Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 614
1
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: Yesterday at 23:01:59 »
Всичко зависи от договорите: възможни са маршрутни промени. Даже в София закриха две концесирани линии - 42 и 150, като пренесоха номерата им на други дотогава линии - 43 и 41.

2
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: Yesterday at 07:37:28 »
А19 свързва основно Възраждане не само със Западната ПЗ, а и с всичко на запад от Цар Освободител - сума училища например. А16 е от дъжд на вятър и е отдалечена от основния квартал, А6 - също (някога беше от Захарния). Връзката Възраждане-Стара поща винаги е била съществена и е логично да е тролейна (дали ТБ26 или ТБ20), но явно трябва най-напред да се намерят тролеи преди всичко останало.

3
Благодаря!

Ето как е изглеждал районът тогава:

Всичко северно от ул.Гълъбец е изравнено със земята. Старият булевард е вървял по западното платно на сегашния - откъм болница Вита.
От южната страна на Мадрид (Заимов) също е събаряно.

През 70-те и 80-те преминаването през това място беше основно премеждие за всички, пристигащи в София откъм АМ Хемус/Витиня/Ботевградско шосе. Образуваха се невиждани за времето задръствания (нямаше Владимир Вазов).

4
Нека да каже Икар като живял в района. При всички случаи откъм страната на Шела имаше сгради. Лично аз си спомням закусвалнята на спирката на А72, 11 и 104, където правеха пържена цаца с картофи и бира.
Някъде из темите от раздела имаше линк на Дифиан към една аерофотоснимка с наложени съвременен и стар слой. Тя би дала отговор на много въпроси, но ми е трудно да я намеря.

5
Схема на колелото на тройката може да се види на някоя карта отпреди 1988.. Ето тук има такива: http://www.pbase.com/ngruev/mapsofsofia. Трамваят захождаше оттам, където е южното платно на Данаил Николаев преди светофара с Мадрид, изходът беше откъм ул. Богдан. Както вече посочих, снимки евентуално могат да се намерят в старите вестници в Народната библиотека. Естествено, през 1989 те нямаха електронни издания, трябва да отидеш на място.

6
Схема на колелото на тройката може да се види на някоя карта отпреди 1988.. Ето тук има такива: http://www.pbase.com/ngruev/mapsofsofia. Трамваят захождаше оттам, където е южното платно на Данаил Николаев преди светофара с Мадрид, изходът беше откъм ул. Богдан. Както вече посочих, снимки евентуално могат да се намерят в старите вестници в Народната библиотека. Естествено, през 1989 те нямаха електронни издания, трябва да отидеш на място.

Да, вярно, обръщалото на ТМ20 изкара малко на Подуене и се премести на Паметника Левски.

7
Там имаше две обръщала:
Първото - теснорелсово на ТМ3 действаше до 1990 г. Намираше се ето тук
Второто - нормалнорелсово на ТМ20 - действаше от 1989 до 1990. Намираше се ето тук
Снимки надали могат да се намерят, вече ти обяснихме защо. Ако се интересуваш, можеш да прегледаш вестник "Вечерни новини" от 1989 г. за някоя снимка от откриването на бул. Кабакчиев (сега Ситняково) и удължаването на трасето на ТМ20 от Гео Милев до Подуяне.

8
Да документираме вчерашния инцидент:
Източник
Quote
ЗАРАДИ ЗАБЕЛЕЖКА: Мъж намушка с нож младеж в тролей
Николай Василковски 
14 Май 2018 18:51

В центъра на София пътник на градския транспорт бе намушкан с нож от младеж. Случката се е разиграла в тролейбус номер 7 на градския транспорт на ъгъла между „Опълченска” и „Сливница”.
Две момчета пътували в тролейбуса, са се спречкали. Причината е, че групичка момчета от ромски произход са плюли семки на пода. Пострадалият е направил забележка. Друг мъж, също от ромски произход, се намесва и го намушква с нож.
Пострадалият заедно с приятелката си е в „Пирогов”, където му е оказана помощ. Приятелката му по непотвърдена информация също е припаднала. Продължават разпитите на свидетелите. Предстои изясняването на още факти по случая. 
33-годишният нападател беше видимо неадекватен. Полицията го отведе в ареста.На мястото на инцидента бяха намерени наркотични вещества.

Към това трябва да се отбележи перфектното поведение на водача, който вика полицията и затваря вратите, за да не се измъкне престъпникът.

9
Втори ляв завой на редовна трамвайна линия ще увеличи задръстванията там и ще забавя немалкото трамваи, които продължават по Ботев. Затова трамваите обръщат там само инцидентно.

