Author Topic: T8M-700 (900-939)  (Read 132302 times)

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2891
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1000 on: 28.04.2017, 12:24:03 »
Както казва малко по-горе bdz43r, абсолютна лудост е да се инвестира в това с триста зора да намерим приложение за нещо, за чието мъчително и половинчато създаване вече сме попилели едни безумни пари, в общи линии на вятъра при това...
« Last Edit: 28.04.2017, 12:55:28 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9421
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1001 on: 28.04.2017, 19:06:28 »
И аз го казах преди това. Работата не е до техниеския експеримент. Ясно е че много хора тук се влекат от това, но това на първо място не е лежане под москвича през уикенда до безкрай с мисълта, че накрая нещо може да се получи, но то все така не се и не се получава. Това е боравене с обществени средства и гаранцията е задължителна. И на второ място в управлението на подвижния състав трябва да има дългосрочна перспектива, каквато за българските трамваи липсва и не може да бъде намерена по никакъв начин. Всички класически български трамваи трябва да си отидат най-късно до 2020 г. Няма смисъл да се инвестира каквото и да било повече за ремонти и промени по тях. Имат прекалено висок под, ниски технически характеристики, прекалено ниско ниво на комфорт и за пътниците и за ватманите, а както вече беше писано тук каросериите на българскита трамваи са по-зле дори от тези на дювазите.

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1838
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1002 on: 30.04.2017, 10:35:04 »
низки технически характеристики, прекалено низко ниво на комфорт
Агенте, не разбирам влечението ти да се изразяваш в някакъв „висок стил“, но проверявай значението на думите, които използваш!

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2429
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1003 on: 30.04.2017, 23:21:48 »
Не зная защо всеки път, като се започне дискусия за българските трамваи или косвено относно тях, те биват оплювани от една група потребители. Българското производство на трамваи е далеч от съвършено и прекрасно, за сметка на това българските трамваи достатъчно дълго са крепели трамвайния транспорт. Времето, в което те преимуществено се движеха имаше значително по-качествен трамваен транспорт. Разбира се, сега имаме Песи по 7, краставици по 8, чешки трамваи на доста повече линии, но чакаме ТМ3-20 минути, ТМ1-37 минути, ТМ6- 18 минути извън пик, а маршрутите рязко намаляха последните години. Да не говорим, че огромна част от недостатъците на българските трамваи са решими ( като студен салон), а на пътниците хич им не е дали се чува управлението и контакторите или не.

ПС: Не знам какво се е разпадало на линия и какво не, но от 2009 година съм активен пътник и единственият случай, когато български трамвай се скапа и аз не можах да се кача, беше заради изгорял бушон на 821, поради което трамвая беше загубил въздушна спирачка. Разбира се, това не означава, че не се чупят, просто означава, че масово се преувеличава с броя на аварийте.

ПС2: 9хх и 5хх може да не са най-прекрасните трамваи, тромави, студени, с малко седалки, грозни (не знам това как се отразява на возенето или ефективността), но те работеха дълги години на 1 и 7, а всички знаем, че тези линии не бяха от най-лесните.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9421
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1004 on: 01.05.2017, 09:26:17 »
И ти на това ли се радваш? Да се дрънкаш по разбити трасета и да се радваш, че трамвая не е аварирал и не се е разпаднал? А къде останаха високите стандарти, към които се опитваме да се стремим, къде е желанието ни да имаме нормален град с нормален градски транспорт? Тези трамваи са с лош дизайн, лошо ниво на комфорт, не съответстват на стандартите, към които трябва да се стремим, нямат съвременно управление със системи за безопасност и просрочват времето си за бракуване с поне 10 години. Те и каруците на боклукчиите са издържливи, но ти няма да се задоволиш с такава, нали?
Единствената правилна модернизация и спасение за серия 900 би могла да бъде по образец на Инекон-ите, но за съжаление примитивният ни трамваен „завод“ не може да направи такава без чужда помощ, каквото вече не ни е достъпна след като сме се скарали с Инекон, а кошовете на Т8М-700 вече са толкова изгнили, че такава модернизация може да бъде само фиктивна, както тази на Инекон-ите, което значи по-голяма сметка, а това изисква по-внимателно премисляне на ползите и негативите. Що се отнася до Т8К-503 и Т6М-700, извинявам се за офтопика, за пенделите се отнася същото, а Т6М-700 е трябвало да бъдат бракувани, защото не могат да се преработят с поне една нископодова врата. Отделно, че деградацията на „Трамкар“ си личи и при приличните Инекон-и. Толкова ли не можаха да се извършат някои корекции в коша, за да се намали височината на пода и разстоянието до земята, което си остава прекалено голямо и при тях?

