Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - KRAKOMOBILA

Pages: [1]
1
Тъй като през годините Балкантурист са имали разнообразни марки автобуси включително и Шкода 706РТО, Чавдар 11М3/4 и Икарус 250 реших да отворя тема, тъй като историята на Балкантурист е огромна, а информацията е малко. Ще се радвам всеки, които знае нещо да пише - или пък ако е намерил информация.
Ето малко от мен:
 Балкантурист е българска туристическа компания с над 60 години опит в областта на международния и вътрешния туризъм.

Създадена е през 1948 г. Търговската марка Балкантурист е добре позната на международния туристически пазар и се свързва с всички видове пътувания за и от България.

„Балкантурист“ е дългогодишен член на авторитетни международни професионални туристически организации - IATA, UFTAA, ASTA, JATA, ETOA, Euro Congress, както и на българските браншови организации БАТА, Асоциация на хотелиерите и ресторантьорите.

„Балкантурист” беше лицето на България цели 40 години.
Чужденците спяха в хотелите „Балкантурист”, ядяха в ресторантите към хотелите, пътуваха с автобусите с тази мярка.
Когато нямаше достатъчни чужденци, и ние, простосмъртните, се възползвахме от лукса и разкоша.
Едно българско селище ставаше истински град, когато на площада – редом с Партийния дом, се издигаше и хотел „Балкантурист”.
Вечер там можеше да бъде открит цветът на младежта, а в банкетната зала – градския елит.
„Балкантурист” беше като „Макдоналдс” – всички хотели и ресторанти си приличаха, менютата бяха стандартни, цените – също.
Където и да влезеше човек, знаеше, че може да намери кока-кола на цена 0,26, водка по 0,55, а спането ще струва 2,50. Най-много 2,70.
Системата „Балкантурист” е създадена в далечната 1948 година. Най-напред в обединението влизат национализирани хотели, после започват да се строят нови.
Първият балкантуристки хотел в Пловдив е „Република” – бившето „Молле”.
През 1956 отваря врати емблемата на града „Тримонциум”, пет години по-късно – „България”. После идват „Марица” и „Ленинград” – ресторантите не ги броим.
Някой да не си помисли, че новите обекти са се борили за клиенти – нищо подобно. Клиентите се бореха да ги допуснат в света на „Балкантурист”.
В ресторантите дълги години не можеше да се влезе без костюм и вратовръзка.
В хотелите съществуваше безпощаден фейс-контрол и беше истинско чудо да си намериш стая без резервация и без връзки.
Впрочем системата за резервации беше странна и направена така, че да не работи.
Веднъж се опитах да запазя стая за гости в пловдивски хотел, но се оказа, че тази работа не може да стане директно, а трябва да се мине през някаква централизирана служба за резервации. Намерих службата, всъщност това беше една дебела чиновничка, която ме изгледа с презрение и каза, че за запазване на стая в Пловдив трябва да се отиде лично в София. Точка.
След което потърсих връзки и работата се уреди за 5 секунди.
Всяка по-сериозна градска институция си имаше запазена квота в местния хотел. Окръжният и градският комитет на БКП си имаха няколко запазени стаи, които не се пускаха на свободна продажба при никакви обстоятелства.
По-малките служби също знаеха как да уреждат своите гости.
Някой път половината хотел стоеше празен, на разположение – в очакване да се обади някой „от горе”, но стаи не се даваха и на най-закъсалите.
Някоя по-човечна рецепционистка чакаше само до полунощ и тогава раздаваше няколко от пазените стаи на най-закъсалите.
Беше нормално да се видят във фоайето тълпа пътници, които гледаха към рецепционистката с надеждата, с която безнадеждно болен гледа чудотворната икона на Света Богородица.
Говореше се, че някои от служителките уреждали желаещите да получат легло срещу някой лев подкуп, но ако е имало нещо такова, то е било извънредно рядко.
