Author Topic: Трамвайни трасета  (Read 475055 times)

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2395
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2200 on: 07.11.2017, 22:57:41 »
Зависи от гледната точка, аз считам, МГТ следва да се движи с предимство, а това, че снимките са от бивши соц-страни, не е голяма болка. Унгария и Чехия също са бивши соц. страни, а развитието на транспорта им е на космическо ниво спрямо България.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4243
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2201 on: 08.11.2017, 11:10:19 »
Редовна трамвайна линия с интервал под 10 минути няма как да се съвмести с автомобилно движение без конфликт, единствената възможност да не се пречи на трамвая е пълно обособяване на трасето. :rolleyes: Още по-необходимо е за скоростни трамвайни линии с интервали около и под 5 минути. :rolleyes:

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1554
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2202 on: 08.11.2017, 11:57:03 »
Зависи от гледната точка, аз считам, МГТ следва да се движи с предимство, а това, че снимките са от бивши соц-страни, не е голяма болка. Унгария и Чехия също са бивши соц. страни, а развитието на транспорта им е на космическо ниво спрямо България.

Едно е предимство, друго е автономно трасе. По автономното трасе при интервал 10 минути означава, че 95% от времето трасето и пространството седи неизползвано. С интелигентни системи за контролиране на трафика и приоритетно смесване на двата потока може пространството да се използва много по-ефективно.

Offline MitkoVarna

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2203 on: 08.11.2017, 14:43:51 »
Най-новите тенденции са как интелигентно да се смеси трамвайния с автомобилния трафик за да има място за всички без да си пречат един на друг:

https://www.youtube.com/watch?v=hedGTRvvlbk
https://www.youtube.com/watch?v=5IOfvlsSSYY
тази тендеция отдавна в София :)

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=zlbhRdTHLnI" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=zlbhRdTHLnI</a>

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4917
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2204 on: 08.11.2017, 15:17:03 »
Тук има 2 основни проблема:
1) Паркриалите коли, които няма кой да ги вдигне. Ако едно изволзване с паяк струва на общината да речем 30 лв., а минималната сума която взима без ДДС е 58 лв., ако един паяк взима 20 коли на ден средно, то това е печалба от около 600 лв. на ден. Не знам колко струва паякът, но според мен за година ще си избие парите и шофьорите ще се научат да не спират, където е забранено.
2) Няма как да направиш левия завой на Вапцаров от лентата за автомобилите. Трябва или да се обособи отделен цикъл, или да се изгради още 1 лента.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13244
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2205 on: 08.11.2017, 16:14:04 »
1) Паркриалите коли, които няма кой да ги вдигне. Ако едно изволзване с паяк струва на общината да речем 30 лв., а минималната сума която взима без ДДС е 58 лв., ако един паяк взима 20 коли на ден средно, то това е печалба от около 600 лв. на ден. Не знам колко струва паякът, но според мен за година ще си избие парите и шофьорите ще се научат да не спират, където е забранено.
Няма по-доходно нещо от заскобяването. Докато паякът отнася един автомобил и се връща на изходна позиция, могат да се поставят стотина скоби. Глобата със скоба е наполовина на тази с паяка, а разходите - амортизационни отчисления на возилото и екипажа му, дневен разход на гориво са многократно по-малки. При това ВСИЧКИ нарушители ще са наказани, а не няколко от тях. Така шофьорите ще са наясно, че при нарушение наказанието е доста вероятно. Иначе от стотици спиращи на Черни връх "за малко" го отнасят 5-6 дневно. Да, паякът много радва подрастващите, но приложението му е оправдано само при брутално запречване на движението - примерно паркиране в габарита на трамвая и само ако процесът на евакуация няма да влоши повече пътната обстановка в околността.
« Last Edit: 08.11.2017, 16:20:01 by blagun »

Online Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1432
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2206 on: 08.11.2017, 17:02:09 »
Работещи на паяци към ЦГМ в прав текст са ми казвали, че им е абсолютно забранено да вдигат коли по Черни връх от Вапцаров до Сребърна.

Offline Emperor

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2867
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2207 on: 08.11.2017, 17:35:37 »
С колко паяка разполага ЦГМ?
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1554
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2208 on: 08.11.2017, 17:53:36 »

1) Паркриалите коли, ...Няма как да направиш левия завой на Вапцаров от лентата за автомобилите. Трябва или да се обособи отделен цикъл, или да се изгради още 1 лента.

