Author Topic: Градският транспорт в Унгария  (Read 33971 times)

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2164
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #160 on: 25.08.2016, 18:27:28 »
Един унгарски модел, така и не им схванах имената. Това което ми прави впечатление е, че като че ли има гърбици само преди 0 и преди 1-ви кран (скорост), а след това контролера се плъзга много леко и наподобява движението на джойстик.
https://www.youtube.com/watch?v=3kqOkbF2svY
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3652
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #161 on: 17.09.2016, 04:03:14 »
Икарус набират работници за завода в Секешфехервар. Търсят се заварчици, тенекеджии и механици. Изглежда наистина има план за възстановяване на производството. Собственикът на марката, милионерът с връзки в унгарското правителство Габор Селеш е обявил, че до октомври ще бъдат готови новите производствени мощности, с които се очаква капацитетът на завода да се увеличи до 3000 автобуса годишно.



Също така уебсайтът на марката редовно се актуализира. Според последнатата публикувана информация соловият модел Ikarus V127 ще се предлага и с двигател на газ, както и с електрически двигател на батерии. Според сайта освен основният завод в Секешфехервар действат и завод за врати в Сегед и завод за пластмасови и метални компоненти в Айка.
« Last Edit: 17.09.2016, 04:10:58 by Sofia »

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3652
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #162 on: 04.10.2016, 03:07:47 »
В процес на производство е уникален тролейбус Икарус 263. За целта се използва каросерията на автобус с номер GZF-169, произведен през 1999 година и най-вероятно електрооборудване от бракуван Икарус 280.94. Тролейбусът ще се използва като учебен в Будапеща. Какво налага производството на тролейбус специално за учебни цели вместо да се използва някой от наличните, не знам, но лично аз очаквам с нетърпение да видя резултата.

Това лято в Будапеща най-после са влезли в експлоатация двата тролейбуса Ikarus 412.81GT, произведени миналата година от каросерии на бракувани автобуси Икарус 412 с електрооборудване от бракувани тролеи Икарус 280.94. В това видео ясно си личи колко пъргави са соловите тролейбуси, използващи мощните двигатели на съчленените им събратя. Чуват се леки вибрации, но предполагам е нормално предвид, че каросерията и електрооборудването не са нови.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=z0ufHKTOuGY" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=z0ufHKTOuGY</a>

П.П. Получих информация, че липсата на достатъчно нископодови тролейбуси налага производството на тролейбус специално за учебни цели. Например тролеите Ганц-Соларис Тролино създавали доста проблеми и при авария често се налага резервни Икаруси 280.94 да излизат на линия. Икарус 263 е с дължина 12 метра, точно колкото соловите тролейбуси, което го прави подходящ за учебен. Така няма да се налага да свалят нископодови тролеи от линия за провеждане на шофьорските курсове.

Научих също така, че началникът на един от автобусните гаражи в Будапеща е бил арестуван по подозрения, че в гаража са пренабивали VIN номерата на реновирани автобуси. Например бракуван по документи автобус има запазена каросерия, но проблеми с двигателя. Слагат му двигател и му набиват VIN номер от друг автобус, който физически се бракува. Така са подменили каросерията на автобус Икарус с тази от бракуван тролей (номер 211).

Търгът за 150 нови автобуси за Будапеща е бил прекратен, за да се даде повече време на унгарските производители да тестват новите си модели и също да се включат в търга като начин за подпомагане на родното производство. Новият търг ще се проведе вероятно догодина.

И още нещо, от 1 декември се закрива автобусен гараж Обуда с цел оптимизиране на разходите.

Едит 29.11:
Работата по новия тролейбус Икарус 263Т продължава с пълна сила. Преди месец каросерията е боядисана и транспортирана от Lanta Kft в тролейбусното депо, където ще бъде монтирано електрооборудването. Тролейбусът е боядисан в същата ливрея като протитипа Икарус 260.Т2 произведен за град Ваймар, Германия. Ето снимка на новия тролейбус и на оригиналния 260.Т2. Очаква се до 6 месеца новият тролей да бъде завършен и да влезе в експлоатация.




Според един унгарец, закупените тролейбуси от Била Церква са 5, а не 4, а номерата им са 228, 240, 259, 272 и 273. Явно ще разберем окончателно дали са 4 или 5 едва когато пристигнат в Украйна. 20 Икаруса 280.94 са консервирани и преместени в автобусен гараж Дел-Пещ, където очакват купувач или при липса на такъв - брак.
« Last Edit: 29.11.2016, 13:07:57 by Sofia »

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1479
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #163 on: 29.12.2016, 12:09:06 »
Една извадка, показваща колко и какви нови возила са закупени в Будапеща само в периода 2013-2016 - близо 800, като продължават да се движат и голям брой по-стари, включително Икаруси. Ние общо толкова имаме за трите вида транспорт... Какво говори това - че въпреки добре развитата метро мрежа хората явно не я смятат за панацея и решение на всички проблеми и развиват и наземния транспорт...

