Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Metan

Pages: [1] 2 3 ... 72
1
Ето и една схема на трамвайната мрежа от 1918 г.

2
Даваха преди малко "Баш майсторът фермер" и освен Икарусите 280 на заден план в Люлин и късия жълт Икарус с инвентарен номер 211 с табела 88 ми направи впечатление нещо, което не бях забелязал досега - от този кадър нататък по магистрала Тракия в посока към София се виждат три червени Икаруса 280 (първият се вижда в страничното стъкло на колата, останалите два са малко след този кадър). Автобусите са снимани малко след Нови хан.

3
Най-накрая изникна нещо от най-ранния период на историята на софийските трамваи. Тази схема на трамвайната мрежа трябва да е правена между април 1901 г. (когато се пуска линията до Княжево) и 1905 г. (когато Княжевската линия стига до Св. Неделя и продължава по Стамболийски). Схемата не е сглобена по най-перфектния начин, но трасетата се виждат много добре. Различават се местата с единична и тези с двойна линия, виждат се и различните отклонения. Линията "Гарата-Игнатиев" в посока от Двореца към Графа е минавала по Александър І и е излизала при пл. Гарибалди на Графа. В обратна посока от Графа при пл. Славейков е завивала по ул. Левски (Дякон Игнатий), след това наляво по Алабинска (Гурко) и после надясно по Александър І. Има дефект при снаждането на схемата по Мария Луиза под Лъвов мост, по Графа (Самоковска) и при сливането на Търговска с Александър І. Има и дефект и около Орлов Мост, но там трасето не е засегнато. По ул. Левски също леко е отрязана линията, в действителност там няма прекъсване и разминаване на улицата.

4
3678, 3901, 3589, 3585, 3278, 3909, 3277 последният да затвори вратата.
А къде без 2524?

5
Абе толкова ли е трудно да разберете, че когато трябва да се пусне климатик, ЦГМ нарежда предварително на гаражите това да се случи, слагат се печати на пътните листа, и се упоменава времето като часове през което време климатика трябва да работи.
Не, Васко. Не е трудно да го разберем, това го знаем. Ти не си виновен, че не пускаш климатика, а отваряш прозорците, когато нямаш нареждане от ЦДП да го пуснеш. Шофьорът не е идиот, че не пуска климатика. Идиоти са хората, които са излезнали с безумна заповед да има работно време на климатика, както и тези, които са купили от Григор автобуси с безумен разход на гориво и в момента експлоатационно им излиза по-икономично да дават повече минути по разписани, за да се кара бавно, само и само разхода да не скача още и да не пускат климатика пак заради този разход.
Само че мановете са на метан, а електротранспорта е на ток. При тях също важи заповедта за 27-те градуса. От изброените единствено Песите са с постоянно включен климатик. Много тролеи карат с отворени прозорци, манове също. Защо се купиха превозни средства с открехващи се малки прозорци, когато климатиците не се пускат и трябва да се разчита на малките прозорци да се охлади вътре. Дори люковете отгоре не се отварят.

6
Трамваи / Re: T8M 700-IT/Инекон (2401-2418)
« on: 23.04.2018, 19:52:08 »
2408 е в доста трагично състояние. Ръжда е избила на доста от колонките, има отпрани лайсни по пода (който около съчлененията е подменян и е нацепен), всичките отварящи се прозорци са без уплътнение между отваряемата и неподвижната част (луфтът е толкова голям, че оттам духа и влиза прахоляк). От лявата страна при двете съчленения външната ламарина е доста прилично сгъната. Външно също се забелязва ръжда.


7
Според официалната версия на ЦГМ, в летен режим климатиците трябва да се пускат при външна температура над 27 градуса. През останалото време - прозорци (където ги има и където са отворени).

8
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 22.04.2018, 16:34:54 »
Под Дроньо имаш предвид модел на вертолет с камера ли?
Дроньо е дронът на българската секция на Skyscrapercity
https://www.youtube.com/watch?v=thJikWxTOw8

Ето го и автобуса.





9
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 21.04.2018, 22:00:11 »
На едно клипче от Дроньо има хванат интересен автобус в Овча купел. Оттук ми заприлича на някакъв странен Чавдар и тъкмо се зарадвах, но се оказа автобуса-книжарница на издателство "Нов живот".

10
Ето малко официални данни (вероятно по продадени билети, където са давали)
Quote
4000 души за 11 дни са ползвали нощния градски транспорт в София
http://www.segabg.com/article.php?id=902157

11
Със сигурност през есента на 1981 единственият транспорт до Младост-4 беше А400. Една колежка ни кани на ново жилище там.
Линията я няма отбелязана на нито една карта, затова ми е странно. Не, че и друг път не се е случвало.

12
Ремаркетата произвеждали ли са се официално някъде или са били "направи си сам"?
Това долното като го гледам, има някакъв надписан на ръка номер, но регистрационна табела никъде не виждам.

13
Когато пуснаха трамвай 7 с Песи до Месарницата, много хора обясняваха как било безсмислено толкова редовна линия да ходи до тази част на Надежда, как имало метро и още от 1000 кладенеца вода. Ето една сутрешна снимка от началната спирка на Месарницата. Има около 30 човека чакащи (трамваите са на 5-6 минути интервал, предната кола дойде навреме и пак имаше толкова чакащи, задния трамвай и той тръгна навреме). Хора има (макар и не толкова много) и през останалите часови интервали през деня. Много хора слизат от 26, 86 и 285 и се прекачват на 7 от тази спирка. Даже ми прави впечатление, че хора слизат от метрото и се качват на 7.

14
Велоалеята на Ломско се ползва по предназначение

15
Това е доста добра идея. Според мен контрольорите биха могли да импровизират, като просто вземат нужната сума пари от пътника (в този случай да не пътува гратис) и да пътува законно, нищо, че няма билет. Все пак има постоянен контрол в нощния транспорт.
Великолепно предложение! Даже може да влезе и натуралната размяна като платежна форма - шише водка, тройка кебапчета с гарнитура, евентуално ако на някой са му останали неизползвани презервативи. Така всеки ще заплаща пътуването си с каквото има и може, нали няма да е гратис.

16
400 помниш ли по какъв маршрут е минавал в Младост?

17
1. Потвърждавам за А400 - завърташе на детелината на 7-ми километър и тръгваше от ХМС. Обслужваше се от Чавдарки 11Г5.
Кои години е било това?

Чавдар М80 на линия 76 например, ето тук на бул.Гоце Делчев преди Южния парк https://www.facebook.com/AvtobusiChavdar.ChavdarBuses/photos/a.10153294527538036.1073741850.56223208035/10153299417848036/?type=3&theater
Тази снимка е не по-късна от 1973 г. От 1974 г. по 76 тръгват Икаруси 280 (скоро го дъвчехме в една друга тема).

18
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 17.04.2018, 16:10:38 »
Ето още интересни

Това някаква разновидност на Шкода 706 RO ли е или на Чавдар М65?

19
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 17.04.2018, 10:06:33 »
Quote from: mitakis
Трамвайна мотриса София пред строящата се сграда на КНСБ.
https://i.imgur.com/BbP7zCa.png

Още доста интересни сканове от миналото, има и автобуси и автомобили - https://www.instagram.com/imaginaryarchive/
Човекът събира стари фотоматериали и все още има доста за сканиране.

20
Сега виждам, че твоят е със зелен кант, а на изедника е със син. Явно и тук има разлика. Онзи на спирката на Захарна фабрика също е със син (поне така изглежда), значи не е цветови код за автобуси, трамваи и тролеи.

Pages: [1] 2 3 ... 72