Recent Posts

Pages: [1] 2 3 ... 10
1
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« Last post by vesko76 on Today at 02:31:09 »
Учудващо лесно е да се забрави как живеем на една и съща планета. Проблемът е, че това нещо се случва и с големите концерни в страните от Третия свят, при това от десетилетия. Справка сименс в Индия. Това ще ни изяде главите на всички, или ако не на нас, то на децата / внуците със сигурност.
2
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« Last post by mitkov2 on Today at 02:28:32 »
Ама всеки трамвай също има батерии, автобусите също имат акумолатори. То по същия начин двигателите Къминс за китайските автобуси с какво са пренесени от Америка/Турция до Китай за да се сглобят там? А немските мостове и скорости? След това готовия автобус до България. Същата работа е. Единици са производителите, които могат да си произведат сами на едно място и каросерия, и двигател и скорости. Далеч по-лесно е да произведеш само каросерията, а мостовете, двигателя, скоростите, електрониката да ги купиш от големи производители на такава техника

А пък едно е пушеците да са до теб и да те обгазяват при всяко тръгване от спирката, друго е да са на 100-тици километри от теб нали?

Друг е въпроса че автобусите с ДВГ вече са толкова усаваршенстване че вредните емисии са сведени до минимум, нищо чудно след време да измислят и двигател Евро 7.
Разбира се, че и производството на другите средства за транспорт замърсява, не твърдя обратното, но е смешно, когато Приус иска да е еталон за чистота, същото ни св налага от СО. И какво значи: "По-добре на на нас да ни е добре, другите да се оправят" Въздуха няма граници, рано или късно ще дойде и при нас, нищо че Марица Изток са на 200км от София. Когато говорим за екология се мисли мащабно, иначе е ненужно.
3
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« Last post by Ivo on Today at 01:06:29 »
Ама всеки трамвай също има батерии, автобусите също имат акумолатори. То по същия начин двигателите Къминс за китайските автобуси с какво са пренесени от Америка/Турция до Китай за да се сглобят там? А немските мостове и скорости? След това готовия автобус до България. Същата работа е. Единици са производителите, които могат да си произведат сами на едно място и каросерия, и двигател и скорости. Далеч по-лесно е да произведеш само каросерията, а мостовете, двигателя, скоростите, електрониката да ги купиш от големи производители на такава техника

А пък едно е пушеците да са до теб и да те обгазяват при всяко тръгване от спирката, друго е да са на 100-тици километри от теб нали?

Друг е въпроса че автобусите с ДВГ вече са толкова усаваршенстване че вредните емисии са сведени до минимум, нищо чудно след време да измислят и двигател Евро 7.
4
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« Last post by mitkov2 on Today at 00:56:33 »
Само аз ли не вярвам в светлото бъдеще на ел.автобусите и тяхната полза за екологията? Преди бях голям фен на тема е-задвижване, струваше ми се като необходимата "революция" за доброто на природата, ОБАЧЕ след като почетох разбрах, че де факто, докато се произведе една батерия за хибрид или електромобил (смятайте как е за електробус) се изхвърлят толкова вредни емисии, колкото един съвременен автомобил изхвърля за 5-10 години, зависи колко се шофира. Реално за Тойота Приус батериите се правят в Канада, литийят се добива в Африка и се сголбяват в Япония или Европа, тоест тия танкери кръстосват океаните само за едните батерии. Като видите как се добива и електричеството стигаме до извода, че електромобилите/бусите на този етап изобщо не подпомагат опазването на околната среда и подпомагат единствено един доста скъп ПР. В България и САЩ 55-60% от електричеството се добива от въглиища, за каква екология говорим и къде излиза сметката при тези цени на превозното средство и електричеството в последствие. Пари на вятъра, които можеха да се инвестират в трамвайния транспорт, примерно. Да, и там имаме нечистия ток, но батерията я няма ;)
5
Трамваи / Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Last post by Tatra on Today at 00:44:39 »
Точно, че не е пипано. Масово са с изгорели реотани и никой не смята за необходимо да ги ревизира.
6
Трамваи / Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Last post by vaz2106 on Yesterday at 22:38:58 »
На никой чешки не е пипано нищо,споко.
7
670 тази вечер се движеше без парно.
8
Трамваи / Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Last post by Fantomas on Yesterday at 22:26:19 »
Ами, преди 10-ина дни се качих на 7хх (не запомних номер) по 12, за две спирки само. Да, имаше разлика между вън и вътре, което ме учуди, но не бих казал че беше кой знае колко топло. На Т6А2 скоро не съм се качвал (поне откакто започна отоплителния сезон), но от предишни зими ги помня като много топли трамваи. Ако сега са им скопили отоплението, то това си е живо престъпление!
9
Забавно / Re: Кой какво слуша в момента
« Last post by София 100 on Yesterday at 22:03:57 »
Катя Филипова - Филмов сюжет

https://www.youtube.com/watch?v=0urB6k9PIj8
10
Актуална информация / Re: ПТП и инциденти
« Last post by AGENT 006 on Yesterday at 21:43:28 »
1651 по 5 с ПТП на включването в кръга на „Площад на авиацията“ в посока центъра. Някакво BMW се е разбило в задния ляв ъгъл на тролея. От снимка във Фейсбук се вижда, че въздушните възглавници са изскочили. По тролея няма сериозни щети. Поредния пример за поведението на недосегаемост на шофьорите в това кръгово кръстовище.
Pages: [1] 2 3 ... 10