Author Topic: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)  (Read 197803 times)

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 772
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #1780 on: 20.02.2017, 10:56:27 »
Доколкото си спомням, съществуваше пречка да се движат два моторни, защото и двата трябва да са с вдигнати пантографи.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1331
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #1781 on: 20.02.2017, 11:13:48 »
Няма такава пречка, при Т4D-М е направено преустройство да могат да се движат само с един пантограф, няма причина да не може и за T4D-C да се направи същото.
« Last Edit: 20.02.2017, 11:15:23 by fafan »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11423
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #1782 on: 20.02.2017, 11:20:43 »
Аз се возих на такъв да видя защо толкова им се дразните, и не ми направи впечатление да са толкова зле, даже напротив. Видя ми се доста тих и с много хубава возия, удобни седалки дори и беше доста топло вътре. Според мен предоставят доста добро ниво на комфорт. Дори през неравностите минават много по-меко и с по-малко дрънчене от другите чешки. Може немците да са ни прецакали и нарочно да са ни пробутали най-скапаните които вече за нищо не са ставали, или с "модернизацията" да са ги скапали. Да се е получил ефект както с модернизацията на нашите тролеи Граф и шифт.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1331
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #1783 on: 20.02.2017, 11:28:05 »
Може немците да са ни прецакали и нарочно да са ни пробутали най-скапаните които вече за нищо не са ставали, или с "модернизацията" да са ги скапали. Да се е получил ефект както с модернизацията на нашите тролеи Граф и шифт.

Престанете с тези бабини деветини, немците не са ни пробутали нищо. Тази теория просто не отговаря на истината. Най-скапани или по-малко скапани е нямало, всички трамваи са разсфасовани година след това, ако някой е искал трамвай Х, а е получил трамвай Y, е можело да отиде пак до Хале и да ги купи и останалите преди да ги бракуват.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11423
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #1784 on: 20.02.2017, 11:43:35 »
Но факт че са модернизирали трамваите в Германия и не са в оригинален вид, може при въпросната модернизация да са ги скапали нещо. Знае ли се дали преди модернизацията са давали постоянно такива ядове?
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6438
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #1785 on: 20.02.2017, 11:56:27 »
Модернизацията им си е хубава, въпроса е че са старички и от старостта си създават проблеми. Но както се вижда повечето от вагоните излизат и проблемите не са толкова много, колкото бяха отначало.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1331
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #1786 on: 20.02.2017, 11:59:53 »
Но факт че са модернизирали трамваите в Германия и не са в оригинален вид, може при въпросната модернизация да са ги скапали нещо. Знае ли се дали преди модернизацията са давали постоянно такива ядове?

Модернизации не се правят, за да ти създават ядове, а за да те отърват от такива.

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 772
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #1787 on: 22.02.2017, 10:42:59 »
Няма такава пречка, при Т4D-М е направено преустройство да могат да се движат само с един пантограф, няма причина да не може и за T4D-C да се направи същото.


Не забравяй, че това са различни модели трамваи вече и  ако едните могат да се движат в СМЕ без втори пантограф, то другите може и да не могат. Аз, както казах, имам спомен, не го твърдя със сигурност. Но ти си придаваш експертност, която май нямаш. Моля някой запознат да коментира.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline CNN

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 830
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #1788 on: 22.02.2017, 11:01:19 »
Не могат да се движат в СМЕ,  без втори пантограф. На автосцепките нямат изводи за 600V.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4507
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #1789 on: 22.02.2017, 11:02:28 »
Могат да се движат с един, могат и с два. В Германия се движат с два, защото няма пречки за това и не се товари силовата връзка в автосцепката. Но за момента не се е доказала нужда да се зацепват такива състави.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1331
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #1790 on: 22.02.2017, 11:03:43 »
Не забравяй, че това са различни модели трамваи вече и  ако едните могат да се движат в СМЕ без втори пантограф, то другите може и да не могат. Аз, както казах, имам спомен, не го твърдя със сигурност.

В основата си са един модел, така че преустройството да работят с един пантограф е възможно и лесно може да се направи при модернизацията, която в момента тече.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6438
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #1791 on: 23.02.2017, 19:57:13 »
Могат да се движат с един, могат и с два. В Германия се движат с два, защото няма пречки за това и не се товари силовата връзка в автосцепката. Но за момента не се е доказала нужда да се зацепват такива състави.

По 5 линия надали ще откажат състав от 2 мотриси и ремарке.  :D Но пък ще трябва преустройство на стрелки, ККМ, а знаем добре че няма кой да се занимава. Преди години предлагах същото за пляките.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6803
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #1792 on: 23.02.2017, 20:01:39 »
Че пляките се движиха по 2 с отделен кабел между мотрисите.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4507
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #1793 on: 23.02.2017, 20:04:19 »
Който беше пускан тук, в България.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8949
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #1794 on: 23.02.2017, 20:06:31 »
Т4DM не са ли по същия начин с допълнителен кабел? Извинявам се за офтопика.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4507
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #1795 on: 23.02.2017, 20:10:12 »
Не, със силова връзка през автосцепката. Кабела между влекач и ремарке е за тикет системата, макар в автосцепката да има възможност за прекарване на това...
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6803
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #1796 on: 23.02.2017, 20:11:06 »
А защо не е направено от там? Или спазваме традицията от Дюваг да имат простор.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4507
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #1797 on: 23.02.2017, 20:18:36 »
Тенденцията да се използват максимално оригинални инсталации, куплунзи, и да не се правят открити преработки се наблюдава от пристигането на динозаврите. До тогава се провисваха простори за тия цели. Вътре в автосцепката има информационен кабел - за вътрешния дисплей и ролките в Лайпциг. Защо са ги опънали така никой не може да каже - вероятно защото просто е било най-лесно (за идване на акъл, иначе за изпълнение най-лесно е да се ползва през автосцепка). Така или иначе вече са надупчени, няма кой да тръгне да замазва дупки, да прекарва обратно кабели и т.н.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1331
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #1798 on: 23.02.2017, 20:47:56 »
По 5 линия надали ще откажат състав от 2 мотриси и ремарке.  :D Но пък ще трябва преустройство на стрелки, ККМ, а знаем добре че няма кой да се занимава. Преди години предлагах същото за пляките.

2 мотриси и ремарке и сега са възможни. При такава композиция на спирки в лек завой ватманите ще виждат точно нищо какво се случва на вратите най-отзад, особено с тези врати, които се отварят навън. При Т4D-M e малко по-добре положението, но пак си представи в малкото огледало какво виждаш на последната врата, която е на 45 метра назад.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2265
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #1799 on: 07.03.2017, 22:39:31 »
Има ли желание, има и начин. Ще сложат огледала на пероните, като на Вишнева и пак ще се вижда.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4