Author Topic: Околовръстна ЖП линия  (Read 71063 times)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #380 on: 21.01.2013, 23:01:12 »
А застрояването, което беше предвидил по-рано къде отиде ?
НЕ на хейтърството!

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2241
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #381 on: 27.07.2013, 01:25:23 »
Наскоро ми попадна карта на София от 1981, там  северната половина от околовръстната жп линия е по бул.Иван Евстратиев Гешов и свършва малко преди ул.Хан Пресиян.Искам да попитам как точно линията се е вписвала в инфраструктурата на булеварда(посредата между пътните платна ли е била или по друг начин) и защо не е  била премахната по целия булевард, а е оставена тази малка част от нея.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2535
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #382 on: 27.07.2013, 01:49:25 »
Линията е била между платната, на мястото на сегашната зелена площ.
След построяването на бул. България линията остава прекъсната до там, а впоследствие, е демонтирана изцяло, но дори на картите от 90-те години беше все още отбелязана.
« Last Edit: 27.07.2013, 01:51:53 by bdz43r »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12958
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #383 on: 27.07.2013, 22:05:07 »
На тази карта от 1972 се вижда оригиналното положение - http://www.pbase.com/ngruev/image/75532453. През 1977 ТБ2 вървеше до Мотописта, като Гешов (тогава Д.Несторов) беше с едно платно, което прехвърляше линията между Урвич и Пресиян. Нататък тролеят продължаваше по Трайчо Китанчев, което сега е България.
През 1980 южно от Георги Софийски релси няма. Нататък линията слизаше в траншея под Цар Борис ІІІ. Разбира се, тупикът от гара Стан до Георги Софийски не функционираше като жп-трасе, просто релсите си стояха.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8949
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #384 on: 06.08.2013, 21:18:50 »
Малко останки от трасето в ж.к. Фондови жилища при прелеза на улица Иван Йосифов:






Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15568
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #385 on: 19.02.2014, 21:01:13 »
Какво ще става с тази линия? Около Христо Ботев ККМ е свалена, онзи ден минах при прелеза до Бенковски и там също липсва мрежа.  :help:

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2535
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #386 on: 19.02.2014, 21:11:40 »
В далечно бъдеще може би ще прави връзка към гара Искър. На този етап не действа.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8949
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #387 on: 26.02.2014, 20:19:24 »
От гара "Смирненски" до гара "Пионер" и Хладилника, с изключение на заровилите се в калта релси там никакво ли трасе няма вече? На жп. моста на "Шипченски проход" знам, че няма нищо, но не знам докъде е премахнато. Всъщност коя година развалиха гара "Пионер"? Помня само, че беше скоро, но забравих кога точно.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6438
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #388 on: 26.02.2014, 20:23:13 »
Има все още на места парчета релси, но нищо интересно. Не ми се изброяват сега къде какво е останало, но тръгнеш ли по линията ще ги намериш.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8949
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #389 on: 26.02.2014, 20:36:11 »
Да, всъщност забравих, че има street view. По улица "Самоков" виждам разни парчета, а до самата гара виждам доста окопани релси.
А тук на улица "Кривина" се вижда някакво разкронение на две двойки коловози, като при южната двойка, която отива до жп. моста, се вижда края на трасето, а тук на снимката се виждат някакви вагони, а нагоре към "Смирненски" релсите са само обрасли, но са си цели и на място. Дотам стига ли нещо в момента.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11423
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #390 on: 26.02.2014, 20:52:05 »
Пред ВТУ-то, и на прелеза, където минава и автобус 9-ка движение има до някакви складове, даже наскоро видях вагони вътре. Не знам дали е всеки ден но има.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6438
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #391 on: 26.02.2014, 21:04:02 »
Агенте, погледни по надолу със стриит вю, и ще забележиш истинската Софийска околовръстна, или каквото е останало от нея. Това показаното от теб и до ден днешен си съществува и се използва както каза Иво. Чрез Интернет ще ти е малко трудно да видиш какво къде е останало, по-добре мини пеша ако се интересуваш. Около ВТУ може и нещо да е останало, след това чак до Пионер май няма нищо, но не съм сигурен. На Пионер всичко е доста мешано и мисля че имаше някакви останали релси под тревите. Към Вин завода има също парчета на няколко места, обиколи и ще ги намериш, но пак казвам нищо интересно. Същата история като след ТЕЦ Земляне, ако си ходил натам... към гара Стан, Арсенал и т.н.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15568
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #392 on: 26.02.2014, 21:20:26 »
Релсите свършват тук, макар че пресичането да го ремонтираха, за разлика на другите два коловоза, които са частни към складовете на ПапЛог и се ползват активно и ще пребъдат. Иначе почти навсякъде релсите са демонтирани, останали са на няколко пресичания само. На пресичането на бул. Самоков ги демонтираха, на гара Пионер всички коловози са извадени. На Симеоновско шосе обаче стоят. Тук минавах преди месец, но не помня има ли ги още. На кръстовището на Черни връх за спомен е останало ето това.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8949
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #393 on: 28.03.2014, 09:23:31 »
Тук близо до ВТУ има и още нещо:

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 815
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #394 on: 28.03.2014, 16:10:31 »
Принципно идеята някой ден в София да има и S-Bahn, не е лоша, при положение че кръговата линия е била започната преди време.
Един вариант от мен, не е нещо ново: http://storage4.album.bg/0c9/nazemka_3492c_30816274.png а само като предложение.
Трябва да се направи допитване до жителите на Изгрев, Слатина, Красна поляна, Фондови, Лагера, Хаджи Димитър и др. дали биха ползвали такава наземка, като преди това да се подготви проект на примерното трасе.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12958
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #395 on: 29.03.2014, 00:42:13 »
Принципно идеята някой ден в София да има и S-Bahn, не е лоша, при положение че кръговата линия е била започната преди време.
Един вариант от мен, не е нещо ново: http://storage4.album.bg/0c9/nazemka_3492c_30816274.png а само като предложение.
Трябва да се направи допитване до жителите на Изгрев, Слатина, Красна поляна, Фондови, Лагера, Хаджи Димитър и др. дали биха ползвали такава наземка, като преди това да се подготви проект на примерното трасе.
Хайде стига глупости! Подобно трасе е напълно нереализируемо! Как си представяш:
- да се прави нов подлез под Цариградско
- пресичане на 2 нива на Пиер Дегейтър, Симеоновско шосе
- пресичане на Черни връх
- събаряне на новите кооперации срещу Парадайс мол
- отрязване на входната ивица на Южния парк
- разрушаване на Гешов вкупом с новопостроените пътни възли на България, Георги Софийски и Цар Борис ІІІ

Хубаво се чертаят шарени линии върху бял лист хартия, но реалността е друго нещо.

А и пътникопотокът през гората най-много да е за маршрутка, по Ибсен се покрива от един автобус.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11423
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #396 on: 29.03.2014, 00:56:46 »
Естакадата може да се направи над Сребърна попринцип.

За пътникопотока едва ли някой въобще може да каже какъв ще е. То и по Драган Цанков през гората беше нулев, един автобус 71 не можеше да се напълни ама сега има метро оттам и се пълни. За такъв С-бан, правещ на места доста аткрактивни връзки може теоретично да има и поток, неотстъпващ на този в метрото. Лошото е че още навремето се изпусна момента, сега ако тръгне да се прави такова нещо ще изисква много финанси и преустройства да стане 100% безконфликтно. Но може да се направи на много места на естакада.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8949
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #397 on: 29.03.2014, 08:43:11 »
- да се прави нов подлез под Цариградско
Е стария не си ли стои? Има един странен тунел под "Цариградско шосе" на 4-ти километър, в който няма никакви камъни и всъщност и аз съм се чудел за какво е, но няма за какво друго да е.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11681
    • View Profile
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #398 on: 29.03.2014, 12:26:09 »
Той е доста тесен и не е сигурно дали ще може да се постави ККМ. Ако се прави околовръстна линия, е добре да е двойна, иначе ще трябва да се изчакват влаковете заради този тунел.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 815
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #399 on: 29.03.2014, 13:10:04 »
Благун, чието мнение лично аз много уважавам, изтъкна доста сериозни аргументи. Твърде много неща трябва да се доизградят, и твърде много средства за такъв околовръстен С-бан. Още в края на 70-те с изграждането на инфраструктурата в района на НДК и бул.България, всичко е било ясно - евентуалното трасе на железницата не е било предвидено в плановете на инфраструктурата. Трябва да се правят естакади и тунели (щом метрото излиза на повърхността, защо железницата да няма тунелни участъци и спирки?), а това е... сами разбирате.
От друга страна, ще се съглася с Иво. Подобно трасе може да генерира висок пътникопоток. Чак пък да се сравнява с този на метрото - едва ли, но пътници ще има. Удобни връзки с трите метродиаметъра както и между кварталите е нещо което не може да се отрече.
Пък трамвая по Каблешков (дето го гласят едва ли не за южна полурингова линия) трябва да мине или в тунел или на естакада (едва ли) между Цар Борис ІІІ и жк. Гоце Делчев, където булеварда не е способен да поеме и трамвай. Новите участъци на Каблешков надявам се да ги направят по-широки. А и след МС Г.М.Димитров накъде след като не може да натоварва излишно Винаровото? Всъщност, този тунел за който говорите, може да се използва и за трамвай.