Author Topic: T8M-700 (900-939)  (Read 132302 times)

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 791
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #980 on: 26.04.2017, 21:30:44 »
Сметката е такава - 24 чешки + 28 гугумера = 52 трамвая. В момента Банишора покрива 56 коли. Ако приемем да има резерв от 20 трамвая, означава, че трябва да се запазят 24 български вагона. Пенделите са 9, би било тъпо тях да бракуват, предвид уникалната работа, която могат само те да вършат. Остават 15 вагона - нещо като 5 дълги и 10 къси. И това е оптимистичен вариант, защото при идването на 13-те нови нископодови трамвая във втори парк, към Банишора ще потекат още чешки.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1601
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #981 on: 26.04.2017, 23:34:45 »
Тези сметки с Т6М-700 ли са или без? Лично на мен пенделите изобщо не ми се струват подходящи да останат в редовна експлоатация. Неудобни са, салоните им са безумно направени с тези задни секции в които трябва да седиш обратно на посоката на движение, както се писа и горе нямат нископодови секции (защо, това само Трамар може да отговори). По-добре да останат някакъв дълбок резерв докато наистина се появи пенделна линия в София.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #982 on: 26.04.2017, 23:41:15 »
Преди доста време, когато правеха пенделите аз зададох този въпрос, защо не им се постави нископодова секция? Отговора с две думи беше, че това ще е много сложна процедура, защото трябват изчисления, промяна на местоположението на електрическата инсталация и т.н. Тоест щеше да е много скъпа процедура, за която Трамкар нямаха отпуснати средства.

Отговора на въпроса ми може да бъде намерен някъде назад в темите.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1601
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #983 on: 26.04.2017, 23:51:08 »
Аха, за Т8М-700 е била разрешена процедура, а за пенделите е станала безумно скъпа... Като чувам такива истории се радвам, че такива "предприятия" като Трамкар бавно но сигурно вървят към закриване. Или нещо се прави като хората, или изобщо не се прави.

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 791
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #984 on: 27.04.2017, 02:19:26 »
Не е като да няма сериозни упреци към СЕ и Трамкар (неадекватни ремонти за стотици хиляди левове на трамваи преди брак - 309 и ко.), но точно по въпроса с пенделите май трябва да спреш да плюеш. Чети назад в темите, еmm беше обяснявал защо не е възможен ниския под при тях.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9421
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #985 on: 27.04.2017, 08:03:40 »
И много го интересува това един обикновен пътник. Каквато и да е  причината тя не може да оправдае лошият резултат. Пенделите са изключително неудобни трамваи с няколко сериозни грешки в дизайна. На първо място средната сакция, без значение от причината за това, не е нископодова. На второ апаратите на контролера пречат да се постави врата най-отзад веднага след неактивната кабина. На трето място изключително много е пестено от седалки, което е неудобно. Аз имам опит с 8 във вечерен час пик, пълни се много още от първа спирка и на „Константин Величков“ например е невъзможно да си намериш място, докато крокодилите в понеделник в началото на вечерния пик бяха с докрай запълнени седалки и съвсем малко правостоящи, което беше далеч по-добро от 5хх. И като добавка по-тежки са от Т8М-700, но имат същите тягови характеристики тоест изключително тромави са и те.
И за да прекратя офтопикът, в който навлязох искам да обобщя, че и Т8К-503 трябва да се движат към постепенно елиминиране и това, че са пенделни да не става причина този процес да се бави.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4583
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #986 on: 27.04.2017, 08:36:45 »
А същевременно под пода на средната секция няма нищо, което да прави невъзможно да е нисък пода.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3817
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #987 on: 27.04.2017, 09:32:44 »
На няколко пендела не могат ли да им се измислят нормалнорелсови талиги и да тръгнат на 23? Поне да влязат реално в употреба като пендели.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4356
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #988 on: 27.04.2017, 09:58:20 »
Опитът с Т6МД-1000 беше крайно несполучлив - изпадаха карданни валове и дори редуктори, оставаха без спирачки особено при скорост над 40 km/h, каквато е нормална за обособените участъци по 20 и 22 и т.н. Не виждам кой може да разработи читави нормалнорелсови талиги. :rolleyes:
« Last Edit: 27.04.2017, 20:00:05 by V.Peichev »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9421
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #989 on: 27.04.2017, 20:26:47 »
Не съм съгласен с подобен експеримент. Първо не е ясно доколко би се реализирал и второ никоя линия не заслужава да се поддържа в упадък. 23 заслужава или значително преразглеждане и обновяване на подвижния състав или закриване, но в никакъв случай сегашното жалко положение или несигурна инвестиция за трамваи, които са базово по-лоши дори от дювазите. Единственото им предимство е че има части за тях, а за дювазите вече почти няма, но във всяко друго отношение българските пендели отстъпват значително - по-шумни, по тромави, по-малко седящи места, разстоянието между най-долното стъпало и земята е по-голямо, а останалите стъпала са стръмни и ужасно неудобни, много по-зле от тези на дювазите. И не на последно място дювазите са с по-големи и по-добре уплътняващи врати.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1231
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #990 on: 27.04.2017, 20:47:04 »
Смятам, че идеята на Sofia е добра, но ако им се постави и нископодова секция от спрените 9ХХ. Така, това ще са първите трамваи по нормалното междурелсие достъпни за инвалиди и произведени в България. 23 има нужда от подмяна на подвижния състав и ново разписание. Но за съжаление тази идея дори и да е изпълнима, няма да се реализира. Вече нямаме експертен потенциал в почти никоя област и само чакаме на готово. Нашите специалисти работят и създават БВП в страните от Западна Европа, които след някоя друга година ще си купят чисто нови нископодови трамваи, за да са удобни за гражданите им в неравностойно положение. Старите ще ни ги дарят. Ние ще ги приберем и всички ще са доволни. "Новите" трамваи ще бъдат посрещнати с фанфари. 9ХХ започнаха да ги режат, след някоя година това ще се случи и с пенделите, нищо че са дадени пари за модернизация, а ние тук ще продължаваме да си говорим колко са скапани българските трамваи и колко хубава е скрапта на Европа, без да си даваме сметка, че една икономика, която нищо не произвежда, а разчита единствено на вноса и търговията е обречена на упадък.
« Last Edit: 27.04.2017, 20:52:13 by UMSofia »

