Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 612
1
Какъв е ефектът от "умните кръстовища"? Какъв е техният брой в София сега?
... Анализите показват, че въвеждането на системата през изминалата година е намалило вредните емисии във въздуха с до 25% на най-натоварените за града кръстовища.

Ей, тея коли на НСО много замърсяват и харчат. По-добре да си купят нови.  :help:
Само колите на НСО ли имат дистанционни?

2
анотация

172 млн. лв. в транспортна инфраструктура на София за 2018 година
100 млн. лева за пътна инфраструктура, 13.4 млн. лв. за облагородяване на градската среда в центъра на София, 28 млн. лв. за релсовия транспорт по проекта ИГТ на София и 31.5 млн. лева за трети метродиаметър - общата сума на инвестициите в транспортна инфраструктура на София за 2018 г. възлиза на 172.9 млн. лева.
Те са за :
-Трети метродиаметър – етап 1 и етап 2 – от моста "Чавдар" до "Красно село" и от "Красно село" през "Овча купел" до Околовръстното в "Горна баня".
- Зона 2  (през "Граф Игнатиев") и Зона 4 (край "Александър Невски").
-Трамвайни трасета по бул."Цар Борис III" от Княжево до Руски паметник и по ул. "Каменоделска" от бул. "Константин Стоилов" до трамвайно ухо "Орландовци".
-Реконструкция на бул. "Тодор Каблешков" от "Кауфланд" до бул. "Цар Борис III", от бул. "България" до "Костенски водопад" – южно платно, от ул. "Луи Айер" до ул. Емилиян Станев и бул. "Черни връх".
- Източна тангента от Северната скоростна тангента до бул. "Владимир Вазов" и оттам до "Ботевградско шосе" - търгът е обявен.
-Локали на Северна скоростна тангента, етап 3
-Пробивът "Дертлиев" - нова връзка между жк "Люлин", магистрала "Люлин" и Околовръстен път
- Кръгово на бул. "Климент Охридски" и бул. "Андрей Ляпчев"
- Ул. "Монтевидео" между "Боряна" и "Никола Петков" и ул. 763.
- Обявени търгове за основен ремонт на "Първа балгарска армия", "Коперник", Щросмаййер" и "Кукуш".
- В тръжна процедура са 4 тунела – при НДК, по бул. "Пенчо Славейков от у "Цар Асен" до бул. "Ген Едуард И. Тотлебен", транспортен тунел по бул. "Царица Йоанна".
- Удължаване на тролебусната линия на тролей 5 от "Младост 1 до "Младост 2"
- Проект на нов бул. "Рожен" подготвя ОП "София проект", който предвижда заобикаляне от изток на кв. "Илиянци" и свързване на сегашния булевард "Рожен" със Северната скоростна тангента.
- Проектът за Южната дъга на Софийски околовръстен път от Горубляне до "Младост" се финансира от АПИ, търгът за него вече е обявен.

3
продължение

Защо в този търг е включен тунелът под НДК, след като той е свързан с проекта за ново транспортно-комуникационно решение по бул. "Скобелев"?
Двете дейности могат да се съвместят, но трайното решение за "Скобелев" не изключва ремонт на тунела. Обществените поръчки както за тунела под НДК, така и за новото транспортно-комуникационно решение по бул. "Скобелев" са за инженеринг (проектиране и строителство). На работна фаза проектите за двата взаимосвързани, но все пак различни обекта, ще бъдат съобразени един с друг, отчитайки спецификата на избрания вариант за комуникационното решение по бул. "Скобелев".
Тунелът под НДК конструктивно се нуждае от укрепване, хидроизолация, вентилационна и сигнализационна система. Знаете, че там има изход на метростанцията и е необходимо той да бъде безопасен – затова се предвижда ремонт.

Кое е новото транспортно-комуникационно решение за бул." Ген Скобелев" от "Хр. Ботев" до бул. "Витоша"? Кой е проектант? Каква е същността на решението? Обсъдено ли е на експертен съвет? С какво финансиране ще бъде осъществено? На каква стойност е?
Общинският експертен съвет по устройството на територията (ОЕСУТ) избра два варианта, свързани с транспортното обслужване на югозападната част на големия център на столицата, както и в частност с трасето на трамвай № 6, които да продължат към финално обсъждане.
Вариантите се разглеждат на специализирани експертни съвети в НАГ, комисии на Столичния общински съвет с участието на граждани и неправителствени организации, както и се провеждат обществени обсъждания в райони "Триадица" и "Лозенец".
Прогнозната стойност на реконструкцията на булеварда е 7 млн. лв., като след избора на вариант ще бъде направена по-точна калкулация. В бюджета за тази година са предвидени 500 хил. лв. собствено финансиране. Цялостно решение за бул. "Скобелев" все още няма.

Кога ще бъде удължена тролейбусната линия на тролей 5 от "Младост 1" до "Младост 2"?
В момента тече съгласуване на инвестиционният проект, строителството ще започне след издаване на строително разрешение. Изпълнител е "Столичен електротранспорт" ЕАД.

Какви са плановете ви за развитие на инфраструктурата в кв. "Овча купел", след като метрото там ще бъде въведено в експлоатация в края на 2019 г.?
След приключване на третия метродиаметър планираме да продължим разширението на бул. "Монтевидео" и да извършим рехабилитация на ул. "Народно хоро". Предвиждаме и цялостен ремонт на бул. "Президент Линкълн".

