Author Topic: Велоалеи  (Read 80223 times)

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 876
    • View Profile
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #640 on: 05.12.2017, 08:43:47 »
A защо пък не? Но трябва да се създаде адекватна алтернатива на личния автомобил. В момента такава няма и донякъде разбирам много от хората, които не слизат от автомобила. Когато обаче може да стигнеш от повечето квартали до центъра или от квартал до квартал бързо, удобно и комфортно с ГТ или с велосипед, тогава алтернативата ще е налице.  Не е казано сега, може след 1, 2, 5 години... но някога това трябва да стане. В противен случай не ни очаква нищо добро. Един ден града ще колабира от пренасищане с автомобили и тогава никой няма да може да ни помогне.
Едно е алтернатива на личния автомобил да са велосипеда и градския транспорт, друго е да забраняваме движението масово на автомобилите по ключови булеварди за да ги натикаме където мислим че  е правилно. Тогава алтернатива няма има принуда. Естествено е че трябва да се вземат мерки защото проблемите на околната среда се увеличават, но като нямаме автомобили икономиката поне на тоя етап ще цъфне като икономиката на Северна корея където да имаш автомобил е лукс.

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6796
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #641 on: 05.12.2017, 09:43:24 »
Когато трафикът се свие до онези които допринасят пряко за икономиката с движението си, тогава проблем с трафика няма да има. Докато автомобилите се ползват за чадър оправия няма да има и само рестрикции са решение.

Online Kingpin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 563
    • View Profile
Re: Велоалеи
« Reply #642 on: 05.12.2017, 10:57:45 »
Когато трафикът се свие до онези които допринасят пряко за икономиката с движението си, тогава проблем с трафика няма да има.

 Това нито има как да се случи, нито има смисъл да се случва. Това не е решение. Макар че ако забранят пък изобщо всички автомобили, тогава съвсем ще отпадне всякакъв проблем с трафика! Или правителството да ни осигури по едно летящо килимче на всеки!
 Предлагам да не изпадаме в крайности и да обсъждаме приложими и разумни варианти за София, защото темата вече става смешна. Да не противопоставяме ползващи ГТ, велосипедисти и ползващи автомобил. Няма как в София всеки да се качи на колело. За всички е необходимо да има адекватни условия, което не означава едните да са ощетени за сметка на другите. Едно е сигурно - ако утежняваш автомобилния трафик, страдат всички - заради по-мръсния въздух.
Истината е, че проблемът с трафика е вече неразрешим, той може да бъде само облекчен. Станахме гъстонаселен град, който няма подходяща инфраструктура за толкова население.
Единственият смислен проект и единствената реалистична и ефективна алтернатива на личния автомобил - метрото.
Всичко друго е ала-бала.
« Last Edit: 05.12.2017, 10:59:41 by Kingpin »

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11416
    • View Profile
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #643 on: 05.12.2017, 11:05:51 »
Доколкото знам статистически сравнение с другите ЕС столици въобще не сме толкова гъстонаселен град, дори сме под средното. По-скоро проблема е че ползваме най-много автомобили на глава от населението в града. Не противопоставяме едните на другите, но нали се сещаш, че като отделяме автономни трасета за ГТ набутваме автомобилите в по-малко ленти. Е няма как.Но за сметка натова, който бърза ще знае че винаги ще има вариант да пътува бързо и точно без да попада в трафика. Всеки работещ който си цени времето би предпочел този вариант.

А реално на колко им е абсолютно необходимо да са с автомобил баш в топ-центъра на града? Които работят и допринасят за икономиката? Сещам се за доставчиците с баничарките, куриерските автомобили. А тези дето си ползват автомобилите за чадър не пречат ли именно на работещите с автомобилите си които нямат друг избор? Доставчици, куриери, майстори които си носят инструментите в автомобила и др. подобни?

И защо пък само метрото да е единствената алтернатива-глупости! Има и доста добри алтернативни автобусни и трамвайни линии. Например от Младост 2 до Орлов мост със 76 се стига за 17-18 мин., с автомобил за 15 но докато намериш място за паркиране отнема повече време. С Трамвай 20 от района на Слатина дастигнеш до топ центъра също е по-бързо от автомобил. Мога да ти изнамеря и още примери.

Пробвал съм маршрут ВТУ-Младост с автомобил и комбинация от ТМ20+ метро, и в час пик въпреки че на станция Искърско шосе се разминават и трябва да чакаш в доста голям процент варианта с трамвая печели по бързина.
« Last Edit: 05.12.2017, 11:07:36 by Ivo »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1326
    • View Profile
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #644 on: 05.12.2017, 11:07:31 »

Истината е, че проблемът с трафика е вече неразрешим, той може да бъде само облекчен. Станахме гъстонаселен град, който няма подходяща инфраструктура за толкова население.

Странна работа. В Копенхаген живеят 6900 души на кв. километър, в София само 2600. Значи поне тази част от твърдението ти не е вярна, че "сме станали гъстонаселен град". Явно разковничето на проблема се крие другаде  :neznam: .

