Author Topic: Пътуванията ви с влак  (Read 55289 times)

Offline rexkos

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 100
    • View Profile
    • http://
Пътуванията ви с влак
« on: 21.01.2007, 13:04:47 »
Тук можете да споделите вашите пътувания с влак, може и със снимков материал.  

Първо мисля да споделя пътуването си до Радомир с една от новите дезилови мотриси "Сименс Дезиро" на 03.09.2006!

03.09.2006 - Trainspotting на гара София --> пътуване с БВ6623 (тогава 6691) до Радомир --> Trainspotting на Радомир --> пътуване до Перник с 60212, Trainspotting на Перник --> пътуване до София с УПВ (Ускорен Пътнически Влак) 5624 до София.

Trainspotting на Централна гара

Имах близо час за Trainspotting. Всичко започна с това. Закъсненията са големи. Обаче малко по-късно на Чайката обявиха още по-фрапиращо закъснение-160 минути. В това време на 3-ти коловоз се намираха три зелени френски вагона, готови за атракционно пътуване. И като види такива изключително красиви вагони, какво може да направи един жп спотър. Разбира се да ги заснеме. Направих им още няколко снимки:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929603797343750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929603813125000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929603834843750.jpg
От последната снимка се вижда, че вагоните са 37 серия. През чистите прозорци можах да видя отлично как изглеждат отвътре. Те са много чисти и луксозни. Като бижу е. Жалко, че няма такива вагони в редовно движение. Та сега имам една питанка. Каква е разликата между вагоните серия 12 и серия 37, освен цвета.
Откъм западната гърловина на гара видях блестящо-сини цветове, а до тях се видя и малко червено. Това беше пристигащият МБВ 360, теглен от горнооряховската 45196. В това време на 11-ти коловоз се намираха 3 вагона- един 74 серия, един 47 серия и .......... един зелен вагон-ресторант, който май би трябвало да бъде прикачен в състава на атракционния влак с френските вагони. Досега не съм знаел, че има зелен вагон-ресторант, който дори и се движи.
Поразходих се из гарата и направих още снимки:
45196 с пристигналия 360
вагон от атракционния влак
Горнооряховската 45189 с БВ2613 София-Варна
Изолиран 43532
44058 с МБВ490
Софийската 45149 начело на БВ8615 София-Бургас
Малко преди да направя последните две снимки на 4-ти коловоз мернах два сини вагона, един от които 17 серия, а другия - 15 серия. Те всъщност бяха от влака за Драгоман (ПВ10208).

   След като снимах БВ8615 се появи 44087, след него беше парният локомотив 01.23 и една цистерна.  01.23 изрева със всичка сила, така че да чуе половин София и аз естествено изтичах към 14-ти коловоз, за да спотна локомотива. Направих следните снимки:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929604672968750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929604710625000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929604736250000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929604786093750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929604831875000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929604856718750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929604881093750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929605039843750.jpg
БВ6610 пристигна на 1-ви коловоз с 5 минути закъснение с 2 мотриси-10029/030 и 10031/10032 и в 14:00 трябваше да потегли обратно за Кюстендил. По време на престоя на София закачиха и трета мотриса (10001+10002). Вече от три седмица виждам тази горнооряховска машина в София. Какво търси тук толкова време? Качих се в първата мотриса (10029/030). Докато потеглим, направих две снимки на интериора.
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929605078281250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929605097812500.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929605150468750.jpg
Тъй като вратата беше стъклена, успях да снимам кабината на машиниста. В 14:00 деж. ръководител и влакът потегли. Още не са минали и 5 секунди, докато се чу страшния рев на 01.23  начело на атракционния влак, а пред стария локомотив беше 44087.

София-Радомир - БВ6623

И така потеглихме устремено по 5-та линия. На прелеза на ул. Кукуш имаше намаление от 25 km/h и на Захарна фабрика бяхме навреме. Там видях тъпия Dragon.  Снимка оттам. На излизане от гарата снимах отклонението за ст. Септември. То е закрито за движение и е част от софийската околовръстна линия. След Захарна фабрика влакът минава през Западния парк и там е много красиво. Влакът се движеше с добра скорост, докато стигнахме до кв. Факултета, където се намира циганската махала. Там имаше намаления от 25 km/h, поради боклуците жп. линията, хвърлени от циганите. За щастие никой не е замервал влака ни с камъни.  
На Горна баня се разминахме с ПВ50206, обслужван от 33001/002. Като потеглихме едни хора седящи от срещуположната ми страна попитаха кондуктора, къде се намира сп. Метал, защото те там слизаха и той им каза, че е следващата. Обаче още не бяхме стигнали Владая, когато влакът лееекичко намали скоростта и тия почнаха да викат "хайде да слизаме".  И така до Метал стояха на вратите, чакащи всеки момент влакът да спре и да слязат. А сега нека кажа нещо и за междугарието Горна баня-Владая. Природата там е уникална. Минава се през пределите на планините Люлин и Витоша. Направих три снимки:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929605332968750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929605361250000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929605384062500.jpg
Високата кула, която се вижда на първата и третата снимка и телевизионната кула, наречена "Копитото", намираща се в планината Витоша. На Метал бяхме навреме. Минахме транзит през Перник-разпределителна, където маневрираше 55206.  На централна Перник бяхме навреме. Там направих снимка на 55033, както и на 44089.  Като потеглихме започнах да снимам интериора. Първо заснех санитарния възел, който за радоста е доста чистичък.  
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929605541875000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929605566718750.jpg. Снимах отделението за инвалидите и трудноподвижните хора.
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929605566718750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929605641406250.jpg
И още две снимки:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929605616093750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929605669218750.jpg
Впечатления от влаковете Desiro. Возят твърдо, но за кратки разстояние са идеални. Вътре е доста чистичко и хората гледат да не цапат.  В междугарието Батановци-Радомир се движехме с неповече от 40 km/h, защото бяхме по път 1, а състоянието му е много зле. На места имаше и намаления от 25 km/h. В Радомир бяхме 2 минути преди време. По уредбите съобщиха "гара Радомир, 7 минути престой по разписание", което е изключително удобно за пътниците. Поне имат представа какво става. Снимка от гара Радомир.

Trainspotting на Радомир+пътуване до Перник с ПВ60212

Третата част прочетече с trainspotting на Радомир и пътуване до Перник с ПВ60212.
Първо поснимах Дезирото. Снимах как две мотриси се куплират. После направих ето тази снимка и после хванах всичките три мотриси. Снимка при потеглянето. По време на престоя ми на Радомир за 30 минути покрай мен минаха 4 товарачки, 2 от които бяха вертушки.

