Author Topic: Пътуванията ви с влак  (Read 56693 times)

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 619
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Пътуванията ви с влак
« Reply #120 on: 11.09.2015, 11:40:47 »
Спален няма, защото върви празен (предполагам с кушета е била същата работа). 74-ките, които се пускат към Силистра (някои пъти 50-ка и 74-ка, други две 74-ки) са минавали ревизии в Румъния и Дряново, а в Румъния (а май и в Дряново) не са слагани контакти

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1686
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Пътуванията ви с влак
« Reply #121 on: 14.09.2015, 04:46:45 »
Спалните явно не стигат. На 8636/37 Варна - Пловдив е един спален вагон. Това лято пътувах от Варна до Пловдив, като спалният беше пълен. С малко връзки в гара Варна със спътника ми успяхме да се уредим да сме в първи клас служебната кабина (двама в кабина, а не трима). Това беше в делничен ден, не петък, събота или неделя, юли месец.
Миналата година съм виждал когато закачаха 2636 и вагоните от Силистра и в двете композиции имаше по един спален. В едно пътуване на Горна Оряховица местеха и композицията на 2626+2636.

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Re: Пътуванията ви с влак
« Reply #122 on: 03.04.2016, 23:04:09 »
(Знам, че ще се получи дълъг разказ, но смятам, че си заслужава да го прочетете. Пътуванията с БДЖ стават все "по-забавни".)

Вчера, с групичка приятели, пътувахме от София до Пловдив и обратно. На отиване пътувахме с влак № 1621, а на връщане - с влак № 1626.

Решихме да отидем на Централна гара, за да си вземем билети на спокойствие, и за да успеем да си намерим места за сядане. Заварихме изненадващо огромни опашки на касите :blink:, а поне десет каси работеха. Това ни провокира да си вземем и запазени места. Запазените ни места бяха за вагон №1. Влакът беше композиран на 4-ти коловоз. Отидохме там и се насочихме логично към вагона след локомотива. За всеки случай, аз допълнително се уверих, че този вагон има табелка "1" (че какво ли не съм виждал с нашите влакове). Настанихме се на местата си и след 5-6 минути идват някакви хора и ни разправят, че имат запазени места и ние седим на тях. Викам си - дублирани места, но от БДЖ пак успяха да ме изненадат. Хората си показаха билетите, а там пишеше "4-ти вагон" и ни обясниха, че всъщност това бил 4-ти вагон...  :eek: :crazy: Били питали кондукторката и началник-влака и те им обяснили, че се получило някакво объркване и всъщност вагонът след локомотива всъщност е №4 и обратното, нищо че табелките показват друго. На документи било така...  :crazy: Викам си - ще се разходим до последния вагон, голяма работа. Отиваме там - цялата средна част на вагона пълна с организирана група ученици и техните учители  :neznam: Обръщаме се към кондукторката. Тя вече беше доста притеснена и още повече си притесни като ни каза, че се е получило още едно объркване и всъщност от касите продавали места, които вече били дадени на организираната група. Насочи ни към началник-влака за решение. Отиваме при него - и той притеснен. Каза ни, че единственото решение е да ни настанява на други места, които са свободни или на които има седнали хора без запазени места. Каза на кондукторката да насочва всички хора, които се обърнат към нея с подобно оплакване, към него и той ще ги настанява някъде, но няма да ги остави прави, след като са си платили :fan:. Нас ни настани в най-предната част на първи вагон, където са неговото и на кондукторката място. Продължаваха да идват хора с подобен проблем и началникът постоянно тръгваше с тях назад във влака да им намира места. Това продължи почти до Елин Пелин. Оказа се, че има и трета допусната грешка. Влакът е трябвало да бъде композиран с още един вагон, което не е станало, но запазени места за този вагон са се продавали.  :crazy: Накрая началникът на влака си отдъхна, защото като цяло не са били продадени много запазени места и той е успял да уреди всеки човек с такова да седне някъде. Това включваше и местата, определени за него и за кондукторката. Искрени поздрави за него и за кондукторката, които правеха всичко възможно да поправят проблеми, за които нямат и грам вина - бяха максимално любезни и се извиняваха на всеки!  :fan: :fan: :fan: И пак казвам - те нямат никаква вина, а опират пешкира от недоволството на хората. А който е виновен, се чеше да не казвам къде, разположен удобно на креслото си...  :angry: И цялата тази простотия трябваше да я съвместяват с другите си задължения - да гледат дали още има слизащи/качващи се пътници и да дават "готово", да проверяват и издават билети, а пък началникът имаше да попълва и един куп бумащина... 


