Author Topic: Плевен  (Read 263399 times)

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1683
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1520 on: 26.09.2017, 11:58:13 »
Соларис продължава да си произвежда старата каросерия, явно е според договорка с клиента. Аз съм сигурен, че новите тролейбуси за Плевен и новите автобуси за Варна, ще бъдат на нея, но може и да ни изненадат.

Offline ZIU682

  • Писател
  • **
  • Posts: 39
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1521 on: 26.09.2017, 13:49:08 »
По-прагматично ще е, ако доставят от старите. Пълната типизация на парка намалява разходите за поддръжка максмално. 

Offline Mammoth

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2454
  • Solaris Urbino 12 IV
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1522 on: 27.09.2017, 23:27:15 »
Соларис продължава да си произвежда старата каросерия, явно е според договорка с клиента. Аз съм сигурен, че новите тролейбуси за Плевен и новите автобуси за Варна, ще бъдат на нея, но може и да ни изненадат.
За Варна според договора, пише new Solaris Urbino, но нека да дойде време и ще разберем.

Иначе в момента за гр. Жилина се произвежда Škoda 26Tr с новата каросерия, но нищо чудно Плевен да получи от старата.
В 2313 ВТ :devil:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline sneltram

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 9
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1523 on: 01.10.2017, 23:24:47 »
Извинявам се, ама някои със свободна си интерпретация на събития и факти допринасят за допълнителното неразбиране! Все едно когато подчиненото изречение е пред главното, да му се придава водеща роля, само защото е отпред.
Същото е и тук – преди масовата електрификация е можело да има такъв транспорт, фактът че градът е едва VII- и по големина, а фактически е можело да е III- ти в това отношение (дори преди Варна). Но така наречените ''хард лайнери'' в партията (които между другото ги има навсякъде) не позволяват, всъщност забавят строителството на ВКМ, което води до изкривяване на цялата фактология в представите на широката маса – тоест до момента в който от III -я до VI- я (без V -я) по големина градове не бъдат подготвени. Така реално без наличната ВКМ е било невъзможно да се случи останалото (подаръкът за който говорим), а той е бил в готовност, още преди ред събития.

 Като допълнение: В онези години Варна е минавала реално за втората столица – как да обясним тогава на жителите й, че при тях няма тролейбуси, а другаде има – независимо вече защо и как! Така е било тогава, както е сега тук – неудобните за деня факти, просто се игнорират! А ''масовото съзнание'' е готово да изкриви всичко!
Още един факт е обаче и че Плевен от окръжен град, за кратко отстъпва ролята на Ловеч (след териториална реформа, вече като области), точно по време е и тази масовата електрификация – така че нека не дрънкаме примери за някаква водеща роля сред останалите градове! – дори да мислим, че Варна е отмъкнала някакви Шкодите предназначени за тук! Или че само тук е имало водещи индустриални предприятия.

Цитирайки поста на zirka от миналата година, бих се радвал да възобновя дискусията относно ранните години на тролейбусния транспорт в Плевен и България като цяло. В приложената статия от вестник "Транспортен глас" има пасаж, който дава основание да се твърди, че индустриалната база на града е имала важна роля за развитието на тролейбусната система. Това, разбира се, не означава автоматично, че Плеевен е бил водещ сред останалите градове в това отношение, както и zirka посочва.

В статията също се споменава за постановление на министерския съвет от 1984 за ускорено развитие на електротраспорта. Знае ли някой подробности за него и реалното му изпълнение? Каква точно е била причината електротраспортът да "расте като "подхвърлено дете" между грижите на ОбНС и автокомбината"? Навярно не само в Плевен се е проявил този проблем.

Offline ZiU-682 Forever

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 109
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1524 on: 24.10.2017, 21:12:01 »
Благодаря на sneltram за сканираната страница от този много стар вестник.

Има някои интересни подробности за Плевен, но журналистката очивидно страда от дълбок комплекс за малоценност.

Чест и слава за работещите в Тролейбусен Транспорт Плевен (както и техните предшественици от Автокомбинат – Плевен и Автостопанство № 3) за това че успяха да поддържат тролейте ЗиУ в експлоатация повече от 30 години въпреки всичките описани в статията проблеми !