Първо мина товарачка начело с 43525 (Clip). От няколко месеца тя е софийска, но на табелата все още пишеше Стара Загора. След не повече от 5 мин. мина вертушка начело с 42184 (Clip). Заснех видеоклип и на още една вертушка от Бобов дол, теглена от софийската 44075. Последната товарачка беше с 44144.  Още една снимка на машината с многото четворки. И ето че дойде време да си хвана влака за Перник. Това беше ПВ60212 начело с пернишката 55058 и пристигна на Радомир с 10 минути закъснение. На табелата пишеше Дупница, но това е така, защото депо Перник е филиал на депо Дупница.
Като цяло машината определено беше по-слаба и не дърпаше така добре, но все пак това не е Шкода. Като за маневрен локомотив според мен беше много добре.  Влакът се движеше с около 50-60 km/h. Композицията беше съставена от два второкласни купейни вагона - първият 40 серия и вторият 50 серия. Аз реших да съм във втория, за да дишам по-чист въздух, а не нафтата на 55-цата. :lol: Преди сп. Копаница се разминахме с ПВ50223 за Дупница, обслужван от софийската 32101/102.  В предишния си пост бях споменал, че път в междугарието Батановци-Радомир път 1 е в критично състояние. Ето го и доказателството. Между Радомир и Перник, особено сп. Копаница природата е уникална и много красива. Снимки, направени в движение:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929606352343750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929606318281250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929606384843750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929606426875000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929606453906250.jpg
На Батановци закъснението от 10 мин. се запази. Снимка оттам. След Батановци природата е още по-красива. Гледка от сп. Чакрини, гледка от сп. Кракра.
По време на пътуването много ми хареса бученето на двигатела на 55-цата.  Добре, че не се качих в първия вагон, иначе очите ми щяха да са пълни с нафта. :lol: За моя голяма изненада вагоните също бяха в добро състояние. Беше чистичко и никой не ронеше боклук. Ето две клипчета, правени в междугарието Кракра-Перник:
http://rexkosqw.data.bg/Sofia-Radomir/Krakra-Pernik.avi
http://rexkosqw.data.bg/Sofia-Radomir/Krakra-Pernik%202.avi
В Перник бяхме с 8 мин. закъснение. Следва продължение....

А забравих и за още едно клипче, което е правено между Радомир и сп. Копаница:
http://rexkosqw.data.bg/Sofia-Radomir/Rado...sp.Kopanica.avi

И още едно кратко, снимано от Дезирото, при транзитното преминаване на Перник-разпределителна наотиване.
http://rexkosqw.data.bg/Sofia-Radomir/V%20Desiroto.avi

Trainspotting на гара Перник

И така на Перник пристигнахме с 8 минути закъснение. Имах 45 минути за връзка с БВ5624. Прец това време направих малко trainspotting. Веднага след като слязох от 60212, снимах ЕМВ 33005/33006, намираща се на 3-ри коловоз. Локомотивът на влака, с който пристигнах, беше откачен много бързо. Само една минута след пристигането му се случваше eто това. След 15 минути същата композиция трябваше да тръгва обратно за Кюстендил (ПВ60213). Локомотивът на токущо пристигналия 0212 (55058) замина в депото, а на негово място беше закачен 55033, готов да тегли влака за Кюстендил. Снимка преди потегляне, а ето и клипче при самото потегляне. Имах още половин час до 5624. 33001/002 и 33005/006 се намираха на 3-ти коловоз и гледаха някак зловещо.
Добро впечатление ми направи приемното здание на гара Перник. Много ми хареса и разположението на самата гара, защото около нея се намира една красива планина. Снимах я на фона на 33005/006:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929606871562500.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929606910937500.jpg
Тъй като имах още свободно време, направих още 2 снимки:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929606823906250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929606845937500.jpg
И ето че накрая, по разписание пристигна БВ5624, начело с познатата ми от пътуването до Карлово преди месец и половина - 44073.  Първият вагон беше руски с маршрут Солун-Москва. Изглеждаше малко по-различно от тези, които попринцип идват в България. Вагонът беше висок точно колкото българските и външният му вид по се доближава до европейските стандарти. Още преди да потеглим се разминахме с БВ5623 начело с дупнишката  45163. В състава на влака имаше вагон за велосипеди. Деж. ръководител даде сигнал и 5623 потегли. След около половин минути даде сигнал и за тръгването на нашия влак и потеглихме. Влакът беше претъпкан. В моя вагон нямаше свободни места.

Перник-София, УПВ5624

От Перник-разпр. до Метал се движехме сравнително бързо. На Метал бяхме с 2 минути закъснение. Снимка оттам. След Даскалово и до Владая влакът се изкачва по един сравнително стръмен баир. Снимки между Даскалово и Владая:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929607151093750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929607178281250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929607210468750.jpg
С руския вагон, който беше първи, композицията изглеждаше красиво. В състава на влака имаше всякакви купейни вагони- 47 серия, 40 серия (1 класа), 50 серия, 74 серия и естествено спалния руски от Солун. Аз бях в предпослесния 5 вагон, 50 серия. Вътре беше сравнително чисто. Най-лошото беше това, че влакът спираше на абсолютно всички гари и спирки с изключение на Драгичево, но въпреки това бях много доволен, заради красивата природа. На Владая се разминахме с БВ6621 за Кюстендил, теглен от 45156 в състав от 4 вагона - първият 17 серия безкупеен, вторият 15 серия купеен и последните два бяха второкласни 50 серия. Силно ме впечатли уникалната и дива природата на гара Владая. Ето и снимки:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929607245625000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929607372031250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929607423437500.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929607455625000.jpg
Както споменах в по-по-предишния си пост, природата в междугарието Владая-Горна баня е уникална и дива. Направих едно клипче в движение, както и още две снимки:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929607493593750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929607522343750.jpg
Удиви ме фактът, че влакът се движеше бързо. Струваше ми се, че скоростта беше поне 80 km/h. Направих снимка при пристигането  на Горна баня. Там се забавихме с 3 минути, поради разминаване с 363, който малко беше позакъснял (явно при намаления в циганската махала). МБВ363 беше начело с 44098, съставен от 3 вагона на OSE - eдин спален за Атина, един второкласен салон до Солун и един първокласен купеен пак до Солун. Снимка на вагоните. Снимка на излизане от гарата, както и снимки в междугарието Горна баня- Захарна фабрика:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929607803593750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929607837656250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929607874062500.jpg
На Захарна фабрика снимах товарен вагон на JZ. На централна София бяхме с 5 минути закъсение. Докато още се влачехме с 15 km/h в района на гарата снимах:
DDm вагони в Надежда, които вече не са в движение.
Маневриращата 52048
Заминаването  на ПВ13212 за Банкя, обслужван от 33007/008.
Горнооряховската 44115, готова да бъде закачена на международния за Москва.
45182 начело на ПВ20207 за Червен бряг
Когато слязох от влака, първото нещо, което направих, е че заснех видеоклип на заминаването на ПВ50225 за Дупница, теглен от 43525.
Снимах 44073, който ме е докарал до София.  И не забравих да спотна и руския вагон.
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929608180781250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929608199375000.jpg
Спотингът ми свършва с 44115, токущо закачен на международния влак за Москва.
Е, това е от мен. Искрено се надявам, че спотингът ви е харесал.
« Last Edit: 11.07.2007, 21:42:28 by rexkos »
****

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11163
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Пътуванията ви с влак
« Reply #1 on: 21.01.2007, 17:14:10 »
батка, евала за поста  
НЕ на хейтърството!

