Author Topic: Siemens Desiro (ДМВ и ЕМВ)  (Read 77309 times)

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Desiro (ДМВ и ЕМВ)
« Reply #500 on: 27.06.2017, 00:23:31 »
Технически не мисля че дизеловите са по-добре. Най-малкото на електрическите поне си им работят климатиците. А дизеловите до някаква степен се спасяват от графитите, точно поради факта, че работят по забутани линии и много не се вясват по големите гари и депа, където основно ги драскат. Като цяло от дизеловите в момента се движат не повече от 9-10 мотриси по груба сметка. В Северна България по всички неелектрифицирани линии в момента са локомотив + вагони. Само за Черквица може би се движи Дезиро, и то най-вече за да се избегне въртене на машината на Ясен. Иначе сигурно и там биха пуснали дизел + 1 вагонче (ако изобщо се намери изправен дизел :D ). За Пещера също имаше планове да пускат композиции, но засега май задържаха Сименсите там, основно защото им докараха тия от Северна България.
Срамно наистина че почти цялата серия от този иначе сравнително нов подвижен състав е на път да бъде спряна от движение, но уви, машините са капризни и може би не са много подходящи за нашите условия. Отделно липсата на поддръжка също си каза думата.
Какво значи капризни?! Това, че в БДЖ не знаят що е то поддръжка не е проблем на мотрисите, а на загубеното ръководство. Престъпление е цяла серия дизелови мотриси, на няма и 15 години да е извън движение и да не им работят климатиците. А после излиза Московски и се хвали как намалели задълженията на БДЖ и всичко е песен. Не е нормално транспортния министър и шефовете в БДЖ да си нямат и представа от състоянието на ПС и условията, в които пътуват пътниците, или ако знаят да проявяват нагло безхаберие.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11423
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Desiro (ДМВ и ЕМВ)
« Reply #501 on: 27.06.2017, 00:45:11 »
Обаче дори и само 9-10 да са останали в движение, много нелогично ми звучи някак да пускат локомотив със само един вагон примерно по слабонатоварени линии, вместо ДМВ, а пък по натовареното направление София-Кюстендил 2 ДМВ-та които не могат да поберат хората. Не е ли по-логично обратното, и икономически изгодно, например до Кюстендил локомотив с 3-4 вагона, а пък там където е локомотив с един вагон да е ДМВ? Още повече че до Перник или Радомир може да е с електрически локомотив а само надолу с дизелов. Така дори ще има 2 свободни ДМВ-та повече които могат да покрият и другаде където е само един вагон.

Освен в София и Перник и дизеловите локомотиви и вагоните да са кът.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2535
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Siemens Desiro (ДМВ и ЕМВ)
« Reply #502 on: 27.06.2017, 04:34:46 »
Това последното е вярното. В София дизелови локомотиви почти няма. Едвам стигат за маневрите в гара София.
Освен това наличните не могат да превземат баира на Владая с 3-4 вагона и ще трябва да пътуват само между Перник/Радомир и Кюстендил, където отдавна е изгубена организацията за зареждане с гориво и поддържка, а и за локомотив трябват по двама човека и няма да стигнат хората.

Със сигурност поне 8 ДМВ са трайно извън строя, значи се движат не повече от 17, но тенденцията е към спиране на още, защото 30-те години служба, за които са предвидени все пак изискват някаква поддръжка, която не се случва.

В тази връзка ще дам един пример: Част от тази задължителната поддръжка е чистене с водоструйка на радиаторите за охлаждане на ДВГ. Понеже и без да са чистени, мотрисата си върви, това не се правеше в първите години докато радиаторите толкова се задръстиха, че мотрисите започнаха масово да прегряват по пътя и бяха необходими още 1-2 години, за да се разбере, че трябва да се чистят. Същото е и с всичко друго - движат се докато се счупят и след това се ремонтират колкото да тръгнат.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6438
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Siemens Desiro (ДМВ и ЕМВ)
« Reply #503 on: 27.06.2017, 14:35:48 »
А в България има ли ремонтно предприятие на което ако се заплати нужната сума, да може да вдигне в експлоатация всички спрени (без тежки повреди) мотриси Сименс? Чисто технически дали ще могат да ги ремонтират, или ще трябва да се търсят алтернативи?

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1099
    • View Profile
Re: Siemens Desiro (ДМВ и ЕМВ)
« Reply #504 on: 27.06.2017, 15:14:15 »
Би трябвало Експрес сервиз да могат да свършат работата.
Икономията е майка на мизерията!

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2535
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Siemens Desiro (ДМВ и ЕМВ)
« Reply #505 on: 27.06.2017, 16:58:09 »
Никое предприятие не може да ги съживи без части а те може да са по-скъпи от самия ремонт.
Половината спрени са канибализирани, но само две са окончателно бракувани след катастрофи - един ДМВ и един ЕМВ.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1099
    • View Profile
Re: Siemens Desiro (ДМВ и ЕМВ)
« Reply #506 on: 27.06.2017, 17:08:06 »
Ако частите+ремонта са повече от нова мотриса, дори да не е Сименс, хубаво, да не ги рeмонтират, но това сегашното на нищо не прилича.

Между другото миналите години едно ДМВ съм го хващал няколко пъти на Радомир, мисля стои да изпълнява прекачване от пътнически ЕМВ за Благоевград към Кюстендил.
Икономията е майка на мизерията!

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2637
    • View Profile
Re: Siemens Desiro (ДМВ и ЕМВ)
« Reply #507 on: 27.06.2017, 17:25:14 »
Всички влакове Сф-Кю с изключение на 2 са с прекачване на Радомир.

