Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 595
1
То така или иначе 23 вървеше в повечето случаи заедно с 20ката, особено в събота и неделя, тъй че с него и без него все тая.
Ако е така, защо тогава изобщо ТМ23 го има? Ако му е зор на Ганчев да не загуби транспортна задача, нека да я преобразува в допълнителни коли по ТМ20 и 22, а и други линии имат нужда от сгъстяване. Но въздухопревоз Гео Милев-Дружба е напълно излишна работа. Съмнява ме и в смисъла на линия до Автостанция Изток (пробегът е почти колкото до Младежки театър). Съмнява ме и смисълът от инвестиране в S-ка до Мол Сердика примерно, да не говорим за едноколовозно трасе по Иван Асен до Орлов мост, което би дало някакъв смисъл на линията. Ако толкова ги е страх да оставят на произвола трасето по Копенхаген, нека пускат без пътници 2-3 курса дневно от депо Искър до Дружба и обратно.

2
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: Yesterday at 15:27:28 »
Нямаше ли изискване в Закона за обществените поръчки, че такива могат да се правят само за нови стоки??
Как купиха чешките трамваи тогава?

3
Припомням, че за диалози между двама потребители има лични съобщения, както и безброй други чат платформи - Messenger, Viber, What's Up и т.н. За докладване на друг участник (вкл. лично съобщение) също е предвиден бутон "Информирай модератор".

На въпроса, отнасящ се до администратора и модераторите:
И втори въпрос - 55-те ми процента догодина по това време ли ще ми бъдат махнати по давност?

Наказанието от 19.07.2017 гласи: "Заплахи и грубо отношение към потребители. Последно предупреждение!" Както се забелязва, това не са 5, 10 или 20%, чиято давност изтича за 2 месеца, а последно предупреждение. Все пак не е логично на всеки 2 месеца да има последно предупреждение, нали? При това положение процента го намалява наложилият го админ или мод. Но след този анонс:
Просто искам маняка да си получи наказанието, иначе и на живо ще се разправям с него, няма спор. Тая работа единият да си прави квото си иска, а на другия да му качват процентите нЕма да стане :)
да се иска отмяна на последното предупреждение е странно, нали?

4
Еднобуквените серии започват да се издават през 1992г. в градовете, на които им се наложи да си променят областния код, заради Виенската конвенция за движение по пътищата.
Да, това е ясно. А в градовете без сменени областни кодове такива се издаваха от 1986, като от 1992 вече няма жълти номера. Въпросът е, докога са издавани еднобуквени серии, тъй като надали друга област, освен Пловдив и евентуално Варна, е изчерпала еднобуквените серии.

5
Периодично поизтупваме праха от тази тема. А трасето по Копенхаген-Ляпчев прескача общинските бюджети вече повече от петилетка.

Ако разгледаш първите страници на тази тема, ще видиш, че и през 2007 натовареността на ТМ23 с маршрут доникъде е била неубедителна. Оттогава толкова трамвайни проекти отидоха във фризера, но този светкавично беше реализиран.

Чудеса при обръщало при МС Младост-3 няма да станат, но там фактически ще е обръщалото на ТМ20, а при Депо Искър ще остане подсилващата линия. Много ясно, че никой от Младост-3 няма да пътува до Подуене и Дондуков през гара Искър. Но хората около бъдещия комплекс Кепитъл форт, под естакадата и комплекс Цариградски ще го ползват до метрото, вместо да вървят по знайни и незнайни пътеки и стълби.

Но дотогава ще вози въздух от Гео Милев до дружбенските полета. Идеята да е до центъра не беше толкова за безценна и скоростна връзка от Дондуков до Дружба-2, а за помагане на ТМ20 - все пак 8-осните динозаври, ако и да са нарядко, поемат сума пътници. Но явно не може да се разчита 4 от тях да изкарат по 2 смени. Може би трябваше да са на разпокъсано време, но до центъра. А резерва при липса на друга да е автобус 23ТМ

6
Помислих си днес за решетки за дървета. В момента трупат върху калта около дърветата дървени стърготини. Но явно не е добро решение да се оставя толкова метал по софийските улици, а явно не е усвоена още технология за производство на неметални решетки.