Да работиш в „Балкантурист” беше невероятно престижно и не си заслужаваше заради някой и друг лев да си рискуваш шанса в живота.
Най-трудно беше да се настаниш в хотел, в който никога няма свободни места и то с чужда жена.
Първият път, когато се пробвах, бях с едно гадже в Карлово. Пред рецепцията имаше опашка от чакащи полунощ, когато може би нещо щеше да се откъсне от сърцето на дежурната на рецепцията.
Наредихме се на края на опашката с чувство на обреченост.
Лелята ни хвърли един изпитателен поглед и викна пред всички:
-         Вие, там на края, на всичкото отгоре не сте е женени май.
Потънахме в земята от срам и се скрихме в най-тъмния ъгъл на фоайето.
След малко лелята се завъртя около нас и тихо състави плана за действие.
Получихме стая, пререждайки всички – даже и тези, които бяха дошли в града да вършат държавни дела, а не да си правят густото.
Служителката на „Балкантурист” очевидно ценеше любовта – и то без никакви рушвети.
На морето обаче – разказваха познати, без някой лев в паспорта работата не ставала.
Веднъж и аз като ерген пробвах този номер в „Слънчев бряг”, но момичето на рецепцията с укорителен поглед ми върна парите, после огледа регистрационните карти, които бяхме попълнили с бъдещата ми съпруга и каза тихо и поучително:
-         Кога ще се научите, че на картите трябва да пишете един и същ адрес. Като минава проверка, първата работа е да сравняват адресите.
Попълнихме нови карти с еднакъв адрес и получихме ключове. Срещу 3 и 10 на легло.
А една година спах пак на Слънчев бряг срещу 2,50 за самостоятелна стая.
Още тогава мечтаехме за демокрацията, но едва ли сме предполагали, че ще дойде време, когато едно спане ще струва колкото един цветен телевизор.
Сега за проверките.
Имах работа в София с една колежка, колегите от столицата имаха връзки само на „Щастливеца”, бяха ни направили резервация и даже ни качиха с кола до хотела.
На рецепцията стоеше жена, която беше видяла какво ли не.
-         Ще ви сложа в една стая, за да ви легне по-евтино – предложи тя, - но да не вземе да мине проверка.
С колежката в един глас отговорихме, че нямаме никаква интимна връзка и искаме две стаи.
Жената пак ни огледа, чуди се известно време защо сме били път дотук, след като нещем да спим заедно, и накрая ни даде две стаи.
Легнах и заспах веднага от чистия витошки въздух.
Към 5 часа сутринта някой затропа яростно по вратата.
Отворих уплашен и видях срещу мен двама милиционери и един цивилен.
Без да обясняват много, те ме изтласкаха и започнаха да оглеждат в банята, в гардероба и под леглата. Търсеха скрита жена.
Към 7 станах и отидох във фоайето. И какво да видя – до стената, като осъдени на разстрел, стояха прави десетина любовни двойки. Повечето бяха с гръб – за да не се виждат лицата им.
Попитах жената на рецепцията какво ще последва и тя каза, че тези, които са без регистрация, ще бъдат глобени. Но има нещо по-лошо от глобата – МВР ще прати писма до местоработата им, където ще опише как са били хванати. А няма служба, в която подобни писма да остават тайни, клюката стигала задължително до семействата и оттам до развода оставала само една крачка.
Та така Партията, Правителството и „Балкантурист” се грижеха за морала на обществото.
Хотелите предлагаха и други развлечения освен изневерите.
Във фойетата имаше магазинчета за сувенири, където можеха да се намерят разни дефицитни неща. В тях пускаха някой път и вносни напитки – уискито беше 12 лева.
Пред ресторанта, на гардероба, продаваха вносни цигари.
В някои хотели имаше и Кореком.
Изобщо там си беше един малък Запад.
През 80-те години обаче най-добрите хотели минаха в новото обединение „Интерхотели” и всъщност там вече беше истинският Запад.
А „Балкантурист” постепенно се побългари, което си беше пробив в системата.
Така естествено дойде 10 ноември.
След което хотелите станаха толкова скъпи, че започнаха да предлагат почивка на час.