Влакът престоя допълнително 15 минути на гара Белово, а пък на гара Септември влаковата превозната бригада (началник-влак и кондуктор) се смени :blink:. Новите също бяха много любезни като началникът се извини на всеки пътник поотделно, че иска да види билетите за втори път!  :fan: Също така, видях нещо, което не бях виждал до сега - началникът накара кондуктора да преброи колко хора за къде имат връзка на гара Пловдив, при проверката на билетите. След известно време, кондукторът се върна и цитира бройките. Началникът звънна по телефона на някой и каза за кои влакове има хора, и че същите трябва да бъдат задържани, за да хората да могат да си осъществят връзката.  :fan:


Кондукторът докладва и за още един проблем, създаден от касиерите в София - на няколко човека били издадени билети за връзка, която не може да се осъществи, дори и влакът да е на време в Пловдив. Нашият влак пристига там в 11:28, а този за Асеновград потегля в 11:25. Очевидно архаичният софтуер позволява такова издаване на билет... :neznam: Друг е въпросът, че е можело разписанието да се направи така, че влакът за Асеновград да потегля в 11:35, така че хора, пристигнали с влак от София да се насочат към него, а не към автогара Родопи.


В случая можем да кажем, че и двете бригади (началник-влак и кондуктор) бяха много отзивчиви и любезни! Но за сметка на това в БДЖ има доста хора, които не работят със същия хъс. Например, машинистите на 1621 изобщо не си направиха труда да се опитат да избият някоя минута от закъснението. Доколкото видях, участъка от Тодор Каблешков до Пловдив е напълно готов и дори се използват и двата пътя. Значи можеха там да "натиснат" малко, за да се избият няколко минути закъснение. Друг пример за тотален непукизъм спрямо пътниците - влак 1621 беше приет на 6-ти коловоз на гара Пловдив. На 5-ти коловоз имаше друг влак, а коловози от 1, 3 и 4 бяха празни. Също така, коловози 1Ч - 5Ч бяха празни. А влакът за Карлово беше композиран на 6Ч коловоз. А от справката между кондуктора и началник-влака разбрах, че има 60+ човека, които са за връзка за Карлово и Хисаря. Тези хора трябваше да минат през подлеза и да ходят до най-далечния челен коловоз. А можеше  влак 1621 да бъде приет на 1-ви коловоз, а за Карлово да е композиран на 1Ч. ;) Ама кой да мисли за хората?! :angry: Нали така е по-лесно - манипулират се минимален брой стрелки...
« Last Edit: 04.04.2016, 13:08:04 by vasko »
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2509
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Пътуванията ви с влак
« Reply #123 on: 03.04.2016, 23:35:58 »
За всеки случай, аз допълнително се уверих, че този вагон има табелка "1" (че какво ли не съм виждал с нашите влакове).
Ако мислиш, че вагон № 1 трябва винаги да е зад локомотива, отиди на някоя голяма европейска гара и ще се побъркаш като ти дадат място във вагон 34 и влакът е на 102-ри коловоз.
Значи можеха там да "натиснат" малко...
Не могат.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11158
    • View Profile
    • Email
Re: Пътуванията ви с влак
« Reply #124 on: 03.04.2016, 23:44:56 »
Номерата на вагоните не е задължително да са подред. Например имах място във вагон 22, който беше 11-ти или 12-ти подред във влака, спалните, багажните, първокласните , вагон-ресторанта(ако има, не знам дали сега се движат) също не се броят. Според мен с 2 пред номера на вагона са допълнителни вагони, виждал съм и вагон 21 след 7-ми например.

Отделно че при някои влакове част от вагоните са до една дестинация, останалите пътуват до друга.

За това винаги трябва да се гледат табелките с номера на вагона и дестинацията, за да не пътуваш прав или да не отидеш на друго място, ако част от вагоните са за друга дестинация.
« Last Edit: 03.04.2016, 23:46:31 by Ivo »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 619
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Пътуванията ви с влак
« Reply #125 on: 04.04.2016, 00:22:23 »
Ако не бъркам, от този или предишния ГДВ почнаха да номерират така разбъркано вагоните, май така беше. Според мен е доста глупаво, но явно има някакви причини.
Вагони, чиито номера започват с 1 (11, 12 и т.н.) обикновено са т.нар. „директни" (както прикачваха миналата година директните вагони Русе-София - до ГО в състава на един влак, от ГО го прикачват на друг). За спалните вагони  в такъв случай номерът започва с 4 (41, 42...)
С 2 започват номерата на допълнителните вагони (21,22...)