7
Днес сефтосах новия-стар Дондуков.
Разбира се, драматичните изцепки не са реалност, но и видът му не е особено слънчев като за централен булевард.
Както и се очакваше, основните минуси са от павираната част. Сигурно е възможно на теория по някакъв чудодеен начин да се слегнат паветата, но по-възможно е да се получат неравности. Да видим, какво ще се получи през идващия сезон на валежи, замразявания и размразявания. Погледнато наедро: настилката не е гладка. Да, никой не шлифова павета едно по едно, но поне можеше да оставят отгоре тази страна на кубчето-паве, която дълги години е била отгоре и колкото и да е малко, се е поогладила. Малко е смешно, че някогашните бели павета, очертаващи пешеходни пътеки, са влезли в употреба по случаен принцип. Явно е бил голям зор за изпълнителя да нареди пешеходните пътеки както бяха, но поне да не ги бяха използвали. Липсват (засега) някакви ограничители на трамвайното трасе. Надали линии с характерната за София водна боичка няма да изкарат и до пладне, но може да пробват с метални топки или пластмасови осеви линии (отнася се и за "зебрите"). Характерните за павирани улици дъги от павета доста са размазани.
След бурята в чаша вода за контактната зона "асфалт-паваж" (на въдицата се хванаха не само СС, а и Господарите) там нещата са си наред, което не е съвсем така с контактната зона "жълти-сиви павета" до Партийния дом. Не се заяждам за не съвсем праволинейния бордюр от жълти павета, но първите редове сиви павета изглеждат като мятани по случаен начин.
Голяма пушилка се вдигна за трамвайното трасе. Днес трамваите се влачеха юнашки - нарочно карах зад една 20-тица, която не надвиши 25 км/ч, без да има абсолютно нищо пред нея на трасето и. Дали имат инструкция за намалена скорост върху ново трасе - бъдещето ще покаже.
Изобщо положителният момент е, че от Раковски до Левски е асфалт и заради това напълно си струва забавянето.
Велосипедната алея в павираната част е от сиви квадратни плочки, които лично на мен не ми харесват и не се вързват със съседните две настилки. Не виждам какво пречеше тя да си е от асфалт, и бездруго не можеше да е от безценните архитектурни паметници.
Настилката на тротоарите - тип "пчелна пита" ми харесва - най-малко малките плочици няма да джвакат като големите си квадратни събратя.

8
Далеч съм от мисълта, че описаните улици ще станат пешеходни. С тях дефинирам евентуални граници на пешеходна зона, а пешеходна зона е различно понятие от пешеходна улица.

9
Еми да кажем, че в София центъра е пространството, заключено в Първи градски ринг.
Кой си ти, та да казваш? Още един спасител ли?
Както Елби каза, това с пешеходните зони си е функция не на някакъв радиус около някаква точка, а на пешеходен поток. "Да кажем" около първи ринг в София (половината от който даже не е "синя зона" - нещо като критерий за идеален център) пренесено в Загреб ще рече всичко между гарата и планината. Което не е случаят: пешеходна зона са улички с музеи, обществени места, старини и прочие - в Загреб, в Барселона (Бари Готик), в Мадрид (около Пласа Майор), в Кьолн и т.н. Във Флоренция пешеходният поток и броя на музеите, които са в пешеходната зона, е умопомрачителен през цялата година, да не говорим за твърде либералния режим спрямо дву- и триколесни возила с ДВГ. В Дубровник пешеходната зона е повече от ясна, даже с крепостни стени е заградена плюс категорична забрана даже за велосипеди, но и там туристическият поток е убийствен. В Лондон, Берлин и Париж поради разпръснатите им забележителности няма централна пешеходна зона, а пешеходни острови.
Подобни места в София са между Графа-Алабин-Витоша-Ларгото-Царя (вариант Московска)-Раковска. Плюс неосъществилата се добавка между Ларгото и Халите, включваща и Пиротска. Или около Св. Ал. Невски. Витоша е изявена пешеходна улица, подобно на "стъргалата" във Варна, Русе и другаде, но пресечките и нямат никакъв пешеходен поток.

