Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - mediar

Pages: [1] 2 3 ... 47
1
Други градове / Re: Ямбол
« on: Yesterday at 22:32:29 »
Не ми се занимава с навлизането в такива детайли, но ето на каква цена са купени тези автобуси - https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=266080816&category=PublicServiceVehicleBus&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&grossPrice=false&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=16500&maxFirstRegistrationDate=2010&minFirstRegistrationDate=2006&pageNumber=1&scopeId=B&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&searchId=9055de6d-f21a-2141-ad3d-7ad67e10ad0c . И не виждам какъв ви е проблемът с автобусите, много са си хубави, връстници на софийските Конектота и Цитарота, Lion's City са си класика и са се доказали през годините. Във Велико Търново целият им автопарк е съставен от такива, че и по-стари, но хората си ги поддържат и харесват, много ви се вдигнаха критериите изведнъж. Не забравяйте, че има градове в България със сходен брой жители, които сега се возят на маршрутки и карзани. Във Варна примерно, като изключим 70-те Солариса, купени с еврофондове, всичко останало е значително по-старо от тези манове. А в София се купуват чисто нови автобуси, но китайски и турски, и то пак в недостатъчни количества, поради което разпиранията се орязват все повече и повече всяка година, да не говорим, че още има О305 и О302 в движение. Тези манове са си чудесни като за Ямбол.

2
ОФФ: След известно време търсене на информация в интернет, никъде не намирам доказателства, подкрепящи тезата, че една напълно изправна и нормално функционираща автоматична скоростна кутия прегрява повече от ръчната такава при продължително изкачване. Интересно ми е да намеря техническо обяснение и доказателства към тази теза, ако изобщо е вярна, защото ми звучи доста неправдоподобна

3
Автобуси / Re: Solaris Urbino IV Hybrid (1640)
« on: 03.07.2018, 22:24:15 »
Quote
Разходът на гориво на хибридния автобус е два пъти по-нисък от този на нормален дизелов автобус.
Това обаче не е вярно, някъде максимум до 30% намаление може да даде. Общо взето реално към 15-20%.

Може би под "нормален дизелов автобус" имат предвид китайските, които имат до 50% по-висок разход от който и да е автобус от нормален проиводител :D

4
Последните две седмици всеки ден пътувам с манове по 102 и 94 и изключително рядко попадам на такъв с включен климатик. Най-много да е хладничко отпред при шофьора, назад е леш, че и прозорците им са заключени.

5
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 03.06.2018, 13:48:25 »
А за чий са ти за Витошките линии големи площадки за правостоящи? Това е последното нещо което трябва даже по-добре и на едните инадругите на тия големи празни места да се наредят седалки и да станат около 45 метсни.

Виждал съм хора с велосипеди в автобуса, не знам дали е правилно, но площадките помагат много.

6
Надписът "Евро 6" на тези автобуси стои точно по същия начин както лепенките "1000W" на китайско джобно радио от Илиенци...

7
Автобуси / Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« on: 06.03.2018, 21:47:46 »
На 2139 са поставени пластини на прозорците от външната страна на автобуса, сигурно за да не изпадат лепените стъкла...

8
И първите, и вторите не могат да се купят от приходите от билетчета, който не го е разбрал още това не е проумял функцията и начина на работа на масовия градски транспорт. Той никога не е на печалба и никога не се изплаща, независимо какви превозни средства купуваш - дали най-скъпите или най-евтините.

Навлизам в оффтопик, но това са пълни глупости. ГТ се субсидира от общината, а приходите на общината са от данъците на хората и фирмите, които са функция от броя на населението, както и размера на данъците, които в селото са далеч по-малки от тези в столицата. Тук изключвам еврофондовете, но те са по-скоро изключение от правилото, а не самото правило. Така че твоето село и големия град не разполагат с един и същи бюджет, който в единия случай да трябва да се дели на два автобуса, а в другия на 100. По-големи глупости не бях чел скоро, и то в този форум.

И да, не всички турски и китайски автобуси са боклуци, но тези, които се купуват в София в момента са. В момента старите Конектота са в много по-добро състояние от с няколко години по-новите ВМС-та, които на нищо не мязат.

9
А не е ли малко странно градове като Варна и Бургас които са с по-малък бюджет все да печелят марки като Соларис, а в София Ютонг, БМЦ и подобни. :neznam:

Не е странно, просто в София са нужни в пъти повече автобуси. Все пак градския транспорт в София не изпълнява само представителни функции, а трябва да вози големи маси хора.

Как успя за две изречения да изкажеш две точно противоположни тези...  :D По-малките маси хора в малки градове водят до по-малки приходи, по-големите маси хора в София водят до по-големи приходи, няма нормална логика автобусите в София да бъдат по-евтини от тези в другите градове. Наистина жалко, че тук се купуват само такива боклуци.