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Re: Пътуванията ви с влак
« Reply #126 on: 04.04.2016, 01:59:41 »
В случая, нещата стояха така: локомотив :arrow: вагон, на който имаше табелка "1"  :arrow: вагон, на който имаше табелка "2"  :arrow: още два вагона, чийто табелки не съм проверявал със собствените си очи.

Но, според началник-влака вагоните са били със следния ред: локомотив :arrow: четвърти вагон :arrow: трети вагон :arrow: втори вагон :arrow: първи вагон,

т.е. вагонът след локомотива имаше табелка с надпис "1", но по документи бил четвърти. Очевидно, очакват хората да имат някакви свръхестествени възможности.  :crazy:

Влак 1621 е с дестинация София-Пловдив без някъде по пътя да се добавят или изваждат вагони.  :neznam:

Значи можеха там да "натиснат" малко...
Не могат.
Въпрос на желание. :)

И доказателството беше колегите им с влак 1626, навръщане.

Докато се връщахме с 1626, влакът престоя допълнително 17-18 минути на гара Пазарджик. На гара Белово установих, че закъснението е 20 минути. След това, обаче, машинистите дадоха всичко от себе си, за да наваксат колкото могат. Усещаше се как на прави участъци "натискаха" локомотива повечко. Например преминаването през гара Казичене беше доста "разтърсващо" - машинистите не намалиха и грам. Много ми харесваше как смело влизаха в гарите с максимална скорост и започваха спиране чак когато локомотивът е достигнал началото на перона - спираха и със спирачките на вагоните (нещо, което усетих само 2-3 пъти сутринта с влак 1621). Най-голямо впечатление ми направи взимането на разстоянието от гара Искър до спирка Искърско шосе - изключително чевръсто с доста висока скорост. Спирането на Искърско шосе беше доста осезаемо - имам чувството, че машинистите използваха следващата по сериозност спирачка след екстрената. Като слязохме, миришеше много силно на загрято желязо. На Искърско шосе бяхме само с 6 минути закъснение. Имам чувството, че с това желание, може би машинистите са успели да стопят закъснението до 2-3 минути до Централна гара. :fan: :fan: :fan:

Ето това наричам ентусиазъм и професионализъм на работното място. ;)
« Last Edit: 04.04.2016, 13:08:50 by vasko »
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline qwerty95

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 751
    • View Profile
    • Email
Re: Пътуванията ви с влак
« Reply #127 on: 04.04.2016, 02:19:23 »
Началник-влак и кондукторите се наричат превозна бригада, а не влакова  :)

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2509
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Пътуванията ви с влак
« Reply #128 on: 04.04.2016, 09:35:35 »
Много ми харесваше как смело влизаха в гарите с максимална скорост и започваха спиране чак когато локомотивът е достигнал началото на перона - спираха и със спирачките на вагоните (нещо, което усетих само 2-3 пъти сутринта с влак 1621).
Попаднал си вероятно на единственият каращ машинист в Пловдив, което си е голям късмет. Останалите съзнателно закъсняват възможно най-много.
Но за спирачките не си прав и отново пишеш щуротии, за които не си наясно. Всички влакове спират изключително със спирачките на вагоните. Много малко машинисти ползват тази на локомотива. Не знам как прецени, че спирачката на твоя вагон не е ползвана, но ако не си я чул да стърже, това е защото е била дискова.
Ето това наричам ентусиазъм и професионализъм на работното място. ;)
От друга страна не си наясно колко и какви нарушения са направили, карайки така, за да оценяваш какви професионалисти са, особено за професия от която видно си нямаш и най-малко понятие.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6545
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Пътуванията ви с влак
« Reply #129 on: 04.04.2016, 10:13:48 »
Аз пък в събота пътувах с влак 8601 и мога да споделя почти същите впечатления, като на Васко. Влакът тръгна препълнен още от Централна гара. В първия вагон вагон имаше изключително ученици, и други пътници не се качваха там. На Подуене и Искър стана страшно. Не знам какъв е плана за композиране, но не е ли възможно такива влакове да са с повече вагони, поне в събота сутрин и неделя вечер?

