Author Topic: Швейцария подарява на София 28 трамвая втора ръка  (Read 82910 times)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6435
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
И кой ще плати тази бира? СО, НКЖИ или СЕ? И какъв е смисъла от изграждане на подобно нещо, като остава доставката на само още 8 трамвая. След тях я се използва този коловоз, я не. Пък и ако беше толкова опасно всичко, до сега нямаше там да са разтоварени Пляките, всички Т6А2, Динозаврите, а сега и Краставиците.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12903
    • View Profile
    • Email
С малкото уточнение, че никои от предходните не са и на половината дължина на краставиците.
Бих се обзаложил, че за последната партида ще спрат напрежението по съседния жп коловоз. Макар че заземена ферма върши горе долу същата работа.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17292
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
С оглед мнения на очевидци от системата, вината за инцидента е изцяло ма краниста. Хубаво, че той е жив и здрав, защото кранът е бил най-потърпевш.
мур

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4000
    • View Profile
Кабината на крана образува клетка на Фарадей и за краниста няма опасност. :)

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6756
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Изключва се и се заземява КМ над близкия коловоз и се заземяват както крана, така и самият трамвай, който ще бъде вдиган (евентуално и фермата, поне докато се вдигне високо).
Това е минималното необходимо по отношение на електрическата безопасност в близост до контактната мрежа.

Но това естествено е свързано със заплащане на НКЖИ за изключване, за заземяване, за прекъсване на движението и т. н.

Всъщност точно това се прави сега при ремонта на стария мост Чавдар + присъствието на дрезинка за ККМ. Явно има различни стандарти (и ценоразписи).

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 576
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Кабината на крана образува клетка на Фарадей и за краниста няма опасност. :)
Дори, когато лумне целият кран в пламъци?

Offline Марин Петров

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 132
    • View Profile
Ще ме извинявате че се забавих. Сега ще ви напиша какво се прави за да се запазят живота и здравето на работниците. и имуществото на предприятието.

1. Преди такава високорискова работа трябва да се съберат отговорниците за безопасностна и здравословна работа на трите предприятия - електротранспорта, БДЖ и НКЖИ. и да обсъдят всички детайли около работата и какви мерки трябва да се вземат за да няма аварии. трябва да изяснят отговорностите на всяко предприятие по време на разтоварването на трамваите.  Изясняват се всички технически детайлни около работата. Преценява се при какви условия евентуално работата се прекратява временно или се отменя за друг ден. Например – лошо вреве.

2. Ден, два преди разтоварването трябва да се направи проверка дали работниците са минавали начален и регулярен инструктаж за пожарна и аварийна безопасност. Който не е минавал, трябва да му се направи. Иначе не трябва да се допуска в работното поле.

3. НКЖИ трябва да изготви график на движението на влаковете двупосочно само по единия път за предвиденото времетраене на разтоварването. В такива случаи не е лошо да се направи такъв график и за няколко часа след предвидения край на работата. За запас. Ако се наложи забяване или има някакви извънредни обстоятелства. Заедно с БДЖ трябва да направят план как  ще се случва маневрата. На кой коловоз ще пристигне влакът с трамваите. През кои коловози ще стават маневрите. На кой коловоз ще се връщат празните платформи. и т.н. и всичко това трябва да бъде подробно обяснено на маневрената бригада и на ръководител движение. Ако е необходимо може да се извикат и допълнителни работници за да подсигуряват целия процес – стрелочници, ревизор-вагони и т.н. Виждаме във видеото какво става като се прави маневра с дълъг състав от вагони. Платформите трябва да се подават една по една. И това трябва да е залегнало в плана за маневрата. Всички машинисти които ще преминават покрай разтоварището трябва да са информирани да приманават с намалена скорост и с подаване на звуков сигнал при наближаване.
 