Кога ще пристигнат електробусите и газовите автобуси?
На този етап "Столичен автотранспорт" е пред сключването на договор за доставка на 20-те нови нископодови електробуса с пространство за майки с малки деца в колички или колички за трудно подвижни пътници, така че до края на годината те ще бъдат доставени в София. Превозните средства ще бъдат оборудвани и със съответните подходящи ръкохватки, както и със "стоп" бутон.
Първите 60 броя газови автобуси с дължина 12 м се очаква да пристигнат в края на есента на тази година. Поръчката е пред подписване на договор и процедурата е такава, че 6 месеца след подписването те ще бъдат доставени. Що се отнася до 60-те 18-метрови газови автобуси предстои повторно обявяване на обществена поръчка за избор на изпълнител. Тяхната доставка очакваме в рамките на период от една година.

Целогодишен ли ще бъде нощният градски транспорт? Колко ще струва? Откъде ще се вземат парите? Кога приключва пробният период?
От 7 април, Великден, пуснахме експериментално четири нощни линии от градския транспорт, като това се отнася за автобусното движение. Те свързват по-голямата част от крайните квартали с центъра на града, като ще има възможност за прекачване. Автобусите се движат след полунощ до 4:00 часа сутринта. Пътува се с нощна карта за 2 лева. Общата спирка на четирите линии, които носят номера N1, N2, N3 и N4, е на площад "Княз Александър Първи". В края на годината ще се види какъв опит е натрупан, за да се установи бюджетът за въвеждане на нощни линии.

Ще остане ли да действа велоалеята по ул. "Г. С. Раковски" - Наредбата за планиране и проектиране на комуникационно-транспортната система на урбанизираните територии е в сила от 20 февруари 2018 г.?
Да, планираме да остане. Като вторична улица в центъра на града ул. "Г.С.Раковски" има всички условия да даде повече пространство на пешеходците и да се развие алтернативният начин на придвижване за сметка на интензивния автомобилен поток. Тази алея осъществява връзка с други пет велотрасета и е от особена важност – с велоалеите на бул. "Патриарх Евтимий", по бул. "Скобелев", по "Княз Дондуков" към "Хаджи Димитър", кв "Люлин" и южните квартали. По велотрасетата има специална работна града с гражданските организации и обсъждаме всеки проект, докато не достигнем до консенсус. Реализацията започва една след това.
Ул. "Г.С. Раковски" освен това има пряка връзка с част от големите зелени пространства като Градската градина, градината на "Кристал", градината зад Двореца и по-далечната Княжевска градина, както и пешеходната зона на бул. "Витоша". Решението за изграждане на велоалея по ул. "Раковски" следва едни от основните препоръки на проф. Ян Геел от доклада "София – град за хората". Общият устройствен план на града също предвижда промяна в развитието на София от град на автомобили в зелен град с пространства за пешеходци и алтернативни начини на предвижване в центъра. Това е единственият начин столицата да е привлекателна, здравословна и модерна за своите жители и гостите й. Такива цели имат почти всички големи европейски градове.

Какъв е ефектът от "умните кръстовища"? Какъв е техният брой в София сега?
Проектът позволява приоритетното преминаване на коли от градския транспорт и на коли със специален режим на движение – линейки и пожарни. Към момента той обхваща 190 кръстовища в града. Системата позволява адаптивното управление на зеления сигнал, т.е. променлива дължина на зелената светлина, като предварително са уточнени минимални и максимални параметри. Така, ако линейката е в специален режим на движение, тя ще преминава приоритетно през кръстовището. Системата беше тествана и показва много добри резултати. В разговор сме с Министерството на здравеопазването и с Центъра за спешна помощ за оборудване на всички линейки с необходимата електроника, така че те да могат да си кореспондират със светофарните контролери. Паралелно с това се работи и за приоритетизиране на градския транспорт - когато превозните средства закъсняват, да могат да изпращат сигнали към светофарната уредба, която на момента да изчислява кое от тях да пусне първо, така че максимално добре да удовлетвори нуждите на всички участници в движението на конкретното кръстовище. Ще се дава предимство на най-закъснялото превозно средство от градския транспорт. Анализите показват, че въвеждането на системата през изминалата година е намалило вредните емисии във въздуха с до 25% на най-натоварените за града кръстовища.

Има ли проект за нов бул. "Рожен"? Какво представлява той? Време ли е да бъде реализиран?

Идейният проект за новия булевард "Рожен" се изготвя от ОП "София проект". След неговото приключване и приемането му от Общинския експертен технически съвет ще се проведе процедура за избор на изпълнител. Проектът предвижда заобикаляне от изток на кв. "Илиянци" и свързване на сегашния булевард "Рожен" със Северната скоростна тангента.

Кога предвиждате изграждане на бул. "Копенхаген" към "Младост"?
При пускането в експлоатация на високите сгради е добре там да има път и трамвай. Нужни са обаче отчуждения.

Напоследък не се говори за пробива "Данаил Николаев" - какви са намеренията на Столичната община за този проект?

След ремонта на кръговото на Сточна гара и пускането в експлоатация на траншеята на "Лъвов мост" проектът за пробива "Данаил Николаев" остава важен, но не е сред първите приоритети. Това е обект, който е включен в краткосрочната бюджетна прогноза на Столичната община. За да се предприемат строителни работи по пробива "Данаил Николаев", е нужно да приключат всички отчуждителни процедури, процесът все още продължава.