 Малко снимки:







 Лично аз се интересувам - колко автобусни подразделения и къде е имало в страната ? Какви са марките автобуси експлоатирани през годините - ясно е, че за БалканТурист държавата се е стараела да доставя най-новото и луксозно на пазара. До коя година е било държавно и до коя година са се експлоатирали Икарус 250 в Балкантурист ?


2
Тук ще се обсъждат новите съчленени автобуси за автотранспорта. По предварителна информация трябва да бъдат доставени 126 автобуса, като към момента има затруднение с плащанията на цялата партида. За начало ще пристигнат 20 броя, като първите се очакват в началото на другата седмица. До доставянето на автобусите темата ще бъда заключена, като може да коментирате в тази тема.

 Първият автобус от общата поръчка пристигна на 23.07.2014, като през юли и август пристигнаха още 19 автобуса, като това е първата партида от доставката. През месец август са възстановени средствата за изплащането и на останалите автобуси.



В края на поста като прикачен файл е добавена спецификация на 126-те автобуса


Първа доставка (12.8.2014 г.) - 20 бр. (информацията е предоставена от pepi1997)

Инв. номер             ДК Номер                VIN номер         
         
   1150                  CA 1069 XC      WMAA23ZZ5ER014029
   1151                  CA 1070 XC      WMAA23ZZ9ER014051
   1152                  CA 1071 XC      WMAA23ZZXER014043
   1153                  CA 1072 XC      WMAA23ZZ8ER014042
   1154                  CA 1087 XC      WMAA23ZZ2ER014053
   1155                  CA 1088 XC      WMAA23ZZ3ER014045
   1156                  CA 1090 XC      WMAA23ZZ2ER014067
   1157                  CA 1091 XC      WMAA23ZZ4ER013955
   1158                  CA 1096 XC      WMAA23ZZ6ER014055
   1159                  CA 1098 XC      WMAA23ZZ8ER014056
   1160                  CA 1099 XC      WMAA23ZZ7ER014033
   1161                  СА 1104 ХС      WMAA23ZZ6ER014024
   1162                  CA 1061 XC      WMAA23ZZ6ER014038
   1163                  CA 1062 XC      WMAA23ZZ7ER014064
   1164                  CA 1063 XC      WMAA23ZZ3ER014062
   1165                  CA 1064 XC      WMAA23ZZ8ER014039
   1166                  CA 1065 XC      WMAA23ZZ3ER014059
   1167                  CA 1066 XC      WMAA23ZZ1ER014044
   1168                  CA 1067 XC      WMAA23ZZ5ER014032
   1169                  СА 1068 ХС      WMAA23ZZ9ER014048



Втора доставка (05.09.2014 год.-23.09.2014 год.) - 26 бр.

Инв. номер             ДК Номер                VIN номер 
                     
   1170                  СА 9098 ХС       WMAA23ZZ6ER014069
   1171                  СА 9099 ХС       WMAA23ZZ4ER014071

   2000                  СА 9100 ХС       WMAA23ZZ6ER014072
   2001                  CА 9088 ХС       WMAA23ZZ7ER014078
   2002                  СА 9087 ХС       WMAA23ZZ8ER014073
   2003                  CА 9086 ХС       WMAA23ZZ5ER014080
   2004                  СА 9085 ХС       WMAA23ZZ8ER014087
   2005                  СА 9084 ХС       WMAA23ZZ1ER014089
   2006                  CА 9097 ХС       WMAA23ZZ1ER014092
   2007                  СА 9096 ХС       WMAA23ZZ2ER014098
   2008                  СА 9095 ХС       WMAA23ZZ4ER014104
   2009                  СА 9094 ХС       WMAA23ZZ8ER014106
   2010                  СА 9083 ХС       WMAA23ZZXER014107
   2011                  CА 9082 ХС       WMAA23ZZ3ER014109
   2012                  СА 9081 ХС       WMAA23ZZ5ER014113
   2013                  СА 9080 ХС       WMAA23ZZXER014124
   2014                  СА 9079 ХС       WMAA23ZZ5ER014130
   2015                  СА 9078 ХС       WMAA23ZZ7ER014131

   3100                  СА 9089 ХС       WMAA23ZZ2ER014134
   3101                  СА 9076 ХС       WMAA23ZZXER014138
   3102                  CА 9091 ХС       WMAA23ZZ0ER014147
   3103                  CА 9090 ХС       WMAA23ZZ8ER014154
   3104                  CА 9077 ХС       WMAA23ZZ1ER014156
   3105                  СА 9093 ХС       WMAA23ZZ5ER014158
   3106                  CА 9101 ХС       WMAA23ZZ9ER014163
   3107                  СА 9102 ХС       WMAA23ZZ3ER014174



Трета доставка (22.12.2014 г.) - 3 бр.

Инв. номер             ДК Номер                VIN номер     

   1172                  СВ 8976 AA      WMAA23ZZ0ER014178
   1173                  СB 8980 AA      WMAA23ZZ2ER014179
   1174                  СB 8977 AA      WMAA23ZZ0ER014182



Четвърта доставка (01.2015 г.- 03.02.2015г.) - 17 бр.