Offline TRAMS SOFIA

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 779
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1005 on: 01.05.2017, 10:32:00 »
Българските трамваи според мен са добри, не съвършени. За отоплението ще ви дам пример:Ватмана пуснал отоплението обаче има няколко отворени прозореца–как очаквате дори малко да се стопли. Една фуста дигна скандал защото и било студено. Затова смятам, че е са си чудесни трамваи които са обслужвали столичани дълги години. Изведнъж дойдоха песите, чкд и кво ли не вътре където е 30 градуса и тогавана хората им се сториха студени бг трамваите. Защо не започнаха да се оплакват по–рано???

Offline wiNt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 716
  • !<9060>!
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1006 on: 01.05.2017, 11:08:46 »
Защото апетита идва с яденето. По никакъв начин не е нормално през 2017 година в трамвая да е 3-4 градуса (това е от тази зима, да не каже някой нещо), защото разбираш ли имало и други такива трамваи. За високия под и генералната им неугледност въобще и да не говорим. Хвала за това че успяват безпроблемно да се движат по нашите макаронени релси, ама това им е единствения плюс, на фона на 101 минуса. И естествено, че ще вдига скандал, точно заради повсеместното търпене на всичко от страна на обикновения гражданин, тия трамваи са още факт.
« Last Edit: 01.05.2017, 11:21:33 by wiNt »

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1601
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1007 on: 01.05.2017, 13:04:05 »
Българското производство на трамваи е далеч от съвършено и прекрасно, за сметка на това българските трамваи достатъчно дълго са крепели трамвайния транспорт. Времето, в което те преимуществено се движеха имаше значително по-качествен трамваен транспорт.

За българското производство на трамваи трябва да се говори единствено в минало време. Много от предприятията, които доставяха компоненти за българските мотриси не съществуват вече, така че така както Дювазите неминуемо поеха пътя си към пенсиониране поради липса на части, така и българските ще ги последват. Дали това е било добро решение, дали продукцията беше на ниво когато се произвежаха и други подобни въпроси са тема на една съвсем друга дискусия.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4610
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1008 on: 01.05.2017, 13:34:30 »
В този форум темата за българските трамваи е като темата за тъщите в живота ...
- Всички мъже си мразят тъщите, но като ги видят в ковчега пускат една сълза.
- Всички мъже знаят, че жените са правени по един калъп (да не споменавам точния лаф) и, че рано или късно всички жени стават като майките си, но обичат жените си.
- Всички мъже обичат жените и дъщерите си, но знаят, че след време и те ще станат тъщи ... и ще тормозят някого.
- Всички мъже са длъжни да се оплакват от тъщите си, въпреки, че имат разбирателство по някои теми ...
- и т.н.

С българските трамваи е почти същото ...
- Мразим ги, но плачем когато ги спрат от движение.
- Не ги харесваме, но клечим по кръстовищата да ги снимаме.
- При внос на поредните европейски дараци плачем за спряното българско производство.
- и т.н.

Такъв е живота ...  8)
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2429
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1009 on: 01.05.2017, 13:38:31 »
Неминуемо тези трамваи ще си заминат, аз не си правя илюзии, че ще са вечни. Но все пак не бива да се бърза с бракуването на какво и да е, с цел политически PR. За да бъдат бракувани всички Т6М-700, трябва да се заменят с горе-долу такава бройка трамваи, не забравяйте, че крокодилите заместват оранжевите 9хх, не може, а и не бива при бракуването на кой да е модел, да се намалява общия брой на трамваите, напротив той трябва да расте, за да може да развиваме трамвайния ни транспорт.

ПС: Агенте, много се радвам на това, че като се кача на трамвая и ме откарва от точка А до точка Б, това ме радва изключително много. Не зная за какви високи стандарти говориш и кой се цели в тях, но на мен ми се струва, че за да изкачиш една стълба, първо трябва да преминеш през всички стъпала и в този смисъл, трябва да решим тези проблеми, които са решими и след това да се целим в онези проблеми, които са нерешими към дадения момент. За модернизацията съм на едно мнение с теб.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9421
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1010 on: 01.05.2017, 14:17:49 »
ПС: Агенте, много се радвам на това, че като се кача на трамвая и ме откарва от точка А до точка Б, това ме радва изключително много. Не зная за какви високи стандарти говориш и кой се цели в тях, но на мен ми се струва, че за да изкачиш една стълба, първо трябва да преминеш през всички стъпала и в този смисъл, трябва да решим тези проблеми, които са решими и след това да се целим в онези проблеми, които са нерешими към дадения момент. За модернизацията съм на едно мнение с теб.
Защо не се изказа така първия път, за да се съглася. Да, така е. Ако следвам твоето описание със стълбата явно е че ние сме доста изостанали в процеса на изкачването й и е необходимо време, за да напреднем, но аз не възприемам мнението си като крайна инстанция, а по-скоро като част от една верига от мнения по въпроса, в която всяко едно от мненията, които ще бъдат изказвани има своята роля, така че извинявам се ако с нещо съм те нагрубил и е изглеждало, че искам да споря с теб, не беше така.
Българското производство на трамваи е далеч от съвършено и прекрасно, за сметка на това българските трамваи достатъчно дълго са крепели трамвайния транспорт. Времето, в което те преимуществено се движеха имаше значително по-качествен трамваен транспорт.

