Author Topic: Враца  (Read 132662 times)

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1725
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #1080 on: 07.06.2017, 12:46:01 »
Очаквам с интерес да видя как персонал, който не може да поддържа адекватно нещо по-модерно от ЗиУ, ще поддържа модерни електробуси. Тези 3 броя са някакъв глупав пиар. Не са достатъчни дори за покриване на една линия, плюс скъпата им поддръжка само ще генерират загуби на ТТ. Затънало в дългове и без адекватен технически персонал предприятие да се хвърля върху скъпа и все още недоразвита технология ми се струва голяма грешка. Много по-полезно ще е парите за 3те електробуса да отидат за нови тролейбуси и КМ.

Абе за политиците всичко е просто работа! Разсъждават така - ще дойдат и ще ги обучат и хоп готово!
Хоп ама масово възрастния технически персонал е някъде в 50-те-60-те години. Това там, че взимаш някакъв постоянен ток и напрежение и със сложна система командвана от комоютър почваш да си генерираш каквото си искаш напрежение и ток, като можеш да манипулираш фазово изместване, честота, време....
От баща ми знам, че е пълно с псевдотехници, които даже не правят разлика в автоматичния предпазител, че е различни видове - за активен товар като в къщи или за реактивен товат като двигател с голяма индуктивност. И съответно слагат за активен товар предпазители на индуктивен и почват да се чудят що се задейства при положение, че номиналния ток на двигателя е по-малък от този на предпазителя. И какво правят - почват да слагат за по-голям ток и активен товар докато спре да изключва. И накрая се оказва, че предпазителя не върши работа щото е за 2 пъти по-голям ток от максимално допусимия.
Да не говорим за неможенето да схванат как от еднофазен и постоянен ток по 2 жици, може да се получи трифазен по 4.
Ама за политиците техниката е проста работа, само дето те са много заети и не им се е занимавало с глупости иначе а не са решили, а не са я усвоили нищо, че са с българска филология, право и богословски факултет по образование.

Иначе съм сигурен, че има технически персонал, който е напълно убеден, че само ПТД може да си регулира скоростта на въртене, а асинхронния двигател върти с едни и същи обороти и е немислимо да се ползва за тролейбус или електроавтобус.
А сигурно ако ги питаш някои как се обръща посоката на асинхронен трифазен двигател включен директно в трифазна ел. мрежа няма всички да се сетят, че се разменят местата на две от фазите. Но това по-ското важи за техници, които са карали на ЗИУ цял живот и друго не са работили.
« Last Edit: 07.06.2017, 12:50:12 by ooleg »

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Враца
« Reply #1081 on: 07.06.2017, 12:57:33 »
Очаквам с интерес да видя как персонал, който не може да поддържа адекватно нещо по-модерно от ЗиУ, ще поддържа модерни електробуси.

Защо си мислиш, че ще се поддържат технически от общинското предприятие?

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1725
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #1082 on: 07.06.2017, 13:01:05 »
Очаквам с интерес да видя как персонал, който не може да поддържа адекватно нещо по-модерно от ЗиУ, ще поддържа модерни електробуси.

Защо си мислиш, че ще се поддържат технически от общинското предприятие?
След гаранцията кой ще го поддържа в толкова "богат" град от северозапада.

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Враца
« Reply #1083 on: 07.06.2017, 16:44:31 »
Този, който поддържа служебните автомобили на Общината или друга фирма (оторизиран сервиз).

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1725
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #1084 on: 07.06.2017, 16:59:49 »
А дано , ама надали!
Причини: понеже фирмата е транспортна и това е основна дейност. Както например много фирми, включително и тази в която работя, които без да са ИТ такива, но ИТ е основна част от дейността си имат собствен персонал, който да се занимава с ежедневната работа - програмиране, поддържане на инфраструктура, сървъри работни станции. Обратното би излязло скъпо тъй като се налага ежедневно някой друг да отговаря. Още повече, че говорим за чувствителна и нова технология.
Иначе си прав. Ако се подходи обективно така трябва да се направи.

P.S. Сетих се, че друга причина която не е маловажна за България, но на запад не би ги спряла е, че фирмата ще е най-вероятно софийска и ще се налага да плащат за ходенето до Враца. Има случаи, които са ми известни на фирми продавали скъпа и специфична техника също за хиляди евро, примерно използващи си за анализ на органични вещества във фармацията, които реагират в рамките на часове дори за телефонен съпорт, което често се явява достатъчно време, сам да се справиш с непредвидена частично аварийна ситуация.
« Last Edit: 07.06.2017, 17:09:34 by ooleg »

Online dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 609
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #1085 on: 07.06.2017, 17:19:01 »
102 повреден на „Космос” след силната буря
ПРОТИВ умишленото съсипване на "Тролейбусен транспорт" Враца !!!