Предвидено ли е продължението на бул. "Царица Йоанна" в инвестиционната програма на Столичната община за 2018 г.?
За тази година – не. Всичко, което се извършва там до този момент, е на ниво градоустройство. По ОУП също така са предвидени 2 метростанции с буферен паркинг. Двата проекта са обвързани. И след време ще бъдат реализирани. На първо време за това място ще се предвидят пътноремонтни дейности.

Г-н Крусев, вече натрупахте опит като заместник-кмет по транспорт и транспортни комуникации. Как инвестициите в инфраструктура влияят на капиталовложенията в сгради?
Видимо е, че всяка нова инфраструктура е катализатор на нов инвестиционен интерес. Добрата инфраструктура действа стимулиращо на инвестициите в сгради. По трасето на метрото в "Овча купел" започнаха да се изграждат високи сгради. Цените на имотите се повишават. Бъдещото метро през кв. "Слатина" към бул. "Цариградско шосе" видимо се отразява на територията там. В "Полигона" се намират основно бизнес сгради – там работят над 20 хиляди души. При определени събития "Арена Армеец" също събира десетки хиляди души. С подобни струпвания на хора най-добре се справя метрото, защото то има най-голяма превозна способност.

Но бул. "Тодор Александров" остана незастроен? По него няма и наземен градски транспорт...
Да е останал незастроен не е и съвсем вярно. Ето на МС "Опълченска" се строят 2 бизнес сгради. В близост до тях се издига и трета. По бул. "Тодор Александров" няма градски транспорт, но под него на всеки три минути минава метро – какво по-добро от това. Реално големите магистрали в София носят тежкия трафик, така е и с бул. "Тодор Каблешков". Всички терени от двете му страни са частни – въпрос на частна инициатива е дали там ще се строи.

Пешеходните зони се увеличават. С каква територия в центъра разполагат пешеходците?
От 3 март разширихме пешеходната зона на бул. "Витоша", към нея се добави и "Георг Вашингтон" - при разкопките на Западната порта. На "Съборна" паркоместата ще бъдат намалени наполовина, след време и тя ще стане пешеходна и ще се свърже с Народния театър "Иван Вазов", а оттам и с ул. "Граф Игнатиев" след реконструкцията й, а също и със зоната на "Попа". Това са все конкретни стъпки София да стане по-чиста и по-зелена, като автомобилите бъдат изведени извън центъра на града, а качеството на градския транспорт се подобри.

4
Малко по-подробни описания на бъдещите проекти:

https://infrastructure.bg/news/2018/04/25/3168796_evgeni_krusev_vsiaka_nova_infrastruktura_e_katalizator/

Евгени Крусев: Всяка нова инфраструктура е катализатор на нов инвестиционен интерес
Евгени Крусев, зам.-кмет по транспорт и транспортна инфраструктура на Столичната община, с интервю в бр. 2/ 2018 на сп. "Градът"
от 25.04.2018, Автор: Милена Василева
БР.2/2018, СП. ГРАДЪТ

Г-н Крусев, с какви средства за инфраструктура, включително и за обновяване на публични пространства, разполага бюджет 2018 на София? Колко от тях са за ново строителство, колко са за рехабилитация и облагородяване? Кои са източниците на финансиране? Кои са най-важните инфраструктурни обекти за 2018?
Основните проекти за 2018 г. са свързвани с метрото и с реконструкцията на знакови улици, булеварди и трамвайни трасета.
Инвестициите, които ще бъдат насочени в реконструкция и изграждане на пътна инфраструктура, са малко над 100 млн. лв., като за облагородяване и рехабилитация сме предвидили 26 млн. лв., а за ново строителство и изграждане бюджетът възлиза на близо 8 млн. лв. За ново улично осветление са планирани 2 млн. лева, а за обновяване и модернизиране на съществуващото – 6 млн. лв. Предвидили сме и 38.8 млн. лв. за ремонт и рехабилитация на вътрешноквартални улици. Всички пари по бюджета дотук са собствено финансиране на общината.
Основните булеварди, по които ще се работи през 2018 г. с общинско финансиране, са бул. "Тодор Каблешков" и бул. "Монтевидео". Обявени са процедури за рехабилитация на транспортните тунели под НДК район "Триадица", по бул. "Царица Йоанна" в райони "Илинден" и "Красна поляна" и по бул. "Панчо Владигеров" във "Връбница". Това са много сложни обекти, които не са ремонтирани, откакто са построени преди десетилетия.
Предвидено е и обновяването на ул. "Първа българска армия". Разбира се, и през 2018 г. ще продължим с масирана работа във вътрешнокварталните улици, които са не по-малко важни от основните булеварди на столицата. Тази година бюджетът ни за тях е равен с този за големите инфраструктурни обекти.
С европейски средства се строи метрото от моста "Чавдар" до "Околовръстното при Горна баня. От общо 498.18 млн. евро за 12-те метростанции и 12-те километра трасе тази година подземната железница поглъща 31.5 млн. лева.
С европейски средства ще започне обновяването:
- Зона 2 (през "Граф Игнатиев") и Зона 4 (край "Александър Невски"), като за тази година са предвидени 13.4 млн. лв.
- Трамвайните трасета по "Цар Борис III" (от 48 млн. лв за 2018 г. са предвидени 24 млн. лв.) и "Каменоделска" ( от 8.5 млн. лв. за 2018 г. са планирани 4.3 млн. лв.).

