Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 589
1
1. от разклона след хижа Панчо Томов нататък та чак до Селимица срещнахме само 3-4 човека и никой друг.
2. Не искахме да слизаме до Кладница за да пробваме друг маршрут навръщане-от хижа Острица, по една пътека до хижа Еделвайс и оттам през Кумата, планинарска песен, Момина скала до Златните. Много красив маршрут, от Острица до Еделвайс също не засякахме никой, нататък вече до Кумата имаше народ. Общо взето тълпите се средоточават на няколко места в планината, като има места които са доста диви.
3. А това до Мърчаево не го знам как и от къде се минава, то и в 59 е понякога такава тъпканица.
4. От Кладница до София и Перник транспорта е доста зле. Уж имало излетна линия до Селимица от страна на Перник събота и неделя, ама дали се движи през септември никой не знае никъде няма информация. От Кладница до София уж има редовна автобусна линия, но на колкото места потърсиш излизат различни часове на тръгване. Ходи го разбери кога идва този автобус.
1. По пътеката в гората до Трендафила никой не минава. Но по обиколния път си ходят хора (и коли). Острица е частна, а Рудничар е затворена отдавна, затова е обясним отливът. Ходят до станциите на прокурорите, адвокатите и до Звездица. Иначе е красиво и след Острица има панорама към Рила и към Перник.
2. Почакай да станат малините и пътеката между Боерица и Септември гъмжи от баби с торбички да събират малини за компот.
3. От Селимица в самото начало на пътеката за Острица (зелена маркировка) е отделя жълта маркировка вляво. Нататък пътеката е много обзорна, виждаш Пернишкото поле, планината и магистралата Люлин. След това има заслонче Пинко, пътеката става на черен път, минава покрай изоставени кариери. Вляво с жълто се отделя пътека, която слиза в северната част на Мърчаево (откъм Владая), а направо пътят минава покрай всички кариери (можеш да си спестяваш серпентините по пътеки в гората) и излиза на края на Владая. Пътеката е №1 особено през есента - панорами, обагрени дървета. А59 в Мърчаево и края на Владая е абсолютно празен в сравнение с А63. За съжаление маршрутка 22 не функционира, а тя слизаше до Медицинска академия, Ботев и гарата. Има и полумаркирани (с неофициална маркировка) шорткъти от Острица към Владая и към Рударци
4. От Кладница до София върви маршрутка на 30/60 минути. Нямаш проблеми да се качиш на първата спирка, тя се пълни на басейна в Рударци. Спира на Руски паметник при пощата, където повечето маршрутки за Пернишко. И до Перник има маршрутки, но няма смисъл да си губиш времето да се прекачваш на гара Драгичево. Известен проблем е да отидеш от София към Кладница, тъй като на Руски паметник се конкурираш с всички желаещи да ходят на басейна в Рударци. Излетна линия догоре до Селимица имаше някога, не знам дали са я възстановили, но разстоянието не е голямо и надолу си за 30-35 минути. Който няма кола и му тежи баирът, може да стигне до полянките край реката малко над селото и там да си пладнува. Поначало перничани не използват много Витоша и даже от тяхната страна на планината преобладават колите с регистрации С, СА и СВ

2
Витоша - дива планина???!!! Ти будалкаш ли се? Това може да се приеме само на юг от линията между Кладница и Ярема.
А ти, вместо да се блъскаш и в двете посоки в А63, можеше от Селимица да слезеш в Кладница или пък малко по-обиколно, но много красиво в Мърчаево или през кариерите - в горната част на Владая.

3
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 19.09.2017, 10:31:57 »
Снимка, която те оставя безмълвен.  :D
Какво и е на снимката?

4
E, aко са изпълнени с прибрани коловози, вместо стрелки, както е на много места по света, няма да е толкова драматично.
То и мечките от гората се учат от грешките си и не ги повтарят, но надали можем да очакваме такава прозорливост да изпълнят стесненията като прибрани коловози, а не със стрелки.