Online dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 609
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #1086 on: 07.06.2017, 18:31:15 »
Малко по-късно на Ахат
ПРОТИВ умишленото съсипване на "Тролейбусен транспорт" Враца !!!

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Враца
« Reply #1087 on: 07.06.2017, 20:27:05 »
А дано , ама надали!
Причини: понеже фирмата е транспортна и това е основна дейност. Както например много фирми, включително и тази в която работя, които без да са ИТ такива, но ИТ е основна част от дейността си имат собствен персонал, който да се занимава с ежедневната работа - програмиране, поддържане на инфраструктура, сървъри работни станции. Обратното би излязло скъпо тъй като се налага ежедневно някой друг да отговаря.

Напротив, откриването  на щатни бройки, занимаващи се със спецефична дейност излиза много по-скъпо на общинския бюджет и заради това повечето дейности, свързани с поддържането на техническата инфраструктура се отдават на външни фирми след обявена общественна поръчка.
Разбира се, наличния персонал може да бъде изпратен на обучение, след което самото общинско предприятие да извършва поддръжката, но практиката както и в София, показва, че за поддръжката на тр. средства е по-изгодно да се подписват договори с външни фирми.
Друг вариант е да не се извършва поддръжка след гаранционния срок и да се остави до положение на саморазпад.

Online dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 609
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #1088 on: Today at 13:12:07 »
Приеха увеличението на тарифите за пътуване
http://troleivratsa.blogspot.bg/2017/06/blog-post.html
ПРОТИВ умишленото съсипване на "Тролейбусен транспорт" Враца !!!

Offline klutsohor

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 110
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #1089 on: Today at 13:37:49 »
Цените на билетите за тролей скачат с 67%.  :eek: А с какво ще се подобри транспортното обслужване не става ясно... мирише ми на закриване (в Добрич точно така направиха). Вярно ли е, че в Монтана билета за автобус е 1,50?
« Last Edit: Today at 14:01:22 by klutsohor »
1. Доизградена тролейбусна мрежа според ОУП и експлоатация на основни шест тролейбусни и една автобусна линии;
2. Ликвидирано незаконното строителство в кв. Лозенец;
3. Спасен парк Бедечка.
Три в едно- (не)очаквано добра комбинация!

Online Saruman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 117
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: Враца
« Reply #1090 on: Today at 14:34:04 »
В Търговище е 1,20 лева.

Online dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 609
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #1091 on: Today at 14:44:51 »


Вярно ли е, че в Монтана билета за автобус е 1,50?
Доколкото знам да.

Какво ще се промени? - ще се намалят дълговете на предприятието. С такава цена толкова години, при промени на цените на тока, по-големи разходи за поддръжка на парка поради възрастта му (за което се плащат и амортизационни отчисления) повишението е неизбежно. Поради недоброто качество на услугата в последните години хората не са доволни от повишението. Според мен обаче именно така подобрението ще е възможно.


Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk

ПРОТИВ умишленото съсипване на "Тролейбусен транспорт" Враца !!!

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1725
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #1092 on: Today at 15:01:55 »
Според мен нищо няма да се промени от увеличението на градския транспорт. Нито тока е вдиган както твърдите, защото просто е обратното - дружествата излизат на свободния пазар, където е два пъти по-евтино от регулирания, нито имат по-големи разходи от старите тролейбуси, защото просто обратното би значило, че им правят някакъв голям ремонт - а то просто кърпят ръжди. Дефакто в България нищо старо не се поддържа.
Относно тока ето доказателство:
http://www.dnes.bg/pr/2017/03/13/svoboden-pazar-na-elektroenergiia-vyzmojen-za-vsichki.334489
http://epicenter.bg/article/Shturm-na-svobodniya-pazar-na-tok-Firmi-poluchavat-tam-do-30-po-evtina-energiya-/94140/4/53
http://www.dnesbg.com/pari-i-vlast/obshtina-v-tarnovo-izliza-na-svobodniya-pazar-na-elektritchestvo.html
http://nseop.org/vse-povetche-obshtini-izlizat-na-svobodni/

И малко офтопик - нали видяхте как фирма с абонати по за 5,6,9,12 или 15 лв. на месец събира пари, които чрез допълнително финансиране са достатъчни са изтрелване на спътник и то за 10-12 години на пазара. Ама нито едно общинско дружество няма пари за едни прости превозни средства. Всичко опира до желание и акъл.