Кога ще започне ремонтът на ул. "Граф Игнатиев"? В какво се състои и колко време ще отнеме?
Ремонтът на ул. "Граф Игнатиев" е част от Зона 2, която се включва в проекта за изграждане, възстановяване и обновяване на публични пространства в Централната градска част на София: ул. "Граф Игнатиев", ул. "Солунска", ул. "6 септември", ул. "Ген. Паренсов", ул. "Цар Шишман", пл. "П. Р. Славейков", пл. "Гарибалди", пл. "Патриарх Евтимий" и градината пред храма "Св. Св. Седмочисленици". На този етап имаме проект, както и разрешение за строителство, единственото, което остава, е да изчакаме приключването на обществената поръчка за избор на изпълнител. Ремонтът е предвиден да започне през пролетта и да завърши преди късната есен, като най-напред "Софийска вода" ще стартира с подмяна на подземната инфраструктура.

За колко време ще бъдат изпълнени двата проекта за релсов път от Интегриран столичен градски транспорт 2014 - 2020, по бул. "Цар Борис III" и по ул. "Каменоделска" ? Какъв е графикът им? А трамваите кога ще пристигнат?
Тяхната реализация ще започне след завършване на процедурите, още през тази година. На 13 март бяха отворени тръжните оферти за релсовия път по бул. "Цар Борис III". Когато работата на оценителната комисия завърши, ще бъде ясно времето за изпълнение, предложено от строителите. Ремонтът на релсовия път по ул. "Каменоделска" ще отнеме 6 месеца, за бул. "Княз Борис III" ще са нужни поне два строителни сезона. Процедурата за доставка на трамвайните мотриси се обжалва и на този етап не е ясен срокът за тяхната доставка.

Какви предизвикателства посреща изграждането на метрото?
Метрото със сигурност е един от най-големите транспортни, но и екологични проекти на града и изисква изключително много работа. При изграждането му се променя изключително много и наземната инфраструктура, изграждат се нови булеварди, кръстовища, градинки. Тунелната машина вече потегли от Медицинска академия към "Петте кьошета". Към началото на април са завършени 56% от изграждащите се тунели и метростанции от централния, най-тежък участък от третата линия на метрото. Този първи етап от трети метродиаметър следва да бъде приключен през август 2019 г. Основно предизвикателство е тежката геология и високите подпочвени води, много са и подземните комуникации, които трябваше да бъдат изместени, към всичко това добавяме и тежкия трафик в централната градска част. До края на тази година булевард "Цар Борис III" ще бъде отворен за движение, а за догодина остава пускането на движението по бул. "Патриарх Евтимий".
Метрото в "Овча купел" върви по график, към началото на април от него са изпълнени 15%. Очакваме в края на 2019 г. и началото на 2020 г. да бъдат пуснати всички 12 км метро с 12 метростанции, които се строят в момента. Така с метро ще свържем Околовръстния път при Горна баня, район "Овча купел", "Красно село" с центъра на града и с кв. "Хаджи Димитър" в източната част. Прогнозите ни са, че с третата линия трафикът да намалее с около 25%, а броят на автомобилите – с 14 хил. дневно.

Какво е развитието на проекта за разклонението на метрото в Студентски град след експертния съвет от началото на тази година?
Експертният съвет избра трасе за разклонението от втора метролиния – дали последната спирка ще е при НСА или към УНСС – тепърва ще се реши. Застрояването в местността "Витоша - ВЕЦ Симеоново" не е от най-интензивните и е възможно впоследствие да се уточни разположението на метростанциите.

Как се подготвя разклонението от трети метродиаметър към кв. "Слатина"?
Още сега, със строителството на метрото в Централната градска част, при входа на Военна академия "Г.С.Раковски" (между МС "Орлов мост" и станцията при Малък градски театър "Зад Канала") ще се изгради шахта, като движението по бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" ще бъде реорганизирано. Идеята е да се заложи отклонението и впоследствие там да се изгради тунел към "Ситняково", "Гео Милев", "Цариградско шосе" и The Mall.

Какви средства се отделят за реконструкцията на бул. "Тодор Каблешков" за тази година? Извършени ли са отчуждения при "Черни връх", на каква стойност са те?
През 2018 г. се планира работа в два участъка от бул. "Тодор Каблешков" – довършване на разширението на булеварда от бул. "Братя Бъкстон" до бул. "Цар Борис III", като през 2017 беше реализиран етапът от бул. "Братя Бъкстон" до "Кауфланд". През настоящата година ще се изпълни участъкът от "Кауфланд" до бул. "Цар Борис III". Издадено е строително разрешение, а стойността на строителството е около 1 млн. лв. без ДДС.
Вторият участък е от бул. "България" (Mall Bulgaria) до ул. "Костенски водопад", където ще стартира изграждането на Южното платно. Отчуждителните процедури там са приключили още при изграждането на перловския колектор. В момента завършва актуализацията на работния инвестиционен проект и предстои обявяване на търг. Прогнозната стойност е около 2 млн. лв. За тази година са заделени 500 хил. лв., като довършването на работите може да се извърши и през 2019 г. Планира се догодина да се продължи и до ул. "Луи Айер", включително с изграждането на нова канализация.
За третия участък - от ул. "Луи Айер" до ул. "Емилиян Станев" и бул. "Черни връх", през настоящата година се провеждат отчуждителни процедури и се изготвят работни инвестиционни проекти по всички части. След тях ще започне и строителството на обекта.