Инв. номер             ДК Номер                VIN номер     

   2016                   СВ 6064 AB      WMAA23ZZ4FR014184

   3108                   СВ 6067 AB      WMAA23ZZ6FR014185
   3109                   СВ 6059 AB      WMAA23ZZ3FR014189
   3110                   СВ 6057 AB      WMAA23ZZ3FR014192
   3111                   СВ 6052 АB      WMAA23ZZ7FR014194
   3112                   СВ 6049 AB      WMAA23ZZ0FR014196
   3113                   СВ 6063 AB      WMAA23ZZ9FR014200
   3114                   СВ 6062 AB      WMAA23ZZ6FR014204
   3115                   СВ 6058 AB      WMAA23ZZ3FR014208
   3116                   СВ 6055 AB      WMAA23ZZ1FR014210
   3117                   СВ 6051 AB      WMAA23ZZ3FR014211
   3118                   СВ 6056 AB      WMAA23ZZ0FR014215
   3119                   СВ 6053 AB      WMAA23ZZ4FR014217
   3120                   СВ 6046 AB      WMAA23ZZ8FR014222
   3121                   СВ 6068 АB      WMAA23ZZ1FR014224
   3122                   СВ 6065 AB      WMAA23ZZ9FR014228
   3123                   СВ 6054 AB      WMAA23ZZ2FR014233



Пета доставка - 20 бр.
08.02.2015г. - 2 бр.   18.02.2015г. - 3 бр.   02.2015г. - 15 бр.

Инв. номер             ДК Номер                VIN номер     

   1175                   СВ 1752 AС      WMAA23ZZ8FR014236
   1176                   СВ 1756 AС      WMAA23ZZXFR014237
   1177                   СВ 1757 AС      WMAA23ZZXFR014240
   1178                   СВ 1767 AС      WMAA23ZZ1FR014241
   1179                   СВ 1770 AС      WMAA23ZZ7FR014843
   1180                   СВ 1781 AС      WMAA23ZZ9FR014844
   1181                   СВ 1784 AС      WMAA23ZZ0FR014862
   1182                   СВ 1785 AС      WMAA23ZZ2FR014863
   1183                   СВ 1808 AС      WMAA23ZZ4FR014864
   1184                   СВ 1807 AС      WMAA23ZZ0FR014876

   2017                   СВ 1806 AС      WMAA23ZZ2FR014877
   2018                   СВ 1805 AС      WMAA23ZZ4FR014878
   2019                   СВ 1804 AС      WMAA23ZZXFR014884
   2020                   СВ 1803 AС      WMAA23ZZ1FR014885
   2021                   СВ 1786 AС      WMAA23ZZ3FR014886
   2022                   СВ 1755 AС      WMAA23ZZ7FR014888
   2023                   СВ 1768 AС      WMAA23ZZ9FR014889
   2024                   СВ 1754 AС      WMAA23ZZ5FR014890
   2025                   СВ 1753 AС      WMAA23ZZ7FR014891
   2026                   СВ 1748 AС      WMAA23ZZ0FR014893



Шеста доставка (31.3.2015 г.) - 3 бр. + 13 бр. + 13 бр. (информацията е предоставена от Neronov и 2513)

Инв. номер             ДК Номер                VIN номер     
                 
   1185                  CВ 7107 АС      WMAA23ZZ2FR014894
   1186                  CВ 7108 АС      WMAA23ZZ4FR014895
             
   2027                  CВ 7101 АС      WMAA23ZZ6FR014896
   2028                  CВ 7103 АС      WMAA23ZZ8FR014897
   2029                  CВ 7112 АС      WMAA23ZZ1FR014899
   2030                  CВ 7098 АС      WMAA23ZZ6FR014901
   2031                  CВ 7052 АС      WMAA23ZZ2FR014930
   2032                  CВ 6949 AC      WMAA23ZZ4FR014931
   2033                  CВ 7058 АС      WMAA23ZZ6FR014932
   2034                  CВ 7054 АС      WMAA23ZZ8FR014933
   2035                  CB 7055 AC      WMAA23ZZXFR014934
   2036                  CВ 6947 АС      WMAA23ZZ1FR014935
   2037                  CВ 6944 АС      WMAA23ZZ7FR014938
   2038                  CВ 6942 АС      WMAA23ZZ9FR014939
   2039                  CВ 7059 АС      WMAA23ZZ7FR014941

   3124                  CВ 7074 АC      WMAA23ZZXFR014903
   3125                  CВ 7081 АC      WMAA23ZZ5FR014906
   3126                  CВ 7084 АC      WMAA23ZZ0FR014909
   3127                  CВ 7082 АC      WMAA23ZZ9FR014911
   3128                  CВ 7087 АC      WMAA23ZZ0FR014912
   3129                  CВ 7092 АC      WMAA23ZZ2FR014913
   3130                  CВ 7096 АC      WMAA23ZZ8FR014916
   3131                  CВ 7095 АC      WMAA23ZZXFR014917
   3132                  CВ 7062 АC      WMAA23ZZ3FR014919
   3133                  CВ 7064 АC      WMAA23ZZXFR014920
   3134                  CВ 7099 АC      WMAA23ZZ1FR014921
   3135                  CВ 7065 АC      WMAA23ZZ3FR014922
   3136                  CВ 7068 АC      WMAA23ZZ7FR014924
   3137                  CВ 7072 АC      WMAA23ZZ9FR014925


