Author Topic: Ретро снимки  (Read 448924 times)

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1433
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #2660 on: 11.04.2018, 22:01:39 »
Пробвай с вълшебното копче

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 226
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #2661 on: 11.04.2018, 22:43:46 »
Къде е снимана снимката?

А опашката е за бензин ...

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13252
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2662 on: 11.04.2018, 23:31:22 »
Къде е снимана снимката?

А опашката е за бензин ...
Уффф, до болка ми е позната тази опашка. Със Запорожеца си прецаках акумулатора, за да се грея при многочасовото чакане.

Offline Трамвай 17

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 88
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2663 on: 11.04.2018, 23:58:34 »
Можете ли да покожете снимка или чертеж на едноколовозното трасе около Интерпред?

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13252
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2664 on: 12.04.2018, 01:09:38 »
Можете ли да покожете снимка или чертеж на едноколовозното трасе около Интерпред?
Виж сега, по онова време нямаше безделници с телефони и гигабайтови SD карти. Една лента на фотоапарат събираше всичко на всичко 36 пози, като след снимките те се проявяваха и копираха на хартия за 1-2 седмици срещу немалка цена. При това положение мислиш ли, че някой ще снима празни релси?
Трасето почваше от Руското (тогава на СССР) посолство по локалното и вървеше до мястото на снимката пред Интерпред.
« Last Edit: 12.04.2018, 10:14:01 by blagun »

Offline Citaro

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 79
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #2665 on: 12.04.2018, 11:16:23 »
Някой има ли снимки от откриването на трамваите от Надежда 5 до Обеля 2 и от автобус 125?
Благодаря предварително.

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 452
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2666 on: 12.04.2018, 11:33:46 »
По каква причина е имало едноколовозно трасе при Интерпред?

Строеж на тунел под Телевизионната кула. Изпозвай търсачката с такава ключова дума. Има доста изписано.

Offline Трамвай 17

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 88
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2667 on: 12.04.2018, 12:44:37 »
Сещам се за т.нар.подпаважен трамвай или метро-трамвай м/у сег.МС Васил Левски и МС Жолио Кюри.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1433
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #2668 on: 12.04.2018, 16:37:22 »
Някой има ли снимки от откриването на трамваите от Надежда 5 до Обеля 2 и от автобус 125?
Благодаря предварително.
От самото откриване или нещо, което се движи по трасето скоро след като е открито?

Online IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1658
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2669 on: 12.04.2018, 17:43:00 »
Както каза чичо ви Благо, тогава нямаше цифрови фотоапарати, телефони и един терабайт карти с памет. При 36 кадъра на една лента, после проявяване и т.н. последното, което човек ще снима, е рейсове и трамваи...
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Citaro

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 79
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #2670 on: 12.04.2018, 19:01:53 »
Някой има ли снимки от откриването на трамваите от Надежда 5 до Обеля 2 и от автобус 125?
Благодаря предварително.
От самото откриване или нещо, което се движи по трасето скоро след като е открито?
От откриването до средата на 90те ме интересува.

Offline New_Passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 276
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #2671 on: 12.04.2018, 19:37:24 »
Прав е Благун. Не мога да се съглася че всички които правят много снимки с телефоните си са безделници. Има и много делови хора които пълнят социалните мрежи със снимки от различни места. Вярно че преди нямаше Инстаграм, но от време на време се появяват интересни снимки. Малко са снимките от Интерпред, тук има една снимка от първата копка със Софиянски: https://www.capital.bg/multimedia/fotogalerii/2018/01/26/3118843_fotogaleriia_sofiiskoto_metro_navurshi_20_godini/

Тук също има една снимка от изграждането на Жолио Кюри: https://www.dnevnik.bg/photos/2018/01/28/3117426_fotogaleriia_20_godini_otkakto_metroto_trugna_pod/

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1433
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #2672 on: 12.04.2018, 20:22:20 »
От откриването до средата на 90те ме интересува.