Колко струват отчуждителните процедури около "Парадайз"?
Трудно е да се определи точна сума, но около 20 милиона лева.

Колко пари предвиждате за изграждането на Източната тангента през тази година?
Търгът за изграждане на Източната тангента в двете й части вече е обявен - от Северната скоростна тангента до бул. "Владимир Вазов" и оттам до "Ботевградско шосе", стойността му е 9 млн. лв. Инвестиционен проект има за частта до бул. "Владимир Вазов", където сега се провеждат отчуждителни процедури. Поръчката е за инженеринг (работно проектиране и строителство), което позволява проектът да бъде изграден на етапи. Първоначално ще бъде реализиран участъкът от Северната скоростна тангента до бул. "Владимир Вазов". За 2018 г. са заделени 500 хил. лв., а строителството ще продължи и през следващите години. Сега "София проект" завършва проекта на втората част – от бул. "Владимир Вазов"до бул. "Ботевградско шосе", което ще бъде построено във втория етап.

Кога започва строителството на пробива "Дертлиев" и какви проблеми решава този проект?
Изграждането на пробива "Дертлиев" ще осигури нова транспортна връзка на район "Люлин" с магистрала "Люлин" и Околовръстния път. За строителството му се проведе обществена поръчка за инженеринг на база идеен проект за 2.9 млн. лв. Избраният изпълнител "ГБС - Инфраструктурно строителство" завършва изготвянето на работния проект по всички части, включително подземната инженерна инфраструктура и ландшафтната архитектура, като паралелно с това се провеждат и отчуждителни процедури и се чака решение на съда за три имота. Ако то бъде готово до края на лятото, строителството ще започне след издаване на разрешение за строеж. При този оптимистичен сценарий строителството ще завърши до края на годината.

Защо избрахте кръговото за пресичането на бул. "Климент Охридски" и бул. "Андрей Ляпчев"? Кога стартира строителството?
Трафикът на кръстовището на бул. "Климент Охридски" и бул. "Андрей Ляпчев" е доста интензивен и изисква регулиране, като оптималният вариант за това е изграждане на кръговото кръстовище в съответствие с действащата регулация. Избрано е кръгово, защото то се доказа като работещ вариант при неравномерни транспортни потоци – дава предимство на тези, които са в кръга. Изпълнителят ДЗЗД "Сердика" с водещ партньор "Трейс груп холд" ще работи на инженеринг, подготвеният работен проект е в етап на съгласуване, паралелно с това се провеждат отчуждителни процедури. Бюджетът на обекта за 2018 г. е 250 хиляди лева.

Кои други обекти завършвате през тази година?
Ул. "Монтевидео" между "Боряна" и "Никола Петков" (начало на строителството - 1 юли), а впоследствие и улица 763. Приключваме с локалите на Северната скоростна тангента – етап 3. Вероятно строителството ще започне, след като проектите се съгласуват, и ще бъде завършено за месец, бюджетът на проекта е 1 млн. лв.
Обявихме търгове и за основен ремонт на "Първа българска армия"," Коперник", "Щросмайер" и "Кукуш".

Отвориха офертите за ремонт на 4 тунела в София , но подадените предложения бяха само за две – за бул. "Пенчо Славейков" от ул. "Цар Асен" до бул. "Ген. Едуард И. Тотлебен" и за Транспортен тунел по бул. "Царица Йоанна". Тунелът под НДК и бул. "Панчо Владигеров" не събраха кандидати. Какво ще стане оттук нататък?
Срокът за подаване на оферти за тези две позиции е удължен, за да се провери дали няма да бъде проявен интерес към обектите.