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3851
    • View Profile
Re: Пътуванията ви с влак
« Reply #130 on: 04.04.2016, 11:28:49 »
За пътническите влакове при скорости над 25-30km/h е най-добре максимално да се използва електродинамичната спирачка на локомотива с цел минимално износване на механичните спирачки, минимално скърцане и плавно спиране. Друг е въпросът доколко е изправна.  :rolleyes:

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Re: Пътуванията ви с влак
« Reply #131 on: 04.04.2016, 13:03:59 »
Но за спирачките не си прав и отново пишеш щуротии, за които не си наясно. Всички влакове спират изключително със спирачките на вагоните. Много малко машинисти ползват тази на локомотива. Не знам как прецени, че спирачката на твоя вагон не е ползвана, но ако не си я чул да стърже, това е защото е била дискова.
Пътувал съм толкова много с влак, че смея да твърдя, че познавам/разбирам какво се случва, и със сигурност мога да усетя кога машинистите използват спирачките на вагоните. При плавно прилагане на тези спирачки се чува един доста специфичен шум, който ми е трудно да опиша, но нещо като метално ехо. А при по-рязко прилагане се чува и специфичното метално скърцане.

Например, в събота сутринта, с влак 1621 усетих как машинистите използват спирачките на вагоните само между гарите Белово и Септември, където на две места имаше прелези, на които им бяха махнати предупредителните светофари за автомобилите :blink: и нямаха никаква сигнализация :eek:. Доколкото знам, такива прелези трябва да се минават с 15 км./ч. И само на тези две места усетих спирачките на вагоните.

А какво представляваше влизането на гара Пловдив (с влак 1621) - още преди входните сигнали, машинистите започнаха да намаляват и преминаването през гърловината беше почти със същата скорост, с която преминаваха въпросните прелези, за които споменах по-горе (не вярвам ограничението на гара Пловдив да е 15 км./ч.) Пътниците започнаха да се изнервят. Само на това място машинистите добавиха поне една минута отгоре... И за това нямаше нужда да използват спирачките на вагоните - композицията се движеше толкова бавно, когато беше достигнала перона, че спирачката на локомотива беше напълно достатъчна.

И това беше постоянната практика на машинистите на 1621 цяла сутрин - намаляват известно време преди гара, навлизат в нея с пълзене (доста по-малка скорост от ограничението на конкретната гара) и спират само с локомотив... :neznam:

От друга страна не си наясно колко и какви нарушения са направили, карайки така, за да оценяваш какви професионалисти са, особено за професия от която видно си нямаш и най-малко понятие.
Какви нарушения?

Не мисля, че са превишавали скоростта - нали има скоростомерна лента и после може да си имат проблеми?

Просто управляваха доста чевръсто и така спестяваха по половин до една минута от всяка гара като навлизаха в гарата с максималната позволена скорост и започват спиране чак в последния момент. И друг път съм попадал на подобен стил на управление, чрез който машинисти са успявали да избият закъснение.  :fan:

Влакът тръгна препълнен още от Централна гара. 

На Подуене и Искър стана страшно.
Точно така беше и с 1621 същия ден. Имаше правостоящи до Пловдив... А на Пловдив се изсипа толкова народ, все едно влакът беше съставен не от четири, а от шест-седем вагона... :eek:

Не знам какъв е плана за композиране, но не е ли възможно такива влакове да са с повече вагони, поне в събота сутрин и неделя вечер?
Не знам, но в БДЖ-ПП все още се срещат съвестни редови служители (превозните бригади на 1621 и машинистите на 1626), които се стараят да компенсират за проблемите, които се получават заради отвратителното управление.

Тези хора, от които зависи плана за композиране и заради които се получават гафове като тези с вагоните на влак 1621, трябва да бъдат уволнени незабавно!!!