Пробвал съм маршрут ВТУ-Младост с автомобил и комбинация от ТМ20+ метро, и в час пик въпреки че на станция Искърско шосе се разминават и трябва да чакаш в доста голям процент варианта с трамвая печели по бързина.

Това са 4,7 км.  Без да се напъваш много, при средна скорост от 15 км/ч с велосипеда ще вземеш разстоянието за 20 минути и ще си си покрил дневната норма за фитнес упражнения.  :rolleyes:
« Last Edit: 05.12.2017, 11:15:09 by fafan »

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1190
    • View Profile
Re: Велоалеи
« Reply #645 on: 05.12.2017, 11:34:18 »

Единственият смислен проект и единствената реалистична и ефективна алтернатива на личния автомобил - метрото.
Всичко друго е ала-бала.

Абсолютно невярно! Явно опорките на Фандъкова & сие, тотално са промили мозъка на хората, че започнаха и да им вярват.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4058
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Велоалеи
« Reply #646 on: 05.12.2017, 12:16:37 »
Кингпин, излез малко от София, за да видиш реалността:

- За къси разстояния се използва и развива или автобус, или велосипед. За държави предимно в източна и централна Европа, където токът е все още евтин, наместо автобус, има смисъл от развитие на тролейбус. За западна Европа по-скоро не, защото разходите биха били по-високи.

- За  средни разстояния или при къси, но с голямо натоварване на отсечката, се използва и развива трамвай.

- За дълги разстояния, но с голямо натоварване, се развива и използва метро.

- За дълги разстояния с малко или средно натоварване се развива градска железница (S-Bahn).

Така трябва да изглежда модал сплит-ът на един съвременен град, който се развива с мисъл и грижа за обитателите му. Всичко останало е булшит.
« Last Edit: 05.12.2017, 13:17:33 by vesko76 »

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6796
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #647 on: 05.12.2017, 12:20:00 »
И защото нашето метро е изключителна алтернатива на автомобила, то в много случаи наземният транспорт е по-бърз.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11416
    • View Profile
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #648 on: 05.12.2017, 21:36:48 »


Това са 4,7 км.  Без да се напъваш много, при средна скорост от 15 км/ч с велосипеда ще вземеш разстоянието за 20 минути и ще си си покрил дневната норма за фитнес упражнения.  :rolleyes:

Да така е, един познат с колело го взима за 20 мин. на спускане и за около 25 на изкачване. Аз не карам колело, но като е хубаво времето се разхождам пеша за около 50 мин. го взимам. Зимата, особено  в час пик само трамвай+метро. Отнема около 15 мин. до станция Младост 3, с кола може да отнеме и 30+ в задръстването.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline New_Passenger

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 126
    • View Profile
Re: Велоалеи
« Reply #649 on: 05.12.2017, 22:14:34 »
Ами хувърборд, гироскутър? Те важат ли? Или е само за велосипеди?

Подобни видове тротинетки са модерни и удобни за по-малки разстояния. Примерно от Младост до Плиска :)
« Last Edit: 05.12.2017, 22:16:14 by New_Passenger »

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2745
    • View Profile
Re: Велоалеи
« Reply #650 on: 06.12.2017, 18:51:56 »
Естествено че са удобни, даже заради компактния си размер, спокойно може да се качваш с тях и в ГТ. Наскоро видях едно момче със сгъваема тротинетка в метрото. Това също е вариант на придвижване, ако метрото му е удобно като начална или крайна точка, но съответно до другата пътя му е по-дълъг от нормалното пешеходно разстояние.

Offline New_Passenger

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 126
    • View Profile
Re: Велоалеи
« Reply #651 on: 09.12.2017, 17:53:37 »
Така е, гироскутърите са лесно преносими и може да се използват за "довозване" преди и след метрото. Мисълта ми беше велоалеите да послужат и за подобни тротинетки.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12950
    • View Profile
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #652 on: 10.12.2017, 11:14:58 »
Мой приятел е кръстил тази снимка: "Sic transit Gloria veloaleii"  :D

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4368
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Велоалеи
« Reply #653 on: 10.12.2017, 11:45:53 »
Тая пакост е извършена от снегорин. Което не я прави по-малко абсурдна.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8942
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #654 on: 10.12.2017, 11:58:14 »
Хахаха, как ги е подбрал. :D Тези ограничители са неефективни. Трябва да се ползват ограничители като тези по „Тодор Александров“ между „Христо Ботев“ и „Крягиня Мария Луиза“. В четвъртък пътувах по „Дондуков“ и видях как на кръстовището с „Г. Раковски“ имаше микробус и лека кола, които бяха прескочили ограничителите. Щом и колите могат да го правят, а зареждащите магазини със служебни трошки и гонени от графици никога не биха се поколебали да прескочат всякакви заграждения, то трябва загражденията да се променят, а точно тези са прекалено символични.