Author Topic: Актуална информация за движението на влаковете  (Read 57430 times)

Offline dan

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 987
    • View Profile
Ето тук е посочено какво може да се направи при закъснения и други.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3896
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
При 120 минути закъснение би трябвало поне някакво обезщетение да получите.
Ти получи ли от бана за пътуването Кьолн-Берлин?
С "малката" разлика, че си бил информиран в реално време за нещата, а тук се качваш в черна кутия и изобщо не знаеш, кога ще пристигнеш.

P.S. Опа, прочетох, че се надяваш на 50% кешбек до 1 месец след пътуването. Считай, че 50-те% на БДЖ са отишли за издръжка на администрацията :)

Естествено че получих. При това това не е политика на Бан-а, а са европейски директиви - при закъснение от над 60 минути да се възстановява 25% от цената, при закъснение от 120 минути 50%, а при закъснение от над 240 минути - 100%!

Цанко да каже, той знае много по-добре от мен за тях.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6545
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Да, ама нащо БДЖ се възползва от разни вратички и не прилага Регламент 1371 в частта за обезщетения във вътрешно съобщение. От друга страна щедро се хвали че го прилага в частта за превоз на велосипеди например.
« Last Edit: 03.07.2017, 15:28:08 by RADOCVET »

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
    • Email
До 2019 никакви обезщетения не изплаща БДЖ за вътрешно съобщение. Преди година-две влакът София-Пловдив спря на Белово и 2 часа остана там, без никаква информация, накрая ни качиха на следващия влак, който пристигна от София и така пътуването ми от 150км (даже по-малко, че се качвам от Искър) продължи 5 часа и половина.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11158
    • View Profile
    • Email
А как седят нещата ако не е виновен превозвача, ами причината е в лошо време, например буря, градушка, снегонавявания?
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline dan

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 987
    • View Profile
А как седят нещата ако не е виновен превозвача, ами причината е в лошо време, например буря, градушка, снегонавявания?
Принципно при форсмажорни обстоятелства, които са бури, земетресения и други природни бедствия, превозвача няма вина, съответно не е длъжен да изплаща обезщетения. Не помня обаче къде точно го четох това.

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1809
    • View Profile
Да обаче, вчера някъде гледах за големи закъснения на България Ер при техните полети включително и до Варна от порядъка на 3,4,5,6 часа. Нещо от рода на полет преди полунощ от София , който се изпълнява за Варна към 6 сутринта.
Тогава избираш БДЖ щото поне ще се изтягаш на седалката и ако е на гара ще си купиш за ядене. Но е басурдно - полет от 45 мин да ти коства преспиване на летище, после БДЖ те цапардосва от 8 часово пътуване + 2 на 10 часа - то прилича на световен заговор срещи нормалността!
По-добре да се качиш на автобус, че поне да има виновен - шофьорът.
Иначе историята с обезщетенията прилича на обезщетението за интернет-а на Булсатком - дето струва 8 лв на месец и ако нямаш повече от 3 дни ти се полага примерно за 1 седмица великата сума от 2 лв.
То в някои случаи цената на услугата е такава, че ще се обидиш от върнатата сума - примерно за изпуснат полет едни 6 лв обезщетение са ти много "важни"!!!

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2509
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
А как седят нещата ако не е виновен превозвача, ами причината е в лошо време, например буря, градушка, снегонавявания?
Сложно стои въпроса, защото вчера проблемът не беше толкова в бурите, колкото в непочистения от храсти и дървета габарит. Клоните се веят над линията, повреждат контактната мрежа и пантографите на локомотивите и движението се задръства.
Официално обаче НКЖИ ще каже, че бурята е виновна, а не избуялата растителност, която и без буря, само като завали, започва да се удря във влаковете.

Offline dan

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 987
    • View Profile
Случайно попаднах на правата за пътниците в сайта на БДЖ, но има едно допълнение:

Quote
ЗАБЕЛЕЖКА: Прилагането на Регламент (ЕО) 1371/2007 на Европейския парламент и на Съвета от 23 октомври 2007 г. в частта "Обезщетяване на стойността на билета", при пътуване във вътрешно съобщение е отложено до 03.12.2019г., съгласно Преходни и заключителни разпоредби от "Наредба 43 от 11.09.2001г. за железопътен превоз на пътници, багажи и колетни пратки".

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3896
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
И на какво основание отказват да го изпълняват  :eek:

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6545
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Веско потърси из нета. Беше нещо от сорта на това че БДЖ не било реформирано и има вратичка за такива дружества, за да не фалират наистина, чрез която може да се отложи спазването на този регламент. Е, БДЖ са се възползвали от максимално дългото отлагане.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2509
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Повече отлагане обаче не може да има и ако БДЖ+НКЖИ не успеят да си организират нещата до 2019 г, може да останем изобщо без пътнически превози.
В момента закъсненията (и причините за тях) са такива, че ако регламентът се прилага, дори субсидиран частен превозвач няма да има полза да вози хора, да не говорим за БДЖ, където 2/3 от закъсненията са по чисто вътрешни организационни неуредици. Има влакове, които почти всеки ден закъсняват с часове, това означава да возят на практика безплатно.

Появяват се някакви напъни за излизане от това блато, но системата е толкова дефектна в основата си, че резултатите са отчайващи. Основна вина за това имат неспособните кадри, които преобладават на всички нива.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6545
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
А дали пък огрозата от изплащане на безкрайни обезщетения няма да стимулира отговорните лица да "убедят" по подходящ начин оперативния състав да си върши съвестно работата, както и да организира работата по такъв начин, че да се сведат закъсненията по липса/повреда на подвижния състав до минимум.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2509
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Не мисля.
Отговорните лица се опитват да решат проблема, като вменяват допълнителни задължения на оперативния състав и го карат да спазва установените правила. Последните обаче, в голямата си част са писани без да се държи сметка как ще се спазват и дали персонала може да смогне да ги спазва. В резултат в момента има система, която работи не благодарения на правилата, а на нарушаването им и напъните да се накарат хората да работят по правилник, чието спазване е невъзможно, всъщност водят до обратния ефект, нещо което отговорните лица за сега не могат да проумеят. Следствие от това е и некачествения персонал, който вече е обучен накриво и трудно ще си промени установените навици. И не на последно място, заплащането е такова, че качествените кадри бягат масово и остава предимно плява, която толкова си може.