Author Topic: Инциденти в метрото  (Read 10318 times)

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1628
    • View Profile
Re: Инциденти в метрото
« Reply #120 on: 07.03.2016, 22:17:23 »
Васко, искаш да замениш човешката реакция на машиниста с човешката реакция на служител, който гледа камера. Това по никакъв начин няма да направи спирането на влака по-бързо. Физическите огради могат да изискват инвестиция, но са ефикасен метод, не изискват човешки ресурс и за разлика от твоето предложение, което натоварва изключително много хора с непосилен психологически товар, прави тъкмо обратното – улеснява работата на машинистите, които могат да бъдат една идея по-спокойни, че няма някой идиот да им се хвърли под носа.
Аз не мога да разбера какъв е проблемът, че се е изпикал на гумата?
О.о

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6114
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Инциденти в метрото
« Reply #121 on: 08.03.2016, 07:28:06 »
Леле мале, какъв водопад е потекъл тук. Ако някой иска да се самоубие, единствения който може да го спре да направи това е самия самоубиец.
Идеята на преградите е да ограничат перона и да няма свободен достъп до железния път по всяко време. Такива прегради ще има по 3 диаметър, предполагам че след разделението на 1 и 2 ще се измисли също нещо за ограждане на пероните. А и така трябва да е, при 60% население под стрес...
Така наречениете планове на васко съществуват. Ако не съществуваха, то просто цял ден нямаше да има метро. Но работата не зависи само от метрополитен, а и от още структури. Не може да пуснеш заместваща автобусна линия за 1 минута...
Колкото до скоростта, аз също по принцип съм за, високата скорост. Но заради ей тези хубавци хвърлящи се пред влаковете, скоростта беше намалена. Ако не беше намалена, вчера нямаше да имаме тежко пострадал човек, а направо труп. Така че 3 минути повече пътуване на никой няма да му стане нещо. А на тези които им става, има наземни алтернативи.
И последно за това с камерата...само по себе си, това не е безумие, а нещо много повече. Единствено машиниста управлява влака и той е човека който преценява кога да спре. На пероните, т.н. охрана си има други функции. А това с бутона васко, го вършат други служители. И ако попиташ защо не са натиснали навреме бутона...ами натиснали са го. Но това е влак, не е колело...а влака си има спирачен път. А все още нямаме врачки и медиуми, които да предвиждат кой ще скача и къде ще скача.

И ще помоля за смислена дискусия, а не да предлагаме клане в метрото и екстрени спирания за пресичане на жълтата линия... В България поне се стараят да окажат помощ на хората и да разберат какво се е случило. В големи метра по света има друга кофти практика...така че да се радваме, на реакцията на институциите в случая и че са разрешили проблема значително бързо.
« Last Edit: 08.03.2016, 07:30:29 by Petko21 »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10814
    • View Profile
    • Email
Re: Инциденти в метрото
« Reply #122 on: 08.03.2016, 12:52:49 »
Железопътните превозни средства Васко имат по-малко сцепление и дори да задържат екстрено, не може да забие така рязко както може рязко да спре кола или автобус. А също така и много по-голяма маса и спирачния път е доста по-дълъг. Ако пък спирачното усилие е твърде голямо просто ще започне за де пързаля по релсите. Дори и теоретично да може да се спре сравнително рязко, може вътре да се отрепат много повече хора, отколкото един. Все пак едно железопътно превозно средство превозва по няколко стотин човека, кой седнал, кой прав, кой ходи напред-назад и последното нещо което трябва са резки промени на скоростта.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3639
    • View Profile
Re: Инциденти в метрото
« Reply #123 on: 08.03.2016, 14:53:03 »
При трамваите и ЖП транспорта се използват МРС, които значително намаляват спирачния път. Не знам дали на метровагоните може да се монтират такива, няма ли да има проблеми с токоснемането или нещо друго?  :rolleyes:

Offline fgm

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 289
    • View Profile
Re: Инциденти в метрото
« Reply #124 on: 08.03.2016, 17:31:26 »
В заключение:
1.Екстрено задържане е много крайна мярка! Присъствал съм на такова задържане във влак и всичко де що имаше да лети излетя-куфари, хора и т.н..Представи си в едно много по-затворено пространство,каквото е метро вагона, какъв ад ще настъпи!
2.Подаването на звуков сигнал е огромен стрес! Еле такъв излъчен в затворено и тясно пространство!
3.Има машинисти, които много добре си знаят кога къде да започнат да намаляват за да се получи едно добро и комфортно спиране.Може и на входния да нахлуят с 80, но си спират културно.Има и такива по-предпазливи-и те ще се научат с времето.

Offline lopik

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 160
    • View Profile
Re: Инциденти в метрото
« Reply #125 on: 08.03.2016, 20:55:40 »
Вчера по обед на метростанция Централна гара един от полицаите/охранителите с груб и обиден тон ме изгони от станцията със заплахи, че ще ме "закопчае" и че нямам право да съм на перона. Причината е, че нарочно изпуснах един влак, за да видя следващия как ще обърне на стрелката след станцията (по време на извънредното движение заради инцидента), че ми стана интересно. Нито съм се надвесвал над релсите, нито съм застрашавал някого. Въпросът ми е, откога и дали е забранено да седя на перона без да се кача в първия влак (и преди се е случвало - чакам някого или имам време и предпочитам на топло да чакам, никога не съм имал проблем). Но дори полицаят да реши, че съм застрашавал сигурността по време на извънредното положение, можеше далеч по-любезно да се държи. Та тоя ми крещеше като на ненормален. Чудя се дали мога да направя нещо.  :neznam:

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 229
    • View Profile
    • Email
Re: Инциденти в метрото
« Reply #126 on: 09.03.2016, 00:45:26 »
Вчера по обед на метростанция Централна гара един от полицаите/охранителите с груб и обиден тон ме изгони от станцията със заплахи, че ще ме "закопчае" и че нямам право да съм на перона. Причината е, че нарочно изпуснах един влак, за да видя следващия как ще обърне на стрелката след станцията (по време на извънредното движение заради инцидента), че ми стана интересно. Нито съм се надвесвал над релсите, нито съм застрашавал някого. Въпросът ми е, откога и дали е забранено да седя на перона без да се кача в първия влак (и преди се е случвало - чакам някого или имам време и предпочитам на топло да чакам, никога не съм имал проблем). Но дори полицаят да реши, че съм застрашавал сигурността по време на извънредното положение, можеше далеч по-любезно да се държи. Та тоя ми крещеше като на ненормален. Чудя се дали мога да направя нещо.  :neznam:
Въобще не е трябвало да излизаш преди да говориш с началника на станцията. От къде на къде ще те гони...и аз съм седял на Опълченска по половин час, за да изчакам някой примерно и до сега такова нещо не ми се е случвало...Луди хора колко щеш 😃

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Re: Инциденти в метрото
« Reply #127 on: 09.03.2016, 14:36:15 »
Първо, исках да отбележа, че успяхте да ме убедите, че перонните врати са добра идея. :)

Но, все още се притеснявам каква ще бъде реализацията и поддръжката им по МД3, типично по български...

От друга страна, мисля, че въвеждането на подобно нещо по МД1 и МД2 би било много, много скъпо. Замислете се, че освен самите врати, трябва и подмяна на подвижния състав.

Затова - хубаво е, че МД3 ще има врати, но трябва да се помисли за някаква превантивна система за МД1 и МД2, тъй като вратите за тях биха били космическа инвестиция. Със сигурност трябва да се помисли, тъй като с тези намаления на скоростта се влоши  много транспортната услуга на метрото... :neznam:

Васко, искаш да замениш човешката реакция на машиниста с човешката реакция на служител, който гледа камера. Това по никакъв начин няма да направи спирането на влака по-бързо.
Машинистът може да види евентуален самоубиец чак когато навлиза на станцията, докато полицаят/охранителят може да наблюдава перона и хората 10/15/20 секунди преди навлизането на влака и да прецени дали има евентуален самоубиец. Сигурен съм, че има специални обучения за полицаи/охранители, чиято цел е да ги обучат да разпознават нарушителите по език на тялото, лицеизраз, поведение и т.н.

