Author Topic: Текущи ремонти на релсовия път  (Read 89262 times)

Online tm0

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2699
    • View Profile
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #860 on: 11.04.2017, 05:42:26 »
]Да бе, ще закачат 2*2 Инекона дупе за дупе и ще назначат охрана да ги пази през нощта! А ако се повредят - аварийката ще ги телепортира до депото!
Естествено, че ще има само 7ТМ и маршрутът му би трябвало да е като при предния ремонт: България-обратен завой при Моста на въздишките-Пенчо Славейков-Витоша-България.
Не съм имал предвид това. Ще се монтира временна конструкция за смяна на посоката, на подходящо място и трамваите ще се движат нормално. Просто обсъждаме идеи, щом други не смеят да направят това. И сега може да се видят закъсненията на линия 304 в кои участъци се натрупват.
 

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4468
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #861 on: 20.04.2017, 09:27:43 »
На 28.04. предстои обществено обсъждане на проекта за ремонт на Дондуков. От тук може всеки да разгледа какви ни ги е подготвила общината. За себе си мога да кажа, че технологията за поставяне на релси в бетоново легло, доказала се крайно неуспешна у нас, отново ще бъде използвана. Желание за промяна няма и при пероните (на част от схемите ги има, на част от схемите не; там където ги има височината им е едва 15 см, което е крайно недостатъчно с оглед височината на първото стъпало на трамвайните мотриси)... Единственият успех е с трамвайните ограничители. Отново за себе си мога да обобщя, че макар има напредък с достъпа до информация за проекта, качеството на изпълнението надали ще бъде по-различно от това на ул. Козлодуй...

Offline fafan

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 839
    • View Profile
    • Email
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #862 on: 20.04.2017, 11:18:37 »
Технологията е по-различна от просто бетоново легло, вижда се. Дали ще е по-успешна или не бъдещето ще покаже, в София минахме през какви ли не експерименти и за сега бетоновото легло изглежда най-смислената технология там, където не може да се приложи ж.п. полагане. Мен по-скоро ме плаши, че отново е оставено гигантско разстояние между двата коловоза, въпреки че габарита на булеварда така и така не стига, а искат да набутат и велоалея. Докога ще се прахосва така габарит напразно не мога да разбера. Отделна тема е малоумщината с двупосочната велоалея, нещо което никъде по света вече не се прави по този начин, но ние нали тепърва се учим що е то велоинфра, явно ще ни трябват 20-30 годинки да се научим докрай.
« Last Edit: 20.04.2017, 11:23:12 by fafan »

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4612
    • View Profile
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #863 on: 20.04.2017, 15:27:47 »
... За себе си мога да кажа, че технологията за поставяне на релси в бетоново легло, доказала се крайно неуспешна у нас, отново ще бъде използвана.
...
Отново за себе си мога да обобщя, че макар има напредък с достъпа до информация за проекта, качеството на изпълнението надали ще бъде по-различно от това на ул. Козлодуй...

И коя технология се е оказала успешна у нас? До сега това е най-доброто полагане на релси, при тези финансови възможности.
За "Козлодуй" ... Не знам какво имаш предвид, но трамвая нито се чува нито се усеща.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline pavel75

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 196
    • View Profile
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #864 on: 20.04.2017, 16:01:05 »
... За себе си мога да кажа, че технологията за поставяне на релси в бетоново легло, доказала се крайно неуспешна у нас, отново ще бъде използвана.
...
Отново за себе си мога да обобщя, че макар има напредък с достъпа до информация за проекта, качеството на изпълнението надали ще бъде по-различно от това на ул. Козлодуй...

И коя технология се е оказала успешна у нас? До сега това е най-доброто полагане на релси, при тези финансови възможности.
За "Козлодуй" ... Не знам какво имаш предвид, но трамвая нито се чува нито се усеща.