За екологичен и надежден градски транспорт !

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15639
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email

Offline Acrosstheocean

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 76
  • Любител на тролейбусния транспорт!
    • View Profile
    • Фейсбук профил:
Re: Плевен
« Reply #1526 on: 03.01.2018, 17:06:30 »
Quote

Още 14 нови тролея идват през лятото на 2018-та в Плевен

Още 14 нови тролейбуса идват в Плевен през месеците юни-юли на 2018-та година, информира за Рlevendnes.com инж. Ангел Несторов, управител на „Тролейбусен транспорт“ ЕООД. С превозните средства ще бъде обновен напълно автопаркът на дружеството. Към момента освен новите 40 тролея, в движение са и над 20 от старите машини, за да може да бъдат покрити всички линии на градския транспорт, поясни Несторов.
Придобивката за града е по проекта „Развитие на интегриран градски транспорт – гр. Плевен”, финансиран от ОП „Региони в растеж“ 2014-2020 г. Проектът е на обща стойност 17 249 024 лв. От тях безвъзмездната финансова помощ е 16 784 879 лв., а собственият принос на Община Плевен е 464 407, 80 лв.
Освен 14 нови тролейбуса, по проекта ще бъдат доставени специализирани сервизни машини, ще бъде внедрена електронна система за таксуване на пътници, както и на 16 кръстовища ще бъде монтирано видеонаблюдение.
Договорът за изпълнение на проекта беше подписан в началото на април 2017 г, а срокът за изпълнението му е 48 месеца. До май-юни 2018 г. трябва да бъдат усвоени минимум 50% от средствата по проекта.

ИЗТОЧНИК

Offline ZiU-682 Forever

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 109
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1527 on: 04.01.2018, 17:58:36 »
спомени...
За екологичен и надежден градски транспорт !

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15639
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1528 on: 08.01.2018, 09:13:04 »
Quote

Още 14 нови тролея идват през лятото на 2018-та в Плевен

Още 14 нови тролейбуса идват в Плевен през месеците юни-юли на 2018-та година, информира за Рlevendnes.com инж. Ангел Несторов, управител на „Тролейбусен транспорт“ ЕООД. С превозните средства ще бъде обновен напълно автопаркът на дружеството. Към момента освен новите 40 тролея, в движение са и над 20 от старите машини, за да може да бъдат покрити всички линии на градския транспорт, поясни Несторов.  ...

С 14 нови се заменят напълно 20 стари... Ужас, герберите си прилагат PR тактиките с "видимите резултати" навсякъде...  :help:

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1764
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1529 on: 08.01.2018, 11:36:36 »
Явно старите тролейбуси работят на една смяна, а не на цял ден. Затова 14 заменят 20. Същото беше във Варна с Икарусите и старите Шкоди. За 10 машини от старите трябваха 5-6 нови на тройка шофьори (за да няма почивен ден за машината повреме на гаранционния срок).

Offline Eliyan

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 77
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1530 on: 08.01.2018, 12:04:46 »
По-вероятно е Дифиан да е прав. Видяхме как се "подмени" паркът в София и какви са резултатите.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4428
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1531 on: 08.01.2018, 12:44:37 »
От 14 нови тролейбуси в гаранция могат постоянно да работят на линия поне 12 без особени проблеми. От 20 стари и амортизирани трудно могат да работят постоянно повече от 15-16, дори e малко вероятно 15-16 да изкарват по две смени. Реално съкращението не е толкова голямо и е трудно да се сравнява с това в София. :rolleyes:
« Last Edit: 08.01.2018, 12:46:22 by V.Peichev »

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 245
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1532 on: 08.01.2018, 13:16:07 »
Не 14, а допълнителни 30 нови трябваше да е бройката според плановете на общината за цялостна подмяна на автопарка. Добре, че архивите се пазят дългосрочно в свободния достъп, че да не може да ни обвинят в спекула и алабализъм.