10
Повечето линии на общинските оператори също имат предостатъчно време, но водачите не изчакват прекачване по спирките, ами предпочитат да тръгнат бързо и после да се влачат докато влезнат в разписание. Повечето впечатления са ми в момента от 86.

Малко съм offtopic в тази тема, но това е абсолютно ежедневие на 280 на Г.М.Димитров. Заради малоумното разписание, двата влака в двете посоки и 280 в посока Студетски град спират точно в един и същи момент, но 280 тръгва максимално бързо от спирката, преди слезлите от влаковете да успеят да стигнат до автобуса, и отива да чака една минута на червения светофар на 20 метра след спирката. Това не е изключение, а е правилото на тази спирка. Та по този въпрос, кажете ми как и къде да пускам жалби срещу всеки автобус и шофьор, който направи този номер и аз съм свидетел :)

PS: ако трябва, преместете съобщението ми в правилната тема

11
Има и още нещо - при намаляване, докато е на включена предавка, двигателя прави обороти благодарение на завъртането на колелата, което означава, че не е нужно никакво гориво. Когато се кара по инерция, за да работи двигателя е нужно подаването на гориво и съм почти сигурен, че в повечето случаи не си намалят разхода, а дори го увеличават като карат по инерция.

То не е още нещо, а е главното по отношение на разхода на гориво. Много добро и подробно обяснение има в тази статия - http://www.popularmechanics.com/cars/hybrid-electric/a5977/coasting-in-neutral-fuel-economy/ . Други причини това да не трябва да се прави са посочени и тук - https://mechanics.stackexchange.com/questions/12822/automatic-transmission-shifting-from-neutral-to-drive-while-in-motion . Общо взето шофьорите не само не спестяват нищо, даже напротив, а и съсипват скоростните кутии. А причината да го правят всички е масово невежество, все пак са шофьори, а не научни работници в БАН или НАСА.

12
Дори и да имаше норма, аз не виждам абсолютно никакъв смисъл от това изключване от предавка, това не води до никаква икономия на гориво (дори на всяка модерна кола, която показва моментния разход на гориво, може да се види, че при изключване от скорост разходът е по-висок от иначе, дори аз съм го констатирал от първо лице). Но това е малко offtopic.

13
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 24.10.2017, 20:37:48 »
#редовен и удобен градски транспорт...  :angry:

14
Не искам да наливам масло в огъня, но цветовата схема на трамваите за Ескишехир ми изглежда много по-добра, като не става дума за избора на самите цвето, а начина, по който са разположени върху трамвая. Както колегата по-горе обеляза, черните колонки между прозорците правят дизайна доста по-разчупен и модерен, жалко, че нашите не се светват за такива неща и боядисват и стари, и нови превозни средства по един и същи начин...

15
Разбира се, че ще скърцат при вертикално движение, това не е нещо ненормално. Проблемът е в претоварванията и износването, до което водят тези движения и до това, че доколкото съм запознат нито една повдигната пешеходна пътека от старите, при които не беше спазена наредбата не е поправена освен на местата с тролейбусно движение.

Всички повдигнати пешеходни пътеки в Студентски град са преправени, а предполагам и не само тук.

16
Там и не заслужават нещо по-ново от това . Въпреки,че сега приоритетно там по 56 се движат нови конекта... Иначе аз ако имах такъв редовен транспорт като 94 и 280 въобще нямаше да се жалвам ,че пътувам в стар МАН . Не може да имаш автобус хем на 3 минути , хем с климатик, хем нов и чист.

*280 е на 20 минути, да бъдем коректни :)

17
Все пак ние в България разбираме нещата по-добре от целия свят и само ние сме способни да видим тези сериозни недостатъци и проблеми в нещо, което иначе се използва в целия свят ;) Можем само да съжаляваме всички останали, които все още не са прозрели колко ненужни, глупави и даже опасни са блокировките и всякакви подобни екстри

18
Те в празник са така. На 08 май бях дежурен и сутринта в 8:30 чаках 15 минути метро за бизнес парка, защото бях забравил, че не е работен ден, а разписанието на метрото не е достъпно от нито едно от моите мобилни устройства.

Така е, само че снимката е от петък сутринта, най-обикновен работен ден (датата на съобщението е 12.05) ;)

19
Тази сутрин в 9:57 на Г.М.Димитров. А най-интересното беше, че наистина дойдоха след толкова време, колкото пише на таблото. Следващата стъпка може би ще бъде да ги пуснат на половин час...

20
От вчера следобед. Не обърнах внимание кой е съставът.

Pages: [1] 2 3 ... 47