Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Metan

Pages: [1] 2 3 ... 76
1
36 от Надлеза не минаваше ли по Рожен и после по Жеков към Мизерно предградие?

2
Жълтите Рена бяха по 36. По 7 и 8 бяха сини Форд Транзит. На газелите гаража не им ли беше на Рожен и Илиенско шосе?

3
След построяването на трамвайното трасе по бул. Христо Ботев и пускането на трамвайна линия 6 да минава оттам през 1947, отново възниква необходимост от директна връзка между Лозенец и пл. Ленин. През 1949 се пуска допълнителна трамвайна линия 7 с маршрут от с. Надежда през Централна гара, бул. Георги Димитров (Мария Луиза) до Лозенец. Линията работи само в сутрешен и вечерен връх. От края на 1953 линията започва да се движи и между 12:00 и 14:00.



През 1953 г. тролейбусния транспорт има следните спирки:

Линия П
Александър Стамболийски
Андрей Жданов
Кирил и Методий
Асен Златаров
Опълченска
Гарата
Клокотница
Лъвов мост
Раковски ІІ
Сливница
Искър
паметника Левски
Ректората
Гурко
Граф Игнатиев
Раковски І
бул. Сталин
Христо Ботев
Руски паметник
(в обратна посока по същия маршрут)

Линия И
Триъгълника
Георги Димитров
Завоя
Каучуков завод
Механ. завод
Елпром
Илиенци
(в обратна посока по същия маршрут)

Линия ХД
Уошбърн
Васил Петлешков
Ильо войвода
Черешово топче
Моста
Бяло море
Левски
Политехниката
Московска
Народен театър
Граф Игнатиев
Раковски
бул. Сталин
Мадара
Пенчо Славейков
Александровска болница
Димитър Нестеров
(в обратна посока от Черешово топче-Филип Тотьо-Уошбърн)

Линия С
4-ти километър
кв. Сталин
Ж.П. прелез
Ветеринарен факултет
Ситняково
Орлов мост
(в обратна посока по същия маршрут)

Линия Л
кв. Левски
Самуилец
Пастирна
Подуене
(в обратна посока по същия маршрут)

Линия Т
Горна баня
Гарата
Ж.П. прелез
Моста
Санаториума
Горнобански път
(в обратна посока по същия маршрут)

4
Няколкостотин метра - 17 коли??? Така изписани, шестте тролейни маршрута за откъснати един от друг. Възниква въпросът - къде са домували тролеите, как са стигали до отправните точки на маршрутите си?
Отвори си картата от 1957, там много добре се виждат тролейбусните маршрути (няма голяма разлика между 1955 и 1957). IKAR доста подробно е обяснил маршрута на Пръстена (П), само че това е актуалния маршрут след 1959, когато построяват надлеза над гара Сердика (който беше взривен през март 2001). Маршрутът на П след 1949 е бил (по тогавашните имена на улиците) от Руски паметник по Скобелев, Патриарх Евтимий, Толбухин, Сталинград, Сточна гара, Сливница, Георги Димитров (с чупката покрай гарата, където е крайната спирка на младостките автобуси в момента, не е минавал по Струга), Опълченска до пресечката с Позитано, там е имало колело и по обратния маршрут до Руски паметник. До 1949 тролейбусите са домували по крайните си спирки, депото е било в Красно село и ако се е налагал преглед ги е теглил един влекач дотам (който доста често се е развалял и в по-голямата част от времето е стоял за ремонт). От 1950 пускат тролейбусното депо в Сточна гара и част от линиите имат връзка с него. Остават изолирани Л, И и Т. те домуват по крайните спирки, ако се наложи преглед или ремонт са теглени с влекача. Имало е някакви планове да се построи втори контактен проводник и да се ползва единия трамваен за линия И, но май тази идея не се е осъществила.

5
1955
Удължена е тролейбусна линия Л от моста на р. Слатинска до ул. Летоструй в кв. Левски (1300 м).

Построена е нова пътническа въздушна линия-лифт от Драгалевци до заслона „Бай Кръстьо“ (1800 м) и е пусната в експлоатация на 1 януари 1956 г.

Трамвайни маршрути към края на 1954
1 – Гарата-Иван Вазов със 18 коли със 19 ремаркета
2 – Орландовци-Двореца на пионерите с 23 коли с 22 ремаркета
3 – Подуене-Захарна фабрика с 21 коли с 42 ремаркета
4 – Красна поляна-Слатински редут с 28 коли със 22 ремаркета
5 – Св. Неделя-Княжево с 26 коли с 26 ремаркета
6 – Връбница-Лозенец с 20 коли с 20 ремаркета
7 – Връбница- Лозенец с 8 коли с 8 ремаркета
8 – Павлово-Бояна с 3 коли без ремаркета

Тролейбусни линии
Т – Горнобански път-Горна баня с 5 коли
П – Руски паметник-гара Сердика със 17 коли
С – Орлов мост-кв. Сталин със 7 коли
Л – Подуене-кв. Левски с 5 коли
И – Триъгълника-Илиенци с 9 коли
ХД – кв. Хаджи Димитър-Медицинска академия с 10 коли

6
1954
В края на годината е завършена трамвайната линия по бул. Станке Димитров (613 м) и е изградено трамвайно ухо.

Трамвайни маршрути към края на 1954
1 – Гарата-Иван Вазов със 17 коли със 17 ремаркета
2 – Орландовци-Двореца на пионерите с 23 коли с 21 ремаркета
3 – Подуене-Захарна фабрика с 20 коли с 38 ремаркета
4 – Красна поляна-Слатински редут с 28 коли със 21 ремаркета
5 – Св. Неделя-Княжево с 27 коли с 26 ремаркета
6 – Връбница-Лозенец с 20 коли с 20 ремаркета
7 – Надежда- Лозенец с 8 коли с 8 ремаркета
8 – Павлово-Бояна с 3 коли без ремаркета

Тролейбусни линии
Т – Горнобански път-Горна баня с 5 коли
П – Руски паметник-гара Сердика със 13 коли
С – Орлов мост-кв. Сталин със 7 коли
Л – Подуене-кв. Левски с 5 коли
И – Триъгълника-Илиенци с 9 коли
ХД – кв. Хаджи Димитър-Медицинска академия с 10 коли

7
1953
Построена е нова трамвайна линия по бул. Станке Димитров (Ломско шосе) (2220 м), но не е пусната в експлоатация.

Построена са маневрени тролейбусна линия при ухо Триъгълника (115 м); между трамвайното ухо Подуене и тролейбусното ухо срещу гара Подуене (160 м). Построено е маневрено тролейбусно ухо Народен театър.

Трамвайни маршрути към края на 1953
1 – Гарата-Иван Вазов със 16 коли със 16 ремаркета
2 – Орландовци-Двореца на пионерите с 23 коли с 21 ремаркета
3 – Подуене-Захарна фабрика с 20 коли с 38 ремаркета
4 – Красна поляна-Слатински редут с 27 коли със 20 ремаркета
5 – Св. Неделя-Княжево с 27 коли с 26 ремаркета
6 – Надежда-Лозенец с 19 коли с 19 ремаркета
7 – Надежда- Лозенец с 8 коли с 8 ремаркета
8 – Павлово-Бояна с 3 коли без ремаркета

Тролейбусни линии
Т – Горнобански път-Горна баня с 4 коли
П – Руски паметник-гара Сердика с 12 коли
С – Орлов мост-кв. Сталин с 5 коли
Л – Подуене-кв. Левски с 3 коли
И – Триъгълника-Илиенци със 7 коли
ХД – кв. Хаджи Димитър-Медицинска академия с 6 коли

8
1952
През октомври 1952 е открита нова тролейбусна линия от кв. Хаджи Димитър до Медицинска академия „Вълко Червенков“ (4 930 м). Построена е нов трамваен път през пл. Бански и Веслец/Дондуков за трамвайни линии 3 и 4 и е пуснат в експлоатация на 1 декември 1952.

Трамвайни маршрути към края на 1952
1 – Гарата-Иван Вазов със 16 коли със 16 ремаркета
2 – Орландовци-Двореца на пионерите с 21 коли с 19 ремаркета
3 – Подуене-Захарна фабрика с 21 коли с 38 ремаркета
4 – Красна поляна-Слатински редут с 22 коли със 17 ремаркета
5 – Св. Неделя-Княжево с 25 коли с 25 ремаркета
6 – Надежда-Лозенец с 18 коли с 18 ремаркета
7 – Надежда- Лозенец със 7 коли със 7 ремаркета
8 – Павлово-Бояна с 2 коли без ремаркета

Автобусни маршрути към март 1952:
А – кв. Триъгълника – с. Требич
Б – Горна баня-Суходол
В – пл. Банеш-кв. Хаджи Димитър
Г – кв. Надежда-с. Връбница
Е – Техническо училище-с. Дървеница
Н – Семинарията-Драгалевци
М – Захарна фабрика-с. Филиповци
К – Семинарията-с. Симеоново
Ф – Общински жилища-Факултета
Ж – кв. Подуене-с. Връждебна
О – с. Орландовци-с. Кубратово
З – Слатински редут-с. Слатина
И – кв. Подуене-гара Искър


Тролейбусни линии
Т – Горнобански път-Горна баня с 3 коли
П – Руски паметник-гара Сердика с 11 коли
С – Орлов мост-кв. Сталин с 4 коли
Л – Подуене-кв. Левски с 3 коли
И – Триъгълника-Илиенци с 6 коли
ХД – кв. Хаджи Димитър-Медицинска академия с 3 коли

9
1951
През 1951 е построено трамвайно колело при сп. Горнобански път, 133 м. единичен релсов път.

Построена е 800 м. еднопосочна тролейбусна линия в тролейбусно депо Сточна гара. Пусната е в експлоатация на 30 декември 1951 г.

В края на май 1951 е закрита автобусна линия А –  Княжево до Владая

На 7 ноември 1951 е закрита автобусна линия И – кв. Триъгълника-с. Требич

На 8 ноември 1951 е открита нова тролейбусна линия И – Триъгълника-Илиенци, 3 800 м двупосочна тролейбусна линия.

На 9 ноември 1951 е открита автобусна линия А от кв. Триъгълника до с. Требич.

На 10 декември 1951 е открита нова автобусна линия И – кв. Подуене-гара Искър.

Трамвайни маршрути към края на 1951
1 – Гарата-Иван Вазов с 15 коли с 15 ремаркета
2 – Орландовци-Двореца на пионерите с 22 коли с 20 ремаркета
3 – Подуене-Захарна фабрика с 20 коли с 39 ремаркета
4 – Красна поляна-Слатински редут с 23 коли с 18 ремаркета
5 – Св. Неделя-Княжево с 25 коли с 25 ремаркета
6 – Надежда-Лозенец със 17 коли със 17 ремаркета
7 – Надежда- Лозенец със 6 коли със 6 ремаркета
8 – Павлово-Бояна с 2 коли без ремаркета

Автобусни маршрути към май 1951:
А – Княжево-Владая (7 400 м) с 1 кола
В – пл. Бански-кв. Хаджи Димитър (4 000 м) с 1 кола
Г – Надежда-Връбница (2 300 м) с 1 кола
Е – Игрище Спартак-в. з. Малинова долина (9 000 м) с 1 кола
Н – Семинарията-Драгалевци (6 800 м) с 1 кола
М – Света Троица-с. Филиповци (6 500 м) с 2 коли
К – Семинарията-Симеоново (7 500 м) с 1 кола
Б – Горна баня-Суходол (3 000 м) с 1 кола
И – Техническа секция-с. Мировяне (8 900 м) с 4 коли
Ф – Общински жилища-Факултета (2 600 м) с 1 кола
Ж – кв. Подуене-с. Връждебна (5 800 м) с 3 коли
О – с. Орландовци-с. Обрадовци (3 300 м) с 1 кола
З – Слатински редут-с. Слатина (2 900 м) с 1 кола

