Author Topic: Трасета и обръщателни колела  (Read 46186 times)

Offline viktor_bdz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #320 on: 19.12.2016, 19:59:03 »
Ха, интересна дискусия обсъждате, браво! Моята рода произлиза от този район, конкретно кв."Разсадника", а аз също съм живял за кратко там. Ако искате може да поразпитам, ако не сте сигурни за нещо. Баба няма как да не знае. :D
R.I.P 2112
(1987 - 2017)

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1046
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #321 on: 19.12.2016, 21:00:46 »
Естествено, че квот баба казва - това е, няма хък-мък!  :D
Икономията е майка на мизерията!

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7939
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #322 on: 19.12.2016, 21:46:34 »
Извинете ме , ама нещо не разбирам - това , което е оградено в зелено е колелото на Христо Михайлов . В червено съм заградил предполагаемото колело . Ама то не прилича никак на колело.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1046
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #323 on: 19.12.2016, 21:56:23 »
Не, малко по на север е твоето
Икономията е майка на мизерията!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12545
    • View Profile
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #324 on: 19.12.2016, 23:06:21 »
Жоро, зеленото на първата твоя картинка е колелото в Разсадника на ТМ4 и 11, червеното не е нищо, а на картинката на Монте Карло - колелото на ТМ10 (Христо Михайлов).

А другото колело при вагон-ресторанта е било на мястото на 65 блок. Второто го има на картата от 1966 г., и десятката пише че е въртяла и на него и на Западен парк, кое от двете е верно не знам.
Даже обръщалото съществуваше и след изграждането на ЕПК блока 65 - т.е. - пред блока, след ликвидирането му имаше там пицария Padrino, сега гледам, казино станало.
ТМ10 е въртял там само през 1960-62, след това - в Западен парк, на аероснимката се вижда и сегашното обръщало.
« Last Edit: 19.12.2016, 23:26:19 by blagun »

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7939
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #325 on: 20.12.2016, 16:30:34 »
На кръга на Христо Михайлов почиваше 8 , докато въртеше на Западен Парк . Имаше продълговата  табела за трамваите по 8-ма линия с надпис -Колата е до паметник Христо Михайлов.

Offline pavel75

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 195
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #326 on: 20.12.2016, 16:47:49 »
На кръга на Христо Михайлов почиваше 8 , докато въртеше на Западен Парк . Имаше продълговата  табела за трамваите по 8-ма линия с надпис -Колата е до паметник Христо Михайлов.

Когато бях ученик / става въпрос за средата на 80-те години/ ТМ 10 беше до Западен парк. ТМ8 също беше до Западен парк, но само в пиков час. Останалото време въртеше на Христо Михайлов. Това си го спомням, защото ползвах трамвай 3 седмично до последната спирка.
Но за другото обръщало - на бул. Възкресение /тогава - Стоян Лепоев/ е махното много преди това, аз не го помня и за това ми беше питането.

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7939
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #327 on: 20.12.2016, 18:23:41 »
Именно - тъй като имаше само един коловоз на Западен парк - за това 8 почиваше на Христо Михайлов . През 89 - ма , при откриването на 21 , 8 също отиваше до Люлин , до 92- ра .Нямам спомен , но може би ухото на Христо Михайлов е премахнато след 92 - ра .

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6332
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #328 on: 20.12.2016, 19:19:40 »
Именно - тъй като имаше само един коловоз на Западен парк - за това 8 почиваше на Христо Михайлов . През 89 - ма , при откриването на 21 , 8 също отиваше до Люлин , до 92- ра .Нямам спомен , но може би ухото на Христо Михайлов е премахнато след 92 - ра .

8 го хвана балтията от 1993та и го закриха, за да пуснат 8 от Журналист до Хладилника, поради липса на трамвай по Баучер.
Колелото би трябвало да е премахнато при пускането на трасето до Люлин.

Offline pavel75

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 195
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #329 on: 21.12.2016, 08:56:04 »
Именно - тъй като имаше само един коловоз на Западен парк - за това 8 почиваше на Христо Михайлов . През 89 - ма , при откриването на 21 , 8 също отиваше до Люлин , до 92- ра .Нямам спомен , но може би ухото на Христо Михайлов е премахнато след 92 - ра .

8 го хвана балтията от 1993та и го закриха, за да пуснат 8 от Журналист до Хладилника, поради липса на трамвай по Баучер.
Колелото би трябвало да е премахнато при пускането на трасето до Люлин.

Колелото го махнаха когато правиха ремонта на Стамболийски. Преди това спирката на Христо Михайлов не беше с перон. След ремонта стана с перон, махнаха колелото и след време построиха блок.

Offline coast96

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 316
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #330 on: 23.03.2017, 11:25:13 »
Някой знае ли кое е било старото обръшало в Гоце Делчев? Имам някакви много промити спомени , че беше на мястото на сегашната бензиностанция и само тролея обръщаше на сегашното обръщало и спирката за качване беше пред сегашния Еконт. Поправете ме ако греша и ми припомнете.

Offline Metan

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 825
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #331 on: 23.03.2017, 12:07:41 »
На тази снимка от 2000 година можеш да видиш къде обръщаха рейсовете