Author Topic: Градски транспорт из европейските столици  (Read 58779 times)

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1479
    • View Profile
Това, че през 2008 година там са се движили подобни "автобуси" говори принципно други неща, а не колко успешни са такива каросерии. Е, в последните години започнаха малко по малко да се превръщат в що годе нормална държава. Най-вероятно обаче тези неща отдавна са спрени от движение, а при нас до скоро супер успешния модел Мерцедес О 305 беше гръбнака на градския транспорт в столицата ни, но това е друга тема...

Online IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1456
    • View Profile
    • Email
Близко си. Когато през втората половина на 60-те нашите търсят възможност за лицензно производство с цел извеждане на продукцията на Чавдар на световно ниво и наваксване на изоставането, получаваме две предложения -от Кесбьорер и италианската фирма Борсани. Италианците предлагат само модернизирана каросерия М80/М81 на шаси Шкода, докато Кесбьорер - изцяло нова каросерия върху това шаси плюс отделен изцяло нов междуградски автобус със самоносеща каросерия. Естествено, че немското предложение е по-добро и италианците отпадат, независимо че Италия и Франция минават за по-малко "империалистически" държави. След което Борсани подарява проекта на Албания и по него в Шкодра започва производството на въпросните автобуси. Вижда се, че са доста спартански, то и основните успехи на Борсани, независимо че и ние сме внасяли туристически автобуси от тази фирма, са свързани не с Италия и Европа, а с износ за страните от Третия свят, най-вече за Африка и особено Етиопия.

Явно не са били особено успешни, на снимките се вижда в какво състояние са и точно поради липса на друго са били принудени още по времето на Енвер Ходжа да почнат вноса на Мерцедеси 0 305/0305Г втора употреба от "гадния запад", защото освен това са имали само стари Шкоди 706РТО и Кароси С*11 отпреди да скъсат отношенията си и със соцлагера.
« Last Edit: 23.08.2017, 21:14:42 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.