Author Topic: Доставка на 13 броя нови нископодови съчленени трамваи за 1009 mm  (Read 7707 times)

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
    • Email
Финансовите възможности са ограничени и трябва възможно най-бързо да се подменят куп опасни БГ дараци - не можем да си позволим много луксове и екстри, да не говорим за ексцентричен дизайн. Едновременната покупка на 65 нови нископодови трамвая е напълно непосилна. :rolleyes:

Стоп! Какво им пречеше още при първата поръчка, спечелена от ПЕСА да сключат рамково споразумение за доставка на 20 трамвая + още 20-30-40 опции? Никой не е казал, че подвижен състав трябва да се закупува по много, накуп и кеш. А практика за такива рамкови споразумения съществуват не само за трамваи, но и за тролеи, автомобили, самолети, компютри и каквато техника се сетите.

Забележете, че в упоменатата поръчка за 65 возила фигурира  "will deliver up to 65 new modern vehicles ". Спомнете си тендера за локомотиви на OBB, спечелен от Сименс - ставаше въпрос за до 200 локомотива, които се закупуват при определени обстоятелства.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1315
    • View Profile
    • Email
Опциите струват пари и трябва да се извикат в определен срок иначе изгарят. Явно такава финансова рамка просто при нас не съществува.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2252
    • View Profile
    • Email

Финансовите възможности са ограничени и трябва възможно най-бързо да се подменят куп опасни БГ дараци - не можем да си позволим много луксове и екстри, да не говорим за ексцентричен дизайн. Едновременната покупка на 65 нови нископодови трамвая е напълно непосилна. :rolleyes:
Пак старата песен, на същия тон...

Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15558
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Опциите струват пари и трябва да се извикат в определен срок иначе изгарят. Явно такава финансова рамка просто при нас не съществува.
Скъпи на триците, евтини на брашното... При покупката на Ютонгите, беше изчислено, само на база на официалните технически характеристики от производителя, че експлоатационните разходи за периода на употреба са много по-високи на други оферти. А в практиката, разходът на гориво, масло и прочие се оказа и още по-висок, от този на хартия...

По същия начин, има ли експертиза, че опциите за закупуване на унифициран подвижен състав във времето ще е по-скъпо от работа на парче с каквото дойде?!  :rolleyes:

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2252
    • View Profile
    • Email
По същия начин, има ли експертиза, че опциите за закупуване на унифициран подвижен състав във времето ще е по-скъпо от работа на парче с каквото дойде?!  :rolleyes:
Ако питаш сериозно, аз лично не мисля, че може да се направи еспертиза по тази задача, но може да се направи някаква прогноза, която едва ли ще бъде много точна, поради динамиката на различните икономически параметри ( цени на подвижния състав, цени на горивата, цени на консумативите и прочие)
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline konrad7

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
Не знам дали ми харесват повече трамваите на Шкода или Песовките, но доколкото чух все още не е приключил търга, Песа ще обжалват, както знаете те са подали по-ниска.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1315
    • View Profile
    • Email
опциите за закупуване на унифициран подвижен състав във времето ще е по-скъпо от работа на парче с каквото дойде?!  :rolleyes:

Не, но и закупуването на подвижен състав от един единствен производител не е решение, защото той може после да извива ръце с цените на резервни части. Разумният градоначалник би осигурил диверсификация и би поръчал от 2-3 източника, освен ако няма някаква спусната политическа директива от по-високо да се толерира определен производител (например за поддържане на родно производство и т.н.)

Offline Busfan

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 81
    • View Profile
Тези трамваи трябва да ги пуснат на 12 за да обслужват центъра

Offline 701

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2854
    • View Profile
Тези трамваи трябва да ги пуснат на 12 за да обслужват центъра
Нов трамвай по разбитото Илиянци забрави да пуснат, а и, за съжаление, ремонт не се предвижда скоро.
lo chupen todos a los que no les guste 701

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4019
    • View Profile
Безумие би било да се пуснат нови трамваи по разбитото трасе към Илиянци преди да бъде направен качествен основен ремонт - ходовата им част ще се разбие бързо. Същото важи за Каменоделска и Стамболийски.  :help:

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12939
    • View Profile
    • Email
Айде стига излишен флууд! Трамваите са за ТМ5 и вървят заедно с ремонта на трасето по ЦБ3.