И както казах - може да има бутон, който просто сигнализира на машиниста да навлезе с ниска скорост. Да, това може да се случва няколко пъти на ден, без да има самоубиец, но е по-добре отколкото всеки път влаковете да навлизат бавно.  ;)

предполагам че след разделението на 1 и 2 ще се измисли също нещо за ограждане на пероните.
Това не се знае кога и дали ще се случи. ;) На жителите на Обеля никак няма да ни хареса и със сигурност ще се вдигнем на сериозен протест! ;)

Така наречениете планове на васко съществуват.
Ако е така - не си личи.

Всеки път, когато има подобна ситуация (самоубиец или авария), чувам от близки и познати, че половин-един час след случката, никой не им дава информация какво се случва, докъде се движат влаковете.

А и движението на влаковете е под всякаква критика - изобщо не е имало опити да се запази интервала на движение.

Но работата не зависи само от метрополитен, а и от още структури.
Основната част от плановете за подобни действия трябва да са вътре в самия метрополитен. Както казах, трябва да са такива, че до 60 секунди, след като е разбрал за инцидента, диспечерът трябва да започне вкарването в действие на план, чрез който да се изолира проблемния участък, а влаковете в останалите участъци да се движат с редовния интервал. ;)

Вече комуникацията с ЦГМ е на второ място и там може би е нормално да има едни 15-тина минути, докато започне да се движи заместваща линия.

2.Подаването на звуков сигнал е огромен стрес! Еле такъв излъчен в затворено и тясно пространство!
Съгласих се с това, но само за във влаковете.

Продължавам да смятам, че подаването на много по-силни звукови съобщения, съчетани със стряскащи сигнали е необходимо по станциите. И имам практически доводи от наблюдения за това си твърдение - няколко пъти съм ставал свидетел на това как някой пресича ограничителната линия и му пускат стандартното съобщение 2-3 пъти, а той не реагира. Чак, когато му се развикат по уредбата, тогава реагира... :/
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline Emperor

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2650
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Re: Инциденти в метрото
« Reply #128 on: 09.03.2016, 15:26:12 »
Quote
Машинистът може да види евентуален самоубиец чак когато навлиза на станцията, докато полицаят/охранителят може да наблюдава перона и хората 10/15/20 секунди преди навлизането на влака и да прецени дали има евентуален самоубиец.

Ако някой се метне или падне и влака не е наблизо, може да се съобщи на машиниста, че се е случило нещо.
Иначе масова практика на самоубииците е да се метнат точно пред влака, а не да скачат и да го чакат да мине.

     ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline viktor_bdz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1224
    • View Profile
Re: Инциденти в метрото
« Reply #129 on: 09.03.2016, 18:48:02 »
Вчера по обед на метростанция Централна гара един от полицаите/охранителите с груб и обиден тон ме изгони от станцията със заплахи, че ще ме "закопчае" и че нямам право да съм на перона. Причината е, че нарочно изпуснах един влак, за да видя следващия как ще обърне на стрелката след станцията (по време на извънредното движение заради инцидента), че ми стана интересно. Нито съм се надвесвал над релсите, нито съм застрашавал някого. Въпросът ми е, откога и дали е забранено да седя на перона без да се кача в първия влак (и преди се е случвало - чакам някого или имам време и предпочитам на топло да чакам, никога не съм имал проблем). Но дори полицаят да реши, че съм застрашавал сигурността по време на извънредното положение, можеше далеч по-любезно да се държи. Та тоя ми крещеше като на ненормален. Чудя се дали мога да направя нещо.  :neznam:
Заял се е с теб, защото си няма друга работа. Те принципно са такива, на един приятел също му се беше случвала подобна случка. Разбира се не всички са груби. Помня преди няколко години, когато снимах на "Надежда" и един полицай с приятелски тон ме посъветва просто да отида под камерата и да снимам там, защото е забранено.
R.I.P 2112
(1987 - 2017)