Offline rexkos

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 100
    • View Profile
    • http://
Пътуванията ви с влак
« Reply #2 on: 21.01.2007, 17:35:04 »
Quote from: Repcho
батка, евала за поста  
Мерси, мога да пусна още описания от пътуванията ми.  
****

Offline rexkos

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 100
    • View Profile
    • http://
Пътуванията ви с влак
« Reply #3 on: 21.01.2007, 19:44:43 »
Малко впечатления от пътуването ми до Враца през август с един от най-елитните влакове в България -  Експрес "Пловдив". Природата там е уникална!

Всичко започна от Централна гара София в 08:55. Тъй като влакът ми беше в 09:30, имах време да направя малко trainspotting.Времето беше облачно и хладно. Като знак за неприятните облаци от електронните табла на гарта излизаще трагична информация.Както виждате 460 (4664) беше със 100 минути закъснение, МБВ293 от Белград беше със 120 минути закъснение и 30112 беше с 35 минути закъснение.
     По разписание, на 4-ти коловоз пристигна 1650, теглен от 44128, която преди около месец се сдоби с нови колооси за 130 km/h и прясна боя. :P В това време на втори коловоз спря една Оптима, теглена от 44089 и след малко потегли за Едирне.
ПВ13205 пристигна навреме, обслужван от 33001+33002.Днес  имаше голяма вълна от Оптими.Малко след като снимах елетричката от Банкя мина още една оптима, теглена от софийската 44078.Страшно се изненадах, когато Оптимата спря на 4-ти коловоз, където ИМА ПЕРОН, а доколкото знам е забранено всички транзитни влакове през гара София да минават или спират на коловоз, на който има перон.Първата Оптима спря както трябва- на 2-ри коловоз, където няма перон.Другият такъв коловоз е 9-ти.Защо тогава Оптимата не мина по него?
С 5 минути закъснение на 2-ри челен коловоз пристигна БВ5620 от Благоевград, теглен от 45162.Забележете отпред какъв знак е сложен, вместо такъв на БДЖ. :P
И ето че в 09:15 се отправих към 12-ти коловоз, където трябваше да пристигне, а после и да тръгне УБВ1602 "Пловдив" или както повечето хора го наричат "Белият Кон".Първо обаче по 14-ти коловоз мина изолирана 45169.Малко преди да пристигне влакът ми, по 10 коловоз мина изолирана варненската 44092, готова да тегли БВ2611, заминаваш 20 минути след Коня.
В 09:23 откъм източната гърловина на гарата, страна Подуяне, се подаде една изключително красива Шкода и след нея 6 вагони красиви чисто бели вагони-това е Белият Кон.Малко преди той да се установи на 12-ти коловоз, с 39 минути закъснение пристигна 30112 от Карлово начело с пловдивската 43532 и 2 вагона след нея.
И ето Белият Кон пристигна ON TIME!На английски това означава ТОЧНО НАВРЕМЕ.  Машината, която го теглеше беше пловдивската КрАсАвИцА 44132, която тази зима е излязла от капитален ремонт в Горна Оряховица.Както виждате тя все още е лъскава, красива и силна.Тя никога не се предава. :lol: Преди потегляне направих още една снимка на пристигналия от Карлово 30112. Когато излизахме от гара София, на 1-ви коловоз пристигаше Янтрата,  теглена от 44127.На 8-ми челен коловоз имаше три първокласни вагона, които предполагам са от сутрешния 10205 от  Драгоман.Явно сутрешният чифт 10204/10205 все още са с 3 вагона и при това първокласни, докато 10208/10209 и 10212/10213 са с 2 второкласни, но нищо чудно днес да бяха с 3 първокласни вагона.Трябва да проверя тия дни.Направих снимка при потегляне от гарата и след като минахме намаленията от 15 km/h, които са заради стрелките, устременно потеглихме към Враца.
И така, устремено потеглихме по втора линия.Минахме транзит гарите София-север, Илиянци, Курило и след това почнахме да да влизаме в Искърското дефиле и за миг вече бяхме в него.Още няколко снимки в движение:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632905707575000000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632905707636406250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632905707692343750.jpg
След което отидох до тоалетната и точно при преминаването на най-дългия тунел бях вътре и нямаше осветление. :lol: Добре, че не беше в теснолинейка, че щеше неимоверно да друса. :lol: Снимката е правена точно докато влакът беше във въпросния тунел, обаче излезе добре, заради светкавицата на фотоапарата. Тоалетните в Белия Кон ми направиха впечатление, че са по-чисти от тези, които са в повечето вагони на БДЖ.Поне като влезнеш вътре не се носи гадна воня, докато има вагони когато още като отвориш вратата, тя вонята се носи по коридора. :x
Навреме минахме транзит през Своге.Там се разминахме с ЛТВ начело с 06108.Оттам природата вече е направо уникална, особено след Лакатник.Реших да си седна в купето и да се порадвам на удобните  седалки.Впечатления относно вагоните.Като цяло са доста чисти-много по-чисти от тези на другите влакове.Във всяко купе си има килимче.В коридорите също има.Снимки на купетата:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632905708912812500.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632905708973593750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632905709118281250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632905709167031250.jpg
Когато минавахме гара Бов снимах един стар фургон.Още снимки на влака сред уникалната природа в междугарието Бов-Лакатник:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632905707917343750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632905708025781250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632905708071718750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632905708137656250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632905708183750000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632905708300156250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632905708349062500.jpg
Уникална е природата в райнона на гара Лакатник.Оттам се виждат красивите бели Лакатнишки скали.Чувал съм, че там някъде, се намира паметникът на дядо Йоцо (някъде горе на върха) от разказа на Иван Вазов "Дядо Иоцо гледа".Още една снимка на скалите.След това направих още снимки:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632905708578593750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632905708624687500.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632905708664218750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632905708720468750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632905708821406250.jpg
На сп.Пролет се разминахме с ПВ20110.Беше с двойна тяга.Тъй като точно там път 1 се отделя на около 10 метра от път 2 и имаше много храсти не успях да видя номера на първия лок, който най-вероятно ползваше трасе, но вторият със сигурност беше 44126.Композицията беше съставена от 4 сини безкупейни вагона 17 серия+фургон 57 серия.Непосредствено след сп. Пролет влакът влиза в тунел и след него следва остра крива, която разделя Софийската област с Врачанската.Малко след гара Елисейна снимах една хубава църква на фона на Белия влак и табелата за намаленията от 40 km/h и устремено продължихме към Зверино.Снимки в движение:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632905709217812500.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632905709271250000.jpg
След Зверино се намира красивият тунел 19, намиращ се по път 2.Веднага след това се минава по един голям мост над бурната река Искър и се влиза в тунел 19.Преди моста над реката, поради сложния релеф на планината,  за около половин километър път 1 се отделя от път 2.Преди път 1 отново да тръгне заедно с път 2, отново се минава по мост   над красивата река Искър.И ето че двата пътя вече вървят заедно.Още няколко снимки, направени в движение в междугарието Зверино-РП Черепиш:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632905709679531250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632905709736875000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632905709795468750.jpg
Малко след РП Черепиш се разминахме.Тъй като влакът се появи внезапно, не успях да видя коя беше машината, но със сигурност е някоя русенска.Все пак успях да снимам вагоните.
И сега да разкажа малко за Черепиш.Разделният пост Черепиш се намира непосредстевено сред красивите бели Черепишки скали.Съвсем наблизо се намира известният Черепишки манастир и също така преди много много години, цар Иван Шишман се е криел в дупките (нещо като малки пещерички) на скалите, намиращи се на около 300-400 метра от разделния пост.Между Черепиш и Лютиброд природата е от уникална по-уникална.Просто по-голяма красота никъде не може да се намери.Веднага след като влакът мине РП Черепиш, минава сред красиви скали.Поради сложната геоложка структура са построени дължи мостове, а в самите високи скали са издълбани тунели.Две  снимки на уникалните Черепишки скали:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632905709998281250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632905710052656250.jpg
Преди сп. Лютиброд се намират Ритлите, които със своя вид, също са уникална гледка:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632905710098125000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632905710155312500.jpg
Относно намаленията-те са много.Почти във всяко междугарие имаше намаления до 25 km/h и 40 km/h.Имаше по-съществени намаления след сп.Ромча, Своге, Бов, Лакатник и Елисейна.При преминаването през Ритлите в Лютиброд, намалението от 25km/h вече отдавна е премахнато, тъй като в началото на юни го имаше известно време.
Като цяло влакът беше полу-празен.Като средно във всяко купе имаше само по 1-2 човека, дори и празни купета.Но като цяло вагоните са чисти и возят много меко.Седалкти могат да се изтеглят напред и при това доста.  В Мездра-юг   влакът намали скоростта си до 25 km/h, тъй като там се отклонявахме към 7-ма линия.Веднага след като напуснахме гарата минахме през една уникална и красива скала, където има издълбан тунел.Оттам с пълна скорост устремено потеглихме по 7-ма.Малко след сп. Моравица се разминахме с ПВ70204 от Бойчиновци начело с мездренската 45181 и 3 вагона.Снимки в движижение в междугарието Мездра-юг -Руска бяла:
[a href=\"http://bgphoto.net/photos/17386/o632905710311718750.jpg\" target=\"_blank\"]http://bgphoto.net/photos/17386/o632905710311718750.jpg