10
Разни / Re: Странични въпроси
« on: 17.11.2017, 16:32:51 »
На тола край Белград, при Младеновац, има два реда кабинки за събиране на таксите. Ако първият ред е препълнен, го заобиколете отдясно - има една свободна лента, тя отвежда на втория ред, там винаги е празно.
Вече не е така, Веско. Заради новостроящата се ИКЕА толовете са преместени по на изток и са на 1 ред, но с доста кабинки.
Същото се случи и източно от Загреб преди 3-4 години. Просто няма как да искат тол такса на всички столичани, които ходят до ИКЕА. Разбира се, това се тол-участъците са скъсени с няколко километра ни най-малко не означава, че таксите са намалени.

11
1. А защо рейс 20 не минава направо по Малашевска? Пак ще си има връзка с трамваите. А ще се спести доста пробег.

2. Друго което си мисля е защо двата рейса не минават по улица Козлодуй двупосочно, по Мария Луиза и да върти на кръга на лъвов мост. Там има по-малко задръствания.
1. Разстоянието е по-късо, може би само левият завой към Каменоделска би бил проблемен, но в обратна посока няма проблеми да карат направо по Малашевска. Освен ако няма някоя велика бакалия около Автостанция Орландовци, която се ползва от бабите в съседните квартали (БИЛЛА е недалече).
2. Губят се връзките с автобусите на Сточна гара. Без ТБ11 всички минават и през Лъвов мост, но прекачването откъм изток би довело по-заобиколни маршрути.

Възможно е след известна експлоатация да преосмислят маршрутите предвид задръстванията.

12
Разни / Re: Странични въпроси
« on: 17.11.2017, 12:23:49 »
При преминаването през Белград по-добре да се мине по главния път по посока Хърватска и едва в края на града да се отбие в посока Нови Сад - околовръстното, по което отбиват табелите преди Белград, е кошмар!

С една добавка - в западната част на Белград най-напред има синя табела "Нови Сад". Пропускате я и се отбивате по ЗЕЛЕНАТА табела след края на града.
Ако пропуснете да си купите електронна винетка за Унгария, може да го направите от бензиностанцията ОМВ непосредствено след границата вдясно. Там приемат кредитни карти, докато на кабинките при границата приемат само кеш и при плащане с евро хващат "по трънски курс". Разбира се, след като сте за повече в Унгария, със сигурност ще обмените форинти. В София това може да се направи на бюрото на Никар на Графа/6 септември срещу 6 ОУ. Ако го правите в Будапеща или друго място в Унгария, внимавайте с обменния курс и комисионите - показани или скрити. Направо питайте за 100 евро колко форинта дават и ако са под 30000, бягайте!
Путарината в Сърбия се изписва и в евро, курсът е съвсем приличен, приемат се и монети от 0.50, 1 и 2 евро, както и всякакви карти. На мен даже са ми връщали ресто в евро, докато хърватите се правят на интересни и дават ресто в куни. На бензиностанциите на ОМВ - също приемат карти, а курсът на динара при плащане кеш с евро е завишен.

13
При блоково струпване и то в началото на маршрута няма друг полезен ход от този, по-задните автобуси от блока да подминат спирка (евентуално със спиране извън спирката заради желаещи за слизане). То затова са и бутоните за заявки. Ако по-нататък пълен настигне празен автобус, това си е откровено шофьорско влачене и неколегиалност.
Конкретно в случая автобусът няма начин да изчака в двулентовата отсечка пред светофара, тъй като задръства цялото движение, в т.ч. автобусите по цял куп други линии, вървящи оттам. Ако изнесат спирката напред, става неудобно за пътниците, които се отдалечават от Графа.

14
по ул. „Константин Стоилов“, площад Сточна гара, по бул. Сливница, пл. „Лъвов мост“ – двупосочно.
И какво - въртележка по кръговите на Лъвов мост и Сточна гара?! Толкова ли не можаха да ги върнат по Мария Луиза и Козлодуй? Единствено аргумент за връщането на Сточна гара  е по-бързото прекачване от ТБ11, А213, 305, 413, 404 и 11 откъм Гео Милев в посока към селата направо по Стоилов вместо обиколка през Лъвов мост, Мария Луиза и Козлодуй.

