Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - V.Peichev

Pages: [1] 2 3 ... 222
1
Yutong е голяма група със сериозен оборот и капитал и е почти нереално да фалира в близките 10-15 години.  :rolleyes: Solaris е по-малка фирма а и скоро може да бъде купена. :rolleyes:

2
Броят на пътуванията зависи от броя на населението неизбежно. :rolleyes: Големите квартали в София правят по 20-30 000 пътници на час в пик и неслучайно се обслужват от метро и трамваи. :rolleyes: При 5000 души е нормално 1500-2000 да пътуват до града, при 1000 - 300-400. :rolleyes:

3
Скеле от неръждаема стомана и дуралуминиеви панели вдигат сериозно цената на автобусите,  а при състоянието на пътищата и поддръжката новите превозни средства все едно ще са за брак след 10 години - ходовата част ще е разбита, двигатели и скорости избушени, салоните осмърдени на нафта съответно етан/метантиол за газовите автобуси и изгорели газове.  :rolleyes: По-голям е рискът примерно Соларис да фалира или да бъде купен от друга фирма и да няма части, отколкото за BMC, Karsan, Yutong и т.н. :rolleyes:

4
Не е нормално в пик да се запълват по-малко от половината седящи места в превозните средства, това е явно разточителство. Неравномерното запълване трябва да се регулира посредством оптимизации и подходящи маршрути и интервали. Линия, в която редовно има 1-5 пътника явно се нуждае от промяна.  :rolleyes: Така или иначе общината не може да си позволи транспорт до крайни квартали и села с под 1000 жители на 5-10 минути с едноцифрен брой пътници в почти всички курсове, такова разточителство няма в нито една държава - за райони с малко население, ниска плътност на застрояване и ниско строителство са нормални интервали 30-40 до 45 минути. :rolleyes: 

5
Разни / Re: Футбол
« on: Today at 10:05:33 »
Браво на яркия самобитен творец Станислав Ставров за блестящата победа над Ботев Пд. :fan: :) Показа интуиция и въображение на много високо ниво. :fan: :)

6
Днес около 19:00 видях авариен ЛИАЗ да  закача тролей 2689 на Сточна Гара. :)

7
ТМ19 беше напълно безмислен въздуховоз с огромен дублаж с  11 и големи интервали около и над половин час и след удължаването на 11 до Княжево се обезмисли. ТМ9 щеше да дублира напълно цели две метростанции и още една с допълнителна междинна спирка. ТМ2 трябваше да бъде преместен по Габровски за да няма безмислен дублаж с метрото и да облекчи претоварения 94, но заради протестите това не се случи. ТМ6 наистина трябва да се запази - има голям процент обособено трасе и сериозен скоростен потенциал. :rolleyes:

8
Ако питаме хората почти всички ще искат интервали 5-10 минути, дори села и крайни квартали с малък пътникопоток. :rolleyes: Трябва обективна оценка на пътникопотока - за села с под 1000 души население са нормални интервали 30-40 до 45 минути, при по-малки автобусите няма да запълват седящите места в пик и ще има много курсове с едноцифрен брой пътници, което е явно разточителство. :rolleyes:

9
102 и евентуален бъдещ тролей неизбежно висят в блокади.  :rolleyes:Дългите директни линии неизбежно висят в блокади и спазването на разписание става трудно, за това трябва гръбнак от метродиаметри и обособени скоростни трамваи с къси довозващи тролейбусни и автобусни линии, които не губят много време в блокади. :rolleyes: Нужно е и адекватно таксуване стимулиращо прекачванията с цел икономия на време - примерно билети за 15, 30, 60, 90 минути евентуално 120 с неограничени прекачвания. :rolleyes: Трамвайното трасе от Спартак до Петте Кьошета е почти напълно обособено, по Ботев може да се обособи с подходящи заграждения освен няколко кръстовища с булеварди и по-натоварени улици, от Централна Гара до Гара Север също има почти напълно обособено трасе и с качествен основен ремонт и нормални вагони може да се реализира пълноценен скоростен трамвай. :rolleyes:

10
Предложените маршрути са безумни - ТБ3 има прекалено голям дублаж с ТБ6, ТБ7 и ТМ11. Също ул. Княжевска е прекалено тясна за тролейбусно трасе а и потокът между Горна Баня и Княжево е прекалено малък за да е оправдано изграждането на такова. ТБ10 има прекалено голям дублаж с ТБ8, ул. проф. Державин и ул. Явор са прекалено тесни за тролейбусно трасе, също така пътникопотокът между Бояна и Княжево е прекалено малък за да оправдае изграждането му. :help:

11
Пешев има нужда от нова здрава основа - наличната не издържа интензивния трафик от тирове. :rolleyes: Съответно е необходим по-продължителен и скъп ремонт. Списаревски, Лазаров, Искърско Шосе имат проблеми с асфалта, но основата вероятно е в по-прилично състояние съответно ремонтът ще е по-бърз и евтин. :rolleyes:

12
И как ще се замести ТМ10 с линия с къси автобуси - празник изглежда възможно при намаление на интервала, но делник особено пик с висенето в блокади е нереално. :help: 94 е претоварен и няма как да поеме допълнителен пътникопоток, също така и той има сериозни проблеми с блокадите. :help:

13
При автомат вътре не би имало сериозно забавяне - за валидиране на предварително закупени билети и карти може да има устройства до всяка врата и един автомат при първата. Повечето пътници са с предварително закупени документи. Валидирането при слизане води до сериозно забавяне - автобусът е спрял на спирката и трябва да изчака докато се валидират документите на слизащите, качващите се могат да го направят и малко след потеглянето. Също билетът няма да важи в друго превозно средство, съответно не се стимулира прекачването - по-изгодно е да се виси в задръствания в същото превозно средство вместо нов билет в метро или скоростен трамвай. Предаването на билет при таксуване по време е ограничено и не води до сериозни загуби на приходи - в много случаи пътникът ще ползва билета в две или може би три превозни средства и няма да има много останали минути. :rolleyes: За борба със задръстванията са нужни бус ленти и обособени скоростни трамваи, при задръстване и таксуване по време човек винаги може да слезе, да се прехвърли и евентуално да повърви малко и така да използва оставащите минути на билета.  Предложеното таксуване на разстояние стимулира висенето в задръствания - вариантът с прекачване и евентуално малко ходене за избягване на задръстването става неизгоден.  :rolleyes:

14
Придвижването по Йосиф Петров и Митрополит Кирил със завоите е доста трудно за съчленени автобуси.  :rolleyes: Единични такива надали биха могли да заместят пълноценно трамвайното движение още повече, че ще висят в блокади. :rolleyes: Най-адекватното решение беше да се пусне временна изолирана трамвайна линия Журналист - Хладилника с три коли през деня и две нощни, като се разположат още три резерви край оградата на Семинарията. Три резерви би трябвало да са достатъчни за времето на ремонта, при повреда на вагон той може да отиде на мястото на някой от резервните край оградата. :rolleyes:

15
Шумни са единствено в задния край около двигателя, но това е неизбежно - работата на двигателя е свързана с шум. :rolleyes:

16
Предложеният 10ТМ има прекалено голям дублаж с 94 и се забива в блокади. Трамвай между Хладилника и Журналист с обособено трасе в по-голямата част от маршрута би бил далеч по-полезен. Също ТМ10 е със странен и прекалено дълъг маршрут - курсът от Западен Парк до Илиянци ще е около 53-55 минути. :rolleyes:

17
Автоматите е по-добре да са в превозните средства за да не страдат от вандализъм и опити за грабежи. Маркиране на билета при слизане би довело до сериозни задръжки на превозните средства и не е удачно решение - далеч по-добре е да се маркира само при първо качване и да важи примерно 15, 30, 60 или 90 минути с неограничени прекачвания. Също предложеният модел не стимулира прекачванията и съответно пречи за изграждане на ефективна транспортна система с гръбнак метро и скоростни трамваи. :rolleyes:

18
Трябва обективно проучване - всеки би искал транспорт на 5-10 минути, но има много крайни квартали и села, за които подобни интервали са абсолютно неоправдани, нормални са 30-40 минути примерно Подгумер, Войнеговци, Локорско, Кубратово, Желява, Житен и т.н. не могат да създадат пътникопоток за по-редовен транспорт.  :help:

19
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 19.04.2018, 16:46:19 »
Освен, че се удължава пробега автобусите ще се наложи да минават през задръстеното кръгово на проф. Танев и Околовръстното и ще губят време - едноименната улица край БПС е прекалено тясна за редовен градски транспорт. :rolleyes:

20
Възрастта и пробегът са важни - превозното средство неизбежно се амортизира. При тези с ДВГ има термични и вибрационни натоварвания, корозионно действащи течности и газове и т.н. и затова антика над 20 години с пробег няколко милиона километра няма как да е безопасна независимо от поддръжката. Дизел на 20 години неизбежно е амортизиран от натоварванията и замърсява в пъти повече, да не говорим за новите технологии за намаляване на замърсяването създадени през това време. :rolleyes: Старите превозни средства може и да са ремонтопригодни, но нямат възможности за намаляване на замърсяването а и всичко се износва неизбежно. :rolleyes: При електрическо задвижване термичните и вибрационните натоварвания са минимални и няма корозионно действащи течности и газове и затова е възможна дълга безаварийна експлоатация. :rolleyes:

Pages: [1] 2 3 ... 222