http://bgphoto.net/photos/17386/o632905710340937500.jpg://http://bgphoto.net/photos/17386/o63...10340937500.jpg[/a]
Направих снимка на [url=http://bgphoto.net/photos/17386/o632905710368281250.jpg]приемното здание на гара Руска бяла
, както и на излизане от същата гара.
Вчера за първи път пътувах с влак в участъка Мездра-Враца и въпреки всичко и там природата не е за подценяване.Релефът е хълмист.На около километър и половина от линията се намира Стара Планина и гледката също е красива.От влака може да се види връх Вола, където е лобното място на известния наш поет-революционер Христо Ботев.Вижда се и големият кръст, намиращ се на връх Околчица като в памет на Христо Ботев и загиналите му четници, готови да се борят за свободата на нашата родина.
Във Враца пристигнахме навреме на 4-ти коловоз.Снимка оттам.В това време на 3-ти коловоз се намираше 70252, потеглящ след около час, обслужван от 32057+32058.С този влак пътувах пътувах до Мездра и оттам със Златните пясъци до София. Във Враца имах 70 свободни минути и имах време да се поразходя из града.Когато се връщах към гарата, снимах приемното здание.Когато влязох вътре заваля силен дъжд.Направих две дъждовни снимки.Едната е на електричката, с която щях да пътувам до Мездра - ПВ70252.Тя се намираше на 3-ти коловоз и чакаше да и дадат сигнал да потегли.Мотрисата беше горнооряховската 32057+32058, същата която мернах когато пристигнах във Враца.Преди да се кача в мотрисата направих снимка на Белия Кон.Локомотивът му вече беше обърнат и чакаше да потегля за Пловдив след около 80 минути.Когато се качих в електричката снимах и електровоза на 1601, същият който беше начело и на 1602, с който бях на отиване.2 минути преди потеглянето на нашия 70252, на 1-ви коловоз пристигна 70105 от Червен бряг до Монтана, обслужван от софийската 32109+32110.Както виждате мотрисата е в много по-лошо състояние от горнооряховската 32057+32058, в която бях аз.След като направих тази снимка за мой ужас батериите на фотоапарата ми се изтощиха и следващите няколко снимки са с отвтратително качество, защото са правени с GSM.
В 12:20 потеглихме от гара Враца.На излизане от гарата снимах маневриращия мездренски 55164.
Впечатления от горнооряховската електричка-1000 пъти е по-добра от коя и да е софийска 32.Не бръмчеше чак толкова силно, нямаше разпорени седалки, не друсаше силно.В тоалетните дори и не миришеше гадно, докато дори и в софийските 33 като им отвориш вратата се носи непоносима воня па да не говорим за 32. :x  :evil: На външен вид мотрисата също изглеждаше много добре, даже бих казал че бее и лъскавичка.  В Руска бяла пристигнахме и потеглихме с 1 минути закъснение, докато в Мездра бяхме 1 минута преди време. :lol:  Свалям им шапка на горнооряховците, които могат и знаят как да поддържат локомотивите, мотрисите и вагоните добри и чисти.
Тъй като имах тук таме да върша в Мездра (да се подстрижа) имах много малко време за trainspotting, но все пак...
70208 от Бойчиновци пристигна навреме на 1-ви коловоз обслужван от  софийската 32089+32090.20205 от София пристигна 2 минути преди време начело с мездренската 45177 .Беше съставен само от 3 вагона и за моя огромна изненада първият беше жълто-син EX-DB смесен 1/2 класа.Брей, доживяхме и да видим и на пътническите София-Мездра вагон с купета 1 класа. :lol:  
И така, реших да се върна с ускорения бърз от Варна "Златни пясъци".Взех си билет 1-ва класа салон.преди това никога не съм се возил не само в първокласни вагони 63 серия, а въоще не съм се возил във вагон 63 серия и вчера ми беше първото пътуване в него.Златните пясъци пристигнаха в Мездра с 13 минути закъснение, теглени от софийската 44098.Неизвестно защо престояхме в Мездра 6 минути и потеглихме от гара с 18 минути закъснение.След Мездра-юг заваля проливен дъжд.
Много добро впечатление ми направиха вагоните серия 63.Возят удобно, седалките са меки, на тези които са срещуположни дори има и  масичка.Осветлението е отлично.Когато влакът влишаше в тунел, във вагона беше светло, заради отличното осветление, докато в друите вагони (купейните, не от този влак разбира се) светлините са мъждукащи.Климатикът работеше добре, че дори преди София ми стана доста хладно. :lol: Вратите са автоматични.За моя голяма изненада тоалетните са сравнително чисти.Ако искаш да спуснеш водата, трябва да натиснеш ето това копче, а пък ако искаш да си измиеш ръцете на мивката, трябва да натиснеш това.
Пристигнахме в София с 30 минути закъснение, поради множеството намаления и спирането за Образец в Левище.Също така спряхме на празно място след РП Черепиш за около 2 минути и имаше намаление до 5km/h при преминаването през гара Ребърково.За щастие след като в Левище връчиха образеца, дъждът спря и влакът потегли.След Лакатник даже грееше и топлото лятно слънце.И така, както вече казах пристигнахме в гара София с 30 минути закъснение.
****