Седма (последна) доставка (23.4.2015 г.) - 11 бр. (информацията е взета от тук)
                 
Инв. номер             ДК Номер                VIN номер     
               
   1187                  CВ 4348 АК      WMAA23ZZ2FR014944
   1188                  CВ 4364 АК      WMAA23ZZ3FR014970
   1189                  CВ 4361 АК      WMAA23ZZ0FR014974
 
   2040                  CВ 4363 АК      WMAA23ZZ4FR014976
   2041                  CВ 4357 АК      WMAA23ZZ6FR014977
   2042                  CВ 4368 АК      WMAA23ZZ6FR015045
   2043                  CВ 4351 АК      WMAA23ZZ1FR015051
   2044                  CВ 4355 АК      WMAA23ZZ4FR015058
   2045                  CВ 4353 АК      WMAA23ZZ3FR015066

   3138                  CВ 4359 АК      WMAA23ZZ7FR015071
   3139                  CВ 4366 АК      WMAA23ZZ4FR015075


ОБЩО: 126 бр.


3
То някой ми е преместил поста - ама последните две снимки не са от Бургас.  :neznam:

4
Стара Загора / Skoda 26Tr (1031-1038)
« on: 10.03.2013, 13:56:33 »
Бургас Бус обяви поръчка за доставка на 100 броя чисто нови тролейбуси за няколко града в България. Един от тях е Стара Загора - трябва да бъдат доставени 8 тролейбуса. Офертите са пуснати на 08.03.2013 и трябва да бъдат отворени на 11.03.2013 - очакваме информация, кои са участниците в конкурса.

5
Бургас Бус обяви поръчка за доставка на 100 броя чисто нови тролейбуси за няколко града в България. Един от тях е Варна - трябва да бъдат доставени 30 тролейбуса. Офертите са пуснати на 08.03.2013 и трябва да бъдат отворени на 11.03.2013 - очакваме информация, кои са участниците в конкурса.

6
Много благодаряааа! :devil:юю

Поживьом - увидим, дет' се вика. Не ми се вярва да се задържа в Надежда, ако родя дете... ще искам да съм на село. У нас изборът обаче е между село с чалга или град с мръсотия така че май ще приема някои чуждестранни предложения за брак, които още се намират, и ще избягам от Сомалия. Ще дам жилището в Сомалия/Надежда за 200 евро под наем - може да е нищо, но все пак.

Не е моя работа, но ми стана интересно ... Може и да не ми отговаряш.
Защо, аджеба, си купи имот в София, като не ти харесва града и ще ходиш да се омъжваш в чужбина, а ще раждаш на село ...? Можеше да пропуснеш етапа с имота ... Или да си купиш имот, например в Пловдив или Варна (там има и доста чужденци).

Но, има и добра страна на мероприятието с търсенето на жилище ... Сега има достатъчно информация във форума, за тези, на които предстои да си търсят жилища в София.

7
Изтрити теми / Re: Чавдар 141 (2602-2631)
« on: 11.01.2013, 10:16:17 »
Не трябва ли вече да е на линия?

8
 Мисля, че темата ще е интересна. Но за съжаление аз я създавам със въпрос, а не с информация по нея.
 Идеята ми е такава - всеки VIN номер носи доста информация във себе си - обаче трябва да може да бъде разчитан.
 Първо искам да попитам каква е разликата между VIN и заводски номер - ясно е, че такава разлика има - но каква е тя ?
 Второ - VIN номерата не са строго фиксирани за всички превозни средства - тоест при автобусите Икарус изглеждат по един начин, при Мерцедес по друг, при Ман по трети и т.н.т. Ще се радвам някой да разясни на различните модели автобуси - какво точно показва VIN номера и как точно се чете ?