Началник-влак и кондукторите се наричат превозна бригада, а не влакова  :)
Извинявам се. Моя грешка. :)
« Last Edit: 04.04.2016, 13:06:49 by vasko »
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2509
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Пътуванията ви с влак
« Reply #132 on: 04.04.2016, 13:36:19 »
Пътувал съм толкова много с влак, че смея да твърдя, че познавам/разбирам какво се случва, и със сигурност мога да усетя кога машинистите използват спирачките на вагоните.
Карам влакове от 10 години, опитваш се да ме убедиш, че не знам как спират ли?!
Щом ти казвам, че се спира винаги с вагоните, значи е така, щом ти казвам, че не можеш да определиш по слух дали спирачката на вагон с дискове задържа, значи и това е така. Следващия път, когато решиш, че не се спира с вагоните, отиди в края на вагона, там има манометър за спирачните цилиндри и виж какво показва при спиране.
И това беше постоянната практика на машинистите на 1621 цяла сутрин - намаляват известно време преди гара, навлизат в нея с пълзене (доста по-малка скорост от ограничението на конкретната гара) и спират само с локомотив... :neznam:
Това е съзнателна практика на почти всички машинисти в депо Пловдив (и по-рядко в други депа) с цел умишлено закъсняване или обикновена некадърност.
Какви нарушения?

Не мисля, че са превишавали скоростта - нали има скоростомерна лента и после може да си имат проблеми?
Ти знаеш ли всички правила и чалъми, че да твърдиш, че нищо не са нарушили? Може да са избили закъснението почти без нарушения... но може и да са погазили десетки правила за които ти дори не подозираш. Например не са включили автоматичната локомотивна сигнализация, иначе щяха да наваксат 10 минути, а не 20.

Offline dan

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 987
    • View Profile
Re: Пътуванията ви с влак
« Reply #133 on: 04.04.2016, 13:38:18 »
... Очевидно архаичният софтуер позволява такова издаване на билет... :neznam:

Това е така, защото се въвеждат на ръка. Мен дори са ме питали дали знам номер на влака, с който ще правя връзка (на гара Горна Оряховица), че касиерката не знаеше кой да въведе.

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Re: Пътуванията ви с влак
« Reply #134 on: 04.04.2016, 18:33:27 »
Карам влакове от 10 години, опитваш се да ме убедиш, че не знам как спират ли?!
Разбира се, че по никакъв начин не мога да сравнявам моите познания с Вашия професионален опит.

Може би, не мога да обясня добре това, което искам да кажа и за това ме разбирате грешно. Извинявам се, за което!

От наблюденията ми по време на многото пътувания с влак, мога да разделя спиранията на два вида:
- Спиране с по-голямо ускорение, при което се чува специфичен звук, идващ откъм колелата на вагоните, понякога (при по-рязко спиране) се чува и специфичното скърцане от резки спирачки.

- Спиране с малко ускорение, при което не се чува никакъв допълнителен звук, който да идва от колелата на вагона. Евентуално се чува кратко изскърцване точно в момента на установяване на място.

Моето предположение е, че при първия вид спиране машинистите използват всички спирачки едновременно още от началото на спирането, с цел да спрат по-бързо, а при втория вид - използват спирачките на вагоните чак в края на спирането, когато скоростта е 5-10 км./ч.

Следващия път, когато решиш, че не се спира с вагоните, отиди в края на вагона, там има манометър за спирачните цилиндри и виж какво показва при спиране.
Знам за тези манометри, но за съжаление не знам кои стойности какво означават. Ще съм Ви благодарен, ако може да ми кажете стойностите, за да знам за следващия път!  :)

И това беше постоянната практика на машинистите на 1621 цяла сутрин - намаляват известно време преди гара, навлизат в нея с пълзене (доста по-малка скорост от ограничението на конкретната гара) и спират само с локомотив... :neznam:
Това е съзнателна практика на почти всички машинисти в депо Пловдив (и по-рядко в други депа) с цел умишлено закъсняване или обикновена некадърност.
Не знам кое депо обслужва направлението София-Русе, но и там има машинисти, които използват подобни практики, които само водят до закъснения и изобщо няма шанс за избиване на такива...  :/ Но, разбира се, и по това направление съм попадал на много добри изпълнения - например, навлизане на гара Бяла (при движение в посока София) с доста висока скорост и едно продължително изсвирване с локомотивната свирка, което стресна част от чакащите и те се върнаха един перон назад :rolleyes:. След това, последва рязко, но премерено спиране точно на определеното място 8). На подобно нещо съм ставал свидетел на гара Плевен с локомотивна бригада, която успя да стопи 15-минутно закъснение от Горна Оряховица до Мездра :P. Който си го може, си го може. ;)