За българското производство на трамваи трябва да се говори единствено в минало време. Много от предприятията, които доставяха компоненти за българските мотриси не съществуват вече, така че така както Дювазите неминуемо поеха пътя си към пенсиониране поради липса на части, така и българските ще ги последват. Дали това е било добро решение, дали продукцията беше на ниво когато се произвежаха и други подобни въпроси са тема на една съвсем друга дискусия.
Пак ще се извиня, че ще навлява в офтопик. На мен лично не би ми било приятно с ликвидирането на българските трамваи „Трамкар“ да се преустрои и да остане само цех за основни ремонти без никаква производствена мощност. Би било разумно да се потърси начин този завод да се реновира и модернизира и ако не да произвежда самостоятелно да се поддържа някакво взаимно производство с напреднал завод на известна марка. Няма да станеме велики трамвайни производители, но ще може да се осигури адекватен трамваен парк ва София, а това е нещото, което ни касае най-пряко и силно.

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3396
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1011 on: 31.05.2017, 11:35:08 »
От утре - 917, 924, 939 вече няма да ги видим на линия. Силно се надявам да запазят 917 за музей, но уви..
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline spicy_e

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1641
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1012 on: 19.06.2017, 09:43:07 »
933 е пребоядисан и е с малък номер.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4356
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1013 on: 19.06.2017, 10:35:42 »
И коя сериозна фирма би направила съвместно производство с Трамкар, което няма перспективи за пазар освен София максимум в бъдеще Пловдив, Варна и Бургас?  :rolleyes:

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3396
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1014 on: 27.06.2017, 02:24:31 »
За съжаление продължава бракуването на годни трамваи, за сметка на каруци - 909 и 928 ще си заминат в най-скоро време, не се знае още кога. От първи юли си заминават и 706, 709, 711, 810, 824 (не съм сигурен за всички номера, не ги запомних). Най-голямата грешка на света е да се бракуват нископодовите модернизирани, за сметка на късите такива.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9421
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1015 on: 27.06.2017, 08:27:25 »
За 928 не знам добър ли беше или не, но 909 беше класов екземпляр за модела си и бракуването му сега въобще не ми се струва основателно. 933 беше вчера по 8 и го видях как изглежда. С изключение на отвратителните малки номерца изглежда повече от добре, цветовете са ярки и свежи. Като се замисля ливреята на СЕ би отивала добре на ЧКД-тата и бих се радвал ако някога се направи подходяща организация за сваляне на 100-те пласта кит и боя върху него, след което да се  пребоядисат по този начин. Биха изглеждали много добре.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2429
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1016 on: 27.06.2017, 10:54:39 »
Дойдоха 27 трамвая и се бракуват над 40, това доказва тенденцията към замиране на обществения транспорт. :help: :help: :help:
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2891
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1017 on: 01.07.2017, 01:15:00 »
Класика, ЦГМ традиционно е своеобразна версия на Исус Христос, винаги може с пет возила да замени 25, винаги може да намали колите по линия с общо една кола с цел оптимизация и въобще... сериозна работа. Не всеки го може това. А от нарочените за спиране освен 810 и 824 всъщност нито един не е за спиране според мен, но да приемем, че съм само пътник и толкова ми е акъла...
« Last Edit: 01.07.2017, 01:25:44 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1231
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1018 on: 01.07.2017, 14:39:58 »
Нископодовите от серията Т8М-700, в които имаше ресурс, трябваше да се модернизират по подобие на 934 и останалите. Произведени са по едно и също време с базелските, модернизирани са даже по-скоро и не биваше да се режат. Можеше да поемат изцяло линия 4 или 12, така че някоя от двете линии щеше да бъде достъпна за инвалиди. Към Илиянци трудно ще се движат крокодили, а линия 4 отдавна има нужда от по-големи трамваи. Имат големи отваряеми прозорци, за разлика от събратята им от Базел, в които разбрах, че било мор тези дни. Явно общината няма никакво намерение да увеличава колите по трамвайните линии или да пусне нова линия, щом с такава лекота се бракуват трамваи. Населението на София нараства, а общественият транспорт губи от превозната си способност. Метрото не е панацея.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9421
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1019 on: 01.07.2017, 20:20:27 »
Само без модернизирането на български трамваи, но при всички останали положения ударното бракуване на Т6М-700 и Т8М-900 за момента е неадекватна мярка още повече, че не са дошли всички 28 крокодили. Със сигурност някъде има подготвени за отстраняване от експлоатация 1000-милиметрови трамваи. Да се мисли как да се закупят и тогава да се устройва масов брак. Базел бяха подходящ шанс, но с липсата на интерес СО го подари на Белград, а можеше да стане много по-добре, но както винаги всичко в София, поради алчността, некомпетентността и мързелът на отговорните лица, се прави на парче, вместо да се мисли мащабно, когато инвестицията би си струвала.