой има някаква информация ще е интересно да сподели.

Няма такова нещо. Не знам до колко ти е сигурен източника, но тролей до комбинат Слънце никога не е имало, още по- малко пък тролейбусна мрежа. През 95-та, когато изграждаха мрежата до Гарата оставиха няколко стълба по Хаджи Дим. Асенов за бъдещо продължаване на мрежата. Такива има и на други места из града. Дори пред Гарата има допълнителен стълб за монтиране на стрелка, ако разширението все пак се осъществи.
Извинявам се тогава, явно това, което научих не е кой знае колко вярно, но все пак благодаря за инфото. :)
И да, известно ми е, че ЛАЗ-овете не са буквално бракувани, а по-скоро спрени от движение.
127 - почивай в мир! :(

Дали старозагорските Мерцедеси ще тръгнат отново?...

За закупуването на повече съчленени автобуси за Стара Загора!

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 208
    • View Profile
Автобусна линия номер 3 действително ходеше до ТК "Слънце" и само 8-цата стигаше до обръщалото в кв. "Казански"- тогава се казваше "Митьо Станев запад" и предвид това, че нямаше директна пътна връзка след ул. "Одринска Епопея" през квартала, автобусът обикаляше и минаваше отдолу край завод "Средна гора". През 1985-та тролейбуси в Стара Загора още нямаше.
Some people will never like me.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 208
    • View Profile
Ето го поредния пример за вземане на прибързано решение- http://www.starozagorci.com/news-24351.html :help: Какво толкова ще им коства ако си останат консервирани Лазовете или се отремонтират, все пак са с едва 6-годишна експлоатация. Много ли скъпо ще им излезе, имайки предвид, че всичко друго им дойде безплатно. Нека си стоят резервни, защото след време ако се реши да се актуализира транспортната схема и се пусне изградената тролейбусна линия до гарата, тролейбусите няма да бъдат достатъчни за покриване на линиите: Хипотетично ще са необходими по No1 (15мин.)- 5 бр., по No36 (15мин.)- 5бр., по No2 (15мин.)- 5бр., по No25 (15мин.)- 3бр. и по No26 (20-30мин.)- 4бр. или общо 22 тролейбуса. Сега останалите са точно 22=14+8 и няма да бъдат достатъчни. Ако през пиковите часове 2 и 26 минават и през ДАИ, пък съвсем. Или утре да очакваме, че и участъка до гарата ще бъде демонтиран, защото се разпада. Много им е хубаво това, което е градено с много труд и воля с лека ръка да се руши.  :rev:
« Last Edit: 19.04.2017, 23:50:53 by klutsohor »
Some people will never like me.

Online dst1123

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 147
  • Един прост пътник
    • View Profile
    • Email
Те лазовете да не са спрени заради скъпоструващи повреди или са консервирани? Наскоро гледах киевският раздел във трансфото и ми направи впечатление,че има адски много спрени от движение лазове  :blink:Даже си мисля ,че малко избързаха като бракуваха всичките 14ки и 15ки и оставиха само служебните..
Против унищожаването на електротранспорта и големите интервали за движение!За закупуването на съчленени тролейбуси в Русе!

#bringback25

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 208
    • View Profile
Всичките ги спряха едновременно. Първоначално трябваше да излизат на линия само през зимата, защото са без климатици, имат само парно отопление и за жегата не стават. Управителя съм го чувал в ефир да споменава, че са ги консервирали и в момента са в депото.
« Last Edit: 25.04.2017, 18:14:11 by klutsohor »
Some people will never like me.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6438
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
По-добре да ги продадат и да ви купят 1-2 още хубави тролейбуса. ЛаЗ-овете не стават, и колкото повече ги държите, толкова повече проблеми ще имате. В Украйна масово ги спират и ще продължат с тази процедура, просто защото не се оказаха здрави тролей.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 208
    • View Profile
По-добре да ги продадат и да ви купят 1-2 още хубави тролейбуса.

За да има нужда от реорганизация на тролейбусите и съответно още коли, трябва най-сетне да съкратят селските линии за да не преминават през целия град- няма друг град като нашия с такава организация на движението! Хубаво е да тръгват някъде от центъра с подходящо за целта място, примерно от Автогарата- има терен, който може да се използва за хъб. След това линиите да минават по ул. Христо Ботев, вместо по ул. Ген. Гурко и да се облекчи този хаос, който в момента е там, да се сложи и светофара на кръстовището с Руски. Като останат само 13-ката и 14-ката до кв. Зора, тогава ще може да се намали отново интервала на 1-цата и да се увеличат тролейбусите по нея. За да се пусне и 25-цата най-сетне, на 3-ката и 8-цата също трябва да изменят маршрута. Ако не се тръгне към разширение на тролейбусната мрежа, едва ли ще се купят още тролейбуси, защото транспорта стана обединен и дупките спокойно се поемат от автобуси, както се случва при екстремни условия.
Some people will never like me.

