Author Topic: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)  (Read 85269 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11383
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #740 on: 08.11.2017, 21:39:40 »
А добро утро, чертежи трябваше да се пуснат чак за да зацепят 20 човека че не табелата е малка, ами просто коша на Т6Б5 отпред е по-широк и челното стъкло е по-широко от на Т6А5 (ако ще и коша назад да е същата широчина) Табелата си е нормална големина за трамваи. Децата в детската градина сигурно по-бързо щяха да зацепят.

Поздрави за екипа иначе и за положения труд, трамвая изглежда супер.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8856
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #741 on: 08.11.2017, 22:25:55 »
Не казвам, че не оценявам свършената работа, не искам да бъда разбиран погрешно. Не оценявам прехласването и непрекъснатото изтъкване на електронните табели, на което съм свидетел в последно време, което става повод за непрекъснати спорове, пререкания и размяна на обиди. Просто ми писна от тази полемика. Голяма работа, един 4101 с нови електронни табели. Добре, браво, добре свършена работа, но не разбирам какво повече се очаква да кажа и какво повече е необходимо да бъде казано.

Offline KRAKOMOBILA

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5192
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #742 on: 08.11.2017, 23:03:07 »
Чудесен е, вижда се перфектно. Идеята със снимките също ми харесва.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1250
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #743 on: 09.11.2017, 00:51:50 »
Аз ще се изкажа по-скоро негативно. Явно е, че шрифтът е твърде малък и хората след втората врата нищо няма да могат да прочетат на екрана. Или трябваше да се помисли за втори екран, или за двустранен екран в средата на салона, или за едноредов при втората врата. При положение че са потрошени толкова пари 50% от пътниците остават без визуална информация, а само с гласовата (ако работи). Не е добре.

Offline Iskar

  • lok45111
  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 115
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #744 on: 09.11.2017, 05:33:48 »
Първо не са трошени никакви пари, защото цялата система е предоставена безвъзмездно от "БУСЕ" като демонстрационен сет. Двустранен дисплей при високоподови возила не може да се приложи,тъй като дори хора с ръст малко над 1,83 ще си удрят главата в него. Размера на дисплея също е стандартен. Във Виена има единични автобуси, които по същия начин имат дисплей на гърба на кабината на водача.

п.п.: Има перфектно работещо гласово.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17292
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #745 on: 09.11.2017, 09:30:16 »
Гласовото посредством нова система ли е, или посредством съществуваща досега?
мур

Offline coast96

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 393
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #746 on: 09.11.2017, 09:53:06 »
Кога ще го видим на линия?

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1250
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #747 on: 09.11.2017, 10:49:18 »
Първо не са трошени никакви пари, защото цялата система е предоставена безвъзмездно от "БУСЕ" като демонстрационен сет. Двустранен дисплей при високоподови возила не може да се приложи,тъй като дори хора с ръст малко над 1,83 ще си удрят главата в него. Размера на дисплея също е стандартен. Във Виена има единични автобуси, които по същия начин имат дисплей на гърба на кабината на водача.

п.п.: Има перфектно работещо гласово.

Пари все пак са давани - стъкло, кабели, работно време. За всичко си има решение, но стандарта за читаемост и достъпна среда изисква по един монитор на всеки 5-6 реда седалки:




Дори за височината на салона има решения със странично монтиране на монитори в средата:





Щом са ни подарили само един монитор и нямаме пари да си купим втори ще трябва да се преработи графичния дизайн и да се използва целия монитор на 100% за да се подобри читаемостта от задната част на мотрисата. Една фаза от 8 секунди за изписване на следващата спирка от край до край по целия екран ще реши отчасти проблема, за 8 секунди може да се жертва рекламното филмче в дясната част.
Все пак едно е 12-метров автобус, при който всички се струпват при втора врата и между двете врати, друго е 15-метров Т6B5, където платформата с най-много място е най-отзад.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17292
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #748 on: 09.11.2017, 12:15:21 »

Пари все пак са давани - стъкло, кабели, работно време. За всичко си има решение, но стандарта за читаемост и достъпна среда изисква по един монитор на всеки 5-6 реда седалки:


 + Надници на персонал, които работят по този трамваи.
А все пак нямаме официални доказателства, че всичките табели са безплатни. Някакси не вярвам това да се е случило. Ако е така, нека да ни подарят и една кода 9ТР.
мур

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1560
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #749 on: 09.11.2017, 12:18:24 »
Вече ставате смешни с вашите теории на конспирацията. Не разбрахте ли, по табелите работят доброволци през свободното си време? Какви надници ви гонят? Каква е логиката, след като Бусе са дали цялото оборудване безвъзмездно да не дадат и кабели? С колко чак толкова ще се охарчи СЕТ за едно стъкло?

