Author Topic: Градският транспорт в Германия  (Read 80934 times)

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15583
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #460 on: 12.12.2017, 16:07:18 »
Че защо да има надписи на кирилица?
Потребителят над теб се пробва да е остроумен, но явно не му се получава.... Проблемът си е комплексен и нито е най-голямата драма на транспорта ни, че досега не сме имали табели на английски/латиница, нито с това ще се реши нещо...

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1388
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #461 on: 12.12.2017, 16:07:33 »
Че защо да има надписи на кирилица?

A защо на табелите в София трябва да има надписи на латиница?

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2651
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #462 on: 12.12.2017, 17:03:22 »
При краткия ми престой в Берлин паднах жертва именно на тези глупави прекачвания в североизточната част и ми е странно, че не са подобрили нещата. Даже малко ми се струва че са доомазали схемата, ама не съм чак толкова навътре и може и да греша.

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13037
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #463 on: 12.12.2017, 19:15:07 »
- Най-ощетени са от североизточен Берлин. Кварталите Хоеншьонхаузен, северен Марцан, Вартенберг. Тяхният S75 е допълнително съкратен. Само в часовете пик всеки влак достига до Осткройц. Извън тях само до гара Лихтенберг. 10 минутният такт се запазва, но на практика тази линия има вече само 6-7 спирки. Дори и до Остбанхоф вече не достига. Прекачването се осъществява на същия перон и на двете места, но по този начин се обричат хората от тези квартали да се прекачва постоянно, за да достигнат дори до центъра на града.
Поначало S75 не е ли подлиния на S7? Т.е. би трябвало съставите и да са в синхрон със седмиците и трите станции, които я отличават, ще са добре обслужени. Като се прибави връзката със S5 на Лихтенберг и S3 на Осткройц, положението не е зле. Прекачване на ниски подове на един перон не е болка за умиране, не е като да се таралянкаш по мръсните стълби на Осткройц и разни мургави "българи" да те ритат.  :devil:
Всъщност североизтокът има 5, 7 и 75, а югоизтокът - само 3 и 9. Ако преди 75 е стигала до центъра и без 9 е имало голяма диспропорция в обслужването на кварталите на Източен Берлин.
« Last Edit: 12.12.2017, 19:27:15 by blagun »

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1388
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #464 on: 12.12.2017, 19:41:05 »
Поначало S75 не е ли подлиния на S7?

По принцип двойния номер не маркира подлиния. И двете линии са независими, всяка си има основна и подгрупа - Т и Т I  за първата и О и O I за другата.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4086
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #465 on: 12.12.2017, 19:56:56 »
Югоизтокът има обаче и подсилващите S45 / S46 по южната част на ринга, към Зюдкройц, както и S8 / S85, подсилващи към източната част на ринга, до Осткройц. Така че югоизтокът е по-добре обслужен, поради големия брой линии. Единственото предимство на североизтока е наличието на метротрамваи - М4, М5, М6 и М8, които също довозват до Александърплатц. Също така имат и У5, като той обаче прави връзка чак на Лихтенберг с другите линии. S75 няма почти нищо общо със 7-цата, освен трите общи спирки между Лихтенберг и Осткройц. 3-ката е отделен случай, тя се включва чак на Осткройц в общото трасе, а Лихтенберг е още по на изток.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1388
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #466 on: 13.12.2017, 11:56:39 »
Също така имат и У5, като той обаче прави връзка чак на Лихтенберг с другите линии.

Връзката се прави на Wuhletal на кросплатформена станция, на Лихтенберг има смисъл да се слиза само за регио-то. Все пак мястото е и опасно, не бива без нужда да се разхождаш там  8)

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4086
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #467 on: 13.12.2017, 12:48:39 »
На Вулетал има само С5. а Лихтенберг изобщо не е опасна. Както и почти всички станции в Берлин!

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1388
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #468 on: 13.12.2017, 13:04:57 »
Нищо че има само S5. Аз под връзка, удобна за прекачване разбирам това - общ перон, двата влака се чакат. А не да трябва да се минава през дълги коридори, по стълби надолу и нагоре, да се сменят перони и т.н.
« Last Edit: 13.12.2017, 13:07:11 by fafan »

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4086
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #469 on: 20.12.2017, 23:39:52 »
Две интересни новини от Берлин.

1. От 2018г. ще се появи нова услуга, смесица между такси и автобус - Berlkönig. Доколкото разбрах от сайта, услугата ще действа като такси, което обаче ще е споделено с до 8 души на пътуване, в зависимост от бройката желаещи. Цената на пътуването се определя в зависимост от маршрута, нямам идея още как ще е. Но определено ще е по-евтино от индивидуално такси, все пак е споделено такси. Инициативата е от BVG, като целта им е ясна - да се намали броят на лични МПС-та по улиците, като се предложи алтернатива на хора, които по една или друга причина не използват МГТ, но нямат непременно нужда от лично МПС. Харесва ми идеята.