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2324
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Пътуванията ви с влак
« Reply #4 on: 22.01.2007, 14:32:31 »
Страшно добро  Яд ме е за 32/33 серия че са в окаяно съсатояние. А иначе са толкова добри ЕМВ-та...


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6745
    • View Profile
Пътуванията ви с влак
« Reply #5 on: 22.01.2007, 14:54:24 »
Окаяни са софийските.

Offline rexkos

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 100
    • View Profile
    • http://
Пътуванията ви с влак
« Reply #6 on: 22.01.2007, 19:57:02 »
Софийските ЕМВ (eлектромотрисни влакове) или просто казано "електрички" безспорно са най-скапите в БДЖ. Автосцепките им блъскат толкова силно, че при потегляне можеш да се стреснеш. Един път много се стреснах както преминавахо от едната секция (вагон) в друга, точно в момента в който ЕМВ-то потеглеше. По-силно скърцане не бях чувал.  А също така тези влакове друсат толкова силно, че морска болест да получиш.  Веднъж от Костинброд до София пътувах на училище с една от най-скапаните електрички и тя е 32 109/110. Имах чувството че ще се разпадне в движение.  Това са 32 серия. Има и 33 серия, много подобни на 32-ра, но се движат само 3 и всичките са в депо София, естествено в окаяно състояние, но по-добри от 32.
В другите депа (Пловдив, Варна и Бургас) въпросните влакове къде къде са по-добри - пълна противополжност на Софийските. Най-показателен е примерът в Горна Оряховица, където те изглеждат като нови!  А и не блъскат автосцепките им и прочие.
****

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1154
    • View Profile
Пътуванията ви с влак
« Reply #7 on: 22.01.2007, 21:58:33 »
Quote from: Repcho
батка, евала за поста  
И аз казвам същото. rexkos е невероятен. Четох и двата постинга по два пъти. Благодарение и на снимките направо си представих, че съм пътувал заедно с него. Май повечето в този форум си падаме и по ж.п. транспорт.
И понеже обичам този транспорт, някои негови по-славни времена, ще ви поднеса малко спомени за Чайка експрес от преди 30 години.
Поводът да си припомня Чайката бе въпрос във форума на Казанлък "Някой помни ли, когато експрес "Чайка" през 70-те години ходеше от София до Бургас (през Казанлък) за 4.40 часа....?"

И аз си припомних и написах (току-що си издирих постинга и го прехвърлям):

Да, помня! Сигурен съм, че мнозина помнят и невероятната реклама на гара Казанлък за този експрес - едно сравнително малко метално табло, което стоеше няколко години някъде около сградата на гарата. Наистина тогава бе най-бързият у нас! Текстът в поочуканото и избледняло табло бе нещо подобно: Само за 4 часа и 40 минути от София до Бургас - бързо, сигурно, удобно!! Лично аз не мога да си спомня, кога точно е открита тази експресна линия, но съществуването и бе факт. Тогава преди 30 години тя тръгваше от София също в 16,00 часа, само че стигаше в Бургас в 20,40 минути. Тук правя едно уточнение. Влакът не е стигал за 2часа и 10 минути в Казанлък, а за около 2,30. По разписание бе около 18,30. Сигурен съм, че някъде се пази старо разписание, откъдето това може да бъде потвърдено. От Казанлък до Бургас трасето минава през сравнително равнинни терени - съответно по-малки наклони и криви, което позволява и по-висока средна скорост. От Казанлък до Бургас са били 2 часа и 10 минути. Разсъждавайки на момента и анализирайки събитията от онези времена, стигам до извода, че експресната линия е открита и във връзка с някое крупно събитие - годишнина! Например 09. 09. 1974 г. Е, по-вероятно е да е открита малко по-късно, защото по повод 30-годишнината е открита Новата централна гара София и експрес "Чайка" може да е тръгнал малко по-късно, да речем 07. 11. Експрес "Чайка" спираше само в Карлово, Казанлък и Сливен. Никъде другаде не правеше престой. Дори спирането бе най-много за малко повече от минута. Обикновено малко преди 18,30 (може и по-рано, зависи от хората) в коридорите наставаше шум и паника - хора, багаж, деца, баби и дядовци, чанти и внучета, в ход беше подготовката за слизане - една припряност, засилена доза притеснение, бързо придвижване и притискане към края на коридорите......може би дори и кондукторите и другите гарови служители повишаваха напрежението (те разбира се са били прави, като са си вършили както трябва работата - все пак, май тогава имаше ред и дисциплина), подвиквайки след спирането на влака и отварянето на вратите - по-бързо, по-бързо! задържате другите пътници, освободете вратите или нещо подобно.... (не си спомням друго, съжалявам!). Експрес "Чайка" бе невероятен, в него нямаше правостоящи, по-чист, по-нов и разбира се най-бърз. Да, само за два часа и половина от София до Казанлък, по същата ж.п. линия, до същата гара Казанлък, но линията със сигурност е била по-поддържана, сравнително нова (за разлика от останалите ж.п. линии в Б-я, които са от края на 19-ти и началото на 20-ти век, подбалканската линия Карлово - София е открита през 50-те години, например след Априлския пленум от 1956 год, въпреки че проектирането и началото на строителството е още от преди 9-ти, може би дори от края на 30-те години) и безспорно в отлично състояние. Само за два часа и половина през 70-те години от София до Казанлък, когато едва ли е било възможно за по-малко от 3 часа да се придвижиш с лек автомобил. За съжаление това кратко време на пътуване не продължи дълго. Въведоха се и други спирки - най-напред се започна с Карнобат, постепенно и скоростта на движение бе намалена. През 80-те години София - Казанлък вече се вземаше за 2 часа и 45 мин., през 90-те - за 3 часа и вече в 21 век за 3часа и 15 мин., може да се очаква да стане и по-бавно - все пак постепенно, но сигурно и успешно БДЖ бе съсипана!