Какво Ви е мнението за технологията по която е направено трасето между Женския пазар и Халите? Там го направиха през 80-те години за теснорелсовия трамвай, после го преработиха за широкия, но пак са си доста години и не е мръднало.

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1727
    • View Profile
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #865 on: 20.04.2017, 16:05:03 »
По една случайност го съзерцавах цялото преди 30 мин и си мислих, че е супер здраво и в добро състояние и се чудих от кога ли е. Само при преминаването на коли се чува леко похлопване на плочите , но пък е много по-добре от паваж. И си мислих, колко ли евтино е излезло на общината , че откак са го напраювили не са го пипали.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2482
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #866 on: 20.04.2017, 16:07:39 »
1993 г го правиха. Отдолу под панелите е обикновено ЖП трасе на дървени траверси.

Offline pavel75

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 196
    • View Profile
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #867 on: 20.04.2017, 16:11:28 »
1993 г го правиха. Отдолу под панелите е обикновено ЖП трасе на дървени траверси.

А защо само там? Скъпо ли е или друга причина има да не се приложи и на други места?

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2482
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #868 on: 20.04.2017, 16:32:53 »
Навремето така го правиха, защото се знаеше, че междурелсието скоро ще се смени. През 2000 г само вдигнаха панелите, преместиха едната релса в нови дупки на дървените траверси и сложиха нови панели... всъщност останаха и част от старите, познават се по четирите отвора, които липсват при новите.

Дори не го подбиха тогава и е видно, че вече 25 години не се е нагърчило без "извеждане по ос и ниво" два пъти в годината.

Offline fafan

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 839
    • View Profile
    • Email
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #869 on: 20.04.2017, 16:41:24 »
А защо само там? Скъпо ли е или друга причина има да не се приложи и на други места?

Неприложимо е за булеварди от висок клас, ако по панелите се движат камиони нивата на шум ще са твърде високи. Става само за участъци като Екзарх Йосиф, където има само спорадично движение. По неизвестни причини остана единственото такова трасе в София, мисля че го правиха Строителни войски.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4612
    • View Profile
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #870 on: 20.04.2017, 16:48:07 »
Какъвто и път да се прави, най-важна е основата!
Като войник, в полигона "Змеево" правихме вътрешни пътища. Там се изгребваше всичко до скала и се полагаха няколко вида чакъл. След всеки слой се валираше "цяла вечност". Накрая бетон. Движеха се всякакви военни машини, в т.ч. и тежки верижни.
Ако основата не е направена както трябва - нище не е направено. Релси пропадат, по асфалта се получават коловози и т.н. ...
За железен път: За долното строене (земно платно) има специални изисвания, които ако не се спазят над тях каквото и да се сложи не издържа много.
Явно в участъка по "Екз. Йосиф" долното строене е направено отлично щом горното вече толкова години не е поддало.
На този етап можем да прилагаме технологията с бетонна подложка. Усвоена е добре, не струва много. Да, не е най-добото в световен мащаб, но за нас става. Трябва да издържи до пределно износване на релсите. Това, че покрай релсите асфалтовата настилка се руши е неприятен проблем, за който не мога да кажа нищо. Знам, че се работи по решаването му. За мен е важно, че релсите не пропадат.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline fafan

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 839
    • View Profile
    • Email
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #871 on: 20.04.2017, 16:53:51 »
Малка поправка - основата и отводняването. Ако тези две неща са ок релсите изкарват половин век. За рушенето на асфалта решението е много просто - по-дебел слой изолиращ материал между асфалта и главата на релсата. В проекта за Дондуков пак са поставили изискване само за 2 см. Това е твърде малко.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4612
    • View Profile
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #872 on: 20.04.2017, 17:53:12 »
Малка поправка - основата и отводняването. Ако тези две неща са ок релсите изкарват половин век. За рушенето на асфалта решението е много просто - по-дебел слой изолиращ материал между асфалта и главата на релсата. В проекта за Дондуков пак са поставили изискване само за 2 см. Това е твърде малко.