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2745
    • View Profile
Re: Siemens Desiro (ДМВ и ЕМВ)
« Reply #508 on: 27.06.2017, 23:12:07 »
Какво значи капризни?! Това, че в БДЖ не знаят що е то поддръжка не е проблем на мотрисите, а на загубеното ръководство.

Може би се изразих малко погрешно. Капризни относно характера на нашите жп линии имах предвид. bdz43r обясни един от най-големите недостатъци на мотрисите - отворите на радиаторите за охлаждане се намират ниско отдолу на мотрисата и понеже жп линиите ни са много поддържани и хич няма треволяци и други боклуци по тях, та дори и да се мият радиаторите, се задръстват отново за отрицателно време. Второстепенните линии, по които основно се движат ДМВ не са в цветущо състояние и освен че са тревясали на много места, се и характеризират с ниска средна скорост и доста намаления. А продължително движение с ниска скорост от сорта на 25-40 км/ч също не се отразява добре на ДМВ-тата. Ако инфраструктурата ни беше малко по-добра и все пак имаше някаква поддръжка, то може би ситуацията нямаше да е толкова зле. Но уви - нито НКЖИ ще обърне внимание на второстепенните участъци, нито БДЖ според мен ще подобри поддръжката на мотрисите. Дори и да се отремонтират някъде качествено и да тръгнат повечето спрени ДМВ, рано или късно пак ще стигнем до сегашната ситуация. И тогава може би ще е още по-зле положението, защото ще има още повече спрени локомотиви, т.е. няма да има какво да поема влаковете, ще започне ежедневна отмяна или някакво безумно въртене с автобуси и накрая нищо чудно да стигнем и до закриване на линии.

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Desiro (ДМВ и ЕМВ)
« Reply #509 on: 27.06.2017, 23:19:38 »
Какво значи капризни?! Това, че в БДЖ не знаят що е то поддръжка не е проблем на мотрисите, а на загубеното ръководство.

Може би се изразих малко погрешно. Капризни относно характера на нашите жп линии имах предвид. bdz43r обясни един от най-големите недостатъци на мотрисите - отворите на радиаторите за охлаждане се намират ниско отдолу на мотрисата и понеже жп линиите ни са много поддържани и хич няма треволяци и други боклуци по тях, та дори и да се мият радиаторите, се задръстват отново за отрицателно време. Второстепенните линии, по които основно се движат ДМВ не са в цветущо състояние и освен че са тревясали на много места, се и характеризират с ниска средна скорост и доста намаления. А продължително движение с ниска скорост от сорта на 25-40 км/ч също не се отразява добре на ДМВ-тата. Ако инфраструктурата ни беше малко по-добра и все пак имаше някаква поддръжка, то може би ситуацията нямаше да е толкова зле. Но уви - нито НКЖИ ще обърне внимание на второстепенните участъци, нито БДЖ според мен ще подобри поддръжката на мотрисите. Дори и да се отремонтират някъде качествено и да тръгнат повечето спрени ДМВ, рано или късно пак ще стигнем до сегашната ситуация. И тогава може би ще е още по-зле положението, защото ще има още повече спрени локомотиви, т.е. няма да има какво да поема влаковете, ще започне ежедневна отмяна или някакво безумно въртене с автобуси и накрая нищо чудно да стигнем и до закриване на линии.
Сега разбирам, защо по линията Пловдив-Стамболийски-Пещера се движат още от тези мотриси. Там не съм забелязал (много) трева по линията и доста бързо се движат като за второстепенна линия :)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6438
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Siemens Desiro (ДМВ и ЕМВ)
« Reply #510 on: 27.06.2017, 23:27:25 »
До колкото си спомням преди се обработваха линиите. Такова нещо вече не се ли прави, поне за главните направления? Или всичко е на самотек...

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11423
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Desiro (ДМВ и ЕМВ)
« Reply #511 on: 28.06.2017, 00:46:58 »
До Пещера и до Добрич например линиите са горе-долу добре. До Стамболийски карат със 120, което им е максималната скорост, при хубав път комфорта е на много високо ниво и нищо не се усеща вътре, само се чува двигателя леко.

Относно поддръжката, мисля че дори специално за тях е изградено специално ремонтно хале във Варна където ги поддържат, дори някъде из форума имаше и снимки оттам. Там трябва да имат и квалифициран персонал и необходимата техника. Може би това обяснява защо като се возих на такава мотриса от Варна до Добрич климатиците работеха на макс и видимо изглеждаше доста по-добре, а пък то базата им е там.

Ще видим сега след като са били необходими 1-2 години да почнат да чистят радиаторите с пароструйка, колко ще са необходими да почнат да чистят и зареждат климатиците.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 534
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Desiro (ДМВ и ЕМВ)
« Reply #512 on: 04.09.2017, 11:11:37 »
Великият ни лидер обича да натира тройната коалиция за Дезирата - за това че ги изплащат толкова дълго време. Да попитам - някой правил ли е сметка, дали тези влакове в експлоатацията си са се изплатили вече? Не говоря за заемът към банката, ами за приходите и разходите, генерирани от тези влакове

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11681
    • View Profile
Re: Siemens Desiro (ДМВ и ЕМВ)
« Reply #513 on: 04.09.2017, 14:09:28 »
Предвид постоянните загуби, генерирани от почти всички пътнически влакове, едва ли ще се самоизплатят изобщо.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община