Offline wiNt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 340
    • View Profile
Re: Инциденти в метрото
« Reply #130 on: 09.03.2016, 22:55:18 »
Аз като доста невеж в тази сфера, чисто от любителски наблюдения имам въпрос - как точно ще се сложат перонни врати на МД1 и 2, след като различните влакове имат различно разстояние между вратите си? Русичите без климатик (по-старият модел) имат 3х3 седалки между вратите си, а тези от новия модел имат 3+2. За номерните пък май са 2х3?

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Re: Инциденти в метрото
« Reply #131 on: 09.03.2016, 23:02:07 »
Аз като доста невеж в тази сфера, чисто от любителски наблюдения имам въпрос - как точно ще се сложат перонни врати на МД1 и 2, след като различните влакове имат различно разстояние между вратите си? Русичите без климатик (по-старият модел) имат 3х3 седалки между вратите си, а тези от новия модел имат 3+2. За номерните пък май са 2х3?
И аз това казвах малко по-нагоре в темата. Би било невъзможно да се монтират перонни врати по МД1 и МД2 без подмяна на подвижния състав. ;)

И за това трябва да се мисли за някакви практики, чиято цел е да ограничават самоубийците. И скоростите да си станат пак нормални.  ;)
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 798
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Инциденти в метрото
« Reply #132 on: 10.03.2016, 00:40:40 »
Японците вече са го измислили: https://www.youtube.com/watch?v=fVvS-YOJ2IA
Обърнете внимание на 0:15 - спускат се и се вдигат нещо като вертикални охранителни решетки и няма значение къде ти е вратата на влака.
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3758
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Инциденти в метрото
« Reply #133 on: 10.03.2016, 00:57:27 »
Което решение даже не е толкова скъпо да се приложи и в София  :)

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Re: Инциденти в метрото
« Reply #134 on: 10.03.2016, 01:01:42 »
Японците вече са го измислили: https://www.youtube.com/watch?v=fVvS-YOJ2IA
Обърнете внимание на 0:15 - спускат се и се вдигат нещо като вертикални охранителни решетки и няма значение къде ти е вратата на влака.
Като идея не е лошо, но като реализация е слабо. :/ Според мен, прегради с подобна височина няма да спрат евентуален самоубиец. Да не говорим за това колко е паянтов втория модел или пролуките на третия.  :crazy:

Според мен, ако ще си говорим за перонни врати, които ще предпазват от всякакви инциденти, то те трябва да са такива:
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=7VN4dNOTs9g" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=7VN4dNOTs9g</a>
или такива:
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=YjYMiEMh2_s" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=YjYMiEMh2_s</a>.
;)
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3758
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Инциденти в метрото
« Reply #135 on: 10.03.2016, 02:26:15 »
По тази логика изобщо да няма метро, т.к. все ще се намери изобретателен самоубиец, който ще намери начин да се самоубие - най-малкото ще си пререже вените на перона или във влака  ;)


Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 798
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Инциденти в метрото
« Reply #136 on: 10.03.2016, 09:19:44 »
Японците вече са го измислили: https://www.youtube.com/watch?v=fVvS-YOJ2IA
Обърнете внимание на 0:15 - спускат се и се вдигат нещо като вертикални охранителни решетки и няма значение къде ти е вратата на влака.
Като идея не е лошо, но като реализация е слабо. :/ Според мен, прегради с подобна височина няма да спрат евентуален самоубиец. Да не говорим за това колко е паянтов втория модел или пролуките на третия.  :crazy:

Според мен, ако ще си говорим за перонни врати, които ще предпазват от всякакви инциденти, то те трябва да са такива:
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=7VN4dNOTs9g" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=7VN4dNOTs9g</a>
или такива:
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=YjYMiEMh2_s" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=YjYMiEMh2_s</a>.
;)
Замисли се малко първо. Говорим за идея, а дали ще са телени оградки като от видеото или по-сериозни решетки е въпрос на реализация.
В Япония да сложили такива, защото при тях опасността не е от самоубийци, а от блъсканицата в час пик, когато пероните не стигат и тълпата избутва първия ред хора на релсите.