Online dst1123

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 147
  • Един прост пътник
    • View Profile
    • Email
За да има нужда от реорганизация на тролейбусите и съответно още коли, трябва най-сетне да съкратят селските линии за да не преминават през целия град- няма друг град като нашия с такава организация на движението!
Във Русе линиите до селата също минават буквално през целия град  :help: Движат се в сихрон с ГТ.Вместо директно от Автогара Изток и Централната Автогара да си тръгват по линиите трябва задължително да минат през целия град и да обират потенциалните пътници по тролейбусните и автобусните линии  най-вече до Кръговото и Кооперативния пазар...
Против унищожаването на електротранспорта и големите интервали за движение!За закупуването на съчленени тролейбуси в Русе!

#bringback25

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 208
    • View Profile
Значи не сме били само ние така. :) :help: Където и да съм бил, подобно чудо не съм виждал. Кмета я беше определил нашата транспортна схема за странна и щяха да я променят точно така, с тръгване от Автогарата, но се отложи за неопределено време. Сега се говори за още две нови автогари.
« Last Edit: 22.04.2017, 21:12:51 by klutsohor »
Some people will never like me.

Offline gt_stz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 287
  • 127 - (1993-2016)
    • View Profile
Сега се говори за още две нови автогари.
Да, говори се за две нови автогари - една в кв. Железник и друга в кв. Зора. Тази в Железник вече я построиха, но не знам как стоят нещата с тази в Зора.
127 - почивай в мир! :(

Дали старозагорските Мерцедеси ще тръгнат отново?...

За закупуването на повече съчленени автобуси за Стара Загора!

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 208
    • View Profile
Тази в Железник вече я построиха, но не знам как стоят нещата с тази в Зора.

Тази в Зора трябваше да е на наказателния паркинг пред Парк Мол-а и да прави връзка с тролей 1 и останалите автобусни линии! Защото представете си какво би означавало за пътниците веднъж да минават близо км по ул. Хрищян войвода в кв. Зора за да стигнат до обръщалото, където ще е автогарата, след това да се прекачват там и отново км по същата улица в обратна посока до разклона на Метро да продължават за източните села. :eek: Това е допълнително и ненужно отнемане от личното време на пътника! Аз заставам твърдо зад позицията си крайградските линии в рамките на общината да тръгват от АГ- Ст. Загора с преминаване по ул. Хр. Ботев, за да се ограничи шоковото прехвърляне в края на града!
« Last Edit: 24.04.2017, 00:41:11 by klutsohor »
Some people will never like me.

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2241
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Тази в Железник вече я построиха, но не знам как стоят нещата с тази в Зора.

Тази в Зора трябваше да е на наказателния паркинг пред Парк Мол-а и да прави връзка с тролей 1 и останалите автобусни линии! Защото представете си какво би означавало за пътниците веднъж да минават близо км по ул. Хрищян войвода в кв. Зора за да стигнат до обръщалото, където ще е автогарата, след това да се прекачват там и отново км по същата улица в обратна посока до разклона на Метро да продължават за източните села. :eek: Това е допълнително и ненужно отнемане от личното време на пътника! Аз заставам твърдо зад позицията си крайградските линии в рамките на общината да тръгват от АГ- Ст. Загора с преминаване по ул. Хр. Ботев, за да се ограничи шоковото прехвърляне в края на града!
Съгласен съм с изказаното мнение, че трябва всички "селски" линии да тръгват от едно и също място, което да не е в края на града и в крайна сметка автогарата си е точно такова... Каквото и да си пишем/говорим тук, обаче съвсем скоро двете нови "автогари"( по - скоро автостанции)  в Железник и Зора ще бъдат готови и безсмислената транспортна промяна ще стане факт, но явно в случая става въпрос за типичното за България усвояване на "едни пари"... Интересен остава и фактът как ще се извършва таксуването при прекачване в "Зора" (все пак ще бъде необходимо такова, за да може пътниците да достигнат до централната част на града).


Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 208
    • View Profile
Каква ли е била конкретната причина да се бракуват прекалено рано старозагорските ДАК-ове (най-рано от всички свои събратя по градове)? 2 или 3 години стояха без ясна причина в депото като паметници, без да е потвърдено въобще дали са били повредени или са ги държали от страх да не се случи инцидент с тях, понеже един от тях е изгорял до основи. Или причината е съвсем друга. 1031, 1033 и 1034 се движеха редовно до момента, в който се извърши кражба на захранващите кабели по трасето за кв. Железник и близо година нямаше движение на тролейбуси там, съответно и необходимост от съчленени тролейбуси, но по линия номер 2 пускаха 1034. Обаче след като се възстанови трасето, заработи само линия номер 36 (без 1-ца) и ДАК-овете продължиха да стоят в депото още дълго. Моето мнение е, че основно това се дължи на не доброто управление на тог. управител на фирма "Автобусни превози" Тихомир Томов, който не обичаше тролейбусния транспорт в града и поддържаше да работи качествено само автобусния транспорт, като купуваше всякакви модели нови автобуси от Италия и Швейцария. А тогава едвам кретаха тролейбуси само по линии 2, 28 и 36, като номер 28 беше на един час с по една кола на ден.
« Last Edit: 26.06.2017, 17:17:59 by klutsohor »
Some people will never like me.