Online IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1658
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2673 on: 12.04.2018, 20:32:32 »
Това беше най-"скоростната" трамвайна отсечка в София. Още с излизането от спирката на старото колело в Надежда-5, ватманите така "надуваха", минаваха на "паралел" дори малката крива малко след излизането в полето, и така до моста преди супера в Обеля. Като се има предвид, че тогава и по 1-цата, и по 6-цата, трамваите основно бяха от дрънкалаците, смятайте как се тресеше целият трамвай, вратите постоянно "тряс-тряс"....Леля ми, като ни дойде един път на гости, каза "ватманът като наду в полето, се уплаших....". Всички караха така до замяната на дрънкалаците с Т8М 900. По шестицата по-рано почнаха да се появяват Т6М700 (освен 713, който още с построяването си се подвизаваше все на нея), но те не явно не бяха способни на подобни "постижения" през полето.

Никой не знае каква точно е била скоростта през полето, понеже българските трамваи нямат скоростомер, но често се "надбягвах" с колелото с трамваите, карайки по ул. Лютиче (по нея коли почти не вървяха, още с построяването и беше тясна и неподдържана), и изобщо не ми беше трудно да ги "бия"....
« Last Edit: 12.04.2018, 20:35:43 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline vaz2106

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 278
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2674 on: 12.04.2018, 22:07:46 »
С Москвич дванайсетица съм се гонил с 318 посока Надежда ,с 80км. не можеш да го испревариш. :devil:

Online IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1658
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2675 on: 12.04.2018, 22:12:24 »
Е как вдигна 80 по тая уличка, тя си беше на решето от дупки откакто е построена....

Сега мечтата ми е да сложат кубенца навсякъде из необособените трасета и трамваите да почнат да се движат по гореописания начин, както е в Будапеща.
« Last Edit: 12.04.2018, 22:27:40 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1433
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #2676 on: 12.04.2018, 22:29:55 »
Тази улица Лютиче в полето била ли е някога официално улица и със строежа на трамвайната линия ли е правена? Аз я помня както е на снимките - изцяло в дупки, даже беше забранена за движение.

Online IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1658
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2677 on: 12.04.2018, 22:55:49 »
Преди трамвая я нямаше, построиха я заедно с него. И вероятно е била предвидена само като пътека за разходки.....Винаги си беше тясна, само за едно МПС, от двете и страни бяха сложили по цялата и дължина малки бордюрчета, като тези на пътеките в Банкя. Най-неприятното беше, че стигнеш ли моста, трябва да го минеш директно през трамвайните линии бързо, понеже тогава трамваите бяха начесто и шансът да ти изскочи трамвай беше огромен, след което да продължиш по краткото от другата страна на линията продължение до пресечката с Обелско шосе. Мостът побира само трамвайните линии, няма уширение, и за да могат да минават коли, го бяха направили с панели по унгарския способ. Не помня да е била забранена, но не си струваше да се минава с кола по нея. Баща ми един път мина с Вартбурга оттам, "по трамвая", и повече не го направи. Но имаше такива, които си го правеха редовно, включително камиони Камаз, Роман и т.н., а особено често минаваше един циганин - шофьор на боклукчийска кола Шкода Европа, който живееше в малката циганска махаличка изцяло с неасвалтирани улици близо до днешната метростанция. Достъпът до нея беше от Обелско шосе, чрез неохраняем "прелез" с талпи през трамвайната линия. Циганетата от въпросната махала редовно се качваха на трамвая на "Супера", ватманите ги гонеха и ги пердашиха понякога.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5070
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2678 on: 13.04.2018, 00:08:29 »
Тази улица е за да може трамвайното трасе да е достъпно с аварийна техника при необходимост. За да спестят от моста, трасето на него е с панели, за да може да мине тази техника при нужда. Има и функцията на пешеходно трасе между Обеля и Надежда.
храна за мозък - http://www.banitza.net/