15
Отдавна е ясно, че картинката с трамвайните трасета в първоначалния ОУП е художествено произведение, а не реалност. Тя престана да е вярна още с решението да остане трамвайното трасе по Мария Луиза, а също така да се възстанови трасето от Кръста до Хладилника.
Но е факт, че и досега СО няма дългосрочна програма за развитието на трамвайния транспорт - днес се взема едно решение, след година - друго. После идва финансиране на дадено трасе, после пък с действията и бездействията си СО проваля други и т.н. и т.н.

16
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 14.11.2017, 22:37:13 »
Оттам тръгваше и А104, който също се обслужваше от Икаруси.

17
Жокер - и в двата града велосипедната инфрастуктура е на много високо ниво и хората си използват колелото ежедневно като начин на придвижване.
Това е една от предпоставките, но не е единствена. Иначе нямаше в челото на класирането да има няколко китайски града.

Колкото до задръствания в идеалния център на София - не съм сигурен, че във вътрешния ринг задръстванията са по-големи примерно от Горнобански път, Винарово колело, Красна поляна, Хладилника, разклона за Горубляне та даже и от нашия любим Малинов.

От 7 години не работя в широкия център, но до 2010 придвижването от ИСУЛ в посока НДК-Медицинска и южните квартали по вътрешния ринг ставаше по-бързо, отколкото по Евлоги.

18
Никой не закрива зорлем маршрутки. Всички се закриват сами поради липса на пътници.
Това не е вярно! Закриват се постепенно всички линии, без значение от натоварването.
11 и 46 бяха на цена 1лв., мислите ли че са били празни?
Разредиха пълната 37, скоро и нея ще закрият, както направиха с 18 и 22 например.
А по какъв механизъм СО разрежда или закрива линии?

Според мен по-скоро на операторите не им се рискува да инвестират в нови маршрутки, след като нямат дългосрочен договор, а само анекси за удължения. Просто бусчетата се скапват след брутална експлоатация и ето ти - разреждане и закриване. Когато изправните бусове на оператора намалеят и не могат да обезпечат поне 30-минутен интервал - линията дава фира.

19
Да, българските задръствания са най-големи в света, дъра-бъра, два чадъра. Напоследък популисткото плямпане зарази доста хора.

Всеки, пътувал по западни магистрали, гледа с умиление превъзнасянията на разни журналистки на Владая или Вакарел.

За да не съм голословен, ето последната класация на Том-том: https://www.tomtom.com/en_gb/trafficindex/list?citySize=LARGE&continent=ALL&country=ALL. Делим 82-90 място с Берлин, Лион, Вашингтон и Хонолулу. Обожествяваната от някои сдружения Прага е само с 1 пункт след нас, 25-те процента на Солун ме хвърлят в тъч. Отличниците в Европа са Будапеща и Амстердам, което е обективно още повече след радикалното разширение на М0 в Будапеща. Като се има предвид, че след 145-то място са незначителни щатски градове, положението не може да се нарече катастрофално.
Балканските шампиони си ги знаем - Истанбул и Букурещ.

20
Те имат, но не и в идеалния център, за който спомена. Даже разчистените от Дучето връзки между Пиаца Венеция и Колизея и към Сан Пиетро се считат за огромни грешки.
Нямам представа за историята на трамвайния транспорт в Рим, и имало ли е изобщо такъв в идеалния център. Но ме съмнява ефективността на такъв в зоната между Колизея, реката, Пиаца дел Пополо и Куиринале. Отчиташ все пак хълмистия терен.
Чувал съм за някакви рестрикции за достъпа на автомобили в централната зона, но ти сигурно си се запознал с тях. Не знам, дали някога ще се роди италиански управник, който да пренасочи хората от мотопеди на велосипеди, но мотопедите (моторино) са невероятна напаст из италианските (а и гръцките) градове. От първата ми екскурзия си спомням следния инцидент: чисто пешеходна улица, кафене с изнесени масички и столчета. В един момент една от седящите, заедно със столчето, беше отнесена от преминаващ мотопедист. В следващия момент мотопедистът ... започна да и се кара, че много си издърпала столчето и нямало как да преминават мотопеди.

Ринговата магистрала е с доста голям радиус и за щастие не е част от главната магистрала север-юг - А1: Милано-Неапол-Реджо. Но като гледам картата - нямат други завършени по-вътрешни рингове (Circolazione Interna все още не е затворена).

Pages: [1] 2 3 ... 595