Author Topic: Околовръстна ЖП линия  (Read 71063 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12958
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #400 on: 29.03.2014, 16:44:25 »
Околовръстната жп.линия е довоенният "колан" на София. Тя е отесняла още през 50-те, затова е била претрасирана вместо през ж.к.Изток-Шипченски проход-Ситняково-гара Подуене - през бул.Самоков и ПЖИ. Съвсем правилно още в края на 70-те е отчетено, че няма никакъв пътнически смисъл предвид ненаселените зони, които пресича. Ако се говори за елементи (или цели) рингови транспортни трасета, те са необходими с далеч по-голям радиус: дали ще е трамвай по Г.М.Димитров-Кутев-Каблешков-Овча купел, дали ще са части от метрорадиуси - през кв.Витоша и Студентски град - това са съвсем други трасета - обекти на съвсем други теми. 

Между другото - има далеч по-смислени полета на колаборация между БДЖ и ЦГМ - било за синхронизация, било за комбинирани абонаментни карти, но никой не се мърда и на милиметър в това отношение...

Той е доста тесен и не е сигурно дали ще може да се постави ККМ.
Сигурно е - не може. Правен е изкюлчително икономично като височина.
« Last Edit: 29.03.2014, 16:51:30 by blagun »

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2535
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #401 on: 29.03.2014, 17:12:38 »
Може да се постави КМ в тунела, ама това е най-малкият проблем.
Околовръстната линия, за да има някакъв пътнически смисъл, трябва да е цяла и да е била развивана в това отношение, а това е безвъзвратно загубено още преди 40 години. В сегашния си вид, остатъците от трасето не стават за нищо. Пътници ще има тук-там в отделни участъци, но далеч по-малко от необходимите за оправдаване на подобно съоръжение.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8949
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #402 on: 29.03.2014, 18:42:33 »
Тази линия е безвързвратно загубена с премахването на релсовия път до гара "Пионер". Ако е можело да се вземе друго решение то това е трябвало да бъде преди премахването на трасето, а сега всякаква инвестиция ще е безсмислена и неоправдана. Друг е въпроса колко "място" ще остане за такава линия, когато се построи МД 3 и всички разширения по досегашните участъци.

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 815
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #403 on: 01.04.2014, 10:06:13 »
Ами, явно така са пресметнали преди години че ще вози въздух и не са я включили в общи устройствени планове. Въпреки че в края на 80-те и началото на 90-те идеята се е върнала, имаше някъде из темите статия. Все пак мечтите са безплатни, така че нищо не пречи да си фантазираме и да рисуваме. Пък евентуалния полурингов трамвай би могъл да се възползва от частта на това трасе и да мине под Цариградско, защото по ГеМето през Пл.на авиацията ще затапи още повече трафика.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8949
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #404 on: 18.07.2014, 08:32:07 »
Има ли някакви останки или поне бегли следи от трасе по улица "Добруджански край"?
20 by simov_vladimir, on Flickr
Ето тук се вижда въпросното трасе(това е картата ми от 1979-та година).

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15568
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #405 on: 18.07.2014, 09:56:17 »
Има ли някакви останки или поне бегли следи от трасе по улица "Добруджански край"?
Да! Преди години имаше и вагони! ;)

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2241
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #406 on: 20.07.2014, 01:19:48 »
Кога е демонтиран клона на околовръстната жп линия по бул.Ситняково?

Offline qwerty95

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 783
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #407 on: 20.07.2014, 08:09:16 »
Трасето по улица "Добруджански край" добруджански край го помня от 80-те години, но не съм виждал вагони там. То не е ли част от гара Сердика, кога се е ползвала тази гара?

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12958
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #408 on: 20.07.2014, 09:49:04 »
Кога е демонтиран клона на околовръстната жп линия по бул.Ситняково?
По-точно е да се каже - линията е претрасирана. Това става през 1946-47 с изграждането на кварталите Изток (тогава Сталин) и Слатина. На тази карта от 1947 вече трасето не е по Шипченски проход и Ситняково: http://1.bp.blogspot.com/-y3aNtbnbdMQ/TuJJBr1qh2I/AAAAAAAACtI/Igkw0FAIpFA/s1600/Plan+Sofia+1947+kvartal+Stalin+W.jpg

Линията по Ситняково е имала малко отклонение по ул.Гълъбец -някъде около сегашната Вита клиник

Трасето по улица "Добруджански край" добруджански край го помня от 80-те години, но не съм виждал вагони там. То не е ли част от гара Сердика, кога се е ползвала тази гара?
В тази тема от жп форума http://www.railwaypassion.com/forums/index.php?topic=2027.0 се обсъжда бившата гара Сердика. Естествено, трасето по Добруджански край е свързвало тази гара с жп мрежата.
« Last Edit: 20.07.2014, 10:04:11 by blagun »

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2535
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #409 on: 20.07.2014, 14:21:51 »
Остатъците по ул. Добруджански край са от един от товаро-разтоварните коловози на гара Сердика. От другата страна на улицата, до каменния зид също има такъв коловоз.

Offline qwerty95

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 783
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #410 on: 20.07.2014, 16:33:23 »
А, Тодораки, точно тоя коловоз то каммения зид го помня, така беше.

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2241
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #411 on: 21.07.2014, 01:56:58 »
Две картини свързани с околовръстната жп линия:
1.Гара Пионерhttp://collections.cl.bas.bg/EU/LH_OKIwSIM/Image/0721.jpg
2.Жп гара Перловец:http://collections.cl.bas.bg/EU/LH_OKIwSIM/Image/0965.jpg

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15568
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #412 on: 04.09.2014, 00:05:45 »
Quote
Министър Ангелкова продава столичната гара Пионер, 03.09.2014

Ще бъдат обявени търгове за продажбата на имоти, представляващи част от терена на бивша гара Пионер, това съобщи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията в служебното правителство Николина Ангелкова, по време на пресконференцията след Министерски съвет днес.

Имотите са с обща площ 37 078 кв. м. Продажбата ще се осъществи чрез търгове с тайно наддаване, при първоначална цена от 13 млн. лв.

Планира се, средствата, получени от продажбата да бъдатвложени в текущо поддържане на жп инфраструктурата, както и за завършване на започнати ремонти на жп линиите.



Министър Ангелкова информира още, че към момента, задълженията на националния железопътен превозвач възлизат на близо 600 млн. лв. Основен приоритет в железопътния сектор остават преговорите с кредиторите и получаването на положителен отговор от Главна дирекция „Конкуренция" в ЕК за отпускането на допълнителни 170 млн. лв. на „Холдинг БДЖ" ЕАД. Утре, министър Николина Ангелкова ще бъде в Брюксел, за да обсъди темата с представители на Европейската комисия.

Министър Ангелкова заяви, че проектът за изграждане на интермодален терминал във Варна ще бъде спрян. Причината за това е, че до 15 септември обществената поръчка няма да е приключила и не може да бъде избран изпълнител. Проектът се финансира по Публичната инвестиционна програма „Растеж и устойчиво развитие на регионите", по която ще бъдат прекратени всички проекти, чийто договори до средата на септември не са подписани. Това е част от мерките на правителството за икономия на средства от държавния бюджет.
Източник

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11423
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #413 on: 07.09.2014, 09:04:49 »
Хммм, а няма ли възможност по някой европроект да се възстанови въпросната линия? Трябва да се повдигне въпроса, ако може да се осигури безвъзмездно финансиране.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12958
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #414 on: 07.09.2014, 09:41:27 »
Хммм, а няма ли възможност по някой европроект да се възстанови въпросната линия? Трябва да се повдигне въпроса, ако може да се осигури безвъзмездно финансиране.
Има. Но най-напред трябва да докажеш икономическа ефективност.

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7947
    • View Profile
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #415 on: 07.09.2014, 11:14:54 »
Няма никаква нужда от тази околовръстна линия.

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 815
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #416 on: 07.09.2014, 12:53:11 »
Хммм, а няма ли възможност по някой европроект да се възстанови въпросната линия? Трябва да се повдигне въпроса, ако може да се осигури безвъзмездно финансиране.

Ами, ето ти примерното трасе и напред! Ама много аргументи ще ти потрябват за да докажеш икономическата ефективност на тази линия.


Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11681
    • View Profile
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #417 on: 07.09.2014, 13:04:07 »
По-скоро трябва да се мисли за скоростния трамвай по Г.М.Димитров и Тодор Каблешков, а не за тия фантасмагории. Скъпо и икономически необосновано е възстановяването на тази жп линия. Ето една статия от Гергин Борисов по въпроса.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11423
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #418 on: 07.09.2014, 13:51:56 »
Е, нали ако си напишем проекта като хората няма да дадем и стотинка, ами Европа ще даде парите? Така и така им наливаме сума ти пари за глупости като членски внос, що пък да не се възползваме? Щом дават пари за такива работи. Пък и по-добре там да вървят Дезирота,или пък някакви градски тип мотриси отколкото да се застроява парка и да се прави шосе, велоалея или каквото ще там. Според мен маршрута е привлекателен, ще има връзка с два метродиаметъра, сума ти линии на ГТ, а пък ако някои от КПВ-тата имат за крайна дестинация Хладилника ще станат още по-привлекателни.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12958
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстна ЖП линия
« Reply #419 on: 07.09.2014, 18:08:08 »
Не може да се пишат проекти за каквото и да е. То по тази логика може да се напише проект и за гара на Луната, нали? Колко души годишно пътуват от Хладилника до гара Бов примерно? А и Хладилникът ще има директна метровръзка с гарата до 2 години. Републиканският, регионалният, крайградският и вътрешноградският транспорт са съвсем различни категории. Все едно да построим летище в Люлин, защото има хора, които искат да пътуват от Люлин за Ню Йорк. Или пък TGV да минават през всички квартали на Париж.
Има предостатъчно интермодални точки на жп и метрото, които чакат да бъдат изградени (Вардар, Обеля, Овча купел, Подуене), има и изграждаща се точка (Дружба), която имаше шанс за по-голям мащаб, та да търсим други точки в гората.