Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - mediar

Pages: [1] 2 3 ... 47
1
И първите, и вторите не могат да се купят от приходите от билетчета, който не го е разбрал още това не е проумял функцията и начина на работа на масовия градски транспорт. Той никога не е на печалба и никога не се изплаща, независимо какви превозни средства купуваш - дали най-скъпите или най-евтините.

Навлизам в оффтопик, но това са пълни глупости. ГТ се субсидира от общината, а приходите на общината са от данъците на хората и фирмите, които са функция от броя на населението, както и размера на данъците, които в селото са далеч по-малки от тези в столицата. Тук изключвам еврофондовете, но те са по-скоро изключение от правилото, а не самото правило. Така че твоето село и големия град не разполагат с един и същи бюджет, който в единия случай да трябва да се дели на два автобуса, а в другия на 100. По-големи глупости не бях чел скоро, и то в този форум.

И да, не всички турски и китайски автобуси са боклуци, но тези, които се купуват в София в момента са. В момента старите Конектота са в много по-добро състояние от с няколко години по-новите ВМС-та, които на нищо не мязат.

2
А не е ли малко странно градове като Варна и Бургас които са с по-малък бюджет все да печелят марки като Соларис, а в София Ютонг, БМЦ и подобни. :neznam:

Не е странно, просто в София са нужни в пъти повече автобуси. Все пак градския транспорт в София не изпълнява само представителни функции, а трябва да вози големи маси хора.

Как успя за две изречения да изкажеш две точно противоположни тези...  :D По-малките маси хора в малки градове водят до по-малки приходи, по-големите маси хора в София водят до по-големи приходи, няма нормална логика автобусите в София да бъдат по-евтини от тези в другите градове. Наистина жалко, че тук се купуват само такива боклуци.

3
Повечето линии на общинските оператори също имат предостатъчно време, но водачите не изчакват прекачване по спирките, ами предпочитат да тръгнат бързо и после да се влачат докато влезнат в разписание. Повечето впечатления са ми в момента от 86.

Малко съм offtopic в тази тема, но това е абсолютно ежедневие на 280 на Г.М.Димитров. Заради малоумното разписание, двата влака в двете посоки и 280 в посока Студетски град спират точно в един и същи момент, но 280 тръгва максимално бързо от спирката, преди слезлите от влаковете да успеят да стигнат до автобуса, и отива да чака една минута на червения светофар на 20 метра след спирката. Това не е изключение, а е правилото на тази спирка. Та по този въпрос, кажете ми как и къде да пускам жалби срещу всеки автобус и шофьор, който направи този номер и аз съм свидетел :)

PS: ако трябва, преместете съобщението ми в правилната тема

4
Има и още нещо - при намаляване, докато е на включена предавка, двигателя прави обороти благодарение на завъртането на колелата, което означава, че не е нужно никакво гориво. Когато се кара по инерция, за да работи двигателя е нужно подаването на гориво и съм почти сигурен, че в повечето случаи не си намалят разхода, а дори го увеличават като карат по инерция.

То не е още нещо, а е главното по отношение на разхода на гориво. Много добро и подробно обяснение има в тази статия - http://www.popularmechanics.com/cars/hybrid-electric/a5977/coasting-in-neutral-fuel-economy/ . Други причини това да не трябва да се прави са посочени и тук - https://mechanics.stackexchange.com/questions/12822/automatic-transmission-shifting-from-neutral-to-drive-while-in-motion . Общо взето шофьорите не само не спестяват нищо, даже напротив, а и съсипват скоростните кутии. А причината да го правят всички е масово невежество, все пак са шофьори, а не научни работници в БАН или НАСА.

5
Дори и да имаше норма, аз не виждам абсолютно никакъв смисъл от това изключване от предавка, това не води до никаква икономия на гориво (дори на всяка модерна кола, която показва моментния разход на гориво, може да се види, че при изключване от скорост разходът е по-висок от иначе, дори аз съм го констатирал от първо лице). Но това е малко offtopic.

6
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 24.10.2017, 20:37:48 »
#редовен и удобен градски транспорт...  :angry:

7
Не искам да наливам масло в огъня, но цветовата схема на трамваите за Ескишехир ми изглежда много по-добра, като не става дума за избора на самите цвето, а начина, по който са разположени върху трамвая. Както колегата по-горе обеляза, черните колонки между прозорците правят дизайна доста по-разчупен и модерен, жалко, че нашите не се светват за такива неща и боядисват и стари, и нови превозни средства по един и същи начин...

8
Разбира се, че ще скърцат при вертикално движение, това не е нещо ненормално. Проблемът е в претоварванията и износването, до което водят тези движения и до това, че доколкото съм запознат нито една повдигната пешеходна пътека от старите, при които не беше спазена наредбата не е поправена освен на местата с тролейбусно движение.

Всички повдигнати пешеходни пътеки в Студентски град са преправени, а предполагам и не само тук.