Автобусни маршрути към 31.12.1951:
А – кв. Триъгълника – с. Требич
Б – Горна баня-Суходол
В – пл. Банеш-кв. Хаджи Димитър
Г – кв. Надежда-с. Връбница
Е – Техническо училище-с. Дървеница
Н – Семинарията-Драгалевци
М – Захарна фабрика-с. Филиповци
К – Семинарията-с. Симеоново
Ф – Общински жилища-Факултета
Ж – кв. Подуене-с. Връждебна
О – с. Орландовци-с. Кубратово
З – Слатински редут-с. Слатина (2 900 м)
И – кв. Подуене-гара Искър

Тролейбусни линии
Т – Горнобански път-Горна баня с 3 коли
П – Руски паметник-гара Сердика с 12 коли
С – Орлов мост-кв. Сталин с 4 коли
Л – Подуене-кв. Левски с 4 коли
И – Триъгълника-Илиенци с 5 коли

10
1950
Открити са три нови автобусни линии: през юни месец З – Слатински редут-Слатина и Ж – Подуене-Враждебна, а от октомври месец О – Орландовци-Обрадовци. От юни месец е възстановена автобусна линия А, този път от Княжево през Владая до Мърчаево.

Поради павиране на шосетата към Драгалевци и Илиенци, автобусна линия Н не е работила 4 месеца, а автобусна линия И – 6 месеца. Въвеждат се и ограничения в разхода на гориво и по всички автобусни линии броят на дневните курсове е намален.

На 1 май 1950 е открита нова тролейбусна линия Л – Подуене-кв. Левски (1 450 м). С пускането на тролейбусната линия, през май месец закриват автобусната по същия маршрут.
Построена е нова еднопосочна тролейбусна мрежа (450 м), свързваща Орлов мост с Ректората. Пусната е в експлоатация на 20 август 1950.

Трамвайни маршрути към края на 1950
1 – Гарата-Иван Вазов
2 – Орландовци-Семинарията
3 – Подуене-Захарна фабрика
4 – Красна поляна-Слатински редут
5 – Св. Неделя-Княжево
6 – Надежда-Лозенец
7 – Надежда- Лозенец
8 – Павлово-Бояна

Автобусни маршрути към 1950:
А – Княжево-Мърчаево (10 500 м) с 1 кола
В – пл. Бански-кв. Хаджи Димитър (4 000 м) с 2 коли
Г – Надежда-Връбница (2 300 м) с 1 кола
Е – Игрище Спартак-с. Дървеница (5 200 м) с 1 кола
Н – Семинарията-Драгалевци (6 800 м) с 1 кола
М – Света Троица-с. Филиповци (6 500 м) с 2 коли
К – Семинарията-Симеоново (7 500 м) с 1 кола
Б – Горна баня-Суходол (4 000 м) с 1 кола
И – Техническа секция-с. Требич (7 400 м) с 1 кола
Ф – Общински жилища-Факултета (2 600 м) с 1 кола
Ж – кв. Подуене – с. Връждебна (6 000 м) с 1 кола
О – с. Орландовци-с. Обрадовци (3 300 м) с 1 кола
Д – пл. Александър Невски-с. Кокаляне (17 000 м)
З – Слатински редут-с. Слатина (2 900 м) с 1 кола

Тролейбусни линии
Т – Горнобански път-Горна баня
П – Руски паметник-гара Сердика
С – Орлов мост-кв. Сталин
Л – Подуене-кв. Левски

11
1949
Трамвайни линии 7 и 10 са закрити. Релсовия път по линия 7 е демонтиран по цялото й протежение (3 047 м), а по 10 линия между пл. Пирдоп и кв. Левски (1 208 м).
Построена е нова трамвайна линия от пл. Света троица по ул. Цар Симеон през пл. Борец по ул. Хайдут Сидер до бул. Тутракан пред ж.п. линията при сп. Захарна фабрика с дължина двоен релсов път 1 429 м. На 26 ноември 1949 г. трамвайна линия 3 е удължена по новата линия до Захарна фабрика.

