Градски транспорт - София

Инфраструктура => Трамвайна инфраструктура => Topic started by: T_4 on 24.10.2007, 22:40:48

Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: T_4 on 24.10.2007, 22:40:48
След 17.04 трамваи 8 и 10 се движат с променени маршрути. Направи ми впечатление, че включванията/изключванията са предимно от/към Люлин/Западен парк. Възможно ли е да се изгради крива между К.Величков и А. Стамболийски с цел да се реализират икономии?
 П.С. Идеята е давана и преди, но тогава бъдещето на ТМ 8 беше под въпрос.
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: AROS on 25.10.2007, 11:24:08
Quote from: T_4
След 17.04 трамваи 8 и 10 се движат с променени маршрути. Направи ми впечатление, че включванията/изключванията са предимно от/към Люлин/Западен парк. Възможно ли е да се изгради крива между К.Величков и А. Стамболийски с цел да се реализират икономии?
 П.С. Идеята е давана и преди, но тогава бъдещето на ТМ 8 беше под въпрос.
Може направо да се прокара тм трасе по бул.Вардар и жп трасето да се ликвидира,то не върши никаква работа в момента от бул.Стамболийски до Бул. Въскресение. В ОУП е заложено към 2020г. от там да минава трамвай, и примерно тм 15 да е с маршрут Люлин5 -Княжево и тм 11 Илиенци-Княжево, обръщалото в Княжево се удвоява, трафикът от коли се поема от АМ Люлин.
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: blagun on 25.10.2007, 11:53:51
Quote from: AROS
Може направо да се прокара тм трасе по бул.Вардар и жп трасето да се ликвидира,то не върши никаква работа в момента от бул.Стамболийски до Бул. Въскресение. В ОУП е заложено към 2020г. от там да минава трамвай
Това е дългосрочна перспектива и изобщо няма връзка с кръстовището, обект на настоящата тема.

Технически не е лесно предложението, тъй като всички релси и стрелки трябва да се извадят. Вероятно и електрически стрелки няма да могат да се поставят, което води до риск от инцидент, подобен на този с 306, само че на много по-оживено място. Едва ли има някакъв сериозен икономически ефект, пък инвестицията е сериозна.
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: 822 on 25.10.2007, 14:09:16
Quote from: blagun
Това е дългосрочна перспектива и изобщо няма връзка с кръстовището, обект на настоящата тема.

Технически не е лесно предложението, тъй като всички релси и стрелки трябва да се извадят. Вероятно и електрически стрелки няма да могат да се поставят, което води до риск от инцидент, подобен на този с 306, само че на много по-оживено място. Едва ли има някакъв сериозен икономически ефект, пък инвестицията е сериозна.
Само не разбирам,ако срелката беше електрическа как би могла да помогне 306 да не дерайлира.
Ако на кръстовището имаше такава стрелка било то електрическа или ръчна би намалила пробега на някои трамваи.И наистина може да го сметнем като грешка освен ,ако е променят по някакъв начин разписанията.
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: blagun on 25.10.2007, 16:40:57
Quote from: 822
Само не разбирам,ако срелката беше електрическа как би могла да помогне 306 да не дерайлира.
Ами на електрическата стрелка ватманът си знае, че трябва да отпусне ръчката (педала). Докато ръчни, които се включват от дъжд на вятър, ги минава като бързия влак. Нали затова ватманката била длъжна да я върне в завареното положение?
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: 822 on 25.10.2007, 16:49:55
То като не си видял накъде  е отворена си е все едно.Ще отпусне,но едва ли ще кара на спирачните кранове,а и скоростта не се променя толкова бързо като караш без тяга!
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: emo on 29.10.2007, 12:30:21
Quote from: blagun
Това е дългосрочна перспектива и изобщо няма връзка с кръстовището, обект на настоящата тема.

Технически не е лесно предложението, тъй като всички релси и стрелки трябва да се извадят. Вероятно и електрически стрелки няма да могат да се поставят, което води до риск от инцидент, подобен на този с 306, само че на много по-оживено място. Едва ли има някакъв сериозен икономически ефект, пък инвестицията е сериозна.


Не мога да се сетя дали точно ти не беше писал преди време, че изграждането на такава стрелка ще снижи доста разходите за нулев пробег и в крайна сметка да е икономически оправдано.
Обаче все пак трябва да се сложи входяща стрелка с 3 линии, което вече си е бая скъпо.
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: blagun on 29.10.2007, 13:01:04
Quote from: emo
Не мога да се сетя дали точно ти не беше писал преди време, че изграждането на такава стрелка ще снижи доста разходите за нулев пробег и в крайна сметка да е икономически оправдано.
Не, това беше част от предложение на един участник във форума на СКГТ - "Tramway" (не знам, дали и под какъв ник участва в настоящия форум, но май не виждам постинги в неговия стил). Предложението беше ТМ8 да върви от Люлин до Княжево. Ясно е, че след като има ТМ15 и ТМ8 до центъра, това вече е загубило актуалност.

Не си спомням, дали в ОУП е предвидено запазване на ТМ трасе по К.Величков или само по Вардар ще остане (в дългосрочен план, естествено).
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: София 70 on 29.10.2007, 16:36:20
Quote from: blagun
Не, това беше част от предложение на един участник във форума на СКГТ - "Tramway" (не знам, дали и под какъв ник участва в настоящия форум, но май не виждам постинги в неговия стил).
За съжаление в този форум сме  лишени от неговото присъствие , което е един огромен минус , защото Трамвай освен , че е много готин и ерудиран човек ,също  е и една огромна  енциклопедия на трамвайния транспорт.
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: Repcho on 29.10.2007, 22:25:00
Quote from: София 70
За съжаление в този форум сме  лишени от неговото присъствие , което е един огромен минус , защото Трамвай освен , че е много готин и ерудиран човек ,също  е и една огромна  енциклопедия на трамвайния транспорт.
бъдете сигурни че знае за съществуването на този форум
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: ozzy on 29.10.2007, 22:26:27
Quote from: Repcho
бъдете сигурни че знае за съществуването на този форум
Еми тогава да се регва и да се логва по-скоро
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: conecto on 01.11.2007, 19:27:45
Добре, след като е толкова сложно, как преди имаше крива Стамболийски - К. Величков (посока Кр. поляна)? Единствената разлика е, че тогава не съществуваше трирелсието по К. Величков.
Вариант е да се възстанови тази крива, а на Стамболийски и К. Величков да се направи по една S-ка, но не знам доколко е удачно подобно съоръжение на толкова оживено място.
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: AROS on 02.11.2007, 14:02:34
Quote from: conecto
Добре, след като е толкова сложно, как преди имаше крива Стамболийски - К. Величков (посока Кр. поляна)? Единствената разлика е, че тогава не съществуваше трирелсието по К. Величков.
Вариант е да се възстанови тази крива, а на Стамболийски и К. Величков да се направи по една S-ка, но не знам доколко е удачно подобно съоръжение на толкова оживено място.
за включване от вагон ресторанта до депо к.поляна може жп линията по вардар да се направи трирелсова за да могат тм 8 и 10 от депото да правят директно нулевите си пробеци до люлин и западен парк вместо да отиват до по-далечните съдебна палата и хладилника или да заобикалят през колелото до пг Хенри Форд, а и жп линията на вардар не се експоатира от 7 години, вместо да се въстановява старата връзка к.величков - стамболийски в това натоварено кръстовище. А дините и тиквите на релсите на пазара в красна поляна да ги къшират щото носят лоша смрад, зараза и правят боклуци. С тази идея именно това жп трасе и този район около пазара в К. поляна ще се изчисти от тези гнили сергии ище стане екологично чист. А и самият пазар трябва да се ремонтира и да се построят по-модерни халета- задача на бъдещият кмет на район Красна Поляна!
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: blagun on 02.11.2007, 17:12:20
Quote from: AROS
за включване от вагон ресторанта до депо к.поляна може жп линията по вардар да се направи трирелсова за да могат тм 8 и 10 от депото да правят директно нулевите си пробеци до люлин и западен парк
Докато направят трасето по Вардар, може и да няма теснорелсови трамваи в тази част на града. пък и да има, заради някакъв съмнителен нулев пробег да слагат километри релса - надали.

Междувпрочем, както пречи всички трамваи по ТМ8 да се включват от Двореца на децата в посока центъра и да се изключват оттам? Просто последните трамваи в Люлин и Западен парк ще са малко по-рано, но все пак до тези места има и алтернативен транспорт - метро, тролеи...
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: T_4 on 02.11.2007, 22:31:40
Пречи, че няма как да се почива на Съдебната палата. Алтернативен вариант е 5 да се махме от колелото. Може да се прати до Възраждане или Журналист, но при 2 вариант ще се натовари Графа, ще се увеличи пробега и ще трябват още кошници.(въпреки че в момента има свободни 4ХХ).
 Ако 10 се включва/ изключва от Хладилника, в Западен парк интервала на движение ще е странен - върховия час ще започва и свършва прекалено късно и последния трамвай посока Хладилника ще е 22.30.( Разбирайте 22.20 на спирка К.Величков посока Западен парк)
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: ozzy on 02.11.2007, 22:56:22
Никой няма да пусне Софиите по Графа.
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: etnies on 03.11.2007, 16:34:03
Quote from: ozzy
Никой няма да пусне Софиите по Графа.

E kak никой, и сега чат-пат се случва да мине някоя 100-ца от там
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: conecto on 03.11.2007, 19:25:38
Аз бях предлагал някъде из форума да се разбутат ламаринените съборетини на колелото на Съдебната и да се направи още един коловоз.
Вариант е 8 да мине в Банишора.
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: T_4 on 03.11.2007, 19:51:34
По 8 е задължително( желателно) да се движат чешки трамваи. Причината е самопотегляне от ухото в Люлин на София 100.  Дори и това да стане, тм 10 пак ще е с голям нулев пробег. Евентуално решение е в интервала 19.30-21.00 тм 10 да се прибира от Хладилника.
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: 822 on 03.11.2007, 21:03:06
Ватманите не правят вече такива фатални грешки,а и сега си пускат софий,когато пляките бяха по 14 по-голямата част от състава на 8 си бяха софий ,нищо не пречи трамвай да си самопотегли навсякъде,ако не е обезопасен.Едно разменяне на 8 с 11 ще намали нулевия пробег,но едвали от Банишора ще са съгласни да си дадат една от най-хубавите линий.
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: ozzy on 04.11.2007, 15:12:19
Quote from: 822
Ватманите не правят вече такива фатални грешки,а и сега си пускат софий,когато пляките бяха по 14 по-голямата част от състава на 8 си бяха софий ,нищо не пречи трамвай да си самопотегли навсякъде,ако не е обезопасен.Едно разменяне на 8 с 11 ще намали нулевия пробег,но едвали от Банишора ще са съгласни да си дадат една от най-хубавите линий.
А Красна поляна едва ли ще си даде ЧКДтата
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: difian on 04.11.2007, 16:10:51
Quote from: ozzy
А Красна поляна едва ли ще си даде ЧКДтата
Не е и до желание, а до изградената инфраструктура и все пак някакъв опит за подръжката им.Стига вече глупости.
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: София 70 on 04.11.2007, 16:12:35
Quote from: T_4
По 8 е задължително( желателно) да се движат чешки трамваи. Причината е самопотегляне от ухото в Люлин на София 100.  Дори и това да стане, тм 10 пак ще е с голям нулев пробег. Евентуално решение е в интервала 19.30-21.00 тм 10 да се прибира от Хладилника.
E те такава глупост не бях чувал до сега .Ще се въздържа от същинския коментар на писанието , защото ме хващат братята , като го чета.
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: 822 on 04.11.2007, 18:02:03
Quote from: ozzy
А Красна поляна едва ли ще си даде ЧКДтата
Ами защо трябва да ги дават-просто пляките ще са по 11 заедно с няколко софий.Ще е хубаво пляките са точно за такова трасе-навсякъде се ускорява и само на ОК и на Възкресение попада в задръстване!
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: AROS on 06.11.2007, 17:55:21
Quote from: T_4
По 8 е задължително( желателно) да се движат чешки трамваи. Причината е самопотегляне от ухото в Люлин на София 100.  Дори и това да стане, тм 10 пак ще е с голям нулев пробег.
да не би наклонът по П.Владигеров между кооперативния и магазин Витоша да е прекалено голям като този по Ч. Връх и парка на свободата та да не могат да се движат софии и българии? Освен това помня преди 10 години на ухото в Люлин 5 един трамвай от дългите Софии или Българии (до 2003 г. по тм5 се движеха все още) дерайлира и падна на асфалта и се счупи- тежка катастрофа имаше и снимка във вестник. Затова ли в Люлин от 2003г. се движат само чешки и пляки? Преди месец в Люлин видях учебен трамвай от тези българските дет се движат по тм3,6,11,12,19.
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: AROS on 07.11.2007, 21:51:49
Quote from: AROS
да не би наклонът по П.Владигеров между кооперативния и магазин Витоша да е прекалено голям като този по Ч. Връх и парка на свободата та да не могат да се движат софии и българии? Освен това помня преди 10 години на ухото в Люлин 5 един трамвай от дългите Софии или Българии (до 2003 г. по тм5 се движеха все още) дерайлира и падна на асфалта и се счупи- тежка катастрофа имаше и снимка във вестник. Затова ли в Люлин от 2003г. се движат само чешки и пляки? Преди месец в Люлин видях учебен трамвай от тези българските дет се движат по тм3,6,11,12,19.
В момента в люлин препоръчително ли еда се движат български трамваи или е забранено, както по ч. връх и парка на свободата след журналист.
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: emo on 08.11.2007, 13:05:11
Quote from: AROS
В момента в люлин препоръчително ли еда се движат български трамваи или е забранено, както по ч. връх и парка на свободата след журналист.


Ами води се, че е забранено да се движат бълг. трамваи до Люлин. И сега при липса на коли за 8 разкачат някой наличен двоен чешки и пускат водещия вагон.
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: ozzy on 08.11.2007, 14:35:08
Quote from: emo
Ами води се, че е забранено да се движат бълг. трамваи до Люлин. И сега при липса на коли за 8 разкачат някой наличен двоен чешки и пускат водещия вагон.
Да, но ако няма свободни чешки, пускат Софии.
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: AROS on 08.11.2007, 16:27:39
Quote from: ozzy
Да, но ако няма свободни чешки, пускат Софии.
явно наклонът по п.владигеров е много голям за да не пускат софии
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: 822 on 08.11.2007, 16:30:07
Наклонът не е толкова голям просто българските трамваи не са в цветущо състояние!
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: emo on 08.11.2007, 16:47:39
Quote from: AROS
явно наклонът по п.владигеров е много голям за да не пускат софии


Еми то ако тръгнем по тая логика би трябвало да ги забранят и към Княжево  и към Обеля.
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: София 70 on 08.11.2007, 17:42:46
Quote from: AROS
явно наклонът по п.владигеров е много голям за да не пускат софии
Деца , не знам вашите наблюдения какви са , но моите са , че наклона по Христо Смирненски е доста по-голям , доста по-натоварена е улицата , да не говорим и за паркиралите автомобили.
Не зная какво ви кара да мислите , че е забранено в Люлин да се движат Софии , но съм сигурен , че забрана няма .
Във втори парк в момента има излишък от каквито и да е вагони и естествено е да се пускат тези , които не се чуват от километри.
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: CKD on 08.11.2007, 19:30:18
Забранено е заради самопотеглянията от колелото на Люлин-5.
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: bate_vanio on 08.11.2007, 22:17:03
Quote from: CKD
Забранено е заради самопотеглянията от колелото на Люлин-5.
Но няколко пъти вече засичам 4хх по 8. Така че май много не си спазват забраните
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: blagun on 08.11.2007, 22:38:00
Quote from: bate_vanio
Но няколко пъти вече засичам 4хх по 8. Така че май много не си спазват забраните
оже би параноично ще прозвучи: ако наистина искат трамваи да направят ПТП в Люлин-5, та да намерят повод веднъж завинаги да терминират трасето, което вади нечии очи, пардон бизнес-интереси
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: etnies on 09.11.2007, 05:39:16
Ауууу що глупости сте изписали просто думи нямам....

Самопотеглящите поради необезопасяване или други технически "достойнства" на български трамваи по линия 8 (и бившата 21) бяха София 70. Има точно 3 инцидента на които съм свидетел. При две от катастрофите мотриста просто беше излязла на завоя и заорала в градинката отсреща, а при последната катастрофа мотрисата беше се обърнала и полегнала на дясната си страна на асфалта - при нея директно дойде кран, разчлениха и трите вагона и я претопиха. Първите две мотриси си ги възстановиха. След третата катастрофа (беше неделя, а годината 2002) още в понеделник започнаха да се движат София 100, а в последствие и пляки. И така до пролетта таз година, когато удължиха 8 по титулярния си маршрут до Съдебната и разкараха софиите и останаха само пляки и чкд. Софиите ги набутаха по 15, а чкд-тата от 15 отидоха на 8. Но и след тази промяна на няколко пъти е имало 4хх по ТМ8 - за справка в "Актуална информация". Апропо преди е имало също и инцидентни появявания на България 1300.
Но официална забрана няма.

А иначе наистина Софиите имаха проблем с изкачването на наклона по Добринова Скала, къде поради технически причини, къде заради некадърност на ватманите - мотрисата не може да набере инерция и застава в положение - ни нагоре, ни надолу.. Ако ватмана е объркал нещо с много пилене на колелата, искри и пр. успява да изкатери, ако не чака следващия да го избута.

Quote from: emo
Еми то ако тръгнем по тая логика би трябвало да ги забранят и към Княжево  и към Обеля.
Е там па за чий да ги забраняват като и двета трасета са равни. То всъщност ТМ линиите по които има по-сериозен наклон са точно 4 на брой - 8, 9, 10, 18
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: CKD on 09.11.2007, 07:44:03
Eстествено категорични забрани няма, а само пожелателни. Разликата в управлението на вагон "70" и вагон "100" е нулева съответно вероятността някой от тях да самопотегли е еднаква.
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: NiGhtPiSH on 09.11.2007, 11:11:53
Офтопик:    
    Има 20 метра денивелация и по Смирненски и по Добринова Скала като и две трасета са около 600 метра (560 Смирненски и 590 по Добринова скала). По Смирненски както добре отбеляза София 70 е много по-натоварена обстановката. А доколкото забелязах като се возих до колелото на края на света (добре де Люлин 5) ватманите не слизат от мотрисите така че не виждам причина да има проблем и изчакването по светофарите е огромно за обособено трасе.

Сега по темата:
    ко е на въпрос по-добре 8 да мине в Банишора и да се обслужва от Т6М-700 и да е с маршрут Л5-жк. Лозенец, а 6 да Връбница-Възраждане през Стамболийски. За да не се претовари Стамболийски с 4 линии 3 се превърля през Гарата до Борово или Иван Вазов.
    ТМ3 все и все до Възраждане не му мърда полвин час... Ще е с курс около 60 мин при вариант Иван Вазов. А до Св. Неделя ще може да стига за около 30 минути всъщност. Пък и по К. Величков трасето е сравнително добро и може да се кара сравнително бързо.
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: София 70 on 09.11.2007, 16:57:20
Quote from: CKD
Eстествено категорични забрани няма, а само пожелателни. Разликата в управлението на вагон "70" и вагон "100" е нулева съответно вероятността някой от тях да самопотегли е еднаква.
Да не говорим , че и Т6М-700и Т8М-900 са със същите контролери.
Заповед незнам си кой номер гласи- При слизане от трамвая ватмана е длъжен да го обезопаси . Когато ватмана остава трамвая за по-дълго време е длъжен да навие ръчната спирачка , да занули контролера , да вземе със себе си малкия ключ, да заключи кабината на трамвая и да свали пантографа .
Разбира се това не е цитат на заповедта , а просто по спомен пиша.
Лично аз оставям малкия ключ а вземам с мен ръкохватката .
Подменните вагони на Триъгълника се обезопасяват по гореописания начин , като освен малкия ключ се маха ръкохватката на френа и ръкохватката на контролера .
Относно невъзможността на София 100 да изкачи баира на Добринова скала - едва ли . По Хр.Смирненски освен теснотията и множеството палкирали и паркиращи коли има и доста дървета , които по това време на сезона си правят лоша шега . Освен тях също и другите фактори - слана , роса , ръмящ дъждец , лентите жеги , четирите маршрутни линии по тази улица са доста по-голям рисков фактор отколкото широкия булевард в Люлин и липсата на гореизброените рискови фактори .
Почти всички самопотегляния са от необезопасяване на трамвая (Говоря за българските ).
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: etnies on 09.11.2007, 23:13:13
E, няколко години вагоните "100" изкачваха Добринова Скала - къде успешно, къде не чак толкова. Всъщност изкачванията са две - първото по Панчо Владигеров (между З. Стоянов и Р. Даскалов) и второто по по самата Добринова скала. Общата денивелация е към 40 метра.
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: София 70 on 10.11.2007, 13:41:10
Същите тези вагони изкачваха баирите по Черни връх и гората над Журналист, места къде , къде по-опасни от посочения участък в Люлин .За пръв път с учебния карах от Зап.парк до Люлин и не усетих нещо ненормално в тази отсечка , напротив - видя ми се толкова лека .
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: ozzy on 10.11.2007, 20:01:50
Quote from: София 70
Същите тези вагони изкачваха баирите по Черни връх и гората над Журналист, места къде , къде по-опасни от посочения участък в Люлин .За пръв път с учебния карах от Зап.парк до Люлин и не усетих нещо ненормално в тази отсечка , напротив - видя ми се толкова лека .
Така е. Според мен по тм 8 трябва да пуснат повече Софии, а освободените ЧКД да ги пратят на тм 10 на по-малък интервал.
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: etnies on 10.11.2007, 22:48:30
Quote from: ozzy
Така е. Според мен по тм 8 трябва да пуснат повече Софии, а освободените ЧКД да ги пратят на тм 10 на по-малък интервал.

A не искаш ли по 213/14, 305, 306 да пуснат рязани икаруси а зелените да ги пуснат някъде другаде  
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: ozzy on 10.11.2007, 22:54:33
Quote from: etnies
A не искаш ли по 213/14, 305, 306 да пуснат рязани икаруси а зелените да ги пуснат някъде другаде  
Нямам нищо против да има Икаруси - и без това често има. Моята неосъществена мечта е 72 да се обслужва от рязани Икаруси на Земляне и Дружба.
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: etnies on 10.11.2007, 23:15:43
A мен ми е чудно защо например веднъж не кажеш - искам чисто нови автобуси за цяла софия, а се чудиш кой линия (респективно квартал) да преебеш    

Да не би возещите се по 72 да не са хора и да нямат право да се возят в нови, топли и чисти автобуси

Аман от "не е важно на мене да ми е добре, важното е на Вуте да му е зле"  
Title: К.Величков - А.Стамболийски
Post by: ozzy on 11.11.2007, 02:07:44
Etnies, не ми се връзвай толкова  Естествено, че ако зависи от мен, бих пуснал навсякъде Цитарота и Капаситита, последни модели трамваи и тролеи на мястото на сегашните таралясници  
Темата беше най-вече за тм 8, че по него спокойно могат да се движат Софии, когато чешките не достигат.