4. Сутринта преди началния час на работа от НКЖИ спират движението по западния коловоз между софия север и централна гара. Не знам кой път се води това. Спират напрежението в контактната мрежа. И заземяват проводника. Това се прави за всеки случай. ако има утечка. или диспечера без да иска пусне напрежението. Знам че в железницата заземяват за релсовия път. Ама имам леки съмнения колко качествено е заземен самия релсов път като съм виждал в какво състояние са наставите.   Ама това си го преценявт енергетиците на НКЖИ. След това между двата коловоза се слага някакъв ограничител. Например няколко колчета се забиват и между тях се опъва светлоотразителна лента. Целта еда напомня на работниците, че по другия коловоз има активно влаково движение. След това може да започне подогтовката и същинската работа на разтоварището.

5. Преди да започне каквато и да е дейност, се прави дневен инструктаж за работата и за мерките за пожарна и аварийна безопасност. Изясняват се задачите и отговорностите на всеки един работник. Изяснява се кой ръководи процеса и какви заповеди и команди ще дава – с думи, със свирка, с ръце и т.н. според ситуацията. Изясняват се какви са предпоставките за аварии. Изяснява се какво трябва да се прави ако нещо тръгне да излиза от нормите. Изяснява се как работник трябва да сигнализира на колегите си за авария. Например да изкрещи някоя дума. И каква трябва да е реакцията на останалите при изкрещяването на тази дума. Изяснява се какво се прави ако вече аварията се случва. фокусът е върху запазването на живота и здравето, но ако работник може да въздейства и да ограничи последиците от аварията, без да застрашава себе си – трябва да го направи. Изяснява се къде е мястото за евакуация при авария. Определя се отговорник и заместник отговорник, който да сигнализира на компетентните органи при авария. Изясняват се какви сигнали може да се дават на работниците от другите предприятия. Например се изяснява какво представлява сигнала обща тревога, който представлява заповед за прекратяване на движението за машинистите. За който не знае – едно дълго и три къси изсвирвания с клаксон/свирка.

6. Тук е и момента за проверка дали всички работници са напълно екипирани с работно облекло и лични предпазни средства. Каска, дебели електрозащитни ръкавици, електрозащитни работни обувки, светлоотразителна жилетка. Някои им викат диелектрични вместо електрозащитни – за ръкавиците и обувките. Освен в началото, ръководителя трябва да следи дали тези неща са върху работниците през цялото време на работа.

7. Всички работници се подписват в инструктажната книга.

8. Вече може да пристъпва към подготовката за работа. След позициониране на автокрана, той трябва да заземи. Както каза един колега по-нагоре, автокрана трябва със сигурност да има предвидена точка за заземяване. След това трябва да се заземи и металната ферма. Тя трябва да се заземи така че заземителния проводник да не пречи на работата и да има достатъчен запас за движение. За заземяването трябва да се избере точка, която е чист метал. Без боя и замърсиели. Може малко да се мине със шкурка преди това. Скобата с която се хваща заземяването трябва да е изключително стегната. След това се подготвя проводник с който да се заземява железопътната платформа. Тя трябва да бъде заземена от момента, в който маневрата я установи на разтоварището до момента, в който ще бъде дръпната наобратно. Техническият ръководител трябва да се запознае предварително с конструкцията на вагона и да е установил най-доброто място за заземяване. Накрая се подготвя още един по-дълъг проводник с който ще се заземява трамвая, който ще бъде разтоварван. Разположението на този проводник трябва да е така преценено, че да се движи заедно с трамвая и да не пречи на работниците. Също така да не бъде повреден от работата – затиснат, смачкан, скъсан. Трамваят трябва да бъде заземен от момента, в който вагона с него спре на разтоворащието до момента, в който бъде издърпан на мястото, от където друг трамвай  ще го поема за към депото. Техническото лице трябва да прецени какви трябва да бъдат проводниците за всичките тези заземявания. Като сечение говоря. Тук вече заземяването трябва да се напарви както каза другия колега. Копае се дупка – 2 метра дълбока. Долу се изиспва 2-3 кила сол. Забива се дебел меден прът. Засипва се с пръст като регулярно се полива със солена вода. Особено при такова високо напрежение в района – това е задължително.