 Примерно - ето VIN номера на 1506:
280.92.042.87 - от него успявам да разбера следното - Икарус 280.92, произведен 1987 година - 042 какво значи ? Вероятно пореден номер на произведения автобус/тролейбус през 1987 година ?
Обаче нещата при Мерцедес и Ман са ми тотално неясни:
WDB.307.100.13.045675
307.100.13.007828
 Тук и двата номера са на O305G - защо единият има WDB отпред, а другият не ? Какво значат останалите комбинации ?
 При Ман - нещата също са доста неясни:
WMA.A610044T001341

 Очаквам включване от по-запознатите. И дано темата да е интересна и за други освен мен. :)

9
       На път е да се сбъдне една мечта на всички любители на ЖП транспорта в България. “Сдружение ЖП Моделисти”, в лицето на неговия управител Венелин Василев, подписа издателски договор с известния историк и изследовател на железниците Стефан Стоичков. Съгласно договора авторът предоставя на Сдружението правата за издаването на книгата “ВАГОНИТЕ НА БЪЛГАРСКИТЕ ДЪРЖАВНИ ЖЕЛЕЗНИЦИ – ПЪТНИЧЕСКИ ВАГОНИ 1867 – 2010 г.” Това е уникален труд, плод на повече от 40-годишна работа по издирването и събирането на информация за всички пътнически вагони, служили в БДЖ. Повече от десет години книгата търси своя издател. Ръкописът съдържа 1620 страници, от които около 600 са оригинални чертежи и снимки. Трудът на Стефан Стоичков, освен пълната техническа информация за всеки вагон и всяка серия вагони, е изпълнен и с любопитни исторически факти по вноса, експлоатацията и съдбата на пътническия парк у нас. Издателският проект предвижда супер луксозно издание на два тома - 1867 – 1944 и 1944 – 2010 г. Форматът е А4 с твърди корици. Работният вариант на лицата на двата тома представям на вашето внимание.
 
Илюстрацията ще е цветна /където е възможно/. Книгата ще съдържа голям брой фототипни копия на чертежи в размер, близък до оригиналния. Надявам се, наред с уникалната текстова и илюстративна част, тези приложения да представляват един от най-интересните раздели за ЖП моделистите. Изданието изцяло се спонсорира от всички частни и държавни фирми и сдружения, свързани с железопътния бизнес у нас. Научната стойност на труда е подкрепена от експертите на ВТУ “Тодор Каблешков”,  Технически унивеситет – Катедра ЖП транспорт, УНСС – Катедра Икономика на транспорта, Асоциация на българските железопътни превозвачи, Българска асоциация за спедиция, транспорт и логистика, Вагонен завод “Оптима /Интерком/” - Дряново и другите ЖП заводи в страната. Поради изцяло външното финансиране на проекта, книгата няма да се предлага на книжния пазар. Окончателният тираж ще се уточни след постъпването на заявките. Надявам се всички от форума да подкрепят изданието. Скоро ще бъдат обявени свободните бройки, цена, както и условията при които могат да бъдат заявени от всеки желаещ.

                                     Гроздан Грозев – Главен редактор на изданието   

От www.railwaypassion.com  :fan:

10
Ето какво сподели с нас Toni от Bgspotters.
Quote from: Toni
Тази вечер към 2300 се очаква да започне силен метеоритен дъжд, като най-голямата му сила би трябвало да е към 0200. Явлението е позанато като падащи звезди. Мой познат астроном ми се обади за да ме информира за събиието и каза, че при посленото подобно явление честотата е достигала да 2000 в час.
:)
Хайде - тези който им е интересно нека наблюдават. :)

11
Quote
Димитър Грозев паркирал по-добре от професионалните шофьори
15-годишен открадна автобус за трети път
Момчето няма психично заболяване, но страда от фиксидея
7 Септември, 2009
КАЛОЯНА ЖИВКОВА, ЙОРДАН ЙОЧЕВ
 15-годишен хлапак от Бургас отмъкна автобус за трети път. Младежът, чиято страст са товарните превозни средства, е лежал два пъти в болница, за да бъде отстранена манията му по тях. Лечението обаче не дало резултат и в неделя той набелязал ново возило.

Този път 15-годишният Димитър Грозев си харесал автобус марка "Юнкер дювил", собственост на "Слънчев бряг автотранспорт" АД. Машината била паркирана на ул. "Мария Луиза" в четвъртък около 10 часа. Три дни по-късно притесненият шофьор се обадил в полицията, за да съобщи, че автобусът е изчезнал. Часове след обаждането му бургаските полицаи намерили юнкера. Той бил паркиран в района под кръстовище "Битака". Престъплението било извършено с почерка на Грозев. От автобуса нищо не липсвало, бил покаран из града и паркиран перфектно. По него нямало и следа от драскотина или от някакъв удар.

Полицаите, които вече имали два идентични случая, веднага потърсили стария си познайник Димитър. Младежът си признал за кражбата и отново обяснил, че иска да стане шофьор като порасне. Грозев вече е бил на лечение в специализираното детско психиатрично отделение. Полицаи са на мнение, че ако го изпратят отново там, случката ще се повтори. Според експертите детето няма никакво заболяване, а страда от идея фикс. Младежът дори бил отличен шофьор и паркирал по-добре от професионалните водачи, съобщиха полицаи пред "Монитор".

