Author Topic: Трамвайно трасе по Скобелев, Патриарха или Витоша?  (Read 161922 times)

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4952
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
И цялата тая дъднания заради щенията на едни болни които решиха,че Витоша трябва да стане само пешеходна. Само да ви припомня,че грозните цветарници и кафенетата заемат повече от габарита на трамваите.
Трябваше по Прага и Пенчо Славейков да прокарат линии - в средата и да се приключи тази драма. Сами видяхте,че при хубаво изпълнено трасе няма вибрации.
Само че цветарник или заведение не може да те прегази. Виждал ли си колко народ има по Витошка да се разхожда?
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4424
    • View Profile
Петте Кьошета имат достатъчно добра връзка с МД3 - около 400 метра ходене до някоя от бъдещите метростанции Медицинска Академия и Христо Ботев, за първата метростанция трудноподвижни хора могат да ползват за една спирка ТБ2 или ТБ9, които са доста редовни особено вторият. :rolleyes:  Два трамвайни коловоза с отстояние заемат около 6 m, в момента свободното за разходки пространство на Витоша е широко около 7.50 m. :rolleyes:
« Last Edit: 16.04.2018, 17:58:57 by V.Peichev »

Offline qwerty95

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 880
    • View Profile
    • Email
Абе все ми хвалите това метро колко е достъпно и близко, ама все възрастните и трудно подвижните по трамваите ги виждам, а не в метрото.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13404
    • View Profile
    • Email
Хайде стига ескалация на глупости! Ясно е, че няма да откъснат ТМ1 и 7 от НДК! А и по Пенчо Славейков няма къде да има трамвайно трасе - било за очевидната липса на отстояние в локалните, било заради статута на булеварда като рингов след пробива и ключов за придвижване на реанимобилите до болниците. Нито пък трамвай по Прага е адекватна идея - освен трите тролейни линии да се набута и редовната седмица, да не говорим за велоалеята.
« Last Edit: 17.04.2018, 09:28:06 by blagun »

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8160
    • View Profile

Само че цветарник или заведение не може да те прегази. Виждал ли си колко народ има по Витошка да се разхожда?
Ами ,минавал съм от там- и пеша и с трамвай... Исега минавам чат-пат. И по Граф Игнатиев има много хора...

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11894
    • View Profile
    • Email
На мен ми хареса и варианта на Ники, да се продължи по бул.България надолу с още една естакада и да се влее в трасето на 6-цата. Такъв вариант коментиран ли е?

Иначе според мен най-добър е напълно безконфликтния вариант с подземната спирка, но да се доработи и дообмисли още малко. Всичко друго и ма някакъв компромис, дали ще е близко минаване до сгради, дали ще е едноколовозно трасе, пресичане на едно ниво идр. Тука обаче силно ме съмнява как този изкоп и бетонна стена може да струва цели 20 милиона  :eek: Някак твърде много ми се вижда като сума. Какво толкова като материал ще се влага, че да отиде такава огромна сума. И толкова да струва, това е нещо което си остава за поколения напред и не е хубаво да се пестят средства в евтини решения. Защо пък веднъж завинаги не се направи като хората?

Те за ремонт на партийния дом дават 24 милиона, пък мислите ли че ще е проблем за това да дадат 20?

Другото е, че при този вариант поне няколко месеца няма да има никакво трамвайно движение в района но ще се изтърпи.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1642
    • View Profile
    • Email
20 милиона е съвсем реалистично ако искаме да се направи като хората, а не да протече на първата зима. Има много подземни комуникации, освен това част от покривната плоча на съществуващия тунел трябва да се промени, и то без да се отваря отгоре. Само заради една спирка са си наистина бая пари, особено като се отчете и факта че не се решават никакви транспортни проблеми, улицата отгоре и с подземна спирка, и без нея не е особено натоварена.

Online mitakis

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3107
  • 2660
    • View Profile
На мен ми хареса и варианта на Ники, да се продължи по бул.България надолу с още една естакада и да се влее в трасето на 6-цата. Такъв вариант коментиран ли е?
Да. Един архитект изложи такъв проект, но общинарите категорично го отхвърлят заради осакатяване на Макдоналдс, моста на влюбените бил нисък за да мине под него трамвай и трябвало да се прекроява коритото на реката. Демек пак отива към твърде голям бюджет.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1642
    • View Profile
    • Email
Вливането би могло да стане и преди Макдоналдс-а и моста, ако се намали с 20-ина места капацитета на платения паркинг пред Хилтън. Но мястото за рампа от бул. Витоша на изток към бул. България достатъчно ли е?