5
1) Борбата не тръгна за заместващ тролей, а само и единствено да се спаси трамвайното трасе в Лозенец. Никога не сме го гледали като борба за заместване на едното с другото. Даже СО никога не е поставяла така въпроса, припомниха си за този тролей едва преди 2-3 месеца. Дали Шестицата трябва да остане със стария си маршрут е тема на друг разговор. Важно е трасето да остане за изобщо да има възможност трамвай да обслужва района. Както тдобре знаеш, трамвая е част от трамвайната мрежа и може да прави съвсем различни връзки от тролеите, движещи се по тролейбусна мрежа. 
2) Тезите на Гергин са от преди 8 години, и са негови лични. Нима Гергин е а)безгрешен и б) не може никога повече да си промени виждането, особено след 8 години?
3) Никой не е говорил срещу изграждането на тролейбусна линия по Арсеналски до Ман. Ливади. Напротив, напълно я подкрепяме. Тя няма да струва много пари, а трамвайното трасе на Шестицата със сигурност не пречи.
4) Трамвайното трасе е бързо и в сегашното си занемарено състояние по Арсеналски защото е автономно и прескача всички задръствания от Спартак до Пете. Ако се сложат и 2 датчика при светофарите, то може да стане още по-бързо.
5) На Лозенец, но и на всички други квартали в София (особено онези със сериозно строителство) са им нужни много повече директни линии, правещи различни връзки без прекачвания. Не смятам, че коментар като този с арабите и аверите е на нивото ти.
6) Тролея и трамвая не са равностойни превозни средства и системи, иначе щяхме да имаме само автобуси навсякъде.
7) Не приемам противопоствянето на готово и годно трамвайно трасе с изграждането на трамвая по Каблешков. Първото не струва нищо и не пречи никому.
8) Не знам по какъв критерий казвате, че трасе превозващо между 3 и 4000 пътника на ден (при неадекватни интервали, скорост и огромни мотриси) е неефективно и трябва да се закрие. Като доказателство прилагам преброявания от Прага и можете сами да се убедите, че и там крайните спирки на линиите не са най-ползваните, но не само ги има, а има участъци с трамваи през 90 секунди (трасето до Барандов).
9) Трамваят не пречи на тролея, а се допълват, даващи различни директни връзки към много места:
10) Изрично питах Ганчев на ОЕСУТа: дали ако се махне трамвая тролейбусите ще минават в сегашното обособено трасе по Арсеналски и Черни връх? Отговорът беше НЕ - имаме си проект за тролей по пътните платна, демек висящ в задръствания.
1) Видно от развитието на темата, СО отдавна разглеждаше тролейно трасе там. После технично "забрави" да го включи в заданието за ОП. Не че е първото нещо, което забравя.
3) Много добре знаем, че в един неголям район не се вързват метро, трамвай, тролей и няколко автобуса (визирам Арсеналски и Черни връх, само Арсеналски хептен не се вързва).
5) Измислени директни връзки не са ми в стила, нещата са ирония на репортажа снощи по телевизията. Ако говорим за връзка с гара, автогара, летище, Орлов мост, Руски паметник и т.н. - това Е връзка. Ако си заплюваме спирки 1234 и 5678, това е измишльотина.
7) Готово, неготово трасе - има си разценки на единия и на другия проект. Готовото ще намали разходите по Черни връх, но преработката на тунела остава. Също така не приемам разценките на СО, която включва промяната само на трамвайното, но не и на тролейното трасе. И при двата проекта трябва да се сравнява всичко с всичко, иначе нищо не правим. За да не отива дискусията в субективни естетични спорове, не коментирам и естетичния изглед на траншеята на Витошка.
9) Приветствам диверсификацията на ТМ1,6 и 7, независимо от бъдещето на южните им краища. Но това за директни връзки измежду произволни две точки може да изиграе лоша шега, ако противопоставим 3 баби от Лозенец, Иван Вазов и Борово, всяка от които желае директна връзка с Клокотница примерно (нямам представа, дали има араби там). И тъй като цитирате Прага, няма и две години от сериозната маршрутна трамвайна реформа, при която много директни дотогава връзки са дали фира в името на глобална оптимизация.
10) Плановете са затова да се променят. То май планът за тролея беше в посока Одеон.

6
Точно. Тия трамвайни навиячи тука отказват да разберат, че няма смисъл от дубъл, а да се пренасочат транспортни линии (най-общо казано) към места, където действително има проблем, а не романтиката на трама, че н-години минавал под прозореца на някой и харесвал да му скърца...

Уважавам свободата на словото, но мнения като това нямат място във форум на любители на градския транспорт.

Не знам някой в настоящия форум, който да твърди, че не трябва никакъв друг транспорт по Арсеналска освен наличния А102. Борбата за връщане на шестицата тръгна като контрапункт на намерението на СО да не остави НИЩО по Арсеналска (не ми се рови назад из темата - преди година и половина май беше за последно). Самият факт, че това вече не се оферира като вариант, е показателен. Няма я офертата просто за някакъв тролей донякъде, а е за линия, достатъчно близка до ТМ6.

Въпрос е какъв да е този транспорт? Ако прочетем разсъжденията на "болерото" /Гергин Борисов/Which honor от 2010 - на първите десетина страници на настоящата тема, се виждат идеално изложените аргументи за тролей от Гоце Делчев по Бяла черква - Нансен - Руски паметник и нататък. Към тях нищо не може да се добави, всичко е от точно по-точно. Сега истерично се плюе по този вариант с изсмукани от пръстите доводи:
- трамвайното трасе било много бързо. Глупости: трасето на шестицата и по Арсеналска, и в тунела никога не е било бързо
- някаква незаменима връзка от басейна Спартак до Ботев/Пиротска - зер в Лозенец живеят много араби, които искат да общуват с аверите си. Даже някаква баба си вземала пенсията от някакъв клон на Ботев (нямам идея кой).
- лозенчани нямали да се съберат в тролея - сигурно затова повече от 2 години няма нищо заместващо там освен "великата" двойка автобуси-пародии 6ТМ1 и 6ТМ2.

Така че е смислено в един момент да се премине от популизъм към практични решения (не че сума политици "забравят" за такъв преход). Едно неоптимално трамвайно трасе с нищо няма да доближи реализацията на трасета по Копенхаген, Каблешков и на много други "забравени" или "отложени за светлото бъдеще" места. А и се доближаваме до "компромис" в стил СО - да има тролей, но само до Спартак. Което силно сваля полезността на идеята за връзка на кварталите от Южна София с Руски паметник. Пък и популизмът винаги води до контрапопулизъм: примерно при евентуален избор на Вариант 3 веднага ще наскачат бабите по Витошка, че няма да могат да си щъпукат през Витошка до парка пред НДК, а в подлеза (о, ужас! Подлез!) ще имат двойно изкачване и слизане на стъпала. И така...