Но сега, любимци ми станаха машинистите на влак 1626 от събота (02.01.2016) и по-точно с изпълнението си между гара Искър и спирка Искърско шосе. Според мен, влакът успя да ускори до скорост 60-70 км./ч.  :P с която достигна до перона на спирката. Дори, за момент, си помислих, че няма да спре на Искърско шосе, тъй като машинистите започнаха да прилагат спирачките чак в момента, в който локомотивът достигна началото на навеса на перона и успяха да го установят точно на нивото на подлеза със стъклената козирка(между двата навеса) 8). Както казах, смятам, че използваха всички възможности на състава за спиране с една идея по-слабо от екстрено спиране - имаше доста скърцане и осезаемо залитане на правостоящите. След това, ароматът на прегряло желязо беше достатъчен за статия от сорта на "Шок и ужас! Влак се подпали на новата спирка към метрото." от сайтове като ПИК, Секира и т.н. Но, очевидно проблем нямаше, тъй като забелязах машиниста, който се подаде от прозорчето на локомотива, за да наблюдава процеса на слизане. Физиономията му показваше самоувереност и лека усмивка. Много уважавам такива професионалисти - които, имат самоувереност, че контролират нещата и изпитват удоволствие от работата си. :)
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2509
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Пътуванията ви с влак
« Reply #135 on: 04.04.2016, 20:43:58 »
Как трябва да ти се обясни, че влакът спира изключително с вагоните и често спирачката на локомотива изобщо не участва без значение какво предполагаш или чуваш? Значи когато си чувал каквото там скърцане си чувал спирачката е работила... това съвсем не означава, че когато не си го чувал тя не е работила.
Quote
Знам за тези манометри, но за съжаление не знам кои стойности какво означават. Ще съм Ви благодарен, ако може да ми кажете стойностите, за да знам за следващия път!
Всякаква стойност различна от нула означава, че спирачката на вагона в момента спира. Гледаш черната стрелка.
« Last Edit: 04.04.2016, 20:50:56 by bdz43r »

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Re: Пътуванията ви с влак
« Reply #136 on: 04.04.2016, 20:58:38 »
Как трябва да ти се обясни, че влакът спира изключително с вагоните и често спирачката на локомотива изобщо не участва без значение какво предполагаш или чуваш?
Добре, извинявам се!

Тогава, ако може да формулирам наблюденията си във въпрос:

Защо, с една и съща композиция, с една и съща локомотивна бригада, по време на изпълняването на една дестинация, се получава така, че при някои спирания се чува специфичен шум от колелата на вагона, а при други спирания не се чува нищо? Като също така, се наблюдава зависимост, че първите спирания (със звука) са по-резки и бързи, а вторите (без звук) са по-плавни.

Благодаря! И пак се извинявам, ако съм досадил!

Quote
Знам за тези манометри, но за съжаление не знам кои стойности какво означават. Ще съм Ви благодарен, ако може да ми кажете стойностите, за да знам за следващия път!
Всякаква стойност различна от нула означава, че спирачката на вагона в момента спира.
Благодаря за отговора! :) А това означава ли, че колкото по-голяма е стойността, толкова по-голямо спирачно усилие е наредено от машинистите?
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3449
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Пътуванията ви с влак
« Reply #137 on: 04.04.2016, 21:02:57 »
В добавка ще кажа само, че навлизането в отклонение би трябвало да бъде с доста по - ниска скорост отколкото движението по прав коловоз. А ако не се лъжа 6 гаров коловоз на Пловдив е в отклонение.

Освен това не можеш да знаеш, в какво състояние е инфраструктурата.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2509
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Пътуванията ви с влак
« Reply #138 on: 04.04.2016, 21:23:08 »
Защо, с една и съща композиция, с една и съща локомотивна бригада, по време на изпълняването на една дестинация, се получава така, че при някои спирания се чува специфичен шум от колелата на вагона, а при други спирания не се чува нищо? Като също така, се наблюдава зависимост, че първите спирания (със звука) са по-резки и бързи, а вторите (без звук) са по-плавни.
С какъв локомотив е влака? За един влак и вагон ли става въпрос или за два различни вагона в един състав? При вагон с дискови спирачки, при по-голямо задържане се чува специфичен звук, когато колелата се изпързалят и се задейства защитата против повличане, която за момент разхлабва спирачката. Логично, ако не се ползва голямо задържане, колелата не се пързалят и звукът го няма.

