Градски транспорт - София

Други видове транспорт => Железопътен транспорт => Topic started by: CKD on 25.02.2007, 01:14:38

Title: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт
Post by: CKD on 25.02.2007, 01:14:38
http://www.youtube.com/watch?v=x1Bel_LcjZg (http://www.youtube.com/watch?v=x1Bel_LcjZg)
     
Title: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт
Post by: ozzy on 25.02.2007, 01:23:44
Мда  След 100 години може и тук да мечтаем за такова нещо!
Title: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт
Post by: CKD on 25.02.2007, 01:24:01
След 1100...
Title: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт
Post by: Ivo on 25.02.2007, 10:37:54
Забележете,че влака е с двуетажни вагони.Каква е мощността на локомотива?
И какво ще стане ако пастир превежда стадото си през линията,няма да има време да реаргира на време и ще стане мазало,ами ако на релсите има крава или магаре? Сигурно цялата линия е оградена и обезопасена.
Title: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт
Post by: Dimitar Dragnev on 25.02.2007, 11:33:03
Да, виждат се огради отстрани. Влакът направо разтресе контактната мрежа.
Title: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт
Post by: CKD on 25.02.2007, 14:45:02
13 000 кW.
Title: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт
Post by: rexkos on 25.02.2007, 15:32:22
НЕВЕРОЯТНО!
Title: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт
Post by: JloKyM on 25.02.2007, 19:04:46
Какво ли обяснявам...аз съм сляп-редактирах си поста.

Аз съм се возил на TGV и таблото показваше 270км/ч. Истината е обаче,че скоростта въобще не се усеща и където 100 така и 270 км./ч.  
Title: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт
Post by: conecto on 28.02.2007, 00:02:42
Quote from: Ivo
Забележете,че влака е с двуетажни вагони.Каква е мощността на локомотива?
И какво ще стане ако пастир превежда стадото си през линията,няма да има време да реаргира на време и ще стане мазало,ами ако на релсите има крава или магаре? Сигурно цялата линия е оградена и обезопасена.
[/size]Такива неща се случват по нашите ширини.
Title: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт
Post by: ivan krastev on 02.03.2007, 14:12:40
Само можеме да си мечтаеме да се случи такова нещо с България !!!
Title: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт
Post by: etnies on 04.04.2007, 02:55:01
ФРАНЦИЯ
03 Април 2007, вторник
 
Френски влак подобри 17 годишен рекорд за скорост. Високоскоростният Те Же Ве достигна почти 575 километра в час по трасе между Париж и Страсбург. Предишното върхово постижение от 515 километра в час беше поставено от ранна модификация на влака през 1990 година.

Моделът Ве 150 с цена 30 милиона евро разполага с два двигателя с обща мощност 25 хиляди конски сили. Те теглиха с рекордната скорост три двуетажни вагона. По време на теста напрежението в електрическата мрежа беше увеличено от 25 на 31 хиляди волта. Въпреки че постави рекорд при влакове, движещи се на обикновени релси, Ве 150 остана зад абсолютния рекорд на японски влак на магнитна възглавница, постигнал 581 километра в час пред 4 години. Демонстрацията на високи скорости цели увеличавенето на продажбите на този вид влакове в основните пазари, коментират експерти. Три водещи фирми – френска, японска и германска се борят за надмощие в сделките с най–доходоносните клиенти Китай, Южна Корея и Тайван.
Title: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт
Post by: CKD on 04.04.2007, 15:15:08
http://www.youtube.com/watch?v=8skXT5NQzCg (http://www.youtube.com/watch?v=8skXT5NQzCg)
Title: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт
Post by: Dimitar Dragnev on 05.04.2007, 00:50:27
Как искри пантографът...
Title: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт
Post by: etnies on 05.04.2007, 00:55:45
А ние до Бургас 400км ги взимаме за 7 часа...  
Title: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт
Post by: CKD on 05.04.2007, 00:56:38
1973 г. бяха 4 ч. 40 мин. Прогресът е налице.
Title: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт
Post by: etnies on 05.04.2007, 01:02:15
Quote from: CKD
1973 г. бяха 4 ч. 40 мин. Прогресът е налице.