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17292
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #750 on: 09.11.2017, 12:31:34 »
Вече ставате смешни с вашите теории на конспирацията. Не разбрахте ли, по табелите работят доброволци през свободното си време?

И как реши, че са доброволци? За някой от тях съм сигурен, че е на договор в СЕ. Съмнявам се, че някой работи без пари. Естествено, нямам документи за това кой какви пари взима, дали това оборудване е безплатно наистина, защото едва вчера се каза, че е такова. Хич, ама хич не вярвам.
Да ако видя документ, че това оборудване е подарък мога да повярвам. Но т.к. такъв няма да се покаже тук, може да се попита Со и СЕ официално.
Само да не помислиш, че и компютрите за червените трамваи са безплатни. И тези за 2053, 2042, 2046 и други.
« Last Edit: 09.11.2017, 12:33:12 by emo »
мур

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1560
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #751 on: 09.11.2017, 12:44:33 »

Само да не помислиш, че и компютрите за червените трамваи са безплатни. И тези за 2053, 2042, 2046 и други.

Ясно ми е, че те не са безплатни. Само, че ако дружество, което стопанисва трамваите на една столица не може да извади пари за нещо толкова елементарно по-добре да се самозакрива  ;)

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17292
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #752 on: 09.11.2017, 13:56:40 »
Досега не е извадило пари за климатици на ватманските кабини, с което да осигури нормален работен процес.
мур

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1560
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #753 on: 09.11.2017, 14:19:49 »
Да, така е. И какво всъщност се случи с онази обществена поръчка за климатици, за която имаше и избран доставчик, а след това тихомълком беше провалена?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4865
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #754 on: 09.11.2017, 14:25:51 »
Официалната информация е, че е нямало пари. Отишли за други неща. Неофициална информация нямам.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1098
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #755 on: 09.11.2017, 14:34:19 »
Официалната информация е, че е нямало пари. Отишли за други неща. Неофициална информация нямам.
А, не е вярно, имаше. Даже и климатици се купиха. Цялата администрация се обзаведе с климатици. Само до трамваите не стигнаха.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4865
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #756 on: 09.11.2017, 14:37:24 »
Трябва да изровя детайлите на обществената поръчка, за да видя обособените позиции. Бяха по депа и видове мотриси. Не съм сигурен, че е имало за офиси. Но беше отдавна...
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1098
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #757 on: 09.11.2017, 14:42:21 »
След като се обяви търга за климатиците на CKD, пристигнаха доста на брой стационарни климатици. Не помня да е пускана обществена поръчка за такива. А и дори да е имало, за климатици по управленията имаше пари, а за климатици по трамваите нямаше.

Offline Iskar

  • lok45111
  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 115
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #758 on: 09.11.2017, 17:35:44 »
Стига полемики! Табелите са демонстрационни и нито СО нито СЕ дават стотинка за тях. Чехите правят презентация на новата си гама ИБИС оборудване. Няма драма в това :)

Сега по темата: Днес преминаха последните изпитания на системата и някои финални настройки. От утре, трамваят е на линия, а успоредно с това ще се работи по темата за промяна фърмуера на LCD дисплея за да сменим начина на показване на информацията. Имайте търпение. За сега, само да успокоя, системата е равностойна на дисплеите по автобусите във Виена.

Нека да не оплюваме всичко ново, а да му се радваме.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1250
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #759 on: 09.11.2017, 18:39:23 »
някои финални настройки

Щом трамвая утре е на линия се надявам се това да е включвало и махането на правописните грешки? Например кавичките на гара Подуяне...