9
Там и не заслужават нещо по-ново от това . Въпреки,че сега приоритетно там по 56 се движат нови конекта... Иначе аз ако имах такъв редовен транспорт като 94 и 280 въобще нямаше да се жалвам ,че пътувам в стар МАН . Не може да имаш автобус хем на 3 минути , хем с климатик, хем нов и чист.

*280 е на 20 минути, да бъдем коректни :)

10
Все пак ние в България разбираме нещата по-добре от целия свят и само ние сме способни да видим тези сериозни недостатъци и проблеми в нещо, което иначе се използва в целия свят ;) Можем само да съжаляваме всички останали, които все още не са прозрели колко ненужни, глупави и даже опасни са блокировките и всякакви подобни екстри

11
Те в празник са така. На 08 май бях дежурен и сутринта в 8:30 чаках 15 минути метро за бизнес парка, защото бях забравил, че не е работен ден, а разписанието на метрото не е достъпно от нито едно от моите мобилни устройства.

Така е, само че снимката е от петък сутринта, най-обикновен работен ден (датата на съобщението е 12.05) ;)

12
Тази сутрин в 9:57 на Г.М.Димитров. А най-интересното беше, че наистина дойдоха след толкова време, колкото пише на таблото. Следващата стъпка може би ще бъде да ги пуснат на половин час...

13
От вчера следобед. Не обърнах внимание кой е съставът.

14
От вчера следобед. Не обърнах внимание кой е съставът.

15
Така или иначе поне един или два щяха да станат донори на части, каквато е практиката у нас.

16
Варна / Re: Tedom C12G
« on: 27.03.2017, 23:38:15 »
Koнкретно тези двата Тедома имаха доста дълъг престой в сервиза (8965 3 години) и докато са чакали за ремонт са ги грабили стабилно.
По едно време бяха започнали да ги вкарват в клетката при бракуваните автобуси, за да се избегнат подобни действия, но тези двата нямаха този късмет.

Всеки път като прочета нещо такова и се сещам за инези оправдания как във Варна били попаднали най-калпавите автобуси, как все давали необясними проблеми и дефекти и подобни глупости, а накрая все се оказва, че човешка ръчичка е барала някъде... Само в България едно нещо след ремонта става по-зле отколкото преди ремонта, а после автобусите ни били проблемът...

17
Аз обаче си мисля, че тези разкъсвания не са от умишлени нарязвания, а в следствие на това, че има страшно много малоумници, които се облягат на меха и му пречат да се разпъва и свива правилно в завоите.

18
Дето има една приказка за лисицата и киселото грозде...

19
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 14.02.2017, 22:54:59 »
Ем частник какво искате вие нещо учудва ли ви? Значи когато е държавно може да се построи цял модерен лифт за по-малко от 1 година, когато е частно за повече време не може дори да се ремонтира.

Чуда се защо държавата не си завземе собствеността, нещо строено от нея, с пари на работещите се съсипва от частници-лапачи. Трябва със закон да става това, ако частник води към упадък или съсипва нещо строено от държавата то незабавно да се изземва. И часника остава с вързани ръце и пръст в уста нищо няма да може да направи по въпроса :D

Отново забележителен коментар, в който няма и едно изречение, което да съдържа поне някаква истина. По тази логика и Банско, и Боровец, и Пампорово трябваше отдавна да са останали с по една-две писти и с по един полу-работещ лифт, а както всеки може сам да се увери, положението е точно обратното... Да се чуди човек как частни фирми като Карат С обслужаваха линиите с нови Конекто и Цитаро по времето, когато общинското СКГТ лангъркаха (и продължават) стари каруци като О305... Да се чуди човек как откакто летищата във Варна и Бургас минаха в частни ръце, се построиха нови терминали, ремонтираха се пистите, рульожките и стоянките, подмени се цялата техника и инфраструктура в района около тях...

Точно същата тази държава, която, според твоите глупости, е най-добрият собственик (ти тези бисери май ги ръсиш от доста време, и преди съм ги срещал, ама се сещам и за държавните БДЖ, НКЖИ, Летище София и ред други примери...), точно същата тази държава е подготвила условията на концесията така, че концесионерът да може да си прави каквото си поиска. В случая цялата вина е на държавата, че се е осрала брутално, когато е подготвяла концесията. Ако бяха формулирали всичко като хората, сега зоната щеше да работи. Но точно твоята любима държава се е окензала като малко дете, а частникът просто се възползва от това.

20
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 05.02.2017, 13:45:43 »
Веднъж гледах електронната табела на спирката на центъра, срещу катедралата, действително на тази голяма табела се изписва само една линия, макар че могат до 3 едновременно, линията се сменя веднъж на две или три минути (а може и на 5, не засичах, но докато чаках автобуса не малко време се смени само два или три пъти), като информацията през това време не се обновява, а на всичкото и отгоре беше и невярна.

Pages: [1] 2 3 ... 47