7
Абсолютно тапирска история. Сега Пепи1997 ще хукне да защитава "невинния" автобусен шофьор, който, уморен от тежките курсове до Герман, е нанизал 6 коли за разгрявка.

8
Първият N1 в посока Люлин може да се включи от Орлов мост в 23:52, за да направи връзка с последния А184 от Т1 и Т2

9
по Солунска и от пощата отново по Гурко, но няма да стане.
Тъкмо този завой към натоварената двупосочна Гурко изглежда, ако не невъзможен, то доста труден.
Не би трябвало катеренето по Кирил Видински да е проблемно.

10
10 тм през Баучер - Св. Наум - Черни Връх - Евл. Георгиев - Гурко с връщане през Стамболийски - Пл. батенберг до Орлов мост и по Евл. Георгиев към Черни връх.
Заради липсата на ляв завой към Гурко не може да върви по Васил Левски в посока Македония. Но поне на връщане може. Или даже по Раковска-Патриарха-Нансен-Черни връх. По Евлоги Георгиев си е направо А94 от СУ чак до Семинарията.

11
Ще има прехвърляне на пробег към СА, който ще обслужва линията 10 тм от Зоопарк до Пл. македония.
За липсата на изолиран трамваен маршрут и за автобус 10ТМ беше ясно. Хубаво, че е до Македония, но по какъв маршрут?

12
Някой ще ми отговори ли на въпроса за спиркознаците с логото на СКГТ?
Ако някой знае, ще ти отговори. Ако някой е намерил снимка, ще я публикува. Повторението на въпросите не само не е етично, но се и НАКАЗВА!
Но за да пишеш история на нещо, свързано с градския транспорт (изобщо за всяка тема, която представлява интерес за теб), означава да се поровиш - в архивите, в старите вестници в Народната библиотека, специализирани сайтове (Стара София, LostBulgaria) и т.н. Можеш да видиш публикациите на потребителя София 100, за да видиш, какво означава сериозно ровене в архивни документи и снимки.

13
Таксуване:
Една система за таксуване трябва да бъде достатъчно опростена. Вашето предложение за контакт с автомат на качване и слизане от возилото предполага, че примерно на Орлов мост трябва да има няколко стотици автомата, за да поемат всички качващи се и слизащи, без да се образуват опашки.
Общо взето тарифирането на разстояние е изключително сложно и неочевидно. Човек трябва да разполага с компютър, за да пресметне, колко ще му струва пътуването примерно от блок 321 в Младост до блок 611 във Връбница. Затова се практикуват или почасови билети, или зониране. От дълги години на територията на Столична община (от Пасарел до Мрамор) зониране няма, така че евентуалното му въвеждане би довело до сериозни протести. Единствен смислен вариант са почасовите документи за пътуване, позволяващи неколкократни прекачвания в рамките на определено време. Такава система е изключително проста и може да работи и с хартиени носители (както в много градове по света). Иначе сериозна реформа е създаване на такива абонаментни карти, че мнозинството пътници да пътуват с карти за различни срокове, а единични почасови билети да купуват само гостите на града и инцидентно пътуващите.

14
По първоначална информация Графа се започва от 06.05.2018. :)
Е, на 6-ти май хората ще ядат агнета. На 08.05. започва ремонтът.

Вчера някъде четох или чух, че етапите ще са няколко и ще се проточат и през следващата година. Така че надали ще оставят всичко от Алабин нататък без транспорт през цялото време. Ремонтът ще започне от Алабин и след първия етап със сигурност може да има пендели в готовия нов участък, чиито маршрут ще прогресира по Графа в следващите етапи.

15
Мястото е достатъчно за рампа а моста е достатъчно висок. Явно не искат да бръкнат в гъза на нещастниците от макдоналдс.
Да допуснем, че Мостът на въздишките е достатъчно висок. Но не и естакадата от бул. Пенчо Славейков: тук. Да се копае и да се свали нивото на двете слети реки е, меко казано, налудничаво. А и всички упражнения за ускоряване на трамвая до Борово отиват по дяволите в безсмислена обиколка на НДК.
Същият този архитект имаше и по-голям бисер - единен трамвай 617: тунел НДК-Черни връх-Спартак-пробив до Витоша-пазар Иван Вазов-пробив до П.Ю.Тодоров и по България - до Борово. Така се получава един единствен трамвай, а боровци за лев и шейсет получават ежедневни екскурзии из цяла Южна София.

16
Още малко бъдеще тазигодишно време:
Quote from: Транспорт за София
Днес на пресконференция за представяне на програмата за предстоящи ремонти, кметът на София Йорданка Фандъкова обяви, че общо 20 обекта в града ще бъдат основно ремонтирани. В програмата са предвидени ремонти на улици и булеварди, за някои от които строителните дейности ще продължат в период от 2 години, а едни от най-значимите дейности ще се извършват по ремонт на релсови пътища.