След закриването на трамвайна линия 7 от Света Троица до Захарна фабрика, по всичко личи, че се открива нова такава линия 7 с маршрут от Надежда по бул. Георги Димитров (Мария Луиза) до Лозенец. По този начин линията никъде не се споменава официално от 1949 до 1955, но фигурира като генерираща приходи и има движение на коли по нея. В изброяването на трамвайните линии от 1949 до 1955 трамвайна линия 7 ще бъде маркирана в курсив заради неяснотите около нея.

Открита е нова автобусна линия Ф от Общински жилища до Факултета, а след закриването на трамвайна линия 10, през август е пусната на нейно място автобусна линия Л. Автобусна линия И – Техническа секция-Илиенци е продължена до Требич, а линия Е – Игрище Юнак-ж.п. прелез е продължена до с. Дървеница. Закрити са автобусни линии А и Т.

Построена е втората част от пръстена от Сточна гара през Централна гара до гара Сердика (1 250 м) и на 1 май 1949 г. линията влиза в експлоатация. На 15 декември 1949 е пусната в експлоатация тролейбусна линия С между Орлов мост и 4-ти километър на Цариградско шосе (3 150 м). С пускането на тролейбуса се закрива автобусната линия по същия маршрут.

Трамвайни маршрути към края на 1949
1 – Гарата-Иван Вазов
2 – Орландовци-Семинарията
3 – Подуене-Захарна фабрика
4 – Красна поляна-Слатински редут
5 – Св. Неделя-Княжево
6 – Надежда-Лозенец
7 – Надежда- Лозенец
8 – Павлово-Бояна

Автобусни маршрути към края на 1949:
В – пл. Бански-кв. Хаджи Димитър (3 600 м) с 1 кола
С – Орлов мост-5-ти километър (3 150 м) с 2 коли
Г – Надежда-Връбница (2 000 м) с 1 кола
Е – Игрище Спартак-с. Дървеница (4 000 м) с 1 кола
Н – Семинарията-Драгалевци (6 000 м) с 1 кола
М – Света Троица-Модерно предградие (1 500 м) с 2 коли
К – Семинарията-Симеоново (5 500 м) с 1 кола
Б – Горна баня-Суходол (3 000 м) с 1 кола
И – Техническа секция-с. Требич (6 500 м) с 1 кола
Ф – Общински жилища-Факултета (2 500 м) с 1 кола
Л – Подуене-кв. Левски (2 000 м) с 3 коли

Тролейбусни линии
Т – Горнобански път-Горна баня
П – Руски паметник-гара Сердика
С – Орлов мост-кв. Сталин

12
1948
Изваждат се трамвайните линии от ул. Бирюзов и ул. Молотов и движението на трамвайна линия 2 се премества по ул. Алабин.
Демонтирана е маневрената трамвайна линия по бул. Константин Величков.

На 10 май е открита  нова автобусна линия К от Семинарията до Симеоново (6 000), през юни е открита автобусна линия А от Княжево до Александров мост (2 500)(закрита е през септември месец същата година), през септември е пусната автобусна линия  И от Техническа секция до с. Илиенци (5 000), а през декември месец е разкрита автобусна линия Б от с. Суходол до Горна Баня (3 500). От февруари месец е възстановена линия Е.

Построен е част от тролейбусния пръстен от Руски паметник до Сточна гара, а на 1 май по този маршрут е пусната тролейбусна линия П.

Трамвайни маршрути към края на 1948
1 – Гарата-Иван Вазов с 10 коли с 15 ремаркета
2 – Орландовци-Семинарията с 12 коли с 10 ремаркета
3 – Подуене-Света Троица с 12 коли с 24 ремаркета
4 – Красна поляна-Слатински редут с 12 коли с 12 ремаркета
5 – Св. Неделя-Княжево с 12 коли с 22 ремаркета
6 – Надежда-Лозенец с 12 коли с 12 ремаркета
7 – Света Троица-Захарна фабрика с 3 коли с 3 ремаркета
8 – Павлово-Бояна с 2 кола без ремарке
10 – Подуене-кв. Левски с 4 коли без ремаркета