9. И вече може да започне работата. Техническия ръководител следи всяко действие и контролира процеса. Дава команди кога какво да се случва. Като се увери, че платформата с трамвая е напълно установена на разтоварището и е заземена, дава команда да се заземи и трамвая и да се започва с дейностите по разтоварването. Като се увери, че трамваят е издигнат на подходящата височина, дава сигнал да се разкачи заземяването на вагона и на маневристите от БДЖ да издърпат вагона. След като се е уверил, че вагонът е на безопасно разстояние, дава сигнал трамваят да бъде внимателно свален. и т.н. и т.н. всичко с точни ясни и отчетливи команди.

10. Допълнителни мерки за сигурност: според мен трябва да има поне трима работници които да отговарят само за това металната ферма да не се отклонява по хоризонталата. Връзват се въжета в в двата ъгъла от едната страна и по средата от другата страна.  и тия работници стоят на едно място и следят да няма отклонения като контролират с въжето. Тоя който е от страната на ж.п. релсите трябва да внимава да не се отдалечи твърде много и да не се окаже върху другия ж.п. път. Тази мярка е наложителна, особено когато се очаква вятър.

11. И послено – нека колегите от ж.п.-то да кажат. Има ли нужда от т.нар. спирачни обувки за ж.п. платформата? Може ли да се разчита, че след пълното установяване на вагона с локомотива, няма шанс вагона да мръдне дори с 20-30 см? Това ще е достатъчно да премаже крак на работник. Ако не може да има такава гаранция, значи ще трябват и спирачни обувки.

Ей така трябва да се работи!

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2528
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Престарал си се, ама горе-долу така го правят в цивилизацията.
Платформата няма нужда от заземяване, тя е заземена по подразбиране през релсите. Те са сигурен заземител, защото са трайно свързани към всички стационарни метални обекти наоколо, освен това през тях протича и работния ток на влаковете.

Offline Марин Петров

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 132
    • View Profile
Платформата няма нужда от заземяване, тя е заземена по подразбиране през релсите. Те са сигурен заземител, защото са трайно свързани към всички стационарни метални обекти наоколо, освен това през тях протича и работния ток на влаковете.
Така е на теория. Ама в точно в този случай дали важи? И аз първоначално не мислех за заземяване на платформата. ама после се замислих. по тоя коловоз изобщо няма редовно движение. веднъж на 5-10 години направят няколко маневри по него. отгоре може да има 1-2 мм. мръсотия и ръжда. така електропроводимостта пада значително. А пък дали точно този коловоз някога е минавал профилактика. сигурно наставите са се разхлабили дотолкова, че едвам правят контакт. А наставите би трябвало да осигуряват проводимостта между различните релсови звена. За качественото заземяване трябва да има много здрав контакт метал в метал. чист метал в чист метал. без боя, без мръсотии, без ръжда. И затова казвам за всеки случай да има и заземяване на платформата.

Затова и казвам и заземяването на трамвая да се сваля чак когато той е завлечен върху редовния трамваен релсов път. Защото не може да се гарантира, че този служебния трамваен коловоз е пълноценно заземен.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8856
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Какво става с великолепната осморка, идват ли вече насам?

Offline 701

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2852
    • View Profile
Какво става с великолепната осморка, идват ли вече насам?
Очакват се другата седмица.
lo chupen todos a los que no les guste 701

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1250
    • View Profile
    • Email


Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1250
    • View Profile
    • Email

Online TRAMS SOFIA

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 625
    • Skype Me™!
    • View Profile
Кога ще ги разтоварват?

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2528
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Когато пристигнат. Снимките са от Унгария или Австрия предполагам.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1250
    • View Profile
    • Email
От Унгария преди два дена.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2528
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Будапеща по-точно.
Но ако са от преди 2 дни, значи може и още утре да пристигнат.

Offline Iskar

  • lok45111
  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 115
    • View Profile
    • Email
Някой ги е снимал в Илиянци днес след обяда.

Offline spicy_e

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1580
    • View Profile
    • Email
Вече всички краставици са в София.