Author Topic: Градският транспорт в Германия  (Read 78639 times)

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1327
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #440 on: 11.02.2017, 22:15:42 »
Тя си е безалтернативна в 100% от трасето.  :crazy: За това е и строена, никой не е знаел тогава че стената ще падне и кога от Щази ще затворят тунелите под Източен Берлин. Това го има също:



Но е експеримент както си пише под снимката. Така между две врати има по 2 допълнителни седалки и въпреки това детска количка или инвалид може да се мести безпрепятствено от врата на врата. При S-Bahn-а допълнителния габарит осигурява точно това, затова и блъсканицата се разпределя. В София в час пик и това не помага, от един момент нататък хората предпочитат да седят близо до вратите, защото ги е страх че няма да могат да слязят. Това вече не е здравословен пътникопоток, от там нататък трябва или повече влакове, или повече врати (по-дълги влакове). При нас е ясно че с 80-метрови влакове не може да очакваме напречна подредба на седалките, но поне вдигащи се седалки за велосипеди и багаж може да се сложат, особено на влаковете към летището би било от полза.

Offline comet

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1001
  • MAN Lion's City
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #441 on: 12.02.2017, 09:39:39 »
Вчера в Лайпциг е бил представен новият Соларис Трамино. Трамваят е дълъг 38 метра и побира 220 пътника. След един месец той ще започне да се движи по линии 4 и 10. След пускането на всички Соларис Трамино ще бъдат спрени Т4Д-М.
Снимки: André Kempner







Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 534
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #442 on: 20.04.2017, 13:21:33 »
Както може би знаете, трамвайния транспорт на Потсдам освен със стандартни състави разполага и с няколко интересни прототипа. Един от тях е първото Siemens Combino, което за демонстрация на системата е било построено като пендел с 5 оси в 3 талиги. Въпросния прототип се движи и понякога се пуска в експлоатация. Вчера имах шанса да го видя за втори път на линия и снех това видео с него:  https://www.youtube.com/watch?v=dNWrvjU0pUE . Ако искате още информация за возилото, можете да намерите тук -> http://www.g-st.ch/trambasel/spezial/combino_basel.html

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4062
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #443 on: 28.06.2017, 00:10:31 »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6438
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #444 on: 28.06.2017, 01:12:34 »
До колкото разбирам въпросния пътник е без билет, в Мюнхен няма ли полиция която да съдейства на контрольорите, та те трябва толкова силово да свалят нередовните пътници?

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4062
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #445 on: 28.06.2017, 01:18:06 »
В Ес-баните коли и беси Дойче Бан. На перона вече отговаря полицията.

Не се говори какво се е случило преди видеото, но е факт, че ония двамата не може да постъпват така с човек. Още повече че е с куфар, тоест едва ли преди това е тръгнал да ги бие.

Правилното в тази ситуация е да задържат влака и освен глобата за без билет да му пишат и глоба за всяка минута закъснение за задръжка на движението. Тази глоба е около 200 Евро за минута според тарифите на ДБ. Но не и да го влачат така.

Offline Стререомонокъл

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 186
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #446 on: 28.06.2017, 11:22:01 »
Ами не знам дали този е тръгнал да ги бие, ама черните в Лондон в такава ситуация много често стават агресивни и опасни. Като винаги се започва с "защото съм черен, така ли?" Може да си изхвърли торбичката с отпадъци от Макдоналдс на тротоара, но ако му направиш забележка, то това е расизъм. Поне такива са моите лични наблюдения. За Франция и Белгия не знам, но казват, че полицаите просто се обръщат на другата страна и се правят на ударени, за транспортните служители да не говорим.
« Last Edit: 28.06.2017, 11:28:31 by Стререомонокъл »
Нация от лошо гледащи директори

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11421
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #447 on: 28.06.2017, 17:00:13 »
А вие въобще знаете ли каква е предисторията на случката? Ами ако въпросният човек е правил мизерии, държал се е неприлично, бил е без билет и не е искал да слезе? Тогава си е получил заслуженото, както се вижда нито са го наранили нито нищо, просто го изхвърлят навън като не може да се научи да спазва реда и това е. Нали знаете една поговорка "каквото повикало, такова се обадило" никой не е длъжен да търпи на никой простотиите.

Чак учудващо, че в ЕС са останали Мъже, с главно М, които да се намесят с твърда ръка в ситуацията, а не лигльовци, особено в държава като Германия.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1733
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #448 on: 02.07.2017, 21:38:45 »
В Белгия подобна имаше подобна случка в междуградски влак. Разправяха се с чернокож пътник кондукторите, той не се съгласяваше нещо с тях и на една от гарите просто го чакаше полиция. Изхвърлиха го от влака (не се го дърпали чак за главата), проснаха го по лице на земята и му сложиха белезници. Оттам нататък не знам, защото потеглихме.
Аз не мога да разбера какъв е проблемът, че се е изпикал на гумата?
О.о

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2264
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #449 on: 28.07.2017, 22:27:23 »
Как трябва да изглежда един реновиран трамвай (и кабината).
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=lcUkKchdB08" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=lcUkKchdB08</a>
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15568
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #450 on: 31.08.2017, 16:19:49 »
Правилно е да се каже - реставриран. Това е исторически подвижен състав, които не е в ежедневна употреба..