На 19 май Димитър задигна друг автобус от комплекс „Меден рудник". Тогава момчето обясни на униформените, че просто много му се е карало. В него бяха открити три връзки ключове и 10 кочана с билети за градския транспорт на стойност 900 лева. Тогава Грозев имал и спътник при себе си - най-добрата му приятелка, която била с няколко години по-голяма от него. Димитър й предложил да я повози и след разходката оставил автобуса в района на градския басейн, на 9 километра от дома си.

Първият удар на хлапака беше в края на април тази година, когато се е повозил из Бургас на автобус „Сетра 215", който случайно беше спрян за проверка от полицейски автопатрул. Ченгетата останали смаяни, когато видели, че на шофьорското място седи дете.
http://www.monitor.bg/article?id=212954
Ха сега си признаите кой от вас се разхожда незаконно с автобуси из Бургас ?   :D


12
Разни / 23 години след..
« on: 24.04.2009, 22:56:11 »



23 години могат да са много за едни или малко за други.
23 години след аварията за много хора тя значи много.
23 години без техни близки и приятели.
23 години далече от техните родни места и домове.
23 години черна статистика.
23 години ... и за жалост това поне не изглежда да е края.



На 26.04.2009 се навършват двадесет и три години от трагедията в АЕЦ Ленин в Украйна. Нека не забравяме това!

13
Решихме заедно с CKD да отидеме да поснимаме малко тролейбуси и автобуси във Враца, та за това пускам и тук тема. Колкото повече - толкова по-добре. Ще се пътува със влак 7620 на отиване заминава от Ц. Гара в 7:12 ч. и пристига във Враца в 09:03 ч. След това имаме около 6 часа да пообиколиме и да поснимаме каквото ни е кеф, да хапнеме, да пийнеме нещо и се връщаме обратно в София с влак 7623 заминаващ на 15:51 от гара Враца и пристигащ в София в 18:03.  :)

14
Транспортът по света / Skoda
« on: 12.07.2007, 08:17:11 »
Тъй като съм огромен фен на всичко що е Шкода (28E,68E5,20tr,Europa,Madara,120L) реших да отворя тази тема. В България не са най-разпространените автобуси но тук там се срещат 9tr,14tr,15tr. Ето малко информация какви тролейбуси са произвеждали Шкода през годините, аз мисля, че това са най-красивите тролейбуси в света (мое лично мнение) надявам се темата да ви хареса.

 Започвам с може би първият тролейбус Шкода, той е с модел 1 Tr и е производство 1936 година. Двигателят е с мощност от 66,2 Kw. Возилото побира 72 пасажера и може да развие максимална скорост от 46km/h.
1 Tr.

 2 години след пускането на 1 tr започва производството на 2 tr. Тролейбусът е вече леко по-съвременен и значително по-мощен. Производството му е 1938 година, разполага с два двигателя с обща мощност 90 kW (2x45kW),побира 74 пасажера и максималната му скорост е 50km/h.
2 Tr

 3 Tr - Този тип тролейбуси вече започват да се произвеждат серийно от 1941 до 1948 година. Мощността отново е 90 kW (2x45kW), събира 80 пътника (почти колкото BMC-тата   ) и максималната му скорост е 45km/h. Интересно е, че по новият модел 3 Tr e по-бавен от по-старите 1 и 2 Tr, но за сметка на това събира малко повече хора.
3 Tr

 4 Tr - Този тролейбус е прототип и е нещо като модернизирана версия на 3 Tr разлика на външен вид няма, интересното и при 3 Tr и при 4 Tr, че над двата предни прозореца има прожектор като при локомотив. Разликата между 3 Tr и 4 Tr е единствено в мощността на електрическите двигатели при 3 Tr както споменах по-горе е 90kW или 2х45kW, докато при прототипа 4tr който е произведен 1 година след 3tr (1942), мощността е 2х60 или 120kW, което си е почти двойно колкото на 1 tr.
Чертеж на 3 и 4 Tr

 5tr - Отново прототип и първият двуосен тролейбус на Шкода. Произведен 1943 година с мощност от 65kW, "вместимост" 52 пътника и максимална скорост от 45km/h. На външен вид прилича на 9 Tr.
5 Tr

 6tr - от както Шкода произвежда 5tr, вече няма произведен несъчленен 3 осен автобус от Шкода от което следва, че и 6tr е двуосен. Тролейбусът е нещо като усъвършенствана версия на 2Tr. Произвежда се серийно от 1948 до 1950 година с мощност от 96kW и максимална скорост 46km/h. Събира 79 човека.
6 Tr