Offline rexkos

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 100
    • View Profile
    • http://
Пътуванията ви с влак
« Reply #8 on: 22.01.2007, 22:35:01 »
Първо бих искал отново да ви благодаря за коментарите относно по-горните ми постове.

А сега бих искал да споделя едно пътуване по една почти забравена линия. По нея се движат главно товарни влакове. Пътнически почти няма - в делнични има един на отиване и един на връщане, а в почивните дни има два наотиване и два навръщане. Всичките тези влакове предимно се теглят от електрически маневрен локомотив серия 61 и 1-2 пътнически вагона. Това е линията София-Перник през Волуяк - една наистина красива и живописна линия. На 10.09.2006 имах честта да я пропътувам, а в близките месеци се очаква пак да я пропътувам.  

И така..... на гарата в Костивброд бях в 8 без 2-3 минути. Малко след това пристигна ПВ10206, обслужван от 32101/102. ЕEлектричката не тръгваше, защото чакаше да се размине с ПВ10205, с мездренската 45174. Влакът беше съставен от 3 вагона. Първият беше второкласен  купеен 50 серия, вторият безкупеен 17 серия и третият 1/2 класа жълто-син EX-DB. Аз се качих в последния вагон и си намерих празно купе-салон в първокласното отделение. Казвам купе-салон, защото няма прегради, т.е е полуобщо. Но като цяло ми хареса. Беше много чисто, дори имаше и килим. На Волуяк бяхме навреме. Снимка оттам. След 2 минути трябваше да пристигне влакът ми за Перник. Влакът нещо мъничко се позабави, докато през това време на 1-ви коловоз спря мездренският 43555. Около 4 минути след това на 2-ри коловоз с 6 минути закъснение пристигна ПВ60275 за Перник, теглен от софийската 61012.   Качих се във влака.Деж. ръководител даде сигнал и влакът потегли. Сега да кажа нещо за влака. Беше само с 1 вагон (17 серия безкупеен). Беше 100% пълен. Имаше правостоящи хора, а аз едвам си намерих място. Да спомена и природата. С една дума - уникална. Това е след сп. Хераково, а след Храбърско природата е още по-уникална. По пътя има скали и тунели. Но наяве състоянието на железния път е в пълен контраст с красивата природа. Имаше много намаления от 40, 25, 15, че и на малко места даже и 10. По същестенното намаление от 40 km/g беше между РП Бригадир и сп. Хераково. След Хераково се движехме сравнително добре. На сп. Златуша слязоха не малко хора и населеността във влака беше около 60%. След сп. Радуй да вече беше не повече от 25%. След Разменна във влака имаше не повече от 7-8 човека.Снимка на природата от сп. Радуй.
От всичко най-добре впечатление ми направи тунелът  преди гара Разменна. Беше доста дълъг и ми е интересно да разбера колко е дълъг. Входният, изходният светофор се намират вътре в тунела. На Разменна бяхме с 3 минути закъснение. Снимки оттам:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934958898906250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934958957031250.jpg
На излизане от гара снимах отклонението за Батановци (61 линия).
След Разменна имаше много намаления. Имаше едно голямо 25 km (около 4 минути) и на места даже беше 10-15 km/h. Придота там също е красива. Снимки от междугарието Разменна-Перник:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959051093750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959158750000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959200468750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959229843750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959263437500.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959292187500.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959407500000.jpg
Във въпроснато междугарие няма никакви спирки, но явно преди е имало. Въпросната спирка на снимката в момента е порутена и разграбена.
При влизането в Перник се минава през красив парк:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959434531250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959488906250.jpg
Неизвестно защо на около 300-400 метра преди разпределителната гара спряхме на празно място за 5 минути. Никъде не видях светофори. На централна Перник бяхме навреме. Снимка оттам. В това време се готвеше да потегля за София ПВ50204, обслужван от 32103/104. На 6-ти коловоз се намираше кратка товарна композиция начело с 06012+55206.  61-цата от 60275 откачена бързо и макар и прекалено рано се готвеше да бъде закачена на обратния ПВ60276 за София. И ето че в 10:10, 2ч и 15 мин. преди потеглянето си, локомотивът беше закачен на обратния влак за София:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959681093750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959726406250.jpg
Имах около час за да си хвана ПВ50222 за София, затова реших да се поразходя до Батановци с ПВ60101, който пристигна на централна Перник с 15 минути закъснение и беше начело със софийската  45151. Влакът беше само с 2 вагона (един 47 серия и един 15 серия)+фургон. Тъжно е. Недостиът на вагони продължава да бъде осезаем.
Качих се в първия вагон (след фургона) и влакът потегли. Всъщност аз се качих в първокласен вагон 47 серия (10x6 места), но никъде не пишеше коя е класата и нямаше жълта лента над прозорците. Явно от второкласен е бил преустроен в първокласен. Снимки в движение малко след гара Кракра:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959811250000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959862343750.jpg
До Батановци закъснението се стопи на 12 минути.Снимка оттам.

