Author Topic: Инвестиционните намерения на СО  (Read 52643 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3662
    • View Profile
Re: Инвестиционните намерения на СО
« Reply #380 on: 10.09.2016, 16:26:22 »
Вариант 2 е най-добър само трябва да обособят трамвайното трасе с бордюри извън кръстовищата, може би дори на някои кръстовища с малки улици. Също е добре то да бъде преместено в края на булеварда. При вариант 3 ще има постоянни конфликти на автомобили и трамваи, при вариант 1 ще се затруднява движението по булеварда от разбития калдъръм. :rolleyes: Дондуков е натоварен булевард и калдъръмът не е добро решение - при такова натоварване изисква често трудоемко и скъпо пренареждане а и принуждава шофьорите да пъплят с почти пешеходна скорост, което от своя страна утежнява задръстванията. :rolleyes: Асфалтът по платната осигурява нормално движение, а и се ремонтира механизирано с минимум квалифициран ръчен труд съответно с ниски разходи. :rolleyes:

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4490
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Инвестиционните намерения на СО
« Reply #381 on: 10.09.2016, 23:36:40 »
Аз бях на общественото обсъждане вчера в бившето кино Левски (сега е театрална зала). Хората, живеещи на булеварда, масово се изказаха за асфалт, но имаше и такива, които предпочитаха паветата, цитирам: "но да се поставят така, че да не стават на вълни и да не се вдига прах".
Тоест нещо на този принцип:

Което после да изглежда така:

А ето и повече за тази космическа технология:
http://www.pavingexpert.com/jointing09.htm

Най-вероятно ще се подходи към смесена настилка - паваж на местата за паркиране и паваж в стесненията около трамвайните спирки. Най-вероятно и паваж по трамвайното трасе.
Изключително положително е, че хората почти масово се изказа в подкрепа на поставяне на трамвайни ограничители, успоредно на трамвайното трасе, за да се предотврати бързото каране и рязкото изпреварване по него, както и неговата по-бърза амортизация.
Столичната община този път се бе подготвила. Освен прости схеми, бяха направени и визуализации (видни от статията) и казаха точно какво искат от хората - да кажат каква настилка искат, дали виждат пропуски в проекта и дали имат други съображения като живущи по булеварда.
Единствено лошо впечатление ми направи малоумния кмет от ДБГ - Цолов, който, заедно с негов клакьор в залата, искаше да дава думата, едва ли не, само на хора, които живеят по булеварда. Все едно той е цар и става въпрос за вътрешноквартална улица, а не за ІІІ клас транзитен булевард.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7937
    • View Profile
Re: Инвестиционните намерения на СО
« Reply #382 on: 08.03.2017, 12:45:41 »
Ето едно интересно четиво от 2013-та .
http://www.mediapool.bg/sofiya-naliva-dva-miliarda-leva-v-transportnata-infrastruktura-do-2016-g-news202084.html
Разбира се , има изоставане с 3 години  :help: , но това не е толкова фатално...

Offline fafan

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 674
    • View Profile
    • Email
Re: Инвестиционните намерения на СО
« Reply #383 on: 08.03.2017, 13:34:40 »

А ето и повече за тази космическа технология:
http://www.pavingexpert.com/jointing09.htm



Тази "космическа технология" е доста разпространена в Германия и Франция. Не мога да разбера защо не се прилага у нас за трамвайните трасета, а се асфалтира до главата на релсата. Паветата лесно могат да се пренареждат и няма да се стига до ситуации като по Шипченски в момента.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3662
    • View Profile
Re: Инвестиционните намерения на СО
« Reply #384 on: 08.03.2017, 14:54:16 »
Пренареждането на паветата не е лесно - изисква голям обем скъп квалифициран ръчен труд независимо дали се запълват фугите. При по-ниска квалификация на майсторите резултатът неизбежно е тип калдъръм и с нищо не е по-добър от сегашното състояние на Шипченски Проход.Също трябва и качествена основа за паветата, която е доста скъпа. :rolleyes:

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4262
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Инвестиционните намерения на СО
« Reply #385 on: 10.03.2017, 20:07:55 »
Аз съм за асфалта. На Бизнес парка плочниците около метрото вече масово събират локви, разместват се около шахтите и се тъпчат с прахоляк. Когато не можеш да направиш нещо като хората, не го правиш. Тука обаче упорито се продължава с плочките...
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline wiNt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 348
    • View Profile
Re: Инвестиционните намерения на СО
« Reply #386 on: 10.03.2017, 20:15:48 »
То понеже асфалта по тротоарите е най-великото нещо. На мен ми вдъхва единствено чувство на беднотия и незаинтересованост и е похвално, че поне опитват напоследък. Няма да стане от първия път, колкото и смешно да звучи това в контекста на тротоарни плочки и/или павета.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4262
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Инвестиционните намерения на СО
« Reply #387 on: 10.03.2017, 23:08:29 »
Прилагам снимка от центъра на Загреб. Да видим дали излъчва беднотия:
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline wiNt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 348
    • View Profile
Re: Инвестиционните намерения на СО
« Reply #388 on: 11.03.2017, 00:32:32 »
Съгласен съм, обаче ако сега се разходим по Цариградско шосе, картинката е съвсем друга. Нямах точно това предвид и приемам забележката.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1063
    • View Profile
Re: Инвестиционните намерения на СО
« Reply #389 on: 11.03.2017, 11:02:52 »
Въпрос: Колко ще изкарат дърветата по "Дондуков", ако се асфалтират тротоарите? Като всеки жив организъм и те имат нужда от вода, ако отвсякъде около тях асфалтираме, едва ли ще изкарат дълго. През фугите на плочките все пак прониква вода.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4262
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Инвестиционните намерения на СО
« Reply #390 on: 11.03.2017, 20:21:43 »
Този проблем е напълно решим, стига някой да помисли за това. Дали ще са дренажи или някакво друго решение, няма никакво значение. На мен ми омръзна плочките да ми съсипват обувките, да настъпвам "жаби" и най вече да газя в локви.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 828
    • View Profile
    • Email
Re: Инвестиционните намерения на СО
« Reply #391 on: 12.03.2017, 13:55:32 »
Въпрос: Колко ще изкарат дърветата по "Дондуков", ако се асфалтират тротоарите? Като всеки жив организъм и те имат нужда от вода, ако отвсякъде около тях асфалтираме, едва ли ще изкарат дълго. През фугите на плочките все пак прониква вода.
Около корена на дървото не се асфалтира нито се слагат плочки, така че аргумента ти не е верен. А и асфалта е водопропуслив материал така че и вида достига до корена независимо че мислиш че спира водата в накава степен. По скоро въпроса е естетичен мисля че плочки стоят по красиво, а асфалта е по лесен за изпълнение.


Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3662
    • View Profile
Re: Инвестиционните намерения на СО
« Reply #393 on: 10.04.2017, 19:02:55 »
Нормално около дърветата се оставя правоъгълна област без настилка, в която прониква вода. Приличен асфалт е по-добър вариант от калдъръм, независимо дали такъв от плочки или павета. :rolleyes:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12418
    • View Profile
    • Email
Re: Инвестиционните намерения на СО
« Reply #394 on: 13.04.2017, 16:29:48 »
Почват Брюксел другата седмица: https://dariknews.bg/regioni/sofiia/zatvariat-pytia-za-letishte-sofiia-do-esenta-2017407

Трудно е да си представя, какво чудо ще е на подходите на Колумб към Цариградско. Мисля, че най-добре би било да пуснат 204 и 304 през Армеец и Цветан Лазаров.
« Last Edit: 13.04.2017, 16:31:29 by blagun »

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4459
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Инвестиционните намерения на СО
« Reply #395 on: 13.04.2017, 16:52:10 »
Почват Брюксел другата седмица: https://dariknews.bg/regioni/sofiia/zatvariat-pytia-za-letishte-sofiia-do-esenta-2017407

Трудно е да си представя, какво чудо ще е на подходите на Колумб към Цариградско. Мисля, че най-добре би било да пуснат 204 и 304 през Армеец и Цветан Лазаров.
Обещавам постоянно отразяване на случващото се! Предлагам по протежението на Брюксел да инсталират по няколко тоалетни, барбекюта и хладилници за вода, поне да не им е скучно на хората.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4459
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Инвестиционните намерения на СО
« Reply #396 on: 25.04.2017, 11:34:24 »
Почват Брюксел другата седмица: https://dariknews.bg/regioni/sofiia/zatvariat-pytia-za-letishte-sofiia-do-esenta-2017407

Трудно е да си представя, какво чудо ще е на подходите на Колумб към Цариградско. Мисля, че най-добре би било да пуснат 204 и 304 през Армеец и Цветан Лазаров.
Обещавам постоянно отразяване на случващото се! Предлагам по протежението на Брюксел да инсталират по няколко тоалетни, барбекюта и хладилници за вода, поне да не им е скучно на хората.

От 11 ч днес официално движението по Брюксел е преместено двупосочно в частта пред BLU Offices.