Заради съсроянието на локомотивите и вагоните ли всяка година времето за пътуване с БДЖ се увеличава? Спомням си през 1990 София-Свиленград се взимаше за по-малко от 5 часа, сега са към 7 и отгоре?
Title: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт
Post by: CKD on 05.04.2007, 01:10:04
Заради пътя. От Столник до Карлово всички прелези се минават с 15 км/ч защото мангалята са окрали осигурителните инсталации. Освен това автоблокировката не работи, движението се осъществява на телефонен способ, предупредителните сигнали не работят а двата дълги тунела се минават с 40 км/ч заради лош път. Това са само част от причините, а след Карлово ужасът е още по-голям.
Title: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт
Post by: ozzy on 05.04.2007, 01:16:17
Аз се чудя как при толкова амортизирана жп мрежа не стават катастрофи? За щастие
Title: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт
Post by: CKD on 05.04.2007, 01:18:00
Техниката не е чак толкова амортизирана а на безопасността се обръща изключително силно внимание.
Title: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт
Post by: ozzy on 05.04.2007, 01:22:11
Quote from: CKD
Техниката не е чак толкова амортизирана а на безопасността се обръща изключително силно внимание.
Не знам, но според мен е крайно наложително да се модернизират жп трасетата, с всяка изминала година автобусите стават все по-предпочитан транспорт, за сметка на влаковете  И това е най-вече заради прекалено дългото пътуване, старите вагони, циганията, тъпканицата през уикендите...
Title: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт
Post by: etnies on 05.04.2007, 01:33:03
Quote from: ozzy
Не знам, но според мен е крайно наложително да се модернизират жп трасетата, с всяка изминала година автобусите стават все по-предпочитан транспорт, за сметка на влаковете  И това е най-вече заради прекалено дългото пътуване, старите вагони, циганията, тъпканицата през уикендите...

БДЖ винаги е разчитала на товарните превози. Дори съм убеден, че има кросфинансиране на пътническите превози. Но пътуването с влак е много по-приятно, поне за мен. Единствено София-Варна го взимам с автобус, все пак 6часа не са като 9... Иначе лятото в нощните влакове София-Бургас е луд купон винаги... почти всички са пияни преди заминаването, след Стара Загора положението е съвсем тежко  Но БДЖ винаги ме изумява - миналата година отидох 3 дни преди да трябва да пътувам и касиерката ми казза - седящи места има чак за следващия четвъртък(8 дни). Освен че отказах 4 билета същото след мен направиха още няколко човека. Какво им коства да закачат още вагони, ако трябва да пуснат и допълнителен влак ще се напълни със сигурност. За летния сезон е абсолютно задължително да има поне още един нощен влак в четвъъртък, петък и събота, а в най-активния сезон 10 юли - 20 август - всеки ден
Title: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт
Post by: CKD on 05.04.2007, 01:44:05
Няма вагони. Аз винаги си взимам кушет особено лятото когато е непоносимо да се пътува в купеен вагон.
Title: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт
Post by: etnies on 05.04.2007, 01:52:06
Quote from: CKD
Няма вагони. Аз винаги си взимам кушет особено лятото когато е непоносимо да се пътува в купеен вагон.

Е чак пък толкова да немога да намерят 10 вагона не ми се вярва. Пък и ако продадат за старо желязо стотиците разпадащи се вагони пътнически и товарни, релсите и останалите боклуци които се търкалят навсякъде се ще изкарат за вагони втора ръка. Ако няма вагони откъде намират вагоните, с които пускат по празниците допълнителните влакове? Нямат организация, нямат и причина да се напрягат. Докато управляващите са чиновници нищо няма да се промени. На такива постове директорите трябва да се назначават с мениджърски договори с точно описани параметрии след конкурс/проект. И като са вижда че не си изпълнява обещаното в договора - шат!
Title: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт
Post by: CKD on 05.04.2007, 08:04:29
С внос на каквито и да е вагони проблемите няма да се решат. Половината от спрените вагони на Илиянци са именно вносни. Вагони се режат от край време и ще продължават но парите от тях вместо да отидат за ремонт на спрените такива потъват в бездънната яма на БДЖ.
Title: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт
Post by: greg on 05.04.2007, 14:55:03
Quote from: ozzy
............с всяка изминала година автобусите стават все по-предпочитан транспорт, за сметка на влаковете  И това е най-вече заради прекалено дългото пътуване, старите вагони, циганията, тъпканицата през уикендите...
Тъпканицата през уикендите наистина  е ужасна. Струва ми се, че БДЖ не прави нищо за по-приятно пътуване през почивните дни. Това особено важи за влаковете с така наречени "календарни цени"  - май така се казваха някои пътувания в петък, събота и неделя, за които цените са по-високи.
БДЖ са съобразили кога и по кои направления се пътува най-много и цените са по-високи, но...... не се и опитват да увеличат броя на вагоните.
Какво пречи, нали това би означавало гъвкава политика на БДЖ, ако към композициите за някои пътувания в петък, събота и неделя се прикачва някой вагон. Сега на практика се прави гавра с пътниците. Хем пътуваш на по-висока цена, хем получаваш бонус - по-лошо пътуване! Като че ли БДЖ искат да откажат и без това малко пътуващите с влак (различни от пенсионери, студенти и ученици), казвайки им: "Но защо сте тук, как така сте при нас, не сте ли сбъркали, вижте колко много автобуси има!"
Title: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт
Post by: CKD on 05.04.2007, 18:30:53
В район "Надежда" едва се намират вагони. Наистина кризата е жестока, но това е защото не се отпускат навреме пари за ревизия и бандажи съотв. по-голямата част от вагоните са спрени от движение.
Title: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт
Post by: marti999 on 27.06.2007, 17:35:40
Забележете обаче че ние нямаме толкова много прави дълги участъци и затова влаковете не развиват своята максимална скорост около 120км
Title: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт
Post by: borosport on 27.06.2007, 19:24:40
Първо максималната им скорост не е 120 км/ч и второ проблема не е в прави те участъци, а в състоянието на линиите.
 Айде попрочети малко какво сме писали и обсъждали вече.
Title: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт
Post by: LG_ on 10.08.2007, 12:27:40
Quote from: etnies
Докато управляващите са чиновници нищо няма да се промени. На такива постове директорите трябва да се назначават с мениджърски договори с точно описани параметрии след конкурс/проект. И като са вижда че не си изпълнява обещаното в договора - шат!