Offline klutsohor

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 110
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #1093 on: Today at 15:25:29 »
"Подводния ход" за Враца отдавна го подозирам, откакто слушам кмета К. Каменов как увърта, че тролейбусите са затънали до гуша, а спасителната сламка се преобрази във всякакви брилянтни алтернативи като изход от ситуацията. Чудно ми е обаче как тролейбусният транспорт във Враца, който до преди няколко години се хвалеше с печалба и най-ниски тарифи за страната едновременно, изведнъж започна да трупа колосални загуби, след смяната на управителя!? Раздут ли е щата на дружеството и какви са заплатите на работниците, че да се докара до такава "безизходица"?
1. Доизградена тролейбусна мрежа според ОУП и експлоатация на основни шест тролейбусни и една автобусна линии;
2. Ликвидирано незаконното строителство в кв. Лозенец;
3. Спасен парк Бедечка.
Три в едно- (не)очаквано добра комбинация!

Online dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 609
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #1094 on: Today at 15:29:57 »
"Подводния ход" за Враца отдавна го подозирам, откакто слушам кмета К. Каменов как увърта, че тролейбусите са затънали до гуша, а спасителната сламка се преобрази във всякакви брилянтни алтернативи като изход от ситуацията. Чудно ми е обаче как тролейбусният транспорт във Враца, който до преди няколко години се хвалеше с печалба и най-ниски тарифи за страната едновременно, изведнъж започна да трупа колосални загуби, след смяната на управителя!? Раздут ли е щата на дружеството и какви са заплатите на работниците, че да се докара до такава "безизходица"?
Знам ли, дали не можем да тълкуваме като разточителство в стил „след нас и потоп” резултатите от предните години?

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk

ПРОТИВ умишленото съсипване на "Тролейбусен транспорт" Враца !!!

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1725
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #1095 on: Today at 15:37:09 »
Не, просто счетоводството ти позволява да изкараш при добър счетоводител баланса както много на +, така и много на -. Съответно и политическите източвания като са на ниво нещата са ясни. За мен всичко е кристално ясно.
Видно е , че нещата в България са зле, просто защото така е модерно да се нагласят. В общинско дружество като ги изкарваш, че са зле можеш да режеш от качеството под предлог, че правиш икономия, можеш да крадеш на воля, можеш да искаш помощ от съответния ОбС и т.н.
Ето пример пресен от София - 1.60 е билета и решават да орежат линия 111 двойно ей така за спорт, че да не могат хората да се натъпчат в два поредени автобуса. Съответно правят репортаж по БТВ и хоп от утре промяна със съчленени автобуси в час пик и увеличаване броя на колите двойно. Не, че някой е нямал пари, не че е имало зор. Просто за тях пътниците са чакъл или картофи и той поросто трябва да бъде загребан и изсипан някъде по възможно най-удобния начин за някой си там.
И други примери мога да дам и да обяснявам ама ще стане офтопик.
В Америка е модерно да се тупат в гърдите колко са велики фирмите и колко големи са станали през изминалата година, тука е модерно да реве всеки колко е клет и закъсал.
В София иначе е модерно бакшишите да обясняват колко е по-изгодно 2-3 пътника да идат до някъде с такси отколкото с градски транспорт.

Offline klutsohor

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 110
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #1096 on: Today at 15:49:40 »
Видно е , че нещата в България са зле, просто защото така е модерно да се нагласят. В общинско дружество като ги изкарваш, че са зле можеш да режеш от качеството под предлог, че правиш икономия, можеш да крадеш на воля, можеш да искаш помощ от съответния ОбС и т.н.

Доста апетитна хапка се оказа амортизирания тролейбусен транспорт в България.
1. Доизградена тролейбусна мрежа според ОУП и експлоатация на основни шест тролейбусни и една автобусна линии;
2. Ликвидирано незаконното строителство в кв. Лозенец;
3. Спасен парк Бедечка.
Три в едно- (не)очаквано добра комбинация!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3769
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #1097 on: Today at 15:57:50 »
Доколкото виждам цените на картите във Враца са адекватни и редовно ползващите градски транспорт най-вероятно си купуват такива. :rolleyes: Увеличението на цената на билетите прави картите по-атрактивни и не би трябвало да намали сериозно приходите на дружеството. :rolleyes:

Offline klutsohor

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 110
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #1098 on: Today at 16:44:19 »
Характерното за електротранспорта е, че работи с по-ниски клиентски тарифи от конвенционалния автобусен транспорт, докато сега тук това ще е алогично. Виждаме практиката до какво ценообразуване води в градовете обслужвани само с автобуси (и то в малките градове)- примерите от по-горните постове. Ако във Враца не се появят дълго дъвканите електробуси и се остане без работещ електротранспорт, за мен това ще означава поредното кощунство!
« Last Edit: Today at 16:45:51 by klutsohor »
1. Доизградена тролейбусна мрежа според ОУП и експлоатация на основни шест тролейбусни и една автобусна линии;
2. Ликвидирано незаконното строителство в кв. Лозенец;
3. Спасен парк Бедечка.
Три в едно- (не)очаквано добра комбинация!