Какъвто и път да се прави, най-важна е основата!
Като войник, в полигона "Змеево" правихме вътрешни пътища. Там се изгребваше всичко до скала и се полагаха няколко вида чакъл. След всеки слой се валираше "цяла вечност". Накрая бетон. Движеха се всякакви военни машини, в т.ч. и тежки верижни.
Ако основата не е направена както трябва - нище не е направено. Релси пропадат, по асфалта се получават коловози и т.н. ...
За железен път: За долното строене (земно платно) има специални изисвания, които ако не се спазят над тях каквото и да се сложи не издържа много.
Явно в участъка по "Екз. Йосиф" долното строене е направено отлично щом горното вече толкова години не е поддало.
На този етап можем да прилагаме технологията с бетонна подложка. Усвоена е добре, не струва много. Да, не е най-добото в световен мащаб, но за нас става. Трябва да издържи до пределно износване на релсите. Това, че покрай релсите асфалтовата настилка се руши е неприятен проблем, за който не мога да кажа нищо. Знам, че се работи по решаването му. За мен е важно, че релсите не пропадат.