Източника: https://dariknews.bg/regioni/pleven/novi-30-trolejbusa-pristigat-v-pleven-do-oktomvri-2015-g-1306968

Offline Eliyan

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 77
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1533 on: 08.01.2018, 14:31:55 »
Не 14, а допълнителни 30 нови трябваше да е бройката според плановете на общината за цялостна подмяна на автопарка. Добре, че архивите се пазят дългосрочно в свободния достъп, че да не може да ни обвинят в спекула и алабализъм.

Източника: https://dariknews.bg/regioni/pleven/novi-30-trolejbusa-pristigat-v-pleven-do-oktomvri-2015-g-1306968

Освен това, новите тролеи няма да бъдат вечно нови. Като почнат да окапват /когато и да се случи това/, малката разлика в бройките сега, ще стане по-голяма. Да не говорим, че ЗиУ-тата, преди да почнат да пристигат Шкодите, бяха около 70. Сега, с отчитане на новите попълнения, Плевен ще има 54 тролея. От 54 до 70 разликата е съществена.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 245
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1534 on: 08.01.2018, 15:13:27 »
Новите ако ги пускат на две смени ще се амортизират по- бързо, но нищо чудно още да търкалят ЗиУ-та и след доставката им.

Offline Eliyan

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 77
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1535 on: 08.01.2018, 15:19:54 »
Разумно би било да консервират и ползват при нужда наличните 20 ЗиУ, които са в движение. Но при всички случаи си трябват  още бройки нови. Просто разликата от 54 до 70 е твърде голяма, дори без да се взема предвид извършеното и евентуалното бъдещо разширение на мрежата.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3831
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1536 on: 08.01.2018, 20:32:37 »
Ако разликата от 54 до 70 ти се струва голяма, то какво да кажем за разликата от 80 до 105 в София. И то без да броим бракуваните Кобри и МАНовете, които не са в движение.
« Last Edit: 08.01.2018, 22:36:43 by Sofia »

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 245
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1537 on: 08.01.2018, 21:22:08 »
Ако разликата от 54 до 70 ти се струва голяма, то какво да кажем за разликата от 80 до 105 в София.

Не му е тук мястото, но в този ред на мисли да попитам- Нима столична община повече няма намерение да инвестира в нов подвижен състав, след като в медийното пространство упорито се тиражира за нови трамваи и електробуси?

Offline BOBI MW

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 142
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1538 on: 09.01.2018, 16:54:15 »
Разумно би било да консервират и ползват при нужда наличните 20 ЗиУ, които са в движение. Но при всички случаи си трябват  още бройки нови. Просто разликата от 54 до 70 е твърде голяма, дори без да се взема предвид извършеното и евентуалното бъдещо разширение на мрежата.
След доставката на новите тролейбуси старите ще бъдат спрени от движение и вероятно до края на годината ще се обяви търг за продажбата им като старо желязо.И другото и да останат консервирани и да седят в бойна готовност пътниците за 2-3 години толкова глезени са станали че гаранция ще има оплаквания защо се движат.Там са лишени от климатици лятото,от лелката да съобщава спирките и това че има стъпала и трудно може да качват севъзможни огромни багажи и да надничат шофьора дали яде по време на движение и каква музика е пуснал.Единствено ще останат две ЗиУ-та;учебният 124 и музейният 112 който да напомня  на носталгичните граждани какви  тролейбуси 30 години са обслужвали Плевен

Offline ZiU-682 Forever

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 109
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1539 on: 10.01.2018, 13:48:33 »

Не може ли да се оставят няколко стари тролейбуса за резерв, поне да покриват работничеките линии рано сутрин, ако се случи нещо лошо с новите?

Ако хората бързат за работа, едва ли ще придирят толкова много. Също така по линийте 6, 12, 13, 14 и 15 рядко има детски колички и големи багажи.

Старата българска поговорка гласи "Три пъти мери и един път режи".

Снимките са от http://www.freewebs.com/pleven-trolley/history.htm, http://posredniknews.com/site/vodeshti/127-nai-vazhnoto/56348-foto-katastrofa-blokira-chast-ot-bul-hristo-botev-postradala-e-patnichka-v-troleya и http://www.czechjournal.cz/trolley-bus-accident-leaves-13-injured/
За екологичен и надежден градски транспорт !