5
Хайде стига безсмислени оффтопици! Баучер е с такъв габарит и предназначение, че няма как трамвайното трасе да е автономно или с разделители. А и най-тежкият блиндиран Хамър е с пъти по-лек от автобус (каквито често минават там по временни линии) и камион. Друг е въпросът за кошмарния профил на улицата, но споко - ГИОРТ ще запази паветата и там, колко му е!

6
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 17.09.2017, 23:17:24 »
4. Интересен изглед от покрайнините на София с клеймо от 1907 г. Тук става интересно, помагайте. Не мога да локализирам мястото. Прилича ми на поглед от изток в посока запад. Реката ми прилича на Перловската.
Така като гледам картата от 1907 г. - http://www.pbase.com/ngruev/image/74782544, най-много ми изглежда на ул.Шипка, погледната от Военна академия. Отзад вдясно - Докторската градина с Манежа, а дългите сгради вдясно по периферията - артилерийските казарми в сегашния парк Заимов

7
... а лошото състояние на Иван Асен - и от бившето трамвайно трасе на 4/10. Разбира се, вместо да се подобрят нещата, се запазиха паветата там и ... те така!

8
Преди 33 години инструторът ми набиваше в главата, че не трябва да съм стъпил само малко на трамвайна линия, за да не реши ватманът, че може да мине.

9
Да отворя и една скоба - чувал съм от човек, че е работил в Дружба на 84 в началния период на гаража, но не е изпълнявал курсове по 84, а е бил вътрешен превоз, който е возил пътниците между сградата на летището и самолетите. Автобусите са били съчленени Икаруси. Това все още не мога да го потвърдя със сигурност дали е било така или не. Летището още от началото на 80-те години (сигурно и от преди това) си имаше собствени автобуси, с които превозваше пътниците към и от самолета.
Ами на Летището бяха Неоплани с малко седалки и врата отзад - типично за превоз до/от самолета.

Колкото за А104, имам спомени, че остана единствената землянска линия около Искърско шосе през втората половина на 80-те. Също така А11 и 211 бяха малашевски, ако и да въртяха на две крачки от Дружба. Почнаха да ги режат от изток след пускането на ТМ20 през 1988

10
Разни / Re: Топло
« on: 12.09.2017, 09:37:00 »
Колеги, в моя блок смятат да прекрояват парното на хоризонтални щрангове. Вчера получихме ценовата оферта и за моя апартамент искат почти 2300лв. на апартамент. Всичко е много хубаво, обаче аз тези с пари, дето ще ги дам за тръби, мога да си купя приличен клас климатици, с които да се отоплявам зимата и лятото да се охлаждам. Как мислите?
Не мисля, че е възможно да преправят на всички, а теб да прескочат. Ако има решение на общото събрание за смяна на инсталацията ще трябва да ги дадеш така или иначе тези пари.
Вариантите са два: или даваш парите и получаваш хоризонтално развитие, което е безкрайно по-ефективно от вертикалното, или не даваш и се прощаваш с парното изобщо. Няма начин да запазиш вертикалните си щрангове, освен като декоративен елемент в стаите.

При хоризонтално развитие просто няма начин да муфтиш с изключено парно от топлината, минаваща по тръбите през жилището. Колкото до преустройство в самия апартамент - не е толкова драматично, тъй като пластмасовите тръби може да минават близо до первазите от стая в стая. Само в банята е проблемно, но лирите могат да бъдат оставени на вертикален щранг и да се примирите със топлинните загуби.
Колкото до климатиците: Първо, говорим за инверторни климатици, тъй като другите са неефективни, а при температури под минус 5-6 градуса - практически безполезни. Второ, климатиците достигат градусите, завъртащи въздуха в стаята. Но стените остават студени, което дава едно усещане за студ. Трето, все пак шумят, което не винаги е приятно през нощта.

11
Не съм сигурен, че ще изкара една смяна по засукания и стръмен път до Железница. За разлика от А67, който рекуперираше по дългото право спускане по Симеоновско, А98 няма много такива участъци.