В основата на пътя - долното строене - влизат и всички съоръжения по отводняване - дренажи, канафки, водостоци ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1099
    • View Profile
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #873 on: 20.04.2017, 20:32:42 »
Щеше ми се да видя релсовия път по "Дондуков" изпълнен по някоя по-съвременна технология, като Rheda City, която позволява по-лесна смяна на износената релса и е далеч по-надежден от популярния у нас метод с монолитна стоманобетонна плоча и бетониране до главата на релсата. Хубаво щеше да е да се изпълни с тази или някоя друга надеждна технология, отгоре настилката между релсите да е паваж с фуги запълнени с битумна разливка, трамвайни ограничители и нископодави съвременни трамваи. Кой знае? Може пък някой ден да се случи.

Повече информация за технологията Rheda City може да намерите тук.
« Last Edit: 20.04.2017, 20:37:34 by UMSofia »

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4468
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #874 on: 20.04.2017, 21:54:32 »
Най-сетне нещо интересно, браво UMSofia! Ето и от мен системата на Пендрол.

@emm_1968 - Емо, това, което се прави у нас не гарантира дълъг експлоатационен живот (15-20 години) без нарушаване на цялостта на настилката и компрометиране на основата. Първата година е нормално да ни се струва, че всичко е ОК, но отиди на Шипченски проход, където няма и 10 г. откакто го правиха и виж какво е положението... Поставянето на релса директно върху бетона, отделно заливането около нея пак с бетон + некачествените заварки водят до непрекъснат "стрес" на бетона... Нашето изпълнение може и да е евтино за строителство (въпреки, че не знам с какви цени работят строителите...), но в никакъв случай не може да се каже, че излиза евтино при експлоатацията.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 551
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #875 on: 21.04.2017, 12:37:23 »
Понеже темата е тегава, да ви разсмея малко:


Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4612
    • View Profile
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #876 on: 21.04.2017, 13:53:21 »
Най-сетне нещо интересно, браво UMSofia! Ето и от мен системата на Пендрол.

@emm_1968 - Емо, това, което се прави у нас не гарантира дълъг експлоатационен живот (15-20 години) без нарушаване на цялостта на настилката и компрометиране на основата. Първата година е нормално да ни се струва, че всичко е ОК, но отиди на Шипченски проход, където няма и 10 г. откакто го правиха и виж какво е положението... Поставянето на релса директно върху бетона, отделно заливането около нея пак с бетон + некачествените заварки водят до непрекъснат "стрес" на бетона... Нашето изпълнение може и да е евтино за строителство (въпреки, че не знам с какви цени работят строителите...), но в никакъв случай не може да се каже, че излиза евтино при експлоатацията.

Прав си , разбира се, но нали знаеш - всеки се разпростира според чергата си. Нашата черга за сега е толкова голяма.

Ще го напиша за десети път в този форум ... За да се постигне МГТ в София според световните стандарти трябва преди това да стане приоритет за политиците. Защото средствата за изграждане, поддръжка и ремонти на РП, като това важи и за возилата се дават от колективни органи, чиито членове са политици.
За трети път: Травмайният релсов път на София за да има нормално състояние трябва да се ремонтират 8 % от него всяка година. СО отпуска 0,5 % от необходимата сума ... По-ясно от това?
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline CNN

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 786
    • View Profile
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #877 on: 26.04.2017, 20:45:26 »
В началото на другия месец се очаква смяна на двете стрелки на единичния коловоз с български. А към края на месец Май подмяна на релсите от ухо Славия до бул Цар Борис3 по нова технология панелно трасе с цели улейни релси.

Offline TRAMS SOFIA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 324
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #878 on: 26.04.2017, 21:37:20 »
А за релсите от гарата до пета градска дали ще се сменят ли скоро?

Offline coast96

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 318
    • View Profile
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #879 on: 26.04.2017, 21:43:23 »
Едва ли ,ще са панели , технологията отдавна не се използва.