2. Говори се все по-усърдно за завръщане, или поне частично такова, на тролейбусно движение в Берлин. Според тази статия, има вече и планов проект за трасе в Шпандау. Важно условие е тролейбусите да могат да се задвижват и с алтернативни източници на енергия, явно нямат намерение да изграждат цялостно трасе, а токоснемане да се осъществява само в някои части по него. Миналата година имаше подобна дискусия за трасе в Кьопеник. Идеята е тролейбусите да довозват до Ес-бан или У-бан.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4086
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #470 on: 03.01.2018, 20:01:55 »
Още малко актуални новини от германската столица.

От 1. Януари може да се качваш в автобусите на BVG от всички врати. Все още обаче се оставя на шофьорите да преценяват кога ще отварят всички врати за качване. Частна фирма е наета да контролира пътниците в автобусите. От опита ми през първите дни, шофьорите все още си отварят предимно първите врати за качване, а и предполагам все още доста малко хора знаят за тази промяна. Отделно че има и линии като ТХЛ, в които никога качването не е ставало само от първа врата.

Има повече яснота по удължаването на трамвайното трасе от Александърплатц до Потсдамер Платц. Източник. Според статията, трасето трябва да продължава успоредно на Унтер Ден Линден - тоест на гърба на Острова на Музеите, Рибарския остров, после по Лайпцигер Щрасе (покрай българското посолство), Потсдамер Платц, с обръщало на гърба на Сони Център-а и Tiergarten. Това е първа част от плановете за удължаване на трамваите до Щеглиц, по иначе безумно претъпканата Schlossstraße. Оптимистично ще се започне със строителството едва през 2021г.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15583
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #471 on: 03.01.2018, 23:16:15 »
Част от релсите по Лайпцигерщрасе не са ли си там!? :D

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4086
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #472 on: 04.01.2018, 10:56:46 »
Там са си  :) Подозирам, че не са ги вадили точно заради бъдещото продължение на линията  :)

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13037
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #473 on: 04.01.2018, 16:35:20 »
Абе на това място май не върви ККМ. Докато го направят, може трамваи с ултракондензатори да се произвеждат.

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1722
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #474 on: 04.01.2018, 22:03:13 »
Връщат явно стария принцип от първа врата да се качват само хора за таксуване. И без това шофьорите нямат време и нерви да се кьорят на всеки билет. Задните врати се оствят на отваряне от пътниците. Декември 2016 на Х7 (експрес със само 2 спирки) шофьорите ползваха принудителното отваряне на задните врати за да не се бавят. Предполагам ще се появи надписът и принципът "След 20 ч до 6 качване само от първа врата".

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4086
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #475 on: 04.01.2018, 22:38:15 »
На двуетажните МАН-ове, на Сканиите, Соларисите, най-задните врати нямат копчета за отваряне отвън.  :(

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1388
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #476 on: 05.01.2018, 15:19:01 »
Връщат явно стария принцип от първа врата да се качват само хора за таксуване. И без това шофьорите нямат време и нерви да се кьорят на всеки билет.

Шофьорите не е необходимо да се вглеждат в билета - ако се качваш с нетасуван билет сам го таксуваш пред шофьора, при маркирането се чува един силен гонг, ако нямаш билет, шофьорът ти го продава, а ако си с карта я прекарваш покрай четец монтиран на първата дръжка до предната врата и шофьора вижда на монитора на таблото какво си маркирал.

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13037
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #477 on: 05.01.2018, 16:08:51 »
а ако си с карта я прекарваш покрай четец монтиран на първата дръжка до предната врата и шофьора вижда на монитора на таблото какво си маркирал.
Това последното не съм го виждал, но пък шофьорите не гледат особено активно документите. Освен това има документи за човек с придружител, как ще се отчете?
Както и да е, една система, затормозяваща и пътници, и шофьори е в историята. Тя би била полезна в междуградски или нисконатоварени линии, но в съчленени автобуси в милионен град си е проблемна.

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1722
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #478 on: 11.01.2018, 04:52:19 »
Дневна карта къде се маркира? Щото нещо не видях четец за такива. Видях старата машинория с топлия печат за еднократните билети.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1388
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #479 on: 11.01.2018, 12:03:31 »
На жълто-белия валидатор веднага след първата врата:



"Старата машинория" издава и дневни карти. Целия набор превозни документи по-евтини от 20 € могат да се купят и от шофьора. Шофьорите ти продават директно валидирани билети.

« Last Edit: 11.01.2018, 12:15:27 by fafan »