Като заговорихте за звуци, да се включа и аз, че имам едни два въпроса, които са се формирали в главата ми още в гимназията, но все не е имало на кого да ги задам. Та
bdz43r, незнам дали си карал поне веднъж влак по 2-ра жп линия след гара Каспичан (би трябвало поне веднъж да са те пращали на такъв влак), та да те питам на какво може да се дължи един доста силен и не толкова характерен, според мен, шум? Той е най-силен в района на град Провадия и сп. Добрина. Сякаш идва откъм релсите - едно като бучене, металическо, смесено със звук от ураганен вятър - някаква такава смес от звуци. Носи се на талази - на моменти се усилва доста, след това бързо затихва и отново се чуват колелата как минават през наставите (където не са заварени). Не е заради въздушното съпротивление, щом се чува само на определени места по трасето. Това, което винаги ми се е въртяло в главата като възможна причина, е разхлабени гайки на скрепленията, които държат релсите към траверсите, но ми се струва твърде нереалистично, недопустимо. Та от това релсата да се удря в траверсите под тежестта на вагоните и да създава шума. Този шум съм го чувал само при високи скорости (даречем над 80 км/ч на око)
Втори въпрос - на какво може да се дължи един друг звук, който също се чува при високи скорости и той е още по-рядък и по- за кратко и от предишния, който описах? Едно като съскане с променлива сила на звука, но е доста по-тихо като цяло. За него имам предположение (което сигурно също не е вярно), че може да е от триенето на "страничните, ограничителни ръбове"(или както там се наричат - май бандажи се наричат) на колелата в самата релса. Струва ми се, че съм го чувал този звук само при преминаване през криви и също при високи скорости.
Иначе онзи ден на БВЗР 8632 видях, че имаше само един А вагон, който беше с табелка "А2". Да не би да има влакове с по два А-вагона?