Автобусни маршрути към края на 1948:
А – Княжево-Александров мост (2 500) с 1 кола
В – пл. Бански-кв. Хаджи Димитър (3 050 м) с 1 кола
С – Орлов мост-5-ти километър (3 500 м) с 1-2 коли (в различните месеци)
Г – Надежда-Връбница (5 800 м) с 1 кола
Е – Техническо училище-ж.п. прелез (2 500 м) с 1 кола
Н – Семинарията-Драгалевци (6 000 м) с 1 кола
М – Света Троица-Модерно предградие (2 500 м) с 2 коли
К – Семинарията-Симеоново (5 500 м) с 1 кола
Б – Горна баня-Суходол (3 000 м) с 1 кола
Т – Горнобански път-Горна Баня (3 200 м) с 1 кола
И – Техническа секция-с. Илиенци (8 000 м) с 1 кола

Тролейбусни линии
Т – Горнобански път-Горна баня
П – Руски паметник-Сточна гара

13
1947
На 28 декември 1947 г. се пуска в експлоатация новопостроената трамвайна линия по бул. Христо Ботев и Скобелев, 2520 м. двойна линия, 5040 м. единичен релсов път. С пускането на отсечката се променят и маршрутите на трамвайни линии 1, 2 и 6.

От юли възстановяват движението по автобусна линия В, а от август е възстановена и автобусна линия Н. През август е открита и нова автобусна линия М – пл. Света Троица до общинския дом в Модерно предградие.

Трамвайни маршрути към края на 1947
1 – Гарата-Иван Вазов с 10 коли с 15 ремаркета
2 – Орландовци-Семинарията с 10 коли с 10 ремаркета
3 – Подуене-Света Троица с 12 коли с 24 ремаркета
4 – Красна поляна-Слатински редут с 10 коли с 10 ремаркета
5 – Св. Неделя-Княжево с 12 коли с 22 ремаркета
6 – Надежда-Лозенец с 10 коли с 10 ремаркета
7 – Света Троица-Захарна фабрика с 3 коли с 3 ремаркета
8 – Павлово-Бояна с 2 кола без ремарке
10 – Подуене-кв. Левски с 4 коли без ремаркета

Автобусни маршрути към края на 1947:
В – пл. Бански-кв. Хаджи Димитър (3 050 м)
С – Орлов мост-кв. Царица Йоанна (3 500 м)
Н – Лозенец-Драгалевци (5 000 м)
М – Света Троица-Модерно предградие (2 500 м)
Т – Горнобански път-Горна Баня (3 200 м)

Автобусите са обслужвани от по 1 кола на линия, а през летните месеци линия Т е обслужвана от 2 автобуса.

Тролейбусна линия
Т – Горнобански път-Горна баня

14
1946
През април спира движението на автобуси по линия Е, през юли се спира линия В, а през ноември се спира и линия Н.

Трамвайни маршрути към края на 1946
1 – Гарата-Семинарията с 10 коли с 10 ремаркета
2 – Орландовци-Лозенец с 10 коли с 10 ремаркета
3 – Подуене-Света Троица с 12 коли с 24 ремаркета
4 – Красна поляна-Слатински редут с 10 коли с 10 ремаркета
5 – Св. Неделя-Княжево с 12 коли с 18 ремаркета
6 – Надежда-Иван Вазов с 12 коли с 12 ремаркета
7 – Света Троица-Захарна фабрика с 3 коли с 3 ремаркета
8 – Павлово-Бояна с 1 кола без ремарке
10 – Подуене-кв. Левски с 2 коли без ремаркета

Автобусите са обслужвани от по 1 кола на линия, а през някои месеци линия Т е обслужвана от 2 автобуса.

Автобусни маршрути в началото на 1946:
В – пл. Бански-кв. Хаджи Димитър (3 050 м)
С – Орлов мост-кв. Царица Йоанна (3 500 м)
Е – Техническо училище-ж.п. прелез (2 500 м)
Н – Лозенец-Драгалевци (6 000 м)
Т – Горнобански път-Горна Баня (3 550 м)

Тролейбусна линия
Т – Горнобански път-Горна баня

15
1944
Автобусни линии:
С – Орлов мост-кв. Царица Йоанна (3 500 м)
Са-Орлов Мост-с. Горубляне (11 000 м.)
Т – Горнобански път-Горна Баня (3 550 м)

1945
От май месец е възстановена автобусна линия Н, а от ноември месец – автобусни линии В и Е.