Абселютно това е причината за състоянието на БДЖ.
Аман от търтеи. Винаги личния интерес се подставя над обществения.
Такива хора нямат право да се прекланят пред исторически светини като Васил Левски ....

Аз също съм много голям фен на железниците, но от вече 2 години за съжаление не съм се качвал на влак.
И как да го предпочетеш, като с колата ако сме двама ти излиза същото, а за повече да не говорим. За времепътуването - съвсем.
Title: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт
Post by: LG_ on 10.08.2007, 12:36:19
Quote from: CKD
След 1100...

Нека не бъдем чак такива безмерни песимисти. Аз лично мисля, че ако икономиката ни върви добре, и ако ЕС е още читав след около 20 години ще може да се говори за ж.п. трасе за високи скорости - около 300 км/ч, а след 30 и вече реализирани такива.

Според мен тенденциите се ж.п. транспорта да конкурира въздушния.
Това е и с оглед на замърсяването на околната среда, фактор който мисля че само след 10 - тина години ще натежава все повече и повече, ако човечеството не осъзнае че се самоубива. (последното е извън темата и се извинявам за спама)
Title: Re: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт
Post by: я л т а on 24.03.2014, 17:11:04
Прототип :

http://www.youtube.com/watch?v=9tQVTt9aF78
Title: Re: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт
Post by: Petko21 on 17.01.2015, 18:40:12
Реших да постна една новина, свързана с нещо иноваторско. Но не открих тема която да отговаря напълно на информацията която ще пусна. За това реших да я добавя тук. ( с подчертания текст, е частта която е свързана с темата):
Quote
Елън Мъск ще изгражда хипер бърза транспортна система
Американският милиардер и собственик на SpaceX и Tesla заяви в четвъртък, чрез своя профил в Twitter, че започва изграждането на тестова отсечка на транспортна система, която ще доближава скоростта на звука.
Тя ще се нарича Hyperloop и ще е опит на Мъск да постигне мечтата си да изобрети транспорт, чрез който пътниците ще могат да се движат със супер висока скорост през пневматични тръби, наподобяващи някогашното изпращане на корпоративната поща и пакетите между офис сградите в САЩ, съобщава CNN днес.
За първи път предприемачът милиардер представя концепцията си за транспорт на новото столетие през 2013г., но тогава заявява, че няма да вземе активна роля в развитието на проекта.
Hyperloop ще се състои от тръби, в които иновативни мини мотриси ще бъдат изтласквани от последователно подредени електрически двигатели, а тестовата отсечка най-вероятно ще бъде изградена в Тексас.
Системата може да съкрати времето за пътуване от Лос Анджелис до Сан Франциско до 30 минути, като в момента самолетите пристигат за 1 час и 15 минути, а пътуването с кола отнема почти шест часа.
Изграждането на високоскоростната тръба  би могло да бъде значително по-евтин вариант от железопътния проект, който беше започнат наскоро в тази отсечка. В действителност именно високата цена на влака между Лос Анджелис и Сан Франциско е подтикнала Мъск да започне изследване за вариантите на реална свръх бърза връзка между двата града.
В Калифорния тръбата може да бъде построена и над земята, близо да междущатската магистрала  Interstate 5. Съоръжението ще може да се захранва от соларни панели, монтирани в горната част на тръбата.
В свой пост в Twitter Мъск заяви, че е възможно да предостави бъдещата тестова писта в Тексас за обучение и упражнения на студенти.
SpaceX засега няма да оповести никакви допълнителни подробности, стана ясно в четвъртък, а  говорител на Tesla отказа да коментира.
Източник: cnn.com
(http://static.economic.bg/news/4/38271/item_hyper.png)