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6840
    • View Profile
Мястото е достатъчно за рампа а моста е достатъчно висок. Явно не искат да бръкнат в гъза на нещастниците от макдоналдс.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13404
    • View Profile
    • Email
Мястото е достатъчно за рампа а моста е достатъчно висок. Явно не искат да бръкнат в гъза на нещастниците от макдоналдс.
Да допуснем, че Мостът на въздишките е достатъчно висок. Но не и естакадата от бул. Пенчо Славейков: тук. Да се копае и да се свали нивото на двете слети реки е, меко казано, налудничаво. А и всички упражнения за ускоряване на трамвая до Борово отиват по дяволите в безсмислена обиколка на НДК.
Същият този архитект имаше и по-голям бисер - единен трамвай 617: тунел НДК-Черни връх-Спартак-пробив до Витоша-пазар Иван Вазов-пробив до П.Ю.Тодоров и по България - до Борово. Така се получава един единствен трамвай, а боровци за лев и шейсет получават ежедневни екскурзии из цяла Южна София.
« Last Edit: 18.04.2018, 20:59:25 by blagun »

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5252
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
https://www.facebook.com/events/570449270000062/

ПРОТЕСТ ЗА ВРЪЩАНЕ НА ТРАМВАЯ В ЛОЗЕНЕЦ - Вторник 24 април, събиране в 18:30 ч. на колелото на трамвай №6 до басейн Спартак.

Инициативен комитет на квартал Лозенец и Спаси София, организират протест с искане за незабавно връщане на трамвайното движение към квартал Лозенец и избор на проект за реконструкция на бул. Скобелев, който да запазва трасето до басейн Спартак.

храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 254
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Най-вероятно сте чели предложението на Спаси София за трамвай по бул. Патриарх Евтимий.

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 254
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Не ми достигна място.

Offline qwerty95

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 880
    • View Profile
    • Email
Този протест трябваше да е пред Столична община, под прозорците на Фандъкова!
Както и да е, аз съм там на 100%!

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1642
    • View Profile
    • Email
Най-вероятно сте чели предложението на Спаси София за трамвай по бул. Патриарх Евтимий.

Чели сме го, и в общината са го чели и с право беше отхвърлено. Няма да се реализира така, търси се друг вариант.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 904
    • View Profile
    • Email
Мястото е достатъчно за рампа а моста е достатъчно висок. Явно не искат да бръкнат в гъза на нещастниците от макдоналдс.
Да допуснем, че Мостът на въздишките е достатъчно висок. Но не и естакадата от бул. Пенчо Славейков: тук. Да се копае и да се свали нивото на двете слети реки е, меко казано, налудничаво. А и всички упражнения за ускоряване на трамвая до Борово отиват по дяволите в безсмислена обиколка на НДК.
Същият този архитект имаше и по-голям бисер - единен трамвай 617: тунел НДК-Черни връх-Спартак-пробив до Витоша-пазар Иван Вазов-пробив до П.Ю.Тодоров и по България - до Борово. Така се получава един единствен трамвай, а боровци за лев и шейсет получават ежедневни екскурзии из цяла Южна София.
Моста на въздишките е със стандартен габарит. Там няма ограничение за височина на превозните средства,следователно няма и проблем за трамвая. Колкото до надлеза на Пенчо Славейков въпросните реки не са на плитко под повърхността. Реката минава под подлеза на Фритьоф Нансен и България и е грубо десетина метра под повърхността и въобще не мисля че се налага сваляне на нивото на реката.По скоро да не се окажат плитко дундаментите на надлеза. Но да не гадаем обаче, затова има проектиране ще се види дали може да мине трамвайно трасе под надлеза на Пенчо Славейков или не

Offline Andrej_mk

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 82
    • View Profile
    • Email
Здравейте.

Искам да ползвам форума за да напомня на всички, че днес ще се проведе протестът за запазването на трамвайното трасе в Лозенец. Събираме се след 18:30ч. на колелото на Спартак. Надявам се да се съберем повече хора и да убедим Столичната община да започне да мисли преди да решава завинаги да закрива готова трамвайна инфраструктура.

Ето и една снимка, оборваща аргументите на общината как по Арсеналски няма пътникопоток. Там има мегдан и за трамвай и за тролей и за 102 защото в момента в Лозенец масово се строи, а жителите му използват коли. Ако искаме това да се промени ни трябва повече наземен търанспорт с повече директни връзки до различните части на града, а не да се казва щом имате нещо до метрото оправяйте се. 




Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4424
    • View Profile
102 и евентуален бъдещ тролей неизбежно висят в блокади.  :rolleyes:Дългите директни линии неизбежно висят в блокади и спазването на разписание става трудно, за това трябва гръбнак от метродиаметри и обособени скоростни трамваи с къси довозващи тролейбусни и автобусни линии, които не губят много време в блокади. :rolleyes: Нужно е и адекватно таксуване стимулиращо прекачванията с цел икономия на време - примерно билети за 15, 30, 60, 90 минути евентуално 120 с неограничени прекачвания. :rolleyes: Трамвайното трасе от Спартак до Петте Кьошета е почти напълно обособено, по Ботев може да се обособи с подходящи заграждения освен няколко кръстовища с булеварди и по-натоварени улици, от Централна Гара до Гара Север също има почти напълно обособено трасе и с качествен основен ремонт и нормални вагони може да се реализира пълноценен скоростен трамвай. :rolleyes:

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2032
    • View Profile


Quote
Ето как изглежда малкият пътникопоток по бул. Арсеналски, с който Столична община се опитва да оправдае ликвидирането на трасето на трамвай №6. Натъпкани пътници в автобус 102, който освен нередовен е и твърде бавен, забивайки се в множество задръствания по маршрута си. Това ли е ”чувствителното подобрение” на градския транспорт, обещано с вдигането на билета на 1.60 лв.?

https://frognews.bg/novini/spasi-sofiia-protest-protiv-likvidiraneto-tramvai-6.html