Трамвайни маршрути
1 – Гарата-Семинарията
2 – Орландовци-Лозенец
3 – Подуене-Света Троица
4 – Красна поляна-Слатински редут
5 – Св. Неделя-Княжево
6 – Надежда-Иван Вазов
7 – Света Троица-Захарна фабрика
8 – Павлово-Бояна
10 – Подуене-кв. Левски

Автобусни маршрути:
В – Полицейско училище-кв. Хаджи Димитър (1 500 м)
С – Орлов мост-кв. Царица Йоанна (3 500 м)
Е – Техническо училище-ж.п. прелез (2 500 м)
Н – Лозенец-Драгалевци (6 000 м)
Т – Горнобански път-Горна Баня (3 550 м)

Тролейбусна линия
Т – Горнобански път-Горна баня

16
Към 1 май 1932 г. има следните трамвайни линии:
1 – Гарата-Семинарията със 7 коли със 7 ремаркета
И тук е весело, защото линията е до семниарията чак от декември 1933.
Това май съм го взел от книгата "Тридесет години трамваи в София", щом има и линия 5а. Не би трябвало да е вярно, не знам дали броя на колите поне не отговаря на истината. Ще го махна като информация.

В неделя, на 3 декември 1933 г. се откри за редовна експлоатация новопостроената трамвайна линия от пл. Руен до Семинарията, която е като удължение на трамвайната линия 1 Гарата-Семинарията. Новата линия има дължина 998,35 м. двойна или 1996,70 м. единична трамвайна линия и започва от сегашния край на линия №1 на пл. Руен в началото на ул. Мосул с височина 559,65 м. и завършва на площада при северозападния ъгъл на Семинарията в края на ул. Мосул при височина 595,71 м. Понеже улица Мосул има на места много стръмни участъци, достигащи до 85/1000, което не позволява полагането на една трамвайна линия с голяма превозоспособност, каквато е линия №1, трасето на новата линия се развива в боровата гора между ул. Мосул и семинарското шосе и завършва на площада на Семинарията с едно ухо. Най-големите наклони по линията са 55/1000 на дължина 100 м. между пл. Руен и ул. Борова гора и 46,1/1000 на дължина 234 м. между сп. Вишнева и ухото, а най-малкия радиус на закръгленията е 30 м. Поради големите наклони и малки радиуси, този участък се явява в експлоатационно отношение като най-трудния участък в градската трамвайна мрежа и може да бъде обслужван само от най-новите ни мотриси, разполагащи с по два от по 60 к.с. мотори. Линията има три спирки: на Семинарското шосе, спирка „Борова гора“, срещу улица Вишнева градина – спирка „Вишнева“ и накрая при ухото – спирка „Семинарията“.

На всякакви чертежи и схеми поне до 1950 г. линията е двойна и завършва с ухо при Семинарията. Говорил съм с хора за периода през 50-те години как е било - линията си е била двойна, но е имало "малко трамвайче", което е вървяло между Журналист и Семинарията. На Журналист е изчаквало да дойде редовната двойка, която е завъртала там, а пътниците са били прехвърляни на "малкото трамвайче", което ги е карало до колелото на Семинарията. Единична линия по това време (50-те) е имало само по 8 за Бояна и малък участък от 4 между Университета и по Иван Асен.

17
Започнали са някакъв строеж непосредствено до него и колите, които паркираха на това място сега са върху едната линия.

18
Колелото според съобщението би трябвало да е на ограденото с червено място.

19
Аз не можах да разбера къде в рамките на настоящето колело искат да строят, като там място вече няма, освен да тупнат нещо на първа линия и да отрежат гледката на изток на блокове 478 и 479. От задната страна на двата блока има огромна празна поляна, но там никой не се натиска да строи нищо. Новото колело трябва да е някъде над строежа на училището от другата страна на бл. 480.

20
Няма къде да го остави на Иван Вазов. Единият коловоз е неизползваем сега.

Pages: [1] 2 3 ... 76