Между другото по правилник машинистът трябва да умее да спира на определено място без да ползва повече от 2/3 от максималната спирачна сила. Аз до голяма степен съм усвоил това правило, въпреки че много колеги смятат, че карам като откачен и вероятно би имал същите отзиви, ако попаднеш на мен. И понеже карам горе-долу по същия начин, който си описал, съм достатъчно наясно как се постига. Удоволствие от работата, самоувереност и професионализъм са три съвсем различни неща.

Ако си в средата на вагона при отворени прозорци евентуално можеш да чуеш съскане при първоначалното задържане, но не е задължително. При калодкова спирачка е друго - чува се ясно когато калодките стържат.
Quote
А това означава ли, че колкото по-голяма е стойността, толкова по-голямо спирачно усилие е наредено от машинистите?
Означава точно това.
В добавка ще кажа само, че навлизането в отклонение би трябвало да бъде с доста по - ниска скорост отколкото движението по прав коловоз. А ако не се лъжа 6 гаров коловоз на Пловдив е в отклонение.
В Пловдив по всички коловози скоростта е 40 км/ч. Тук Васко правилно е забелязал, че влакът се влачи. Там всички се влачат умишлено, освен двама-трима, на един от които вероятно е попаднал на връщане. Но може и да има обективна причина - например повреда в осигурителната техника и влакът да е бил приет с поканителен сигнал и скорост до 25 км/ч.
« Last Edit: 04.04.2016, 21:28:22 by bdz43r »

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Re: Пътуванията ви с влак
« Reply #139 on: 04.04.2016, 21:49:49 »
С какъв локомотив е влака? За един влак и вагон ли става въпрос или за два различни вагона в един състав?
Става дума за пътуванията ми от София до Пловдив и обратно от събота - съответно с влакове № 1621 сутринта и № 1626 навръщане. Локомотивите бяха 43-та или 44-та серия (честно казано, аз не мога да ги различавам, освен ако не погледна номера  :blush:), а вагоните са от безкупеен тип, като всеки вагон е разделен на три части - едно по-дълга (с повече места) в средата и две по-къси в двата края. Вратите на вагона не са в крайщата му, а между въпросните части, в средата на вагона.

Ето, като този вагон:

Източник.

И при двете пътувания съм стоял само в един вагон (и в двата случая - първи, след локомотива). С 1621 само два пъти имаше по-резки задържания - на два прелеза, на които им беше демонтирана охранителната инсталация :eek:(но, това е друг въпрос) между Белово и Септември. При тези спирания се чуваше доста специфичен звук, който със сигурност идваше откъм колелата. Всички останали спирания бяха много плавни и мудни и нямаше никакви допълнителни звуци. При 1626 до Белово (където бяхме на +20) почти нямаше по-резки спирания, но оттам машинистите решиха, че ще управляват мъжката и ще избият закъснението. Оттам до София всички спирания бяха доста резки и качествени и винаги се чуваше специфичния звук, който идва от колелата.

Между другото по правилник машинистът трябва да умее да спира на определено място без да ползва повече от 2/3 от максималната спирачна сила.
Ако Ви разбирам правилно, това е действието, което са използвали машинистите на 1626 при спирането на спирка Искърско шосе?  :P

В добавка ще кажа само, че навлизането в отклонение би трябвало да бъде с доста по - ниска скорост отколкото движението по прав коловоз. А ако не се лъжа 6 гаров коловоз на Пловдив е в отклонение.
Споменах 6-ти гаров коловоз на гара Пловдив поради факта, че на него беше композиран влака за Карлово, а не че нашия влак от София е трябвало да бъде приет там :blink:...

Това, което ми направи лошо впечатление е, че чух от разговора между кондуктора и началник-влака, че има 60+ човека, които са за връзка от 1621 (влака от София) за влака за Карлово. А влак 1621 беше приет на 6-ти коловоз, а този за Карлово беше на 6-ти челен, т.е. хората трябваше да тичат през подлеза и да отидат на най-отдалечения челен коловоз...  :neznam: :angry: А можеше влакът от София да бъде приет на 1-ви коловоз, а този за Карлово да е на 1-ви челен (който е запознат с гарата в Пловдив, ще знае какво имам предвид) и така връзката да е много удобна и лесна. Ама кой мисли за пътниците?! Очевидно, най-важното е да има минимален брой манипулации със стрелки... :angry:
« Last Edit: 04.04.2016, 22:10:47 by vasko »
СБОГОМ, GTSofia.info