Offline wiNt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 716
  • !<9060>!
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #991 on: 27.04.2017, 20:53:59 »
Нямаше ли нещо такова, че 4027 беше занемарен поначало заради въздушните си спирачки, врати и т.н. - нямало такъв специалист в Искър, тъй като там наистина няма такива трамваи. Сега да прехвърлят трамваи, да сменят талиги, нещо ме съмнява... още повече че 23 има бъдеще единствено като трамвай Младост - Гео Милев на някакъв адекватен интервал от 10на минути. Сега е пълен бонус, колкото да не се казва че само се закриват трасета, ми и са открили ново...
« Last Edit: 27.04.2017, 20:56:04 by wiNt »

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1601
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #992 on: 27.04.2017, 21:46:52 »
Смятам, че идеята на Sofia е добра, но ако им се постави и нископодова секция от спрените 9ХХ. Така, това ще са първите трамваи по нормалното междурелсие достъпни за инвалиди и произведени в България. 23 има нужда от подмяна на подвижния състав и ново разписание. Но за съжаление тази идея дори и да е изпълнима, няма да се реализира. Вече нямаме експертен потенциал в почти никоя област и само чакаме на готово. Нашите специалисти работят и създават БВП в страните от Западна Европа, които след някоя друга година ще си купят чисто нови нископодови трамваи, за да са удобни за гражданите им в неравностойно положение. Старите ще ни ги дарят. Ние ще ги приберем и всички ще са доволни. "Новите" трамваи ще бъдат посрещнати с фанфари. 9ХХ започнаха да ги режат, след някоя година това ще се случи и с пенделите, нищо че са дадени пари за модернизация, а ние тук ще продължаваме да си говорим колко са скапани българските трамваи и колко хубава е скрапта на Европа, без да си даваме сметка, че една икономика, която нищо не произвежда, а разчита единствено на вноса и търговията е обречена на упадък.

Ами верно си е, българските трамваи са скапани. За това едвам издържаха да дойдат 30-годишни швейцарски да ги заменят преди да се разпаднат на линия. И с нормалнорелсови талиги, и с теснорелсови си остават една техническа недомислица, неудобна и за пътници, и за персонала. Ако ги пратим с нови талиги на 23 ще имаме поредната бутикова линия с бутикови превозни средства.

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3396
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #993 on: 27.04.2017, 23:36:42 »
И кой български трамвай се  е разпаднал на линия?
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2630
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #994 on: 28.04.2017, 01:01:36 »
Тия нормалнорелсови талиги няма от къде да се появят и да не струват повече от самия трамвай, така че тази идея просто е невъзможна за реализация, дори да изключим, че е и безсмислена, само за да намерим приложение на нещо, което сме създали без идея за какво да го ползваме.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11830
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #995 on: 28.04.2017, 01:21:34 »
Те всичките талиги за нормално междурелсие и без това са вече бракувани заедно с трамваите от тази серия за съжаление. Иначе са взаимнозаменяеми.

Друго може да се направи обаче, на спрените 6-осни Дювази да се измайстори и изкопира в Трамкар нископодова секция като на Швейцарците  :D Ако щете дори от 2 предници и една такава секция да направят пенделен  :D и така заедно с 8-осните ще има достатъчно вагони за редовна линия.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6837
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #996 on: 28.04.2017, 08:03:05 »
Точно талигите бяха един от проблемите на Т6М-1000.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3817
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #997 on: 28.04.2017, 11:12:07 »
Но пък от друга страна 416 си работи нормално с неговите талиги. Трамкар вече едва ли са в състояние да произведат нови талиги, а и да бяха едва ли има смисъл, но не може ли да се преправят съществуващи талиги?

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2630
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #998 on: 28.04.2017, 11:39:09 »
Талигите на 416 са съвсем други - от виещите, като на теснопътните Сф100 и сродни.
Трамкар може да са опитвали някога да произвеждат талиги, но масовото производство е било в ЖП завода, който вече не съществува и в тази връзка нови талиги няма как да има на адекватна цена.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4356
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #999 on: 28.04.2017, 11:43:34 »
Талигите на 416 са модификация на тези на София 100 съответно се отличават с голям шум и силно лашкане.  :rolleyes: Абсолютно неоправдано е да се преправят съществуващи талиги от този тип, дори да има останали и да има възможност за подобно производство. :rolleyes: