- на север? За карта може би, но за триизмерна схема под земята, където повечето хора изобщо не разбират къде са географски, е излишно. Още повече да се отбелязва накъде е север. Тук 3Д моделът е направен така, че да се виждат ясно и двете станции и е повече от логично.
Това е международен стандарт. Нали уж тука се говори за професионална работа от хора, които уж разбирали.
Вече не си спомням точно правилото. Имаше възможност северът да не е точно нагоре. При определени условия, можеше да има изключения. И северът да е завъртян до 45 градуса наляво или надясно от вертиката на схемата. т.е. може да е насочен към един от двата горни ъгъла на картата.
Но в никакъв случай не може да е обърнат към долната част на схемата! И символът, който показва накъде е север също е задължително да присъства.
Нищо не казваш за мабаща. триизмерната схема със сигурност не е в мащаб! Елемените са толкова непропорционални, че чак ти изобща очите!
- защо ти е мащаб на такава карта? Когато видиш карта в метрото очакваш максимално бързо да те ориентира накъде ти трябва да отидеш. Няма никой да седне да пресмята мащаб, за да разбере колко метра например са му до някаква дестинация - сиреч информацията е излишна.
Това също е международен стандарт. Всички карти, схеми и т.н. се изработват в мащаб. Същият се отбелязва числово и линейно в долната част.
- символите очевидно пресъздават реалния обект, а не църквата генерално. Тоест това е пиктограма на конкретната църква. Тези пък за автобуси, тролеи и трамваи са доста по-адекватно изглеждащи от това, което се вижда на табелите отгоре.
Ти май не разбра какво казвам. символа за църква трябва да е друг. в България си има традиции в тая работа. правилния символ е черен кръг с нарисувана вътре малка църква. А ная тия карти всички църкви са отбелязани с кафяв кръг, в който има кръст.
- трамвай 23 до колкото знам до самата Сердика не ходи а спира малко по-рано. Иначе по цял свят е прието на тези карти да се изобразява само релсовия транспорт. Как точно ще нахвърляш 100 автобусни линии на такава карта?
От изхода, който е отбелязан като № 5 на картата до трамвайната спирка на 23 има по-малко ходене отколкото от изход № 11 до трамваи 5 и 8. След като за петицата и осмицата е прието, че са достъпни от Сердика, значи и 23 трябва да е.
- 8-9 минути и 10-14 минути са тъй като по това време започват да се включват или изключват влаковете. Няма как за всеки час да се изпише колко влака ще минат - или има, но определено ще е много по-объркващо.
Знам какво се случва по това време. И поради тази причина в сайта на метрото са дали точни диапазони с точни интервали. Можеше да се ползват същите. А не такива обобщени.
- стандарт за цветово оформление на карта, поставена в метрото?
По цяла Европа се ползват точно тези типове схеми - минималистична на целия град, изобразяваща цялото метро и по-подробна за конкретната част на града. Кое точно е дразнещото в тези карти аз не виждам, ще се радвам да поясниш. Всички сме виждали опитите на ЦГМ да направи нещо доближаващо се до карта и знаем колко катастрофални са.
Става дума за стандарт за карта или както е по-правилно план-схема/план-указател на град или част от градска територия. За какво се използва или къде е поставена няма значение. Дразнещото е цветовите комбинации. Например на картата на района преобладава само кафевия цвят. Няма нищо открояващо се. Дори зелените зони някак си не изпъкват. Сега отвори една карта на Картография. Виж как всичко се откроява. кое е улица. кое е зелена площ. кое е жилищна зона и т.н. Картография и институцията, която е създала традициите в тази сфера за България. Цветовите комбинации. символите в легендата и т.н.