10
Мисля, че няма проблеми да се удължи ТМ10. Предните линии до Хладилника: 12:Хладилника-Илиянци и 2:Хладилника-Орлановци не са били с по-къси маршрути от евентуален 10:Борово-Каблешков-Хладилника-Западен парк.

11
Разни / Re: Парковете
« on: 14.05.2018, 14:36:25 »
представителното каре от Западния парк между „Сливница“ и тунела на „Люлин“.
Това се наричаше парк "Христо Смирненски".

12
Няма къде другаде да бъде - линията е вървяла от Подуене по Ситняково, Шипченски проход и през Изток. Явно разтоварището, наречено на най-близкото село (Дървеница), е пренесло името си на построения през 60-те надлез.

13
Изтрити теми / Re: Re: Ретро снимки
« on: 14.05.2018, 09:39:55 »
50-те??????????????????
Снимката кореспондира с времето, което е посочено, даже може и да е малко по-късна, защото на заден план се мярка една Нива, а тях май започват да ги произвеждат от 1977 г.
Така пишеше първоначално на постинга. След това Трам13 поправи датирането.

14
Ти бъзикаш ли се с мен?
По-скоро ти се бъзикаш с форума, за да пробваш търпението на администратора и модераторите. Предният път след серия от въпроси в заповеднически тон пробва с глупави "идеи". Сега надали повече ще има толкова търпение към изявите ти и наказанието ти ще е БЕЗСРОЧНО! Никой не ти е длъжен, след като даже не благоволяваш да прочетеш написаното във форума в продължение на 11 години.

15
Изтрити теми / Re: Ретро снимки
« on: 14.05.2018, 06:18:02 »
50-те??????????????????

16
Абсурдно е повсеместно затваряне на парковете за велосипедисти. Но при всички случаи трябва да се маркират велотрасета. Не казвам велоалеи, а свързани трасета, не като недоносчето Раковска - отникъде доникъде - т.е. между произволни две входни точки на парка да има веловръзка. Същото важи и за планината Витоша - има пътеки, съсипани от велосипедисти и други колесати возила - колелетата правят канал, в който навлиза вода и пътеката се превръща в ручей.

Това, че изродът е избягал от ПТП-то и се е предал, само след като е разбрал, че е филмиран, не означава, че поголовно всички велосипедисти следва да го отнесат. За съжаление доста негови колеги се придвижват крайно недисциплинирано и опасно - каране в насрещно движение или еднопосочни улици, преминаване на червено и т.н. Практически са ненаказуеми, след като нямат регистрационни номера.

17
Доста грубички са "индийците" - нещо като хибрид между Кента и Blue Bird. Предполагам, че там е от значение издръжливостта им на висока запрашеност, температури, дъждове и лоши пътища.

Помислих, че е същото "Maruti", което прави коли стари модели Сузуки, но не е. Търсачката почти нищо не намира за Maaruti

18
През последните 2 години минаха тестове на всякакви електроавтобуси. Но никъде в общественото пространство не се появи анализ на резултатите от тестовия период.
По принцип е възможно да се въведе изискване за тестов период на продуктите за доставка. Само че критериите, по които ще се точкуват тестовите образци, трябва да са ясни още при обществената поръчка и да устоят на съдебни атаки. Иначе ще стане с пародията от 90-те, когато по А413 се търкаляха тестови автобуси и крайното решение беше абсолютно политическо.

Чудя се, дали това, че СЕ е възложител, а не СА, не означава, че се търсят електроавтобуси на ултракондензатори (при тях се ползват елементи от ККМ).

19
Тук обаче не отчиташ екскурзията на А306 в Младост. По разписание му дават 20 минути до Плиска срещу 15 на тролея.

20
ЩЕ СПРЕТЕ ЛИ ИЛИ ДА РАЗДАВАМЕ ЧЕРВЕНИ КАРТОНИ!

Както неведнъж сме посочвали, санкциите са за лични нападки и обиди, а не за идеи. Няма да злоупотребяваме с модераторските права подобно на някои членове на "Спаси София", които пускат в SkyScraper само венцехвалещи ги мнения. Това, че не одобрявам възгледите на Емо, не значи, че ще го санкционирам, стига да спазва добрия тон. И това, че одобрявам възгледите на друг, не значи, че ще приема нападките му срещу опоненти. Много е просто - излагайте аргументи за вашата продукция и против продукцията на опонента, а не против личните му качества.

Pages: [1] 2 3 ... 614