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3939
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #164 on: 29.12.2016, 12:31:28 »
В Будапеща метромрежата е по-стара от софийската, но обхватът и не е толкова голям. Освен центъра и няколко от най-големите квартали като Уйпещ, има все още доста големи участъци, които са далеч от метрото. Най-малкото в Буда, където е предимно хълмисто, по ред причини не може да има метро. В Пеща също има големи пропуски - участъка след Мексико Тер е доста силно натоварен, но няма метро, най-вече до Босняк Тер си плаче за метро. Затова и там довозващият транспорт е на невероятно високо ниво - редуват се нови и стари автобуси, но винаги пред 5 минути и най-важното - довозват те наистина невероятно бързо до метрото. Или ринговия трамвай.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #165 on: 29.12.2016, 12:39:08 »
Обичам интересните постове! Поздравления за информацията!
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1479
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #166 on: 29.12.2016, 12:54:59 »
Като допълнение ще кажа, че BKK (Център за транспорт на Будапеща, тамошният еквивалент на Центъра за адска дебилност) е създадена преди няколко години и сега под нейната шапка са целият градски транспорт, платеното паркиране, велосипедите под наем, както и поддръжката на улиците и тротоарите, и такситата. Освен чисто новите возила се купуват и втора употреба Волво, МБ Ситаро и Ван Хол. Всичко функционира като едно цяло и като резултат днес градът изглежда коренно различно.
« Last Edit: 29.12.2016, 12:57:16 by bagercho »

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4299
  • RIP ex-GVB 349 (1986 – 2013)
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #167 on: 29.12.2016, 16:20:47 »
....близо 800, като продължават да се движат и голям брой по-стари, включително Икаруси. Ние общо толкова имаме за трите вида транспорт...
Само автобусите в София са 700... като прибавиш ТМ и ТБ, стават 1100...
Автобуси DAF SB201 Hainje
A7804AM – любим DAF/Hainje
A4475KH – любим TEDOM
355, 2500 – любими MB O305G
1641, 2523 – любими Heuliez O305G


Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3652
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #168 on: 07.02.2017, 21:40:24 »
Унгарската телеграфна агенция MTI съобщава, че на първата среща на унгарско-иранския комитет за икономическо сътрудничество се е стигнало до споразумение за доставка на автобуси Икарус за Иран. Споменава се количество от "няколко стотин автобуса". Сделката ще бъде финансирана от унгарската Ексимбанк. Обсъждани са и други проекти, а осигуреното финансиране е на обща стойност 85 млн. евро. Новините без съмнение са много интересни, но предстои да видим до колко сериозни са били договорките.

Източник: http://www.hirado.hu/2017/02/07/magyar-buszok-futhatnak-iranban/

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1479
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #169 on: 13.03.2017, 17:10:33 »
Атмосфера...

Източник: http://transphoto.ru/photo/999999/

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11264
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #170 on: 13.03.2017, 21:56:56 »
Красота...и само някой да се изцепи неподготвен после, че "не можело" автобусна или тролейбусна линия през пешеходна зона  :D
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3894
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #171 on: 14.03.2017, 07:01:32 »
Не, че не може, но все пак това не е пълноценна пешеходна зона - няма възможност за свободни разходки по цялата площ, пешеходците трябва да се съобразяват с тролейбусите и не могат да използват около 3 метра широка ивица. :rolleyes:

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15515
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #172 on: 14.03.2017, 12:57:33 »
Не, че не може, но все пак това не е пълноценна пешеходна зона - няма възможност за свободни разходки по цялата площ, пешеходците трябва да се съобразяват с тролейбусите и не могат да използват около 3 метра широка ивица. :rolleyes:
Пълноценните пешеходни зони да не са с зигзагообразни трасета, които ако не ги извървиш целите, ти чупят краката на финала и ти отнемат правото да стъпваш на това място отново?!? Ето панорамна гледка на мястото от Гугъл Земя, повече от прилично си е. Място за разходка достатъчно и няма нищо общо с извръщението Ларгото, което сега тепърва ще се чудят как да го социализират и обживяват...
« Last Edit: 14.03.2017, 12:59:14 by difian »

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15515
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #173 on: 31.08.2017, 16:11:55 »
Какво можем да очакваме, при модернизация на нашите номерни от страна на Метровагонмаш, снимката е от Унгария с обновен състав за третата им линия:


Източник