След няма и 15 минути чакане на Батановци, навреме дойде ПВ50222 от Дупница, обслужван от 32089/090. За моя голяма изненада първите три секции бяха пълни, а четвъртата беше по-празна и реших да седна в нея. Като минавах между 2 и 3 вагон (междувагонките) мотрисата потегли. Автосцепката така изкърца, че всеки може да си изкара ангелите.
На Перник бяхме навреме. Естествено там се намираше 61012 с влака за София. На Перник разпределителна се разминахме с вертушка начело с 06029, а на Владая пък се разминахме с ПВ50290, обслужван от 32103/104, същата която видях на Перник с ПВ50204. Както вече няколко пъти съм споменавал природата след Владая е уникална. Този път пак направих снимки:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934960123437500.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934960219687500.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934960267500000.jpg
Преди Горна баня направих панорамни снимки на София:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934960296093750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934960338593750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934960338593750.jpg
Впечатления относно мотрисата, в която пътувах. Беше ужасно. На кривите имах чувството, че всеки момент секцията ще се разпадне. Другите три проблема бяха това, че беше мръсно, возията беше твърда и при потегляне автосцепките много силно скърцаха. Неободимо е на този кокошарник да се направи най-малко един капитален ремонт, ако  пък не може, то по-добре да се бракува. Не знам как все още тази мотриса се движи. Изненадващо на централна София бяхме навреме и  най-важното - електричката не успя да се разпадне. :lol:
Реших да се прибера в Костинброд с ПВ10208, който трябваше да потегли от 4-ти коловоз начело с горнооряховската 44105 и два второкласни вагона (първият 50 серия, вторият 47 серия). Преди да се кача във влака снимах готовият за потегляне МБВ490 начело с 44101. До Костинброд нямаше нищо особено. Влакът пристигна навреме, но на Драгоман ще е с поне 5 мин/з, защото на Костинброд спря на 4-ти коловоз, а това означава, че ще има разминаване, явно с ТВ. Тъй като бързах не изчаках ТВ-то.
« Last Edit: 22.01.2007, 22:36:15 by rexkos »
****

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6745
    • View Profile
Пътуванията ви с влак
« Reply #9 on: 22.01.2007, 23:31:14 »
Експрес "Чайка" е пуснат 1973 г. и се обслужва с новодоставените електрически локомотиви серия 43 - първата серия локомотиви в БДЖ за скорост 130 км/ч. благодарение на които е постигнато времепътуването от 4 ч. 45 мин. От 1975 г. на този влак се подава локомотив от серията 43Р. Обслужването на този влак е бил истински престиж и на него са подавани само определени машини. Една от тях е 43Р-100, която в продължение на 15 години е карала изключително този влак. И едно уточнение за по-младите участници във форума, които са свикнали да гледат мършави влакове с по 5-6 вагона - навремето Чайката през летния сезон е возела състав от минимум 20 вагона.
« Last Edit: 22.01.2007, 23:31:55 by CKD »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11498
    • View Profile
Пътуванията ви с влак
« Reply #10 on: 23.01.2007, 02:21:47 »
Не знам какво мислите, ама тия електрички са суперзле! В тях се возят само мангали, бачкатори и пенсии, всички пушат, цапат, дават стотинки на кондуктора, вместо да си купуват билети....Не е за разправяне  Иначе имат добро парно!

Иначе какъв е този локомотив 61012? Да не е някакъв смесен модел  дизел + електричество, тъй като има пантограф?

И е крайно време да модернизират малко поне тия железници!Хубаво, взимат нови вагони и мотриси, ама не ги пазят....Повечето са целите в графити!
Освен това времето на пътуване непрекъснато се увеличава, което, наред с лошата поддръжка на влаковете, води до загуба на пътници за сметка на автобусния транспорт! Ще дам пример: Аз от 10тина години пътувам редовно от Искър за Костенец и обратно. Преди 10тина години с бърз влак се стигаше за 55 минути, а сега е добре, ако се вместим за час и 7 минути, както е по разписание! Безобразие! Къде се губят тия 10 минути?
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11163
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Пътуванията ви с влак
« Reply #11 on: 23.01.2007, 10:16:36 »
Quote from: ozzy
Не знам какво мислите, ама тия електрички са суперзле! В тях се возят само мангали, бачкатори и пенсии, всички пушат, цапат, дават стотинки на кондуктора, вместо да си купуват билети....Не е за разправяне  Иначе имат добро парно!

Иначе какъв е този локомотив 61012? Да не е някакъв смесен модел  дизел + електричество, тъй като има пантограф?

И е крайно време да модернизират малко поне тия железници!Хубаво, взимат нови вагони и мотриси, ама не ги пазят....Повечето са целите в графити!
Освен това времето на пътуване непрекъснато се увеличава, което, наред с лошата поддръжка на влаковете, води до загуба на пътници за сметка на автобусния транспорт! Ще дам пример: Аз от 10тина години пътувам редовно от Искър за Костенец и обратно. Преди 10тина години с бърз влак се стигаше за 55 минути, а сега е добре, ако се вместим за час и 7 минути, както е по разписание! Безобразие! Къде се губят тия 10 минути?
губят се по разбитото трасе, освен това в участъка до Костенец нали имаше и наводнени и пропаднали релси което налага след възстановяването им да се въведе ограничение на скоростта на влаковете. Няма какво да се облакваш че за 10 години времето за пътуването се е увеличило с някакви си 15 минути, това нищо не е на фона на другите линии
НЕ на хейтърството!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Пътуванията ви с влак
« Reply #12 on: 23.01.2007, 11:01:35 »
Quote from: CKD
Експрес "Чайка" е пуснат 1973 г. и се обслужва с новодоставените електрически локомотиви серия 43 - първата серия локомотиви в БДЖ за скорост 130 км/ч. благодарение на които е постигнато времепътуването от 4 ч. 45 мин. От 1975 г. на този влак се подава локомотив от серията 43Р. Обслужването на този влак е бил истински престиж и на него са подавани само определени машини. Една от тях е 43Р-100, която в продължение на 15 години е карала изключително този влак. И едно уточнение за по-младите участници във форума, които са свикнали да гледат мършави влакове с по 5-6 вагона - навремето Чайката през летния сезон е возела състав от минимум 20 вагона.
20 вагона със 130 км/ч направо е било супер. Аз с подобна скорост съм пътувал единствено май с международния влак през Русе.И наистина беше бързо и по добро трасе, защото нямаше тракане, а само леко свистене.

Quote from: rexkos
Най-зле е дефилето (София-Мездра). Участъкът Курило-Реброво е за 40 km/h (11 km), а миналата година там беше 70. Има още и няколко участъка по дефилето, където скоростта е намалена. Миналата година с Ускорен Бърз Влак разстоянието се изминаваше за 1 час и 29 минути, докато сега в едната посока е 1 час и 42 минути, а в обратната 1 час и 48 минути.
Ужас е знам.Горе-долу венъц годишно пътувам за Видин и с всяка година става все по-бавно.Да не говорим, че за пътникопотока тези смешни 4 вагона са абсолютно недостатъчни.Даже по коледните празници качиха хората като коне в пощенския вагон и се таралянкакхме 5 часа и половина(по разписание) + 30 минути закъснение до Видин !  А се води бърз влак нищо, че след Брусарци спираме на всяка керемидка, но това е друг въпрос, основното е, че трасето е много лошо, а и в цяла Северозападнала БЪлгария е страшно.Едно време имаше и нощен влак и експрес и се стигаше за по-малко от 3 часа, но едва ли скоро пак ще се наслаждавам на това
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12464
    • View Profile
    • Email
Пътуванията ви с влак
« Reply #13 on: 23.01.2007, 19:08:04 »
Quote from: greg
Само за два часа и половина през 70-те години от София до Казанлък, когато едва ли е било възможно за по-малко от 3 часа да се придвижиш с лек автомобил. За съжаление това кратко време на пътуване не продължи дълго.
Още през 80-те години Подбалканското трасе се разби от тежно натоварените влакове с руда от Бургас до Кремиковци. Когато се налаагше да пътувам със спален вагон до Варна или Бургас, избягвах карловския маршрут, защото в спалния вагон не можеш да мигнеш от тресене, особено от София до Карлово.

