Author Topic: Швейцария подарява на София 28 трамвая втора ръка  (Read 78050 times)

Offline georgi64

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 687
    • View Profile
в-к "24 часа"
16.12.2012 г., стр. 2

Швейцария подарява на София 27 трамвая втора ръка


27 трамвая, произведени през 1991 г., ще купи на София швейцарското прави­телство. Прогнозната сума на сделката е 2,5 млн. швейцарски франка, а проектът ще се финансира по Българо-швейцарската програма за сътрудничество, научи „24 часа".
Досега тя подпомагаше проекти в сфе­рата на вътрешния ред и сигурността. В четвъртък СОС трябва да даде съгласие за реализацията на сделката. После ще се подготви апликационната форма, а сделката ще бъде финализирана до лято­то.
Трамваите са минали основен ремонт през 1998 г. Те са нископодови и могат да се ползват от хора с увреждания. Имат климатик за водачите, гласова сис­тема за информиране на пътниците за спирките, ниски нива на шум и вибрации. В момента обслужват пътниците в Базел, обясни зам.-кметът по транспорта Любо­мир Христов. Общината ще участва със съфинансиране чрез обучение на ватма­ните и технически персонал, разширение на междурелсието на мотрисите и 10-годишната им поддръжка. Транспортиране­то също е за сметка на Швейцария. ЕК одобри проекта за разширението на метрото до летището и до Бизнес пар­ка и вече имаме гарантирани 110 млн. евро за двата участъка, съобщи вчера кметът на София Йорданка Фандъкова.




ако е вярно супер  :) :)

ето и какво имат според  Уикипедия

http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B0%D0%B7%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B2%D0%B0%D0%B9#%20%CF%EE%E4%E2%E8%E6%ED%EE%E9%20%F1%EE%F1%F2%E0%E2

А ето и сайта на предприятието мисля., Страницата със снимки
http://www.blt.ch/Unternehmen/Fotogalerie/Tram/FotogalerieTram.aspx
« Last Edit: 22.01.2015, 12:31:18 by mitakis »

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2566
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Браво. Сигурен съм, че ще са в по-добро състояние от Инеконите :)

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1456
    • View Profile

Това е супер новина, а пък и трамваите изглеждат чудесно  :arrow: (ако ще доставят този модел)


Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1180
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
@bonbon
Да, точно тези ще са...


Това е единственият възможен модел - добре познат силует и от други европейски градове:


Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2607
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Ето за тези 27 вагона с номера от 659 до 686 става въпрос по всяка вероятност: http://www.bvb.ch/unternehmen-bvb/fahrzeugpark/be-4-6-659-686
Много здрави и много грамотно направени машини според скромното ми мнение, дано наистина пристигнат благополучно и дай Боже българската действителност да не ги превърне в конкуренция на динозаврите.
« Last Edit: 18.12.2012, 12:18:14 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline JloKyM

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 969
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Тези нормалнорелсови ли са?

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12733
    • View Profile
    • Email
Тези нормалнорелсови ли са?
Теснорелсови

Offline KRAKOMOBILA

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5171
    • View Profile
А какво им е междурелсието, че трябва да се коригира ? 1000 мм ? 

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6403
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Ами добра новина е това. Но ще се радвам наистина, когато ги видя доставени в София. Само се опасявам, дали няма да се прекрати конкурса за нови трамваи, след доставката на тези вагони.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 520
    • View Profile
    • Email
Колеги, преди около седмица бях в Базел и се впечатлих от трамвайната им мрижа и натовареност. Но! Ако става въпрос за зелените им крокодили, не смятам че са страхотни за нашите условия. Като минават по улиците, дори по идеалния път в Базел, подрънкват. Освен това нископодовата част не е добре интегрирана в конструкцията и се забелязва как все едно леко провисва. Вратите им с долното затварящо се стъпало според мен ще бъдат особен проблем при нашите условия. С две думи по нашите пътища и при нашата поддръжка няма да издържат много. По-късно ще кача и снимки на въпросния модел от улиците на града.