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2264
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #451 on: 01.09.2017, 00:05:06 »
Реставрацията предполага оригинален вид, а гледайки вратите и електронните табели на този трамвай, той е далеч от оригиналния си вид.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11421
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #452 on: 01.09.2017, 09:31:51 »
Сигурно имате впредвид другия двуосен вагон който се мярка няколко пъти той е реставриран. Този съчленения е реновиран както се вижда и по редовна линия, при това наистина доста добре изглежда да се е получило.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Emperor

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2767
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #453 on: 29.09.2017, 14:14:24 »
Малко снимки от Берлин:















ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4062
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #454 on: 02.11.2017, 00:41:27 »
Малко снимки от едно от зелените трамвайни трасета във Франкфурт на Майн.  :) То е част от т.нар. Зелен Пояс, който се простира около небостъргачите в центъра на Сити-то.












Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12955
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #455 on: 02.11.2017, 14:52:55 »
Малко снимки от едно от зелените трамвайни трасета във Франкфурт на Майн.  :) То е част от т.нар. Зелен Пояс, който се простира около небостъргачите в центъра на Сити-то.
Че никак не е лошо градчето! От теб съм останал с впечатление, че е гадно и безинтересно място.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4062
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #456 on: 12.12.2017, 01:11:08 »
От вчера влезе в сила промяна в някои от линиите на берлинския S-Bahn. С две думи за някои от най-важните промени:

- Летище Шьонефелд получава директна връзка с центъра на Берлин посредством S-Bahn. До момента директната връзка беше само посредством регионалните влакове RB14 и RE7. Като RE7 не обслужваше центъра в понеделник. S9 получава изцяло променен маршрут след югоизточния клон. Новият маршрут е: Летище Шьонефелд - Шьоневайде - Трептов Парк - Остбанхоф - Александърплатц - Фридрихщрасе - Централна Гара - Зоологическа градина - Западен кръст (Westkreuz) - Шпандау. Важно е да се отбележи, че S9 не спира на Източния кръст (Ostkreuz). По този начин Осткройц загуби директната си връзка с Летище Шьонефелд посредством 9-ката.

Благо направи забележка, че донякъде и новите табели са подвеждащи. Ето това е на Фридрихщрасе.



Иначе на светлинните дисплеи се изписва, че S9 не спира на Осткройц. Също така това се и съобщава на записано съобщение и в самите влакове. Като лека компенсация, вече всички регионални влакове, минаващи през центъра на Берлин, посока летище Шьонефелд, Котбус и Франкфурт на Одър, спират на Осткройц, защото пуснаха в употреба новопостроен перон за региото направление изток-запад.



Също така, поради промененият маршрут, на S9 вече са само от най-новите влакове на берлинския Ес-бан. Движат се отново през 20 минути по целият маршрут.

- S5 е съкратен до Весткройц. За сметка на това S3 е удължен до Шпандау. Обаче само всеки втори влак стига дотам. Другата половина са само до Остбанхоф. До събота Шпандау имаше една редовна линия през 10 минути (S5). От неделя има две линии (S3, S9), но през 20 минути. Синхронизирани са по разписание, така че да има 10 минутен такт на движение.

- Най-ощетени са от североизточен Берлин. Кварталите Хоеншьонхаузен, северен Марцан, Вартенберг. Тяхният S75 е допълнително съкратен. Само в часовете пик всеки влак достига до Осткройц. Извън тях само до гара Лихтенберг. 10 минутният такт се запазва, но на практика тази линия има вече само 6-7 спирки. Дори и до Остбанхоф вече не достига. Прекачването се осъществява на същия перон и на двете места, но по този начин се обричат хората от тези квартали да се прекачва постоянно, за да достигнат дори до центъра на града.

- Панков също беше орязан поради липсващият S9. Пуснаха им друга линия, която обаче е с много нисък приоритет и ако трябва да се запълнят дупки по основните линии, се взимат оттам влакове и се оставят да изпаднат курсове. U2 и S2 сериозно ще се задъхат. Като компенсация, може би, S2 вече и уикендите ще бъде с най-големият брой вагони.

- другите промени като цяло са незначителни. По ринга S41/S42 се удължава 5-минутния такт до 11 на обяд в работни дни и до 21 вечерта. На S1 до 23 вечерта има влак през 10 минути.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15568
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #457 on: 12.12.2017, 10:18:45 »
Благодарим за изчерпателната информация и анализ.

Единственото ми питане е, на челното стъкло на този влак Шиваровка ли има?! :D :P

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1327
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #458 on: 12.12.2017, 13:07:12 »
Прилича ми на творение на техния си графичен отдел. Да, има хора, които получават там заплати да се грижат за табели и графична информация, а не се налага служителите да си ги правят вкъщи със собствени средства. Прави впечатление обаче, че табелата не е написана на кирилица, което предвид предстоящото председателство на България на ЕС си е живо безобразие.  :help:

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4062
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #459 on: 12.12.2017, 13:55:14 »
Че защо да има надписи на кирилица?