На показаните две сцени се вижда, че има даже по-тесни участъци от това по Черни връх при нас, въпреки това потоците са добре синхронизирани. Изкуството се състои в това автомобилите и МГТ да се разделят в участъците в които се движат с различна скорост и да се съберат там, където скоростта им е горе-долу еднаква. Вижда се добре как се постига това - широките части на улицата се използват за спирки с перони и автономни трасета, докато в тесните трамвая се изнася до бордюрите. Конфликтните точки се регулират със светофари с отделни фази, които често са на много кратки разстояния.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6461
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2209 on: 08.11.2017, 17:57:00 »
1) Паркриалите коли, които няма кой да ги вдигне. Ако едно изволзване с паяк струва на общината да речем 30 лв., а минималната сума която взима без ДДС е 58 лв., ако един паяк взима 20 коли на ден средно, то това е печалба от около 600 лв. на ден. Не знам колко струва паякът, но според мен за година ще си избие парите и шофьорите ще се научат да не спират, където е забранено.
Няма по-доходно нещо от заскобяването. Докато паякът отнася един автомобил и се връща на изходна позиция, могат да се поставят стотина скоби. Глобата със скоба е наполовина на тази с паяка, а разходите - амортизационни отчисления на возилото и екипажа му, дневен разход на гориво са многократно по-малки. При това ВСИЧКИ нарушители ще са наказани, а не няколко от тях. Така шофьорите ще са наясно, че при нарушение наказанието е доста вероятно. Иначе от стотици спиращи на Черни връх "за малко" го отнасят 5-6 дневно. Да, паякът много радва подрастващите, но приложението му е оправдано само при брутално запречване на движението - примерно паркиране в габарита на трамвая и само ако процесът на евакуация няма да влоши повече пътната обстановка в околността.

Това е решението на проблема. И когато имаш 1 екип който работи в района, нещата ще се оправят за седмица.

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2478
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2210 on: 08.11.2017, 18:41:35 »
Работещи на паяци към ЦГМ в прав текст са ми казвали, че им е абсолютно забранено да вдигат коли по Черни връх от Вапцаров до Сребърна.

Там са от равни по-равни !  ;)
Когато мирогледа на човек се свие до една точка , той казва : Това е моята гледна точка !

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 589
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2211 on: 09.11.2017, 12:04:56 »
Следващия път като нарушат забраната, ще снимам и ще кача снимката. Наистина е много рядко (като почти навсякъде в София), но се случва.

Online Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1432
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2212 on: 09.11.2017, 14:37:39 »
Сигурно е по сигнал. Едва ли ще вдигнат самосиндикално нещо там.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4917
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2213 on: 10.11.2017, 10:26:24 »
Има спорадични акции. До скоро мианвах от там всяка вечер и веднъж, когато за мое учудване нямаше задръстване, се оказа, че няма нито една кола паркирала на платното.

А слагането на скоби няма как да се случи на място, където е забранено спирането. Може да бъде и много по-просто, като вече КАТ и инспектори на общината имат право да глобяват за неправилно паркиране, без водачът да е там. Пишат акт или констативен протокол и олекваш с минимум 50 лв. Няма желание, като не мога да си обясна защо, тъй като това ще доенсе значителни приходи и ще облекчи трафика.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline tm0

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2991
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2214 on: 14.11.2017, 09:47:32 »
За трасето на тм7 на България и Гешов - вече и новите автобуси тропат при преминаване през кръстовището с релсовия път, в посока Център по хигиена. Дори да карат бавно.
                         

Online Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1432
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2215 on: 22.11.2017, 20:28:34 »
От Столичен Електротранспорт са намерили решение с разбитото трасе между V градска и Гарата - сложили са от двете страни знаци за ограничение от 10 км/ч (може и да не са от сега, аз днес ги видях).

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9278
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2216 on: 22.11.2017, 20:57:29 »
От много отдавна е така, не е новост.
SOFIATRANSPORT ТРАНСПОРТНА БАЗА ДАННИ
Месечни и годишни регистри на промените по возилата
Кратък и подробен списък на подвижния състав
Списък на линиите и маршрутите
Най-голямата транспортна галерия
Ежедневно обновяване на информацията
ЗАЩОТО ТРАНСПОРТЪТ Е СТРАСТ!

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1554
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2217 on: 22.11.2017, 22:05:01 »
Поне от 2 години мисля. Но не се спазва, возих се в една краставица там, която се опита да вдигне трета космическа скорост в участъка, беше интересно изживяване.

Online bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2608
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2218 on: 26.01.2018, 16:40:34 »
Отдавна се чудя, когато се случи теснопътен трамвай да бута нормален или обратно по К. Величков, това може да стане до Пиротска, като бутащия не може да избута повредения достатъчно, че да си освободи габарита и да продължи покрай него. Как се процедира като стане така?

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7118
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2219 on: 26.01.2018, 16:57:27 »
Възможно е аварийният камион да изтегли повредения напред и да се освободи единия път, а следващият трамвай като повредения да го доизбута до депо.