12
Защото в морето от дреболии и битовизми, които бълваш, се губят истински значимите неща.

13
Едноколовозни участъци не са нещо неземно. Но все пак при разминаване на 3 линии, от които едната е между най-редовните, няма начин да не се получи забавяне. За видимостта: при Вариант 2 кипарисите няма да пречат на ватманите на 1/7 (те май ще дадат фира), но тези по шестицата ще се виждат трудно иззад новата рампа. Затова трябва да се помисли сериозно върху сигнализацията. При това трябва да се управляват два едноколовозни участъка. Според мен разделителната стрелка на 6-7 трябва да бъде изтеглена към Петте, за да се задейства само едната двойка светофари.

14
Не знам в коя тема да пиша: днес сутринта 9042 с табели за А8 се движеше в Дружба пред А204 с пътници по маршрута на втората линия, може би не е свързано с маршрутни промени, а просто шофьорът е решил да вози пътници, докато се прибере в гаража
Димитър Пешев е затворен между Цариградско и Обиколна

15
Вместо стрелки може да се изпълнят прибрани коловози. Така се спестяват 4 стрелки и неприятностите, ако се наложи изтегляне на заден ход, а и надеждността се подобрява значително.

16
Иначе като идея ми идва, не знам колко е технически възможно едно решение-разгледах мястото няколко пъти, 7-цата влиза в туела заедно със 6-цата, като от спирката на НДК трасето се вкопае, в тунела се монтират стрелки и се изпълни крива и 7-цата излиза малко след сегашната спирка на НДК. Това ще е за сметка на пешеходния подлез под бул.Витоша, без друго не е добре пешеходците да са на бутани под земята. Поне най-евтино може да излезе този вариант, трябват само изкопни и укрепителни работи и минимално удължаване на маршрута.

Това е Вариант 3 от обсъжданите в ДАГ, ето  тук са всичките.
Пешеходният подлез остава, но пешеходците минават по нещо като гърбица над трамваите. Там нещата се оскъпяват не толкова заради пробива на стената, колкото за дългата изходна рампа към Витошка, продължаваща оттатък ул. Петьофи. Иначе вариантът няма еднопътни участъци, пробегът на трамваите е минимален. Единствено заради цената е твърде възможно да не го изберат.

17
Не е ли по-добре 184 да спира на Гурко ректората Орлов мост, Плиска, окръжна болница, държавна печатница и оттам да се качва на Брюксел директно за терминалите? Глупаво е да дублира 84.
А84 и А184 не са две линии, а една, разцепена на две, които изреждат терминалите в различна последователност. Не е възможно да имат различни маршрути извън връзката между двата терминала, тъй като се губи синхронът и се влошава двойно  обслужването на Дружба-1

18
Разни / Re: Самолети и летища
« on: 05.09.2017, 20:01:06 »
София-Хавана през Москва?!?През цяла Русия ли е бил полета или на обратно над Европа?
През Шанън в Ирландия и Гандер в Нюфаундленд в Канада. Тези полети бяха прочути с това, че след Канада не оставаше почти никой в самолета.

19
Някъде в първите страници на тази тема фигурираше наредба, регламентираща отстояния от трамвайната линия. В случая тези отстояния не са спазени.
Сагата със "Скобелевите баби" започна в лятото на 2010. Мина през най-различни опити за компенсации, докато е в експлоатация "временното решение". В началото бяха къси трамваи, даже за малко - съчленени дупе/дупе двойки. Сега май пак се отива към ограничение от 5 км/ч, т.е. още някоя минута отгоре за пътуващите от Борово и Иван Вазов.
Просто СО предпочита нищонеправене, а това не може да продължава безкрайно все пак.

20
Въпроси / Re: Въпроси и отговори
« on: 04.09.2017, 23:01:18 »
Е това е много далече, според мен е УНСС (по онова време - ВИИ) - доста се белее.

Pages: [1] 2 3 ... 589