Sent from my D5803 using Tapatalk

Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6114
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Инциденти в метрото
« Reply #137 on: 10.03.2016, 10:56:13 »
Просто няма смисъл да му отговаряме... не знам дори и как успява да създаде толкова глупости в един пост. Прегради ще се сложат някой ден и ще спират подобни инциденти.  Организация има и когато стане някоя авария или инцидент се действа по план. Всичко останало е в мислите на потребителя vasko, който се чуди какви локуми да разтяга и какъв спам да прави. И аз започнах да се уверявам че няма смисъл да му се отговаря, защото след това си върти едно и също до безкрай.  :crazy: :laugh:

Японците вече са го измислили: https://www.youtube.com/watch?v=fVvS-YOJ2IA
Обърнете внимание на 0:15 - спускат се и се вдигат нещо като вертикални охранителни решетки и няма значение къде ти е вратата на влака.
Това е много добра идея за тук и се надявам да видим подобно нещо и у нас. Наистина до скоро се използваше метода на врата към врата,  но чрез тази японска идея нещата стават много по-лесни и по-удобни за поддръжка и експлоатация.  :)

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Re: Инциденти в метрото
« Reply #138 on: 10.03.2016, 11:23:19 »
Замисли се малко първо. Говорим за идея, а дали ще са телени оградки като от видеото или по-сериозни решетки е въпрос на реализация.
Както написах малко по-нагоре в темата, аз вече съм съгласен с идеята на перонните врати. Винаги си признавам, когато съм бил в грешка и някой успее да ме убеди къде е истината. :)

Съгласен съм, че трябва да има перонни врати, но според мен, те трябва да са качествени и да вършат работа, а не просто да има нещо там. ;)

Нека бъдем обективни, а не просто анти-vasko настроени:
дали някои от моделите, представени в това видео:
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=fVvS-YOJ2IA" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=fVvS-YOJ2IA</a>
са достатъчно ефективни, че да си струва да се дават пари за изграждането им?

Първият модел е много нисък и е неефктивен срещу самоубийци, защото може лесно да се прескочи.

Вторият модел е доста паянтов и няма да удържи какъвто и да е вид попадане на релсите (подхлъзване, нарочно бутане от друг човек, самоубийство и т.н.). Само да се облегнеш на него и си долу. :neznam:

Третият модел има огромни пролуки, през които може да се промуши човек без проблеми. Например, няма да може да спаси дете, което се е откъснало от ръцете на родителите си и се е засилило към коловоза.

За да не ми слагате думи в устата, които не съм казал, ще подчертая, че вече подкрепям идеята за перонни врати, но смятам, че ако се инвестира в такава технология, то тя трябва да е качествена и да предпазва от всички рискове. ;) Представил съм примери в предишния ми пост. ;)
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline dan

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 831
    • View Profile
Re: Инциденти в метрото
« Reply #139 on: 10.03.2016, 14:00:15 »
https://www.youtube.com/watch?v=N25KCBZwWvw

Ето как са го направили англичаните - вратите изцяло затварят перона. Вижда се и факта, че понякога отнема време докато се отворят перонните врати. Като цяло според мен най-лесната част е монтирането на такива врати, по-трудната е автоматизирането на влаковете така, че да спират точно където трябва и това да не го преценява машиниста. Друг проблем при нас е 2-та типа мотриси, които се движат в момента и разликата в разстоянията между вратите им.