От студентските и аспирантските си години (1980-89) рядко пътувам с влак. Тогава най-бързо беше новото трасе Плевен-Левски-Горна Оряховица. Но докато го направят, нямаше бърз влак, стигаш от София до Русе под 8 - 8.30 часа. Само експрес "Синият Дунав" се класираше за 7.30 часа.
Но всичко бледнее пред "постиженията" на бърз влак Русе-Варна, когато електрифицираха линията до Каспичан. Влакът тръгваше от Русе в 6.10 часа, стигаше по разписание във Варна в 13.00 часа, но обикновено правеше 1/2-1 час закъснение. Та значи 200 км с бърз влак - 8 часа! Сигурно и през 1868 г. баронхиршовата железница, първата в България, е имала по-добро постижение по тази отсечка!

Да, наистина жп транспортът залиня и най-вече - пътническият. Западноевропейските държави развиват скоростен, луксозен и свръхскъп жп транспорт, у нас той изпълнява социални функции и едвам крета, и то - с приходите от товарните превози.

ЧКД, а пътувал ли си в чужбина с влак?

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6745
    • View Profile
Пътуванията ви с влак
« Reply #14 on: 23.01.2007, 23:07:29 »
Quote from: blagun
ЧКД, а пътувал ли си в чужбина с влак?
Не съм.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11498
    • View Profile
Пътуванията ви с влак
« Reply #15 on: 23.01.2007, 23:23:07 »
Въпрос: колко вагона най-много може да тегли една Шкода?
Прави ми впечатление, че композиции над 15 вагона се теглят от 2, че и 3 локомотива.Става въпрос не само за товарни, но и за бързи влакове. Напр. съм забелязал, че влакът София-Пловдив-Варна обикновено е теглен от 2 локомотива!
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6745
    • View Profile
Пътуванията ви с влак
« Reply #16 on: 23.01.2007, 23:43:30 »
Защото другия ползва трасе. Зависи и от наклона. За Вакарел нормата за пътнически влак и лок.44 е 16 вагона.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Пътуванията ви с влак
« Reply #17 on: 24.01.2007, 10:25:00 »
То нали имаше и различни изисквания при теглене на пътнически и товарни вагони?
 А били разяснил какво се рабира под ползване на трасе, че не мога да вдяна?
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6745
    • View Profile
Пътуванията ви с влак
« Reply #18 on: 24.01.2007, 10:33:06 »
Когато дадена машина трябва да се придвижи от една гара до друга и няма влак, който да обслужва или се движи изолирана или се прикача в състава на друг влак.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6113
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Пътуванията ви с влак
« Reply #19 on: 25.01.2007, 11:28:13 »
Айде и аз ще понапиша малко мемоари  Държавата е Италия, линията е Чампино-Рим (Чампино е сателитно курортно селце в сравнителна близост до Рим, 20 км някъде, което е известно и с второто най-голямо летище в Италия след това в Милано). Денят беше хубав и топъл, но след като беше валяло здравата през нощта, всичко беше прогизнало. В 9.10 отиваме на гара Чампино, която от своя страна отстои на 15 мин. пеша от хотела ни. Гарата не беше по-голяма от Костинбродската (7 коловоза, от които 2 транзитни), но за сметка на това поддръжката й беше завидна - широка чакалня, огромни монитори на стената (единствения проблем беше, че всичко се съобщаваше на италиански  )

http://sgt.sc40.info/ciampino.JPG - снимка от гара Чампино. На заден план са двуетажните вагони Carrozza на националния превозвач TrenItalia.

Докато трудно се ориентирахме на кой перон да чакаме влака за Рим (тъй като до последно се колебаехме за перона трябваше компанията ни да се разцепи на три и да се викаме  ), успяхме малко да поразгледаме автовозните вагони, които бяха паркирани в крайните глухи коловози. По едно време мина маневриращата, която беше оцветена в ярко жълто и имаше реклама на зимните игри в Торино (все още  ).

Най-накрая полузаспалият италианец прочете в микрофона на развален английски, че влакът за Рома идва на 2 перон, и не след дълго същата информация се появи и на мониторите (чак сега  ). Ние очаквахме много голяма композиция, а то взе че се появи миниатюрно влакче с 4 вагона като тези:

http://img151.imageshack.us/img151/9387/fs...861726028rr.jpg (TrenItalia FS MDVC)

Като се качихме вътре открихме, че салонът е наводнен (вероятно от снощния дъжд), а по пода се търкалят семки, пуканки и прогизнали вестници. Абе въобще мръсотия голяма. Наредихме се на две срещуположни седалки и се "наслаждавахме" на гледката - качваха се много тъмни субекти и хвърляха фасовете си на пода. А седалките бяха едни... непочистени, прорязани с нож, на плоскостите бяха нарисувани фигури, изобразяващи определени анатомични части от мъжкото тяло... Имах чувството, че се возя в български Т8М, само че минаващ през квартал като Филиповци.

Най-сетне тръгнахме. Е виж, за италанския релсов път няма какво да говорим - гладък е като масло. След като премина ограничението от 20 км/ч на гарата Чампино, влакът засили скоростта и я закрепи на може би 80-90. Имаше момент, в който видях знак за ограничение 120 км/ч. Релсите на практика не се усещаха в салона, само се чуваше как въздухът свисти. Абе италианска му работа  

След няма и 15 минути и вече бяхме на гарата в Рим. Малко преди нея влакът ни трябваше да изчака УБВ Рим-Милано, та си поседяхме около 10 мин. А гарата в Рим е наистина огромна - 28 коловоза, като се пътува около 2 минути само в нейния район. Ние слязохме на 24 перон и продължихме в нещо като голямо хале, което всъщност беше чакалнята. Но това хале е два пъти и половина по-голямо от нашата Централна гара, а и имаше много интересна куполовидна форма.

Абе въобще италианска му работа