 7tr - Произвежда се серийно от 1951 до 1955 година. Първоначално са строени с мощност от 96kW максимална скорост 45km/h и 80 пасажера. По късно вече е имало подобрение и вече са станали с мощност от 120kW максимална скорост 56km/h  и с 2 пасажера повече място.
7tr

 8tr - Серийно производство от 1956 до 1961 година, мощност от 110 и 120kW, събира 78 пътника и развива максимална скорост от 50km/h.
8 Tr

 9tr - Един от най-популярните, има го и го е имало в България. Произвеждат се серийно доста време от 1961 до 1982 година, мощност от 110 и 120kW, капацитет на пътниците 70 и 100 пасажера, и максимална скорост от 60km/h.
9Tr

 10tr- Важен момент от историята на тролейбусите Шкода е именно този модел - той е първият съчленен модел на Шкода. Модела е прототип от 1958 година и е с мощност 240kW (2x120kW), събира 111 пътника в себе си и може да развие скорост от 60km/h.
Чертеж на 10 Tr

 11tr - Серийно и съвместно с Karosa производство от 1964 до 1967 година, мощност от 120 и 130kW. Машината е правена на базата на Karosa SM 11, събира 78 или 100 човека и развива максимална скорост от 50km/h
11 Tr

 12tr - Модела представлява два куплирана 9tr(как ги управляват незнам), произведени са само 500 броя специално за СССР, мощност 2х120kW и събират 180 пътника.
12 Tr

 13tr - Прототип - 1969 година, събира 69 пасажера и развива максимална скорост от 65km/h
13 Tr

 14tr - Познатата на всички Шкода, щъкаща все още в стотици градове - прототипът и е произведен през 1972 година, серийно се произвежда от 1982 до 1997 година. Мощност от 100-120kW, събира 80-100 пасажера и развива скорост от 65km/h
14 Tr

Sanos 200tr - Производство от 1982 до 1987 година, мощност 2x100kW (200kW), събира 200 пътника и развива скорост от 65km/h
Sanos 200 Tr

Seal 100 - Прототип - 1986 година, мощност 100kW, събира 100 пътника, максимална скорост 65km/h
Seal 100

Sanos 115tr - Прототип - 1982 година, мощност 100kW, качва 115 пасажера, скорост 65km/h
Sanos 115tr

15tr - Отново много познато, щъкащо почти където и 14tr. Прототипът е 1983 година, серийното производство започва от 1989 до 1997 година, мощност 2х120kW, 176 пътника могат да се качат, машината развива скорост от 65km/h
15 Tr

16tr - Не се знае много за този тип, тролейбусът е прототип и е с мощност 120kW.
16 Tr

17tr - прототип от 1988 година, мощност 100kW, събира 80 пътника и може да развие скорост от 65km/h.
17 Tr

18tr - Мощност 2х120kW, 168 пътника могат да се качат и развива скорост от 70km/h, интересното е, че както миналия 17tr, така този и следващият приличат на Чавдар.
18 Tr

19tr - Първият двусъчленен тролейбус на Шкода, знае се само, че е с мощност от 2х120kW, и събира 200 пътника.
19 Tr

20tr - Двусъчленен 15tr с мощност 200kW, събира 200 пътника.
20 Tr

14tr M - Продължение на 14tr, произвежда се от 1997 до 2004 година, мощност от 100 и 120kW, събира 100 пътника и развива скорост от 65km/h
14 Tr M

15tr M - Продължение на 15tr, произвеждан както 14tr M от 1997 до 2004 година, мощност 2х100kW, събира 176 пасажера и развива скорост от 65km/h.
15 Tr M

21tr - серийно производство от 1996 до 2004 година, мощност 175kW, събира 86 пътника и развива максимална скорост от 70km/h
21 Tr

22tr - Серийно производство от 2001 до 2004 година, мощност 2х175kW, събира 140 пътника и развива скорост от 70km/h
22 Tr

23tr - Двусъчленен с мощност 350kW (2x175kW)
23 Tr

24tr - Производство 2003 - 2005 година, мощност 210kW, събира 99 пасажера и развива скорост от 65km/h.
24 Tr

25tr - Производство 2004 година, мощност 240kW, събира 150 пътника и развива скорост от 65km/h
25 Tr


Това е за сега от мен, приемам всякакви критики, препоръки, попрваки и тн.

Снимки www.skoda.cz

     

15
http://www.vbox7.com/play:4a04f91e
Гадно дерайлиране на Татра Т4 мисля  

Pages: [1]