Един от първите обекти, с които ще стартират строителните дейности е реконструкцията на ул. „Граф Игнатиев“, която е предвидена за датата 8-ми май. Ремонтите ще започнат от ул. „Алабин“ и ще се извършват поетапно. „Това ще е най-тежкият обект. Предвижда се подмяна на водопровод, канализация, трамвайни релси и пътни настилки. Това е един от ремонтите, които ще продължават и през следващата година“, обясни кметът на София Йорданка Фандъкова.

Други обекти, за които са предвидени ремонтни дейности на релсов път са ул. “Каменоделска”, бул. “Цар Борис III”, както и отсечката по трамвайната линия по бул. „България“, която беше спряна заради строителството на метрото. През този строителен сезон е предвиден ремонт на подлеза на бул. „България“ , както и за участъка от бул. „ Ив. Ев. Гешов“ до бул. „Гоце Делчев“.
 
Строителствата през лятото ще продължат и с работа по обекти от миналата година като разширението на бул. „Тодор Каблешков“ и бул. „Монтевидео“.

 Преасфалтирани ще бъдат бул. „Христофор Колумб“, Източната тангента и бул. „Васил Левски“ в отсечката между СУ и бул. „Патриарх Евтимий“.

Само до няколко седмици предстои да стартира и работата по ул. „Филип Кутев“, като първоначално там ще работи Софийска вода, след което ще се извърши разширение и преасфалтиране на участъка.

Предвиждат се още ремонти на малките квартални улички. Кои точни участъци ще бъдат реконструирани ще решават районните кметове. Всички ремонтни дейности е предвидено да да приключат до началото на учебната година.

За тази година е предвидена и специална програма за ремонт на тротоарите като тя ще тече в период от 2 години, през които ще се извършват ремонти на тротоарни настилки, както за централните части на града, така и за крайните жилищни райони. Общият бюджет, с който разполага програмата се равнява на близо 10 млн. лв., които ще бъдат оползотворени единствено за тротоарни настилки.

17
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 18.04.2018, 12:13:05 »
А решителност за промяна на Закона за реституцията няма
Този закон вече не действа - реституцията е завършена и поразиите са нанесени, връщане няма. Много просто беше - ОУП трябваше да предхожда реституцията, но стана обратното.
Но бедите продължават заради духа на Закона за устройство на територията. Там всеки обект се разглежда във вакуум - ако удовлетворява минимални отстояния от непосредствените съседи, значи е ОК и никой не може да го спре. Не мисля, че нещата в по-голямата част на Младост са фрапантни в това отношение с изключение може би на района зад 125 СОУ в Младост-1 и западно от Йерусалим. Но нещата в Кръстова вада, Витоша, Манастирски ливади са брутални - там няма нормални вътрешноквартални улици, даващи няколко връзки със съседните артерии. Озеленяването е близко до нула. Колкото и да е красива една сграда, тя не е във вакуум и следва да се разглежда с прилежаща инфра, транспорт, соицални и обществени заведения, паркове и т.н.

Наясно съм, че един районен кмет не може да оправи нещата. Но и не може да действа единствено деструктивно. А чисто конструктивно Младост отдавна чака:
- пробива Ляпчев-Копенхаген
- пробива Бъднина-Сахаров
- пробива Йерусалим-Сахаров, спестявайки двойната ес-ка
- тролея в Младост-2
- трамвая от Дружба
...

18
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: 18.04.2018, 11:57:59 »
В повечето големи градове, вкл. София, транспортните оператори са няколко. Въпреки това си има интегрирани системи на транспорта. Просто методиката транспортният оператор да се издържа единствено от билетчета е тотално сбъркана. "Ефектите" си личат, когато операторите зарязват разписанията, а се позиционират на минута-две пред конкуренцията.
Европейските правила забраняват директно субсидиране на транспорта, но субсидирането минава през покриване на социалната му функция (ученици, пенсионери, инвалиди и други пътуващи с намаление) от МТСП или общината.
"Интегрираността" на русенския транспорт води до това, че абонаментните карти даже са далеч по-голямата софийска система на ГТ са по-изгодни.

19
И с анцузи по-големи ли са почивките? Или за всеки упрек се скимти все едно и също? Както онези мангали, извършващи най-гнусни престъпления, се оправдават, че били бедни.

P.S. Сега прочетох, че служителите в IT фирма може да са затворници и много се смях! Да не говорим, че тези "затворници" могат и от къщи да си работят, но това трябва да е "домашен арест"! :laugh: :laugh: :laugh:

20
Както Емо Шиваров откри, че единствено софийските баби са по-бамбашка баби от всички други баби, така Жоро твърди, че софийските ватмани и шофьори са по-бамбашка от всички останали. А има и по-топли, както и по-студени места от София. Но не от вчера е възприето водачите на всякакви обществени пътнически превозни средства - автобуси, трамваи, кораби, самолети, влакове да са униформени. "Бригането" си е чисто психологическо - чисто технически даже самолет може да се кара в анцуг. Но имиджът, който създава човекът зад волана/контролера в анцуг, е за клошар или изкопчия. Нечистоплътността подсилва този "имидж". Именно тази ниска бариера на респект отключва агресия в разни първосигнални индивиди. То ако облеклото нямаше значение, разни политици, банкови кредитни експерти и т.н. масово да бяха с анцузи. По сходни причини на места, пълни с боклуци, хората много по-лесно хвърлят своите боклуци, отколкото на изрядно чисти места.

Pages: [1] 2 3 ... 612