Offline T1000

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1997
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Пак ще обираме скрапа на Европа  :D Но май толкова си заслужаваме, така че...
I'll be back®

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Подаряват !!! ни 27 трамвая, които макар и на 22 години ще са поне с още толкова по-добри от наличните и веднага се намериха хора на които им дрънчат, провисват или са за брак.
Просто не ги ползвайте. Не искам да давам квалификации, но считайте, че съм го направил.

Offline T1000

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1997
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Спокойно, няма да ги ползвам. Но пък после да няма "ех, какво стана с новите трамваи". А и от такива мисли "щом подаряват, да взимаме и да се радваме и да се кланяме", затова сме на това дередже. После не се сърдете като пак ни правят кенефа на Европа в Брюкселски колажи. Давам конкретни квалификации и си поемам отговорността ;)
I'll be back®

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8606
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Това щях да кажа и аз и определено не съм съгласен с The Freshmaker за Т4Д-С. Произведени са началото на 80-те, инвестирани са пари за да се модирнизират, да наистина са с висок под и това се изтъква като причина да са ги дали на нас, но няма никакви гаранции, че това е единствената причина затова. Мисля непрекаснатите дрънканици за ужасната ни поддръжка(не, че не е такава) и релсов път за ненужни урури защото липсват всякакви доказателства, че някои от проблемите които ние имаме сега с тях не са се проявявали и в Хале. Подкрепям каузата, но изключително много се съмнявам, че ако дойдат няма да са "конкуренция а динозаврите". Моля The Freshmaker да не приема това като иронизация защото не е такава.
Защото никога не се отказваме,
защото винаги оставаме заедно,
защото трудностите за нас са предизвикателство
и най-вече защото транспортът е нашата страст!

Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
На харизан кон зъбите не се гледат. То и Т4-ките беха харизани от немците, ама една схема превъртя едни пари...

А какво им е междурелсието, че трябва да се коригира ? 1000 мм ?
Никой не ти е отговорил - то като нашето 1009 няма друго в света и щом ще ги разширяват значи са на 1000 мм.
« Last Edit: 18.12.2012, 15:12:15 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6342
    • View Profile
Аз също ще кажа, ако останем без нови (ама нови) трамваи, да не се сърдят тези, които сега подскачат от радост. И тогава ще ни се наложи да гледаме зъбите на харизания кон, както се казва.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Да не се заблуждаваме обаче, новите трамваи ще бъдат такива 2-3 месеца. Нископодови трамваи едва ли ще издържат на софииските криви релси. Евентуално ако се купят нови трамваи от стар доказал се модел... Вторият проблем с индианците в работещи в ЦГМ обаче си остава...
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
Мрежата в Базел е 1000 мм. Същите трамваи се движат от няколко години в Белград и са чудесни машини. Най-накрая добра новина за трамвайния ни транспорт.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2535
    • View Profile
На мен ми приличат на новите Т6М-900М с тези ниски секции. Ако дойдат се надявам да ги пратят в "Банишора". Въпреки, че симпатизирам на "Красна поляна", напоследък там много се излагат с поддръжката и не мисля, че им трябват други "технически предизвикателства" след Т4Д и Т4Д-С.
Ако дойдат, трамваите ще са идеални да заменят останлите 4ХХ и небоядисани 7ХХ/8ХХ, а защо не и част от 9ХХ. Дори само салонът да им е по-топъл, пак ще са класи над родните творения.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
Трамваите са производство на Шиндлер Вагон АГ и са класи и над Татрите. Единственото нещо което не знам дали е добре са прибиращите се стъпала. На спирки в средата на улицата са супер удобно нещо, но при перонни спирки може да се окаже, че ще обират бордюрите. Базелските улици са строени с различни габарити все пак.

Другото притеснително в статията е, че ние ще трябва да финансираме обучението на техническия персонал и резервните части за 10 години - това означава, че всъщност няма да ги финансираме. И макар и швейцарски, и тези трамваи се нуждаят от някоя и друга резервна част, а те са на цени в пъти по-високи от тези на трамваите, които експлоатираме в момента.
« Last Edit: 18.12.2012, 18:53:43 by sofianec »