(http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/02640/Hyperloop_2640797k.jpg)

(http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/02643/Hyperloop-1_2643285b.jpg)

(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/86/Hyperloop.jpg)

Ето и малко повече информация от уики: http://en.wikipedia.org/wiki/Hyperloop (http://en.wikipedia.org/wiki/Hyperloop)
Title: Re: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт
Post by: Magirus deutz on 22.04.2015, 16:56:49
 Най-бързият влак ”полетя” с 603 км/ч (http://it.dir.bg/news/japonia-skorost-vlak-rekord-18912788)
Quote
Прототип на новия високоскоростен японски влак Маглев постави нов рекорд за скорост като разви 603 километра в час.
Предишният рекорд беше поставен в четвъртък и беше от 590 километра в час, припомня АФП, цитирана от БТА.

Новият рекорд бе оставен при изпитание с пътници в централната част на Япония. Рекордната скорост е била поддържана в продължение на 10,8 секунди при преминаване в тунел, поясни говорител на японската железопътна компания Сентрал Джапан Реълуейз.

Предвижда се влаковете Маглев да започнат да се движат между Шинагава в Токио и Нагоя в Централна Япония през 2027 г. Строителните дейности на трасето започнаха през декември.

В трасето, релсите и изпитанията Сентрал Джапан Реълуейз предвижда да инвестира над 5,5 трилиона йени (42,5 милиарда евро). Влакът ще се движи със скорост от 500 км в час и ще изминава 286 километра за 40 минути.

Маглев (съкратено от магнитна левитация) е влак, който се придвижва и управлява под въздействието на магнитни сили. За разлика от традиционните влакове той няма колела и не се докосва до релси. Между него и основата има магнитна възглавница.

Title: Re: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт
Post by: UMSofia on 21.12.2017, 17:51:14
Нещо любопитно от Швейцария: От неделя е пуснат в експлоатация най-стръмния фуникулярен влак в света, (http://www.economic.bg/bg/news/9/v-shvejtsariya-pusnaha-naj-stramniya-funikulyaren-vlak.html) който преодолява наклон от 48о.
Title: Re: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт
Post by: New_Passenger on 10.01.2018, 18:21:33
Предложената карта на Hyperloop

(https://inhabitat.com/wp-content/blogs.dir/1/files/2017/01/Hyperloop-Global-Map-Concept-1020x610.jpg)

Ако искаш да стигнеш до Шанхай, качваш се и се прекачваш на жълтата линия в Техеран или през Рейн. Цялото пътуване ще отнеме около 6-7 часа, колкото до Варна с автобус. Жалко че имаме само 1 станция, в София, докато в Турция имат станции в Истанбул, Бурса, Анкара, Адана и Измир.
Title: Re: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт
Post by: mlk on 10.01.2018, 18:48:12
Внимание, вратите се затварят! Следваща станция "Белград".

... за момента е в сферата на фантастиката, ама ако го направят някой ден, ще фалират бая авиокомпании :)

П.С. явно градовете са ги слагали на случаен принцип. Доста от тях дори и приблизително не се намират на посочените места.
Title: Re: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт
Post by: difian on 11.01.2018, 08:55:54
В този си вид картата е фантастика, като картите, които аз измислям, не е дори идея за маршрути и връзки...  Но София е в центъра на света!  :fan:
Title: Re: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт
Post by: dan on 11.01.2018, 09:24:37
Интересното е, че е заимствана от Лондонското метро и като цяло няма големи промени в линиите :fan:
Title: Re: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт
Post by: blagun on 11.01.2018, 15:45:12
Но София е в центъра на света!  :fan:
Не София, а Букурещ! София е на диагоналната магистрала Мелбърн-Единбург, а Букурещ е на главната артерия север-юг Санкт Петербург-Мумбай, пресечена с Пътя на коприната Китай-Порто-Бостън. Интересно, че Корейският полуостров се е прелял в Китай явно след пореден ядрен експеримент на Ким!
Title: Re: Нови световни рекорди в областта на железопътния транспорт
Post by: New_Passenger on 11.01.2018, 18:36:53

... за момента е в сферата на фантастиката, ама ако го направят някой ден, ще фалират бая авиокомпании :)

П.С. явно градовете са ги слагали на случаен принцип. Доста от тях дори и приблизително не се намират на посочените места.

Така е, но много неща които са били в сферата на фантастиката в миналото, днес са съвсем обикновени неща. Може би някой ден и телепортацията ще стане реалност, тогава ще фалират повечето транспортни компании. Навсякъде ще има телепорти които за един миг да те телепортират към избраната дестинация. Транспортните средства ще се използват по-скоро за кеф, за забавление. Така че и този влак